[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 07:21

dierenfan schreef:
Rijden kap ik af en als er niet geluisterd wordt dan straf ik het af. Puur omdat rijden voor de andere hond vervelend kan zijn en heftige reactie uit kan lokken. Gezien ik daar niet op zit te wachten met mijn roedel mag er niet op elkaar gereden worden.

Inderdaad. Dit gedrag is bij te sturen en geeft een vaak problemen en gênante situaties. Maar blijkbaar zijn er een heleboel mensen die dat allemaal maar vinden kunnen.

petitparis

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 07:50

Hier mogen de intacte reuen ook niet rijden op andere honden. Dekreu of niet. Er wordt ook niet gespeeld met "vreemde" loopse teven ook al is het nog "veilig", is problemen zoeken zeker binnen een roedel met meerdere intacte reuen. Ook loopse teven mogen niet meer met andere honden spelen tijdens de loopsheid om ruzie tussen eigen reuen en vreemde reuen te voorkomen.
Er valt op te trainen zo lang het geen hoogdagen zijn. Maar als puber loop je nog veel harder tegen die hormonen aan (testosteron gehalte bij jonge reuen kan 3-5x hoger zijn dan bij volwassen reuen).

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 07:51

Een hond die te pas en te onpas rijdt is wat anders dan eens. Kenai heeft het nu 2 keer gedaan en is bijna 8 maanden.
Op vreemde honden haalt hij day zelf nieteens in zijn hoofd.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 09:12

Echt zo maar random rijden doet hij eigenlijk niet, mocht hij aanstalten maken dan wordt hij daarin wel gecorrigeerd.
Vond het vooral jammer dat het na 10 minuten spelen pas gemeld werd terwijl ik duidelijk aangaf een intacte reu te hebben, dan had ik hem al meteen ervan weg gehouden. Nu liepen ze (incl mijn hond) flink door, en gingen toen lachend staan kijken.... :\

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 10:12

@Simonegek: thanks voor het welkom heten :)

De reden dat ik snel mag gaan kijken is omdat dit nest van mijn vroegere staleigenaresse is waar ik 5 jaar gestaan heb met mijn dressuur paard (voordat we naar Amerika vertrokken en ik overgestapt ben naar de westernsport).
Ik kom nog geregeld daar omdat mijn vriendin daar gestald staat met haar paard dus ik denk dat dat ook heel erg veel scheelt ;)
Verder vind ik het wel echt super dat ik dit nest vanaf eigenlijk dag 1 kan en mag volgen (en vanaf volgende week gaan daar ook de bijbehorende foto's bijkomen!)...

De keuze voor n RR was al lang geleden gemaakt maar ik wilde echt heel graag n pup van deze teef omdat ik 300% haar karakter ken en niet alle RR even makkelijk zijn ;)

Reuen en rijden... ik zou het ook niet toestaan maar goed, ik heb alleen maar teven :D

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 12:45

Mijn broer heeft een reu en teef. Zeker niet de makkelijkste maar wel lief.

Ik vond het rijden zeer vervelend. Mijn vorige hond heeft een zware lpc operatie gehad en tijdens het revalidatie jaar lieten sommige eigenaren hun hond ook rijden if springen op hem en maar lachen. Woest kon ik daarvan worden. :j

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 12:51

Ik zit even met een dilemma.

Mijn ouders gaan altijd naar terschelling en jop ging mee en ik ga altijd de laatste week met de kids.

Nu heb ik dan 2 weken onze pup. De oudste is al erg verdrietig dat we geen week gaan.

Nu wil ik misschien de maandag gaan en dan met de snelle boot en als het niet gaat ga ik weer terug met mijn jongste zoon en kan oudste met opa en oma mee naar huis.

Ik zie er wel tegenop om met 2 kids en pup onderweg te zijn maar gun mijn kids ook die jaarlijkse vakantie naar opa en oma.

Puppy zal ook niet mee gaan naar strand en het meertje ivm niet alle entingen hebben gehad.

En een nestje later mocht iemand denken dan kon ik geen vrij meer van mijn werk. Ik ben de aankomende 4 weken veel thuis ;)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 13:34

Misschien wil de fokker wel twee weken voor je pup zorgen?

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 17:00

Wij hebben vroeger een pup opgehaald en meteen doorgereden naar de camping. Hond heeft er nooit last van gehad hoor. Alleen het reizen is even lastig lijkt me met twee kinderen en een puppy. Kan de auto op de boot?

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 17:02

Ik ga dan met de snelle (45min)

Alleen half uur wachten in terminal en inchecken is wat lastig. (Super vol met 2 kids en pup)

Ik kan bagage in auto ouders doen 1 week van te voren dus dat scheelt.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 17:18

Ik snap niet waarom je een pup mee zou willen zeulen. Ik snap dat gesleept met honden sowieso niet zo. Ik zou kijken of je de kinderen niet meteen met opa en oma mee kan laten gaan en ze dan na een week ophalen, eventueel met pup.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 17:31

Amandavd schreef:
Ik snap niet waarom je een pup mee zou willen zeulen. Ik snap dat gesleept met honden sowieso niet zo. Ik zou kijken of je de kinderen niet meteen met opa en oma mee kan laten gaan en ze dan na een week ophalen, eventueel met pup.

Kan pas de tweede week ivm vakantie van school.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 17:35

simongek schreef:
Amandavd schreef:

Kan pas de tweede week ivm vakantie van school.

Dat is wel lastig dan inderdaad, je kan ze moeilijk alleen laten gaan.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 17:40

Heb ik wel naar gekeken maar mag niet ivm leeftijd :+

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 17:52

Gewoon doen. Neem handdoek mee en vochtige doekjes voor eventuele ongelukje. Ik sjouw pups overal mee naar toe dus waarom niet naar vakantie. Ook strand en zee zou ik gewoon mee sjouwen. Hij is zeker nog te tillen dan en strand en zee geven zeer weinig gezondheids risico's

Ik vermijd plaatsen zoveel mogelijk bij erg jonge pup waar erg veel stront ligt maar helaas rondom de flat waar ik woon stikt het vd stront en is niet te ontwijken. Kenzo is gelukkig toch gewoon gezond groot ;)

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 17:56

dierenfan schreef:
Gewoon doen. Neem handdoek mee en vochtige doekjes voor eventuele ongelukje. Ik sjouw pups overal mee naar toe dus waarom niet naar vakantie. Ook strand en zee zou ik gewoon mee sjouwen. Hij is zeker nog te tillen dan en strand en zee geven zeer weinig gezondheids risico's

Ik vermijd plaatsen zoveel mogelijk bij erg jonge pup waar erg veel stront ligt maar helaas rondom de flat waar ik woon stikt het vd stront en is niet te ontwijken. Kenzo is gelukkig toch gewoon gezond groot ;)

Ik neig hier ook naar. Til hem veel en ga niet veel spannends doen.

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 18:37

Ik zou hem ook lekker meenemen hoor! Die reis is even vervelend maar het is ook niet dat je op een dag heen en weer gaat. Hij kan er maar van leren :)

Hier gelukkig sjefke zijn vlooien al binnen 4 dagen verdwenen!

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 18:38

Cuba Libre leuk dat je al vanaf zo vroeg alles kan volgen en bekijken! Ik vind het altijd erg mooie honden!

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 19:19

Ik zou ook gewoon lekker gaan. Als de pup voldoende rust krijgt dan is het volgens mij echt niet erg!

Enzo is vandaag weer mee naar stal geweest en heeft zich echt enorm netjes gedragen <3 eerder was hij enorm aan het blaffen naar paarden maar dat heeft hij vandaag niet 1 keer gedaan *\o/*
Afbeelding

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 19:27

Rijden heeft Hidde op een knuffel gedaan een maand terug maar ik heb die knuffel gewoon weggegooid en nooit meer gezien.

De hond overal mee naartoe nemen vind ik ook geen probleem, Hidde is alleen maar super blij als hij mee mag.

Hij heeft een nieuwe rat en is er heeeeelemaal gelukkig mee :D

Afbeelding

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 19:35

gewoon meenemen. Of je nu voor enkele dagen gaat of voor een week maakt niet uit. pup kan best al enkele keren per dag even alleen zijn en verder gewoon opletten dat je hem op tijd rust gunt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 21:23

Inderdaad gewoon meenemen. Kiko ging na een week bij ons al de hele dag mee op concours. Maar snap dat het niet makkelijk is als je ook 2 kinderen mee hebt.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 21:24

Ik zou de pup ook gewoon meenemen, wij hebben Mika ook overal mee naar toe gehad meteen al en dat is wat dat betreft echt wel een hele makkelijke hond. :)

He CubaLibre, heb jij niet op Sonniushof gestaan? Met die bonte pony?

Wij zijn vanavond weer naar het water gegaan, en wat bleek: als baasje netjes voor gaat volgt meneer gewoon! Zo gelachen met 'm!

Let overigens niet op mijn overenthousiaste cheering. :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 21:26

Je wordt herkent Cubalibre! :))

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 21:27