Het grote gerbiltopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nimfee

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 20:43

Ja hier soms als eentje er 'zin' in heeft, geloof ik... :')

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 13:15

Hmm Nala zit al een uur in het zandbadje en heeft wat bloed aan dr staart. Heb wat te eten bij haar neergelegd en wat wc papier zodat ze wel warm kan liggen. Ik kijk het nog even aan maar als ze zo door blijven gaan moet ik een andere oplossing bedenken. Hopelijk zijn ze snel klaar met ruzie maken en kunnen ze weer gezellig doen. Ik heb ze nu 1,5 jaar, maar ze hebben in al die tijd nog nooit moeilijk gedaan met elkaar.

Edit: even een foto toegevoegd
Afbeelding

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 13:38

Arm ding hopelijk is de rust tussen hun snel weer terug.
Ik heb mijne nu ook bijna 2jaar maar gelukkig nog nooit ruzie. Alleen wat stoeien maar daar zijn het jongens voor. Ook gelukkig nog geen last van voorjaar in hun bol vorig jaar wel :=

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 23:14

Ahh ellabellaah wat maf dat ze niet lief doen tegen elkaar. Gelukkig tot nu toe nog nooit last van gehad. Mn heren zijn het soms ook wel even oneens met elkaar, maar gelukkig vechten ze niet

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 23:41

Mag ik me hier ook melden?

Heb vaak gerbils gehad en ook veel, maar nu helaas nog eentje; gerrie, is drie jaar. Der vriendinnetje is bijna 1,5 jaar geleden overleden en heb toen besloten dat dit de laatste is en dus ook niet meer geprobeerd te koppelen.. heb aardig vaak gerbils gekoppeld en is ook aardig vaak niet goed gegaan helaas. Heb nu wel een beetje spijt dat ik t niet geprobeerd heb toen, maar lijkt me ook niet verstandig om nu ze al 1.5 jaar alleen is en drie jaar om nu nog te koppelen? Dat ik hierna wil stoppen speelt ook mee en eentje moet de laatste zijn... ik Vind het niks zo alleen, ookal geef ik veel afwisseling en stronken en dingen op te klimmen en graven.

Meet gerrie! ! Ze is heel tam en is dol op pompoenpitten..

Afbeelding

Afbeelding

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 23:54

stalmilagro schreef:
Ahh ellabellaah wat maf dat ze niet lief doen tegen elkaar. Gelukkig tot nu toe nog nooit last van gehad. Mn heren zijn het soms ook wel even oneens met elkaar, maar gelukkig vechten ze niet

Ik baal er ook van, ze heeft flink wat wondjes op dr staart, staartaanzet en wat meer richting haar rug. Net kwamen ze gelukkig wel samen uit hun nestje dus ze hebben toch wel even samen liggen slapen. Nu ligt Nala ook lekker in het nest en Luna is druk bezig in het loopwiel. Hopelijk gaat het nu weer wat beter, vind het maar niks dat Nala zo gewond is, snap ook echt niet waar het ineens vandaan komt

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 10:25

Ik zou er gewoon 2 jongen bij koppelen finnens, tenzij je wil stoppen met gerbils. Wie weet word ze wel 4,5 of 5. Ellabellaah gerbils zijn soms erg vreemd haha. Nou mijn ene dame krijgt denk ik donderdag de pups, de andere dame is een mysterie, komt aan en blijft dan weer hangen in gewicht en de ander is pas weer gedekt dus we zullen zien

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 19:57

xManon_ schreef:
Gaat goed dan, leuk hoor zoveel dekkingen!

Mijn dames zijn zojuist verhuisd naar een groter aquarium.
[ [url=m/jKEM4X.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/INedL6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Toen ik dit laatst zag vond ik het zo leuk en handig dat ik het zelf ook een soort van heb gedaan!
Want mijn molen viel steeds om de hoge bodembedekking... :Y)
Ik heb alleen een wat hogere plank waar ze niet overheen kunnen, ze gaan er namelijk door heen! Mijn vader heeft 3 gaten geboord waar de gerbils door heen kunnen, eentje gaat nu via een bruggetje van plateau naar plateau door de plank heen, en 2 zitten lager zodat ze er gewoon doorheen kunnen. Ze vinden het heel leuk en zijn de hele tijd bezig met gangen graven en ze kunnen weer lekker in de molen rennen! *\o/*
Ik kan nu geen foto maken maar als het kan ga ik het natuurlijk even hier showen.
Bedankt voor het ideetje! :) :)

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:52

Ben benieuwd! Klinkt gaaf :))

Ik heb het idee ook opgedaan in dit topic :)
Mijn dames zijn alleen nog wat obstinaat en hebben een nestje onder de molen gebouwd ipv in het graafgedeelte :P

MerleSimoneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 22:01

Ella hoe gaat het nu met de dames? Zou zelf wel schrikken als ik er ineens 1 zo had zitten :oo Hier spelen ze wel, maar niet echt jagen, nog nooit bloed ook.. Hopelijk komt het goed!

Hier poepen en plassen ze heeel netjes op het plankje, die kan ik dus elke keer schoon stofzuigen haha :+
stalmilagro ben benieuwd naar je pups!

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 00:37

MerleSimone schreef:
Ella hoe gaat het nu met de dames? Zou zelf wel schrikken als ik er ineens 1 zo had zitten :oo Hier spelen ze wel, maar niet echt jagen, nog nooit bloed ook.. Hopelijk komt het goed!

Hier poepen en plassen ze heeel netjes op het plankje, die kan ik dus elke keer schoon stofzuigen haha :+
stalmilagro ben benieuwd naar je pups!

Nadat ik Nala zo gewond zag hebben ze niet meer achter elkaar aan zien gaan. Ze doen zelfs weer heel lief tegen elkaar, slapen samen in het nest, eten uit het bakje en drinken samen uit de waterfles. Nou duimen dat het zo blijft! Het is wel een hele opluchting hoor, was al bang dat ik ze uit elkaar moest gaan halen...

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:29

Oef dat is zeker een opluchting Ella!
Bij mij is dat vorig jaar anders afgelopen.

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:21

Gelukkig hebben ze niet meer gemeen gedaan

_Eviee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:01

Ik heb nog een vraagje.. Ik ga vrijdag m'n gerbils ophalen.

Nu had ik ergens gelezen dat je in het begin nog niet heel veel bodembedekking moet gebruiken zodat ze wat sneller naar je toe zullen komen en niet alleen maar onder de bodembedekking zitten, wat zeggen jullie hier van?

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:28

Dit advies kreeg ik ook ja heb dit ook gedaan.

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:39

Ik heb dit niet gedaan. Als ze weinig bodembedekking hebben komen ze naar mij toe ja. Maar zo snel ze terug veel hebben zitten ze liever daarin.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:40

Ik doe dat nooit eigenlijk... Ze zijn nieuwsgierig genoeg hoor. Zodra ze door hebben dat je elke avond wat lekkers komt brengen weten ze niet hoe snel ze bij je moeten zijn :D (hier in elk geval!)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:57

Gerbils zijn inderdaad over het algemeen nieuwsgierig genoeg, als je zorgt dat je altijd wat lekkers hebt zullen ze vanzelf naar je toe komen. Dat hebben ze snel genoeg door. Hier zijn ze daardoor prima tam geworden en komen altijd kijken.

_Eviee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 22:27

Oké, dat idee had ik zelf ook al ja :j
Bedankt voor jullie ervaringen :)

_Eviee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 11:27

Zo de mannen zijn sinds vrijdag bij mij, ze zijn nog best schuw maar dat word al steeds minder. Ze zijn echt leuk zo met z'n tweeën <3 Het is heel leuk om te zien hoe ze heel hun bak verbouwen en dat ze altijd wel ergens mee bezig zijn :j

Afbeelding
Afbeelding

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 12:25

Misschien komt het nog. Genoeg aandacht aan besteden en elke keer wat lekkers geven. Nou mijn enige zwangere dame is onderhand al 28 gram aangekomen en houd ons nog steeds in spanning. Heb nog nooit zo'n dikke gerbil gehad haha

_Eviee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 12:34

Ja dat doe ik inderdaad ook, met veel geduld moet het wel goed komen :)

Spannend hoor de zwangere dame!!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 13:23

Dalijk heeft ze een stuk of 8 jongen ofzo :=

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 17:36

Zou wel leuk zijn! Meer kans op rex hihi

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 13:13

Er zijn 6 pups geboren! Eind vd dag plaats ik foto's in mijn topic :)