Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saintelette

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 22:03

He nee, sterkte beiden!!

Helaas ook geen plaats voor een mannelijke opvanger :(

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 18:28

Dribbel en Lies heel veel stertke :(:) Y;(

Ik heb hier trouwen geen rat, maar een pittbull :j

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 18:39

_O-
Dat pitbull ken ik :') Hummer was ook een pitbull. Normaal gesproken leerde ik mijn ratten altijd: Hap nooit naar dingen die door de tralies komen. Als er iets eetbaars komt, gaat het hok er wel voor open :j

Bij hummer daarintegen...kwam het het hok in, dan moest het verslonden worden. Ongeacht wat het was, en of het door een deur of tralies kwam :')

Heb net trouwens de shoot gedaan met Jeep en Hummer...nu even door de foto's gaan, benieuwd!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:49

Afbeelding

Afbeelding

<3 <3 <3 <3 <3

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:55

Ooooh wat een lekkere toeties! <3

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:17

Aah.. wat een dropje!

Hier helaas ook geen plek voor een opvanger.. Nouja, wel plek maar heb er 1 vrouwtje tussen zitten :D .

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:24

Aah tiggress <3

Heb nu ook al kriebels voor een nieuwe aanwinst of aanwinsten maar ik wacht voorlopig nog eventjes. Morgen bel ik de DA voor Nugget, hoewel de bult niet groter lijkt geworden. Arm beestje, zit haar ook niet mee. Ben haar tweede baasje en haar zusje is ze ook al poos kwijt en haar andere naakte knuffelvriendin ook, en dan nu haar kapotte oogje en bult. En alsnog komt ze heerlijk om aandachr vragen en vreet alles op wat los en vastzit. Echt jammer want ze zit nog zo vol leven op het moment.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:28

Ahh wat een leukerds <3

Moet mij echt inhouden om geen levende ratjes te nemen :oo

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 00:53

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 11:51

Hahaha Swieb had net ook weer een actie _O-
Vriendlief zit op de bank een broodje te eten en Swieb kwam langswandelen om te schooien..
Dus ik pak d'r op, gooi d'r bij vriendlief op schoot met de mededeling: 'hier ga maar bij papa kijken, die heeft lekker broodje'
Dan gaat ze altijd naar z'n bord lopen hengelen om het hele broodje mee te jatten.. dus hij wil een stukje afbijten om aan haar te geven, trekt ze zo dat hele stuk uit z'n mond _O-

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 12:00

_O- Dikke boef! :'D
Ik ben benieuwd wat voor streken Jeep en Twingo zullen gaan krijgen :P
Met de shoot gisteren werd me 1 ding al duidelijk; ik ben een veilig plekje :D Elke keer renden ze weer terug naar mij tijdens de shoot <3 Zo schattig :')

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 13:52

Mhm de bult van Nugget lijkt niet groter te zijn geworden, denk dat ik nog eventjes aankijk hoe ze gaat. Ze lijkt namelijk nog zo te genieten van het leven, geef haar wel wat antibiotica nog en wat pijnstillers. Zodra het echt niet meer gaat bel ik de dierenarts voor haar. Ze lijkt ook wel weer beter te ademhalen want ik hoor haar nu nog nauwelijks.

Gummy is ook zo'n heerlijk dametje <3 Komt continu voor aandacht maar stil zitten dat kan ze nog niet zo goed. Ook heerlijk hoe ze elke keer door die boom heen klimt en door die tak naar de hangmat racet. Ga vanmiddag maar eens kijken wat ik met de rest van mijn gaasrol aan inrichting voor ze kan maken.

Heb ook nog eens gekeken bij degene zijn marktplaats die ik op het oog had voor mijn nieuwe ratjes, kon niet zo 1 2 3 zien waar de ratjes in zaten als huisvesting maar toen ik de andere dieren op foto's zag kreeg ik toch wel mijn twijfels over de huisvesting. Het liefste wil ik gewoon twee lieve dametjes opvangen die een goed tehuis nodig hebben maar mijn vriend wil perse een rex/harley en hij is degene die over 1,5 jaar ofzo waarschijnlijk ervoor moet zorgen dus hij heeft ook nog inspraak op toekomstige ratjes.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 14:21

Ooooooo, dit is oliebol... ;(
Mijn dochter doet een opleiding proefdierkunde en gaat op stage. Dat mag alleen als we onze ratten wegdoen. Ze zijn van mijn zoon en die gaat echt flippen :(
Kan je ze in zo'n geval naar een opvang brengen?
Ik moet dit nog even verwerken zeg...

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 14:26

Oef, dat is erg lastig! Mag je ze niet houden vanwege ziektes?
Kun je ze niet op een tijdelijk adres brengen?

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 14:27

Hoezo verplichten ze jullie om de ratten weg te doen?

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 14:33

Inderdaad voor ziektes...
Ik zit ook al te denken waar ik ze kan brengen, maar ja wie wil ze nou hebben. Misschien dat mijn buren voor ze willen zorgen, maar die hebben een hondje dus dan kunnen ze er nooit uit. En ze zitten nu ongeveer de hele dag bij mijn zoon. Dus ze zijn niet gewend om er niet uitgehaald te worden.
Dit is echt heel erg balen...

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 14:41

Dus als ik het goed begrijp is het alleen voor de stage dat de ratjes wegmoeten.. Dat kan nooit meer dan een aantal weken zijn. Is er niet iemand die ze tijdelijk kan verzorgen/opvangen?

Ik zou trouwens echt heel erg pissig worden als ik door de studiekeuze van mijn zusje mijn huisdieren weg moest doen. :+

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 14:48

Balen Tilmar, maar hoe willen ze eigenlijk gaan controleren dat jij de ratjes niet meer hebt? Is er geen optie met uitgebreid schoonmaken en zorgen dat je dochter uit de buurt blijft van de ratten?

Als je een opvang zoekt zou je het eventueel via hier of ergens anders te proberen. Handigste om erbij te zetten is dan misschien het geslacht en de omgeving waar ze zitten.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 14:56

Lief dat jullie zo meedenken!
Het is wel voor een half jaar... best lang op een rattenleventje.
Ik kan me helemaal voorstellen dat mijn zoon gaat flippen, ik flip zelf al bijna..

Ze gaat nu kijken of er een stage is die minder strikt ermee omgaat. Ik weet niet of de ratten bij mijn zoon op de kamer zetten een optie is, want volgens mij maken ze best veel herrie 's nachts..

Maar inderdaad, hoe controleren ze het, dat vraag ik me ook af. Aan de andere kant, als ze een heel onderzoek verpest doordat ze wat meeneemt dat is ook niet best..

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 15:06

Als het goed is moet ze door tig quarantaine ruimtes, handen wassen, ontsmetten, speciale kleding aan...
Dus als je al wat bij je zou hebben zou dat er in dat traject wel af gaan.

Anders zou je helemaal niet meer met dieren in aanraking mogen komen, er zijn zoveel ziektes die van andere diersoorten weer overgedragen kunnen worden aan ratten.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 15:14

Zou dit trouwens lekker liggen? :')

Afbeelding

Afbeelding

Ze hebben nu ook allemaal namen haha.

Onderste foto links is Duvel, midden banketstaaf en rechts Daantje. De neus die tussen Duvel en Daantje omhoog komt is Lotje haha.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 15:25

carr_friesje schreef:
Als het goed is moet ze door tig quarantaine ruimtes, handen wassen, ontsmetten, speciale kleding aan...
Dus als je al wat bij je zou hebben zou dat er in dat traject wel af gaan.

Anders zou je helemaal niet meer met dieren in aanraking mogen komen, er zijn zoveel ziektes die van andere diersoorten weer overgedragen kunnen worden aan ratten.

:j helemaal mee eens!

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 15:31

Klopt ja, we hebben ook nog 2 paarden, 2 parkieten en 3 konijnen. Straks moet alles weg...

Je snapt soms niet hoe die beestjes lekker liggen inderdaad, lekker steun aan de tralies :+

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 16:35

dubbel
Laatst bijgewerkt door _Dribbel op 10-02-14 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 16:35

dubbel. (ging iets mis met plaatsen)
Laatst bijgewerkt door _Dribbel op 10-02-14 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt