Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Silvia

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 21:30

Wat gaaf Oshaa!

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 16:39

Wat een gave foto’s zo Oshaa! Wat gaaf ook om te doen met de honden!

Vandaag had Charley zijn eerste show! Er was een aparte rubriek voor outcross honden en verder waren er rubrieken voor volle Oud Duitse herders. Charley komt uit het eerste outcross nest van deze vereniging, dus de show begon met een inventarisatie van hoe dit nest gelukt was. Er was maar 1 uit zijn nest die niet kon komen, maar verder waren ze er alle 7. Was heel erg leuk om te zien hoe verschillend ze allemaal zijn!
Hierna deden we nog mee aan de rubriek voor outcross reu pup. Hierin is hij eerste geworden en hij mocht door naar de beste pup *\o/* . Bij de beste pup ging het tussen Charley, een zusje van hem een een ODH teefje. Zijn zusje werd beste pup en Charley werd reserve beste pup! Super trots op hem :D het was een leuke dag met iedereen en we kregen zelfs al vragen van mensen of hij doorgaat als dekreu _O- we gaan eerst zien hoe hij zich blijft ontwikkelen, maar als dat zo door gaat staan we daar zeker voor open. Hij heeft zich echt heel goed gedragen vandaag, was heel vriendelijk naar alle honden en mensen dus was helemaal geslaagd zo! Afbeelding
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 17:13

Shaya_ schreef:
@KimD heeft de laatste pup zijn forever home nog gevonden? Hoe is het met Dana? Helemaal hersteld?

Nope, ziet er naar uit dat wij binnen een half jaar van 8 naar 11 honden gaan maar prima. Gelukkig is het wel een leuke reu, anders had ik wat meer moeite gedaan om hem kwijt te komen gok ik. :')

Dus we hebben binnenkort vijf onder vijf. **\O/**

Dana is gelukkig weer helemaal de oude, jaar melklijsten zijn opgetrokken en bijna niet meer te zien. Trainen laten we wel nog even achterwege, dat ze eerst maar even lekker relaxed en hersteld. <3

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 17:13

Wauuw Oshaa prachtig <3
Fantastische foto's en omgeving! Klinkt als een super gave wandeling.

Larissajulia wat een mooie resultaten! Is er nog een groepsfoto van het nest gemaakt? Lijken ze een beetje op elkaar of neigt een deel meer naar moeder of vader?
Charley is in ieder geval prachtig <3 hij heeft een onwijs vriendelijk koppie!

Haha kimD, 11 _/-\o_

Evi vind op het moment grote honden (vooral als ze als een stormram op haar afstormen in losloopgebied) een beetje spannend & begint daar soms ook wel op te reageren uit voorzorg. Niet geheel onterecht soms :+ maar wel iets waar we mee willen opletten. Dus daar gaan we een beetje mee oefenen.

Dus vanochtend mochten we op de hondenschool meedoen aan een les van een niveau boven ons. Maar in die les zitten veel grote honden, waarvan ze er een paar al kent (dus vertrouwd). Zo kon ze in vertrouwde en veilige omgeving lekker samenzijn met grote honden zonder angst. Heel fijn te zien dat ze daar weer wat vertrouwen van krijgt.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-23 19:44

Knap van Charlie! Wat leuk!
Goede oefening voor evi dus super

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 21:00

KimD schreef:
Shaya_ schreef:
@KimD heeft de laatste pup zijn forever home nog gevonden? Hoe is het met Dana? Helemaal hersteld?

Nope, ziet er naar uit dat wij binnen een half jaar van 8 naar 11 honden gaan maar prima. Gelukkig is het wel een leuke reu, anders had ik wat meer moeite gedaan om hem kwijt te komen gok ik. :')

Dus we hebben binnenkort vijf onder vijf. **\O/**

Dana is gelukkig weer helemaal de oude, jaar melklijsten zijn opgetrokken en bijna niet meer te zien. Trainen laten we wel nog even achterwege, dat ze eerst maar even lekker relaxed en hersteld. <3

Komt er nog een nieuwe aanwinst aan dan? :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 21:47

Ja, twee puppy's van Maze. :')

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 08:52

Succes :')
Maar ze zitten wel goed bij jou dus zal wel loslopen.

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 09:07

XSannee lastig dat Evi grote honden nu wat spannend vindt, maar dat kan ik me inderdaad ook wel voorstellen als ze af en toe zo wild op haar af komen stormen. Hopelijk doet ze ook op training wat goede ervaringen op zodat ze het minder spannend gaat vinden! Fijn dat ze alweer wat meer vertrouwen krijgt!
Helaas is er niet echt een hele duidelijke groepsfoto, hopelijk heeft de vereniging die misschien nog gemaakt maar wij hebben er allemaal niet echt aan gedacht. Ik heb wel deze foto waar ze alle 7 vaag op staan. Zo zie je niet heel veel verschil, maar er is echt geen een hond hetzelfde. Sommige zijn heel donker, andere (waaronder Charley) juist veel roder/lichter. Een aantal zijn heel smal gebouwd, weer een aantal (waaronder Charley weer) juist best wel breed. En een aantal hebben echt de hoge poten en het elegante van de Harzer Fuchs, terwijl Charley bijvoorbeeld best wel korte pootjes heeft haha

Afbeelding

Oja en we hadden nog een stukje gewandeld met een zusje en broer van hem. Die slankere voorste met hoge poten is zijn zusje, dan heb je die donkere dat is zijn broer en Charley zit daar achter maar daar zie je wel dat hij een stuk roder is
Afbeelding

Jeetje 11 honden, ik heb m’n handen al vol aan 1 _O-

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 09:19

Ja op straat / in 't bos is het soms lastig oefenen hoor :+
In de les is dat natuurlijk makkelijker & alle andere eigenaren weten het. In het bos komt Evi dan keurig naast lopen (want ze vind het spannend) maar anderen laten hun honden gewoon zonder pardon aanstormen. "Hij doet niks hoor!" ja joepie :+ Soms kan ik er nog tussen stappen, maar soms zijn ze verdomd lenig & snel

Of nog erger, aan de lijn in de stad. Worden ze door hun grote honden gewoon zonder pardon de weg op getrokken als we aan de overkant lopen en dat laten ze nog gebeuren ook. "Ja als hij even kan kennismaken loopt hij daarna wel door"...... 8)7

Prachtige honden allemaal <3 Maar inderdaad erg verschillend!
Ik vind persoonlijk de kleur van Charley érg gaaf!
Staat er meer outcross gepland zoals dit nest? Of werd eerst deze show afgewacht haha?

KimD hoe vaker ik foto's van jouw nesten/honden langs zie komen; hoe leuker ik het ras vind *D Maar m'n vriend wilt meer vacht :') dus denk niet dat het m ooit gaat worden haha.

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 13:24

Oshaa wat een onwijs prachtige hike hebben jullie gemaakt! Zo fijn dat de honden het zo goed deden. Ziet er heerlijk uit.

Larissa, wat een prachtige hond is Charley. Super leuk dat bijna iedereen van het nest er ook was.

Vandaag is Odin 9 weken <3
We zijn voor het eerst naar het losloop gebied geweest en hij vond het echt fantastisch
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu ligt hij heerlijk bij me op de bank te slapen

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 17:21

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 17:31

Heel veel sterkte Dagahra, wat een verschrikkelijk nieuws voor jou, Nynkster en kleine Iggy... :(:) Y;(

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 18:45

Larissajulia schreef:
XSannee lastig dat Evi grote honden nu wat spannend vindt, maar dat kan ik me inderdaad ook wel voorstellen als ze af en toe zo wild op haar af komen stormen. Hopelijk doet ze ook op training wat goede ervaringen op zodat ze het minder spannend gaat vinden! Fijn dat ze alweer wat meer vertrouwen krijgt!
Helaas is er niet echt een hele duidelijke groepsfoto, hopelijk heeft de vereniging die misschien nog gemaakt maar wij hebben er allemaal niet echt aan gedacht. Ik heb wel deze foto waar ze alle 7 vaag op staan. Zo zie je niet heel veel verschil, maar er is echt geen een hond hetzelfde. Sommige zijn heel donker, andere (waaronder Charley) juist veel roder/lichter. Een aantal zijn heel smal gebouwd, weer een aantal (waaronder Charley weer) juist best wel breed. En een aantal hebben echt de hoge poten en het elegante van de Harzer Fuchs, terwijl Charley bijvoorbeeld best wel korte pootjes heeft haha

[ [url=m/KyWy5v.webp]Afbeelding[/url] ]

Oja en we hadden nog een stukje gewandeld met een zusje en broer van hem. Die slankere voorste met hoge poten is zijn zusje, dan heb je die donkere dat is zijn broer en Charley zit daar achter maar daar zie je wel dat hij een stuk roder is
[ [url=m/wFFdq8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jeetje 11 honden, ik heb m’n handen al vol aan 1 _O-

Oh wat leuk! Dit was in Heeten hè?
Hier geef ik agility trainingen :)

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 20:53

XSannee, er staat volgens mij nog een outcross van een ODH en een Australian Shepherd gepland, ik ben heel benieuwd hoe dat uitpakt omdat deze rassen toch wat verder bij elkaar vandaan staan

Aaah wat een leuke foto’s van Odin zeg <3

Ah wat ontzettend sneu zeg Daghara :( heel veel sterkte gewenst Y;(

Machie wat toevallig! Ja dit was inderdaad in Heeten :D

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 11:18

He bah, wat naar Dagahra, sterkte. Y;(

Gister viel me op dat onze labrador wat met zijn kop aan het schudden was, nu zag ik dat hij weer wat last heeft van oorsmeer. Ik heb een pipetje Monoclean erin gedaan die we nog hadden liggen. Hoe pakken jullie dat aan, meteen naar de dierenarts voor medicijnen of eerst kijken of het over gaat met goed schoonmaken?

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 12:11

Wat een drama @Dagahra en Nynkster, sterkte! Y;(

@Sem, Is het oor rood en stinkt het? Mag je er niet aan komen? Als dat niet het geval is zou ik het eventjes aankijken. Schudden hoeft niet van het oorsmeer te komen, kan ook iets stressvols zijn geweest.

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 12:17

Heel veel sterkte Dagahra :knuffel: wat vreselijk verdrietig.
Ook sterkte voor Nynkster Y;( wat verschrikkelijk om zo een pijpje te moeten verliezen.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 13:18

Wat erg voor jullie @Dagahra en Nynkster. Wat een nachtmerrie, heel veel sterkte voor jullie beide ♡

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 13:42

Heel veel sterkte beide!

@Sem; Freek had vorige week ook last van zijn oor. Heb het een weekend aangekeken, maar werd niet beter. Ben daarna maandag gelijk naar de dierenarts gegaan. Zij zagen een zeer lichte ontsteking en hebben een tube zalf in zn oor gesmeerd. Heeft daarna echt nog een paar dagen geduurd voordat het weg was.

Ik zou het dus best vandaag en morgen nog durven aankijken, maar anders vrijdag naar de dierenarts gaan.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-23 15:48

Ik heb daarom eigenlijk altijd een flesje puur auris in huis.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 17:12

Daghara en nynkster, heel veel sterkte beide!

Oshaa, prachtige foto's en mooie toch zo. Knap van beide honden.

Blije Odin kwam voorbij met wapperende oren. De schat.

Hier even balen. Morgen zouden we gesprek hebben met de voedingdeskundige maar ze is ziek. Dus dat is afgezegd en weten natuurlijk niet wanneer ze beter is dus even wachten hiermee.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 23:46

Wilde er hier niet iemand een eurasier?

Afbeelding

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 05:27

Dat ben ik en bedankt voor het meedenken! Dit zijn geen echte Eurasier pups alleen, ondanks dat ze wel zo worden gepromoot. Was ze al tegen gekomen op Marktplaats.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 14:42

Wij mochten vandaag weer eens een dogsurvival meedoen. Weer ontzettend genoten, Jip vindt dat zo kei tof dat hij fanatiek wordt.

Het is toch fijn dat je met een reactieve hond toch zulke dingen kan doen. <3

Smerig dat we waren, meine gute _O-

Afbeelding

Afbeelding