De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaraNova

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 14:07

We gaan morgen weer terug dus hopelijk wordt er dan wat gedaan idd, het wordt niet dikker, maar ook niet minder. Gelukkig eet hij nog...En waar kwam het bij Hanna door dan?

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 15:00

BarbaraNova, is er ook een röntgenfoto genomen van de tanden? Bij konijnen komt het geregeld voor dat één of meerdere kieswortels door het bot groeien en zo een abces geven. Of dat het geval is kan je niet zien door enkel in de mond te kijken, dus misschien iets om aan te halen als je weer teruggaat naar de dierenarts. Voelt het ook warm aan?
Goed dat hij wel gewoon nog eet, dan zal hij er toch niet al teveel last van hebben.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 15:22

Nee t is niet warm, t is vooral heel hard. ook geen zachte plek dat je denkt dat er pus onder zit ofzo, dus vindt het wel erg heftig...maar morgen weer, dan ga ik idd maar even overleggen...

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 15:37

Gek. Hopelijk weet de dierenarts morgen wat ermee moet gebeuren.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 15:50

Waar het bij Hanna precies van kwam weet ik niet. Vermoed een ontstoken tand of iets anders van binnenuit. Het was bij Hanna ook een harde bult. Die was als eerste weggehaald, maar bleek het verder te zitten.

Ze ging op gegeven moment ook drinken mer haar kop scheef.

Hopelijk valt het mee. En hopelijk ben je er anders snel bij :j

Afbeelding
dit was Hanna en zo dronk ze kort voordat we haar hebben moeten laten inslapen.
De korte haren op de neus is waar ze geopereerd was de eerste keer.

Ik hoop trouwens dat ik je geen angst aanpraat, maar als wij eerder waren geweest was ze er misschien nog geweest. En Hanna was toch wel een beetje mijn once in a lifetime konijn. Hoe leuk deze bende ook is…

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 07:36

Tja je weet nooit hoe het loopt helaas...Vindt het met konijnen altijd wel heel moeilijk. Ik ging laatst met mijn NHD voedster, die op haar buik een grote schijf heeft, naar de dierenarts met het idee dat ze gelijk ingeslapen moest worden, twee nachten niet geslapen (weekend) en er heen, daar gekomen zei de dierenarts idd dat het een tumor was, maar dat ze haar nog veel te fit vond...dus ze mocht nog mee naar huis...dat was echt even een mindfuck, maar ze doet het nu nog steeds heel goed, al moet ik wel haar billen wassen omdat ze daar zelf niet meer bij kan....

Gelukkig wordt de zwelling bij Jack nu al wat minder door de AB, dus we gaan om kwart over twee vandaag weer naar de DA toe, kijken wat ze er van vindt, hij heeft ook geen koorts gelukkig en eet gewoon....Hij is net een jaar dus hoop wel dat het goed komt, hij is zo lief...

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 17:31

Hoe was het bij de dierenarts?

Loesje heeft weer eens een Loesje-actie gedaan... :roll:
Ik had een dikke wilgentak vastgemaakt tegen het gaas met twee touwtjes zodat er er de schors kon afknabbelen. De knoopjes had ik langs de buitenkant van de ren zitten zodat ze zeker niet aan de uiteindjes kon beginnen kabbelen. Nu is ze dat touwtje volgens mij toch tegengekomen bij het knabbelen, en er is duidelijk geen belletje gaan rinkelen dat dat geen onderdeel van de tak was, dus heeft ze het lekker mee naar binnen gewerkt :Y) . Touwtje is nergens meer te vinden dus kan geen ander scenario bedenken. Hopelijk komt het er gewoon vlotjes weer uit langs achteren...

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 19:27

:)ddd konijnen zijn leuk, konijnen zijn leuk :)ddd

Hopelijk is het snel weer eruit zonder problemen… je kan ze soms wel wat aandoen he…

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 19:33

Goed dat je me er even aan herinnert :')

Het was van dat macramétouw, is nog wel enigzins verteerbaar denk ik. Lou heeft toen hij cortisone kreeg en daardoor enorme honger had ook eens een stuk handdoek opgegeten en daar heb ik ook niks van gemerkt dus hopelijk gaat dit er even vlot doorheen.
Maar dat beest blijft me toch verbazen hoor :=

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 07:03

Hoe is het met Jack BarbaraNova?
En ik kan mij voorstellen dat het wel echt een mindfuck is als je je voedster dan weer mee naar huis kan nemen.

En ik verbaas mij nergens meer over met konijnen. Jij hebt veel te brave konijnen gehad altijd MoppieFilou _O-

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 09:01

Ik denk wel eens: die konijnen mogen wel wat meer ruimte hebben…

Maar als ik ze dan zo zie rennen valt het wel mee toch? (Let niet op de troep, we harken/vegen vandaag de boel weer aan)

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 09:16

Haha ja het moet wel zoiets geweest zijn _O- . Maar ik ben blij met mijn hooligan hoor, eindelijk eens een normaal konijn die nog eens heel lief is tegen Lilly ook. En je verveelt je nooit met haar! :))

Denk dat ze bij jou ruimte zat hebben hoor, die hebben niet te klagen! :D
Wat dat rennen betreft, dat doen ze op die 4,5 m2 die ze hier hebben ook. Begrijp nog steeds niet hoe ze zo snel overal over en onder kunnen vliegen zonder botsingen :')

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 17:13

De konijnen hebben bezwaar ingediend. Ze vinden het zeer, maar dan ook echt zeer oneerlijk dat we voor de cavia’s een plek hebben gemaakt waar ze buiten kunnen eten zonder dat de konijnen erbij kunnen. Want die konijnen vreten sneller dan die cavia’s kunnen…

Afbeelding
Checo waagde toch een poging…

Ze zijn er wel blij mee als uitkijkpost en met een zonnetje als zonnebank vermoed ik.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 09:44

Slim gezien! De foto is nogal herkenbaar, hoe vaak ik Loesje al niet zo naar Lilly heb zien kijken op het trapje :')

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 11:20

Goedemorgen ik post niet zo vaak maar heb even een vraag. Wij hebben 2 konijntjes die binnen zitten maar gaan in de toekomst naar buiten.

Nu hebben wij vandaag verjaardag maar iemand is ondanks medicijnen erg benauwd van konijnen. Nu weet ik even niet wat ik met ze moet. Hok is te groot voor trapgat naar boven.

Nu dachten we aan garage maar is veel minder mooi weer als verwacht. Daar is get 13 graden nu. In huis is het 20. Dat is toch te koud voor ze?

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 15:02

Als het voor eventjes is en je zorgt voor wat warme plekjes met stro kan het wel denk ik hoor.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 17:01

Verschil mag maximum 10 graden zijn. Mijn binnenkonijn heeft daarstraks (voor de middag) gewoon een uurtje buiten gespeeld!

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 21:57

Dank jullie wel. We durfden het niet aan. Ook kids die veel in en uit gingen etc.we hebben ze in huis gelaten en visite stond voor een deel buiten. :')

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 07:22

Ach, daar was het ook weer voor! ;)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 12:32

Twee konijntjes minder in nog geen 2 weken. Beiden nieuwe eigenaren zijn er helemaal happy mee.

@naiwl wat een stel heb je toch :D

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 12:56

Wat fijn Caro!

En het was gister goed weer om de visite naar buiten te laten simongek :j

Er zat vandaag dus wel een konijn in de caviahut. De ingang voor de cavia’s is een regenpijp in L vorm. Blijkt dat konijnen ook van elastiek zijn. 1 van de jonkies (bijna jaar) ging er zo doorheen als rubber. Het er nu een U pijp van gemaakt. Tot frustratie lukte het dus niet meer… _O-

Ik wacht nu maar rustig tot een volgende actie van ze…

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 14:34

Rosie was blij gisteren. Ze mochten 's middags even een uurtje naar buiten. Klokslag 17 u zat Jerry alweer binnen, vastgeplakt tegen de verwarmingsbuis... Hoe bedoel je geconditioneerd := :=
(oke ze had eergisteravond zichzelf al naar buiten uitgelaten. Ik zat te eten en zag in in ooghoek een bruin konijntje op het terras springen...)

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 15:33

Beetje late reactie, was niet zo fit. Vrijdag weer bij de dierenarts geweest, weer ab er in. Nu prik ik om de twee dagen zelf ab en we moeten vrijdag weer terug. T is gewoon vreemd, ze kan t niet plaatsen omdat ook zijn neus zo dik en rood is...dus we wachten dit maar even af...

Is t touwtje er nog uit gekomen?

Fijn dat het weer een beetje beter wordt. Konijnen blij want ik kan weer gras plukken voor ze...

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 16:53

Caro29, fijn dat er weer 2 een huisje hebben gevonden!

Haha NAIWHL, was te verwachten dat er toch op zijn minst eentje wel wat zou verzinnen _O- . Maar inderdaad, konijnen zijn écht van elastiek, niet normaal waar zij zich tussen kunnen wringen soms.

Jeetje77, oeps haha, kan gebeuren. Gelukkig dat je hem net zag lopen dan.

BarbaraNova, hopelijk betert het snel met de antibiotica!

Inderdaad heerlijk dat het weer beter wordt. Hier wel nog heel de week regen maar de week erop geven ze heel mooi. Loesje heeft het wel echt al warm, die moet nog een heel pak haar kwijtraken.

Heb het touwtje niet gevonden maar ze doet het gewoon goed dus zal wel verteerd in de keuteltjes hebben gezeten waarschijnlijk.

Het konijnenhok heeft gisteren een upgrade gekregen. De kant van de ren die uitsteekt naast het huis staat altijd zoveel wind op, dat de zeilen die er hingen steeds kapot scheurden en eigenlijk nog veel wind doorlieten. Dus dat stuk nu deels met plexiglas en deels met hout dichtgemaakt. Als ik eens meer tijd heb ga ik in dat stuk ook nog een verdiep maken voor ze, als soort van binnenhok.
Afbeelding
Afbeelding

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 17:58

Lekker Jeetje dat ze weer naar buiten kunnen en van het zonnetje kunnen genieten. Al is de verwarming ook fijn. :')

Hopelijk komt je konijn er nu vanaf Barbaranova :j hopelijk ben je zelf wel weer fit nu.

En mooie oplossing zo MoppieFilou :))

Ik heb het hier kunnen filmen:

U pijp werkt dus ook niet meer _/-\o_