Puppy Erbij 2021

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:30

Nayomie schreef:
Eens met bovenstaande reacties. Dit is geen foutje meer te noemen en met 1 jaar al een nestje...nee, niet mijn ding :n

Wij gaan een afspraak maken voor castratie bij Zhiva. Hoewel we er over nagedacht hebben om het niet te doen, heeft ze nu 2 a 3 maand alleen maar veel last er van gehad en ik zie het zelf niet zo zitten dat ze elke loopsheid 2 of 3 maand niet tot te weinig eet en dat ze er zelf ook zo'n last van heeft. Onze DA doet de laparoscopische manier, iemand ervaringen daarmee? :)

Ik breek even in, lees vaak mee maar reageer bijna nooit (meer). Pomme is in februari laparoscopisch gecastreerd. Ze heeft van de operatie zelf echt heel weinig last gehad. Heeft ook nauwelijks omgekeken naar de wondjes. Die genazen ook heel netjes trouwens, er is nu - ongeveer een maand later - eigenlijk niks meer van te zien. Pomme vond het vooral stom dat ze van mij even niet mocht rennen en vliegen :+

Pomme reageerde trouwens wel vrij pittig op de narcose, maar dat had verder niet met de ingreep zelf te maken.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:50

Haha gister had ik het nog over rondslingerende lego steentjes en vandaag zie ik dit in m'n story memories:

Afbeelding

Dan heb ik dus idd liever rondslingerende honden speeltjes :') :')

cinniz123

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:03

Dat doet nog pijn ook als je op die lego dingen gaat staan.
Vooral als ze je in de nacht roepen en je loopt op je blote voeten -:(-

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 13:00

Nou ik wilde een dog copenhagen tuigje en lijn bestellen, zijn alle lijnen niet meer te koop tot juli :+
Dat is wel een beetje jammer haha

Hahaha snap ik cursebreaker, dat is de hel

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 13:05

Ik overweeg nu we veel meer wandelen en ook stukken aangelijnd ook voor ze allemaal een tuig aan te schaffen, eigenlijk wilde ik de 'Perfect fit' tuigjes bestellen maar die zijn in NL bijna niet te krijgen en door de Brexit zijn ook een aantal verkooppunten ermee gestopt. -O-

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 13:16

KimD, zijn die half tuigen van Non Stop niet iets? Voor Maze is dat niet handig want ze zijn niet verstelbaar rondom de nek, maar voor de uitgegroeide honden kan het misschien wat zijn?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 13:23

Kaus schreef:
KimD, zijn die half tuigen van Non Stop niet iets? Voor Maze is dat niet handig want ze zijn niet verstelbaar rondom de nek, maar voor de uitgegroeide honden kan het misschien wat zijn?

Nee, helaas. Ik vind de pasvorm daarvan echt niet mooi.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 13:32

KimD schreef:
Ik overweeg nu we veel meer wandelen en ook stukken aangelijnd ook voor ze allemaal een tuig aan te schaffen, eigenlijk wilde ik de 'Perfect fit' tuigjes bestellen maar die zijn in NL bijna niet te krijgen en door de Brexit zijn ook een aantal verkooppunten ermee gestopt. -O-

Neeeeeeee, deze wil ik dus nog voor Zig hebben :7

Ze lijken er nog wel gewoon te zijn though: https://www.dogfysion.nl/perfect-fit-harness/

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 13:49

kiwiwitje schreef:
Iemand toevallig een idee of de tuigjes van dog copenhagen alleen online te krijgen zijn?
En iemand die toevallig van een dog copenhagen comfort walk air maat M af wil :o

Op Facebook staat er 1 een roze maat M. Van sharona. Ze zit hier ook op bokt met Mulan. Weet haar naam niet.

Weet zeker dat het een M is want ze heeft die van Senna toen overgenomen en we hebben nu een L.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 13:50

Sorry lees elke dag bij. Maar op moment te druk om op alles en iedereen te reageren. :o

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 13:52

punjab schreef:
kiwiwitje schreef:
Iemand toevallig een idee of de tuigjes van dog copenhagen alleen online te krijgen zijn?
En iemand die toevallig van een dog copenhagen comfort walk air maat M af wil :o

Op Facebook staat er 1 een roze maat M. Van sharona. Ze zit hier ook op bokt met Mulan. Weet haar naam niet.

Weet zeker dat het een M is want ze heeft die van Senna toen overgenomen en we hebben nu een L.

NorwayFjord is dat. Die leest dit topic overigens ook af en toe nog mee :D

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 14:01

Ohh tuigen, praat me er niet van :+ Hoeveel ik er met Pomme al wel niet heb geprobeerd! Wij zijn nu heel tevreden over het H-tuig van Rogz (voor de dagelijkse wandelingen) en een tuig van Trixie (voor het speuren).

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 14:03

Guapa heeft een perfect fit tuig maar toen ik het binnen kreeg dacht ik wel van nouw had er meer van verwacht.
Zou t zelf ook in elkaar kunnen zetten zeg maar.
Zou dit tuig met een grote sterkere hond echt niet vertrouwen.
Afbeelding

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 14:07

Kaus, tijd voor een knipbeurt is het zeker, al had ik hem hier ook net helemaal uitgeborsteld en dan is hij heel erg fluffy :D
Maar met de lockdown zit er wat meer tijd tussen de afspraken, over 3 weken mag hij weer voor een wellness ochtend.

Noox, Otis wordt ongeveer 60-65cm en zo'n 20-25kg.
Zijn moeder is erg groot voor een teef, zijn vader rond de 60cm.
Leuk dat je een foto kreeg van de puppies, 5 weken wordt nog erg lang wachten!

Sevke, wat een schatje!

cursebreaker, ze kijkt blij met de milkshake :D

Hier is het ook altijd een bende met speelgoed dat door het huis slingert. Maar gooi het 's avonds allemaal op de bank, in de ochtend maakt de roomba altijd een rondje door het huis.
Wissel de knuffels ook regelmatig om. Haal meestal gewoon wat knuffels bij de kringloop, als er dan wat kapot gaat of niet meer schoon te krijgen is, kan het in de vuilnisbak.
Of als ze er op uitgekeken zijn, gaat het naar de hond van een vriendin.

2 jonge honden in huis moet ik ook niet aan denken.
Heb toevallig net wel aan de fokker van Otis laten weten dat ik met 1 of 2 jaar nog een vriend voor Otis erbij wil maar minimaal 1,5 jaar er tussen hoor. Tegen die tijd is Ollie ook al 9 en dan kunnen de poedels samen ruig spelen.

Qua tuigjes heb ik voor Otis vorige maand een dog copenhagen besteld en die bevalt goed.
Heb hem via https://www.actievehonden.com/ daar hadden ze toen iig wel de M.

Otis mocht gisteren weer naar de hondenschool, hij deed heel goed zijn best. Omdat hij al tijdens de puppycursus veel deed wat eigenlijk in de volgende groep wordt geleerd, was het nu vooral herhalen.
Zijn concentratie wordt na 20 minuten wel minder, al mocht hij wat extra dingen doen omdat hij zich anders snel verveeld :')

Vanmorgen een nieuwe route gewandeld, kaartlezen is niet mijn ding... Werd een wat langer rondje dan gepland. Wel veel reeen gezien en Otis heeft voor het eerst schapen gezien. Schaap keek even op, wat een raar lammetje loopt daar :')
Verder weer veeeel modder dus Otis was in zijn element.
Ollie vond het minder, op sommige plekken buikdiep voor hem.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 14:53

cinniz123 schreef:
Guapa heeft een perfect fit tuig maar toen ik het binnen kreeg dacht ik wel van nouw had er meer van verwacht.
[ [url=m/06p6UW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit lijkt een fout te zijn. Ik heb al meerder PF tuigjes gezien (een aantal vrienden gebruiken ze) maar nog geen een die zo slordig is afgewerkt!

Edit: Misschien dan toch maar Just4dogs tuigjes of gewoon de Ruffwear.

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:08

Hier ook fan van Dog Copenhagen (vooral de air). Past goed, is stevig, droogt best snel op en ik vind het fijn dat het niet zo grof is.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:12

KimD schreef:
cinniz123 schreef:
[ [url=m/06p6UW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit lijkt een fout te zijn. Ik heb al meerder PF tuigjes gezien (een aantal vrienden gebruiken ze) maar nog geen een die zo slordig is afgewerkt!

Edit: Misschien dan toch maar Just4dogs tuigjes of gewoon de Ruffwear.

Ja weet t ook niet hoor maar tis gewoon een lapje fleece en daar op nylon genaaid.
De girth en front die ik eerst had(verkeerde maat) zagen er hetzelfde uit.
Voor guapa nu prima maar zou er geen 2de bestellen.
Heb hiervoor gekozen ivm de clips bij het hoofd maar ze springen zo knoert hard open dat ze het ook eng vindt dus gebruik ze als nog niet.

Just4dogs zou mijn andere keus zijn geweest of anny x.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:30

Mazikeen doet mee aan een onderzoek over tandjes, in de hoop dat het in de toekomst kan bijdragen aan illegale import en broodfok. Voor de mensen die het interessant vinden wil ik ze hier ook wel delen. :D

1 Maart:
Afbeelding

3 Maart:
Afbeelding

8 Maart:
Afbeelding

11 Maart:
Afbeelding

15 Maart:
Afbeelding

Dit blijven we twee keer per week doen tot de tanden zijn gewisseld, we krijgen bericht als we kunnen stoppen met foto's maken. Vind het super interessant wel! Werk er dan ook met liefde aan mee. :j

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:31

Interessant! Wat willen ze precies met het gebit onderzoeken?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:35

Nayomie schreef:
Interessant! Wat willen ze precies met het gebit onderzoeken?

Ze willen het wisselpatroon van de snijtanden in kaart brengen bij verschillende rassen en leeftijden om zo een 'matrix' te kunnen maken. Daar hopen ze illegale import van pups mee tegen te kunnen gaan in de toekomst.

Veel pups worden ouder of juist jonger verkocht dan ze daadwerkelijk zijn (illegale handel, al die buitenlandse honden via stichtingen, pups uit het buitenland, broodfokkers etc), door in kaart te brengen hoe het wisselpatroon verloopt hopen ze dat in de toekomst dus strenger te kunnen handhaven omdat ze dan beter kunnen inschatten hoe oud de pup daadwerkelijk is tegenover wat er beweert wordt.

Berryz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:40

Bedankt voor alle reacties. Zoals ik zei, ik ga er nog heel goed over nadenken, maar neig nu idd meer naar het niet doen.

Qua castratie heb ik gisteren een fijn gesprek gehad met Kim en heb ik beslist dat het nog niet gaat gebeuren.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-21 15:46

Ik zit met Boellie met het punt dat Y tuigen bij hem tot nu toe echt beroerd liggen. Een y tuig is over t algemeen gezien beter dan een tuig zoals de julius bijvoorbeeld. Maar met julius nooit klachten gehad en meermaals per jaar checken bij de fysio. y tuigjes komen bij hem dan weer uit op eigenlijk heel smal voor om te zorgen dat ze de schouders niet belemmeren. Wat ik helaas bij veel y tuigen bij dit ras zie.
Maar ik heb nu verschillende staffies gezien waar de air van Dog copenhagen fijn lijkt te zitten.
Voor de meiden ben ik heel tevreden over MAG. Maar dat is echt veel te breed/grof voor Boellie helaas.

interessant Kim. Heb t ook overwogen maar zie baco niet altijd vaak genoeg om mee te kunnen doen. en nu issie te oud haha :P

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:55

@kiwi zo vind ik de meeste tuigjes bizar breed op dat smalle ding van mij. Bij jou zal het probleem meer liggen aan de schouderkant denk ik? Bij Toby zowel tussen de schouders als ook aan de borst te breed meestal. Daar heb ik dus echt een immens goedkoop tuigje (Karlie) voor dat gewoon wél past én blijft liggen én hem niet hindert... En een scala aan duurdere tuigjes liggen die het allemaal nét niet zijn :')
Theorie is heel leuk, maar praktijk moet ook meewerken he ;)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-21 16:10

Skippy01 schreef:
@kiwi zo vind ik de meeste tuigjes bizar breed op dat smalle ding van mij. Bij jou zal het probleem meer liggen aan de schouderkant denk ik? Bij Toby zowel tussen de schouders als ook aan de borst te breed meestal. Daar heb ik dus echt een immens goedkoop tuigje (Karlie) voor dat gewoon wél past én blijft liggen én hem niet hindert... En een scala aan duurdere tuigjes liggen die het allemaal nét niet zijn :')
Theorie is heel leuk, maar praktijk moet ook meewerken he ;)

Ja hier is zn nek vrij dik en alles is vrij ''kort'' dus er is weinig ruimte voor een tuigje om op te liggen. Brede tuigen gaat dus niet en eigenlijk kom je bij de meeste y tuigjes uit op dat dunne 1 cm nylon. Dat zit natuurlijk gewoon zwaar ruk als daar druk op komt. En t heeft drukverdeling van 3x niks.
Tot nu toe is de Julius altijd goed geweest maar hij is toch wat veranderd qua spier/bouw/vet oid en de borstband komt nu op een punt dat t nog net wel maar niet geweldig gaat en het tuig een maat groter is gewoon veeel te groot. vooral t tuig zelf.
Ik heb een tuig van ongeveer 1,5/2 cm breed die qua breedte net gaat. Maar die heeft verder een pasvorm om van te janken dus dat is ook niks.
Dus in overleg met fysio voor hem altijd t julius tuig gehad. T is ook geen ontsnapper of wat dan ook en zn lijf heeft altijd aangegeven dat t goed was maar nu vind ik t gewoon minder lekker zitten dan t zat.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 16:19

@KimD Heel interessant!!
Toen wij hoorde van dat onderzoek had Mezzy al de helft gewisseld. :') dus toen had het al geen nut meer.

Ik heb Mezzy vandaag gemeten, ze is nog steeds scheef. :') Zo blijkt toch dat ze écht groeien tot 12 maanden. Sommige mensen hebben daar nog wel eens twijfels over. :Y)

D'r kont is nu al maanden stabiel: 54cm.

Dr schoft is nu 53 / 53.5 cm, de laatste loodjes tot ze dus echt 54 cm hoog is. :') :+