Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 22:46

Ik moet zeggen dat ik bepaalde rassen ook typisch reu of teef vind. En een poedel is altijd een teef :)) Een rottweiler is altijd een reu. :+

Beauty1love, die is gaaf zeg! Maak je die ook op bestelling? Ik moet nog steeds een nieuwe riem voor Dundy die ongeveer een halfjaar geleden zijn riem kapot maakte. Hij loopt al die tijd met een afdankertje :(:)

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 13:42

Kaus schreef:
Beauty1love, die is gaaf zeg! Maak je die ook op bestelling? Ik moet nog steeds een nieuwe riem voor Dundy die ongeveer een halfjaar geleden zijn riem kapot maakte. Hij loopt al die tijd met een afdankertje :(:)

Jaa die maak ik ook op bestelling! Stuur me maar een pb als je interesse hebt :)

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 18:54

Zo ik ging net even met de beesten naar een weiland hierachter, daar kunnen ze makkelijk los. Komt er een auto aanscheuren, toeteren. Ik dacht oh jezus ik mag hier vast niet komen :\ Man kwam uit de auto, probeerde afstand te houden maar het waaide keihard dus ik verstond hem ook niet als hij niet dichtbij kwam. Ondertussen stond ik te worstelen met Jones die het LEUK vond aan de lange lijn en Jackie in mijn armen :') Bleek uiteindelijk iemand te zijn die zijn hond al een paar uur kwijt was en aan het zoeken was := Super sneu. Pfff... ik zou gek worden |( Gelukkig was hij vrij snel nadat we elkaar spraken gevonden :)

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-20 19:32

Vind dat zo sneu. soms kunnen honden zo makkelijk echt per ongeluk ontsnappen. Gewoon door een lu.llig foutje.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 19:37

Afbeelding
How ya'll doing today :9

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 08:10

Jeetje jongens, jullie gaan weer hard!

@punjab wat vervelend dat Senna zo blaft als ze zenuwachtig wordt! Schieten laat zich ook niet echt plannen. Met vuurwerk steek ik altijd Adaptil in het stopcontact, dat haalt hier wel het scherpste randje eraf.

Wow, al die loopse teven…. Ik ben zo blij met een reu :D (bij paarden ben ik echt een merriemens, bij honden kom ik steeds met reuen thuis)

Leuk, al die pup-foto’s! Die heb ik van Toby helaas niet – ik kreeg hem met een maand of 7, en het is natuurlijk maar een kleintje, dus toen hij kwam was hij wel iets smaller nog, maar niet echt kleiner dan nu.

@Mallow kom maar door met puppyspam als het zover is! Maar dat is nog wel even wachten dus

@kim_1990 wat een schattig hoopje hond!

@esplendido die foto kwam inderdaad ook op de doodle facebook pagina voorbij, ik geloof alleen oprecht niet dat die laatste een barbet is, die lijkt echt mini-mini-mini

@beauty1love owjee, véél fotospam graag! Spaniels, en dan vooral de working spaniels, zijn echt mijn eerste hondenliefde <3

@kaus hahaha, leuke beredering! Maar er loopt hier toch een hele stoere pikzwarte koningspoedel reu rond in het dorp, en die ziet niemand aan voor een teef hoor! Aan de andere kant wordt Toby heel vaak voor teef aangezien. Blijkbaar kun je geen stoere reu zijn als je 10kg weegt en grote ronde ogen hebt…

Hebben jullie je gisteren nog aan flinke wandelrondes gewaagd? Hier was het zo bizar met loeiharde, ijzige wind... We hebben het bij korte rondjes gehouden. Mijn tuinmeubilair vloog gewoon door de tuin. Vrij letterlijk, ik vond stoelen gewoon 3meter verderop. (Paard ook letterlijk 10 minuten aan de hand gewerkt, en de rest van de dag nog zand gegeten, bizar!)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 08:30

Weken terug was er een 'stabij' die op Bo afvloog en niet terug naar zn baas ging. Ondanks dat het speels gedrag was had dat wel kunnen omslaan. Vandaag kwam ik deze mevrouw tegen met Mera en dan kan ik wel een praat aan gaan (met afstand). Mera heeft gespeeld met deze heidewachtel (ja nu vloekte ik een keer haha) en ik heb vam Bodhi uitgelegd en ze begreep het volledig!

En zo mooi, 'Oh je hebt er twee?', nee drie, 'DRIE!?' :')

Mera heeft er een nieuw vriendje bij in ieder geval :D

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 08:43

@xDenies Fijn dat het met Mera wel goed ging, anders was jij straks 'die met de valse honden' haha.
Heidewachtels vind ik over het algemeen wel fijne honden, Toby heeft er hier in de wijk ééntje waar hij mee speelt op het hondenveldje en dat terwijl die hond pas 10 maanden is en Toby helemaal niet van pups en pubers houdt.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-20 08:52

Fijn dat t goed ging Denies

Wij vonden de kou zo vies gisteren dat we ons er niet aan gewaagd hebben :P Ik hoop dat t vandaag wat beter word...

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 09:41

xDenies Mooi dat het met Mera wel goed ging!

Kiwiwitje Hier schijnt de zon al volop, het is nog wel koud maar wel lekker {:}

Jip kon ik gisteren echt achter het behang plakken. Alles slopen wat hij maar te pakken kon krijgen (Ik had nooit moeten zeggen dat hij niks sloopte..) , op wandeling was hij ontzettend aan het klieren, terug thuis wilde ik nog wat oefeningen met hem doen dat werd ook niet echt een succes. En vanochtend ging hij vrolijk verder met klieren.

Iemand nog behang over? :Y)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-20 09:50

Ik heb nog wel een paar rollen over..

hier ook zon! Ben benieuwd hoe t om 12 uur is :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-20 09:59

Ik was djessey kwijt...
zoek djessey :')
Oh en ja das een kat bij 5/8Afbeelding

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 10:37

Heidewachtels zijn 1 van de weinige jachthonden die ik oprecht leuk vind :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 10:54

Met Bodhi ging t ook goed want hij viel niet uit maar ik had een losgeslagen heidewachtel om hem heen springen die niet terug naar zn baas ging en dat vind ik toch niet zo tof :')

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 10:57

Zoe_97 schreef:

Haha, yes, common ground gevonden! :D :')

Ik vind de meeste jachthonden leuk, maar heidewachtels zijn gewoon zachte, vriendelijke en ook aardig gezeglijke jachthonden. Dus ik snap wel dat die ook 'goed vallen' bij mensen met andere rasgroepen.

Is toch echt wel heel anders dan een beagle of een working cocker inderdaad :Y) (ik snap ook echt heel goed dat mensen beagles niet tof vinden, ook al vind ik ze zelf bijv echt geweldig, hele goede ervaringen met die van mijn neef gehad en dat dier is toen ik maaaaanden plat op bed moest liggen ivm ziekte zo vaak stiekem naar boven geklommen en bij mij komen liggen)

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 11:30

Skippy01 vuurwerk vind Senna ook niet eng. Maar ze waren op veld nu o duiven en kraaien aan het schieten. :+

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 11:38

Skippy01 schreef:
Zoe_97 schreef:

Haha, yes, common ground gevonden! :D :')

Ik vind de meeste jachthonden leuk, maar heidewachtels zijn gewoon zachte, vriendelijke en ook aardig gezeglijke jachthonden. Dus ik snap wel dat die ook 'goed vallen' bij mensen met andere rasgroepen.

Is toch echt wel heel anders dan een beagle of een working cocker inderdaad :Y) (ik snap ook echt heel goed dat mensen beagles niet tof vinden, ook al vind ik ze zelf bijv echt geweldig, hele goede ervaringen met die van mijn neef gehad en dat dier is toen ik maaaaanden plat op bed moest liggen ivm ziekte zo vaak stiekem naar boven geklommen en bij mij komen liggen)

Ook lekker veel will to please. Ik heb een heidewachtel al enkele keren op show uitgebracht en getraind. Ze is zo heerlijk meewerkend. Leert gewoon even snel al mijn border collies :D

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 11:44

Zoe_97 schreef:
Ook lekker veel will to please. Ik heb een heidewachtel al enkele keren op show uitgebracht en getraind. Ze is zo heerlijk meewerkend. Leert gewoon even snel al mijn border collies :D

Zéker waar. Dat is ook waarom mijn broer en schoonzus daar wel interesse in hebben, in een heidewachtel. Wij zijn eigenlijk thuis allemaal 'van de jachthonden', mijn broer heeft ook wel interesse in een aussie, maar niet zoveel interesse in extra stofzuigen voor ál dat haar :+ (ja, wij zijn echt lui wat dat betreft ;) )
Heidewachtel staat in elk geval in de top 3 geloof ik bij mijn broer en schoonzus nu.
(Broer ziet qua karakter een golden retriever en newfoundlander ook wel zitten, schoonzusje wil écht niet zo'n zware hond - ook omdat ze ermee gaat mountainbiken, paardrijden, skaten en weet ik het, retriever houdt dat nog wel vol, maar een newfie... Die heeft 2 berners gehad en een border terrier, en die is verzot op border terriers zelf, ze hebben nu regelmatig de border terrier van familie van haar in huis ook)

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 12:36

kiwiwitje schreef:
Ik was djessey kwijt...
zoek djessey :')
Oh en ja das een kat bij 5/8[ [url=m/Nc1DvL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Moest wel even zoeken hoor :')

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 21:27

Mag ik ook meekletsen
Afgelopen zaterdag ons nieuwe gezinslid mogen verwelkomen.
Molly is een kruising, wie doet er een gok.

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 07:44

Welkom @Robbie88 wat een leukerd!
Géén idee wat voor kruising dit is hoor, kennisje had er eentje die er ongeveer zo uitzag, dat was een kruising yorkie x teckel geloof ik haha :j

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 09:58

Welkom Robbie88, geen flauw idee wat er in zit; maar ik denk wel meer dan maar twee rassen.

Hier blij en trots op m'n hondjes. Mera heeft alleen af en toe een beetje een korte concentratieboog maar gezien haar leeftijd zou ik daar niet over mogen klagen. Soms wel een beetje frustrerend als andere dingen op straat interessanter zijn dan jij met je lekkere koekjes. Maar aanhouder wint en ik houd mezelf maar voor dat iedere pas die nu goed gaat, alleen maar profijt voor in de toekomst zal geven.
Maar misschien doe ik ons onbewust te veel met haar zusje vergelijken, maar die wordt volgens mij 24/7 getraind dus dat is een heel ander leven dan dat wij hebben of willen.
Bodhi doet het ontzettend goed ondanks alle extra mensen en honden op straat. Iets met 'tijdens Corona laten we onze honden wel uit'. :Y)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-20 10:04

Das alleen maar goed. Lekker genieten van je hondjes Denies. Alles op jullie tempo!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 10:09

@xDenies jezelf vergelijken met een ander heeft toch geen zin haha. Kennissen hebben uit dezelfde opvang als Toby een exacte kopie van Toby, even groot, zelfde kleur, zelfde bouw, zelfde kop en oren erop, even oud ook. Beide duidelijk geen volle pods. Zonder DNA test weet je niets zeker, maar de kans is vrij groot dat dat een nestgenootje van Toby is. Die hond is véél minder vocaal bijvoorbeeld, Toby is een kletskous.
Onze doodle Lewis is aan de lijn altijd al erg druk. Zijn volle zus woont bij vrienden en die loopt keeeeuuuriggggg aan de lijn. Grappig genoeg hebben wij juist veel getraind met de honden in hun jonge jaren en de zus van Lewis heeft alleen de puppycursus gedaan. Karakter doet veel ;) En tjah, dat karaktertje heb je zelf in huis gehaald :+
Vergelijken heeft dus geen zin :D

Goed nieuws dat Bodhi het nu goed doet!

Ik merk het ook wel op straat hoor, dat ik hondjes zie en denk 'huh, die ken ik niet?!' terwijl ik toch vrij goed alle honden in de wijk in beeld heb.... Iedereen wil er even uit nu, en mensen die normaal misschien alleen een kort blokje om doen, gaan nu ineens echt op pad met de hond.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 11:09

Met het karakter van Mera is niets mis, ze past heel goed bij me :) Maar ik blijf er bij dat een stukje puberen/hormonen best kan inspelen op deze periode waardoor je sommige dingen 4x moet vragen in plaats van de verwachte één keer. En ik denk dat we allemaal wel eens naar andere kijken van, 'Oh ik zou dat ook wel willen kunnen!'. Anderzijds zou ik ook geen hond willen die de hele tijd maar naar me kijkt waar en wat ik ook doe in de hoop dat ie eindelijk even wat mag doen. Een tussenweg. Er is veelal niemand die online post dat iets mis gaat qua filmpjes en dergelijke; dus het lijkt bij een ander altijd perfect te gaan :P

Ik zie hondeneigenaren lopen die ik nog nooit gezien heb en ik loop al sinds vorig jaar één vaste route 's avonds op ongeveer hetzelfde tijdstip (kan 5minuten verschillen) en dit waren geen pups :') Dus waar ze vandaan kwamen!?