Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:06

Zeker! We zijn ook helemaal niet zo naïef dat alles gaat kloppen. Ik heb zelf via via enkele ervaringen met de organisatie en ze zijn zo realistisch mogelijk. Ze doen ook aan nazorg en je hebt een adoptiecontract. Dat wilt zeggen dat de hond eeuwig hun 'probleem' blijft ;). We hebben zelf wel wat marge voorzien zowel financieel voor zorg als wat de energie van de hond betreft.

Edit: het is een organisatie die ook in België en Nederland zit en de veterinaire zorg is dus ook van ons niveau heb ik de indruk.

Kaus

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:13

Spannend Sinne! Heb je een foto? :)) :))

Zoë, enig idee hoe dat is gekomen? Ze maken hier wel eens rare sprongen waarbij ik het idee heb dat ze hun rug breken maar tot nu toe nog nooit wat mis gegaan. Lijkt me er raar zijn gegaan als ze er echt last van heeft. Wat sneu :(:)

Dexter moet volgende week maandag naar de orthopeed. Dan is de aanrijding een maand geleden. Hij heeft sinds vorige maandag 100% maar de seconde dat ik hem mee naar buiten neem wordt ie gepakt door een hond en heeft hij een kilometer in volle paniek gerend. Nu loopt ie weer stokkreupel dus -O- :(:)

Ik ben zó bang dat er iets permanent mis is. ;(

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:19

OH Kaus wat rot! Maar langer dan een maand revalidatie heb ik al wel vaker gehoord :(:) dus misschien heeftie gewoon net wat langer nodig. Hoeft nog geen doemscenario te worden. Hoe oud is Dexter?

Ik zal even diegenen die erom vroegen een foto op pb doen ;) wil de foto's van de organisatie nog niet online voor het zeker is, maar hij is echt wel leuk hihi

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:23

Kaus schreef:
Spannend Sinne! Heb je een foto? :)) :))

Zoë, enig idee hoe dat is gekomen? Ze maken hier wel eens rare sprongen waarbij ik het idee heb dat ze hun rug breken maar tot nu toe nog nooit wat mis gegaan. Lijkt me er raar zijn gegaan als ze er echt last van heeft. Wat sneu :(:)

Dexter moet volgende week maandag naar de orthopeed. Dan is de aanrijding een maand geleden. Hij heeft sinds vorige maandag 100% maar de seconde dat ik hem mee naar buiten neem wordt ie gepakt door een hond en heeft hij een kilometer in volle paniek gerend. Nu loopt ie weer stokkreupel dus -O- :(:)

Ik ben zó bang dat er iets permanent mis is. ;(

er was een pup op bezoek, dus sowieso s er actief gerollebolt. daarbij hebben wij met ballen in het zwembad zitten spelen, terwijl de honden achter het hek zaten (ze zien dan het zwembad etc maar kunnen er niet bij komen). terwijl riva en kenai toen lagen te slapen heeft daeva hele tijd heen en weer gerent langs het hek om bij ons te komen (wat ze normaal niet doet), en heeft ze hierbij ook een aantal keer gesprongen. De dierenarts dacht dat het niet zozeer 1 verkeerde beweging was, maar warrschijnlijk enkele verkeerde draaitjes en door het op en neer lopen/stuiteren overbelast. Toen zag je nog iets, maar ze is dan in een stoel gekropen en heeft op een bolletje liggen slapen, die houding heeft er dan aan bijgedragen dat het allemaal net niet goed zat. Toen ze erna richting haar bench moes voor de nacht liep ze wel al stijf maar niet erg. In de nacht heeft dan waarschijnlijk de ontsteking doorgezet waardoor e in de ochtend zo brak uit haar bench kwam.

arme dexter. heb je al foto's door een gewone dierenarts laten maken?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 14:30

Bah, hopelijk is ze snel weer zichzelf Zoe!

Verstandig om naar de orthopeed te gaan Kaus.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:35

Waar komt je hondje vandaan? Als in, welk land precies?

Zelf vang ik griekjes op ( en eentje is mogen blijven ) over ' mijn ' stichting heb ik geen enkele klachten. Zijn heel eerlijk geweest en hebben mij ruim de tijd gegeven om de adoptie van Jasper te regelen. Kreeg toen ik in Amerika zat een berichtje of ik zijn entingen in orde wilde maken en zijn paspoort gegevens door wilde sturen zodat ze hem een ticket naar een zuster organisatie in Canada konden boeken. Heb toen aangegeven met mijn ouders te willen overleggen en heb daarna iemand van de stichting wakker gebeld in de nacht ( tijdverschil vergeten ). Jasper mocht blijven in mijn roedel en heb op de verjaardag van mijn vader het definitief contract kunnen tekenen.

Hij ging naar Canada omdat hij hier in Nederland al ruim een jaar bij opvang gezinnen zat en hij enorm bang en groot is. We hebben veel meoten aanpassen in ons ritme, maar het is een fantastische hond!

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:44

De onze komt uit Spanje :)
Fijn dat er nog positieve ervaringen zijn!

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 15:45

Voor Spanje zou ik een paar keer op Middellandse zee ziektes testen. Die zie je in de rust fase niet in de testen. Kan een stichting verder ook niets aan doen, maar er optijd bij zijn vergroot de levensverwachting en levens kwaliteit.

Jasper laat ik ongeveer iedere 1.5 jaar testen. Kost geen drol bij mijn dierenarts.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 15:47

StonedRomy schreef:
Voor Spanje zou ik een paar keer op Middellandse zee ziektes testen. Die zie je in de rust fase niet in de testen. Kan een stichting verder ook niets aan doen, maar er optijd bij zijn vergroot de levensverwachting en levens kwaliteit.

Jasper laat ik ongeveer iedere 1.5 jaar testen. Kost geen drol bij mijn dierenarts.

Dat is inderdaad het plan! Vandaar ook overleg met de DA. Hij is bekend met honden uit Spanje en wat er moet opgevolgd worden. Dat gaf ons toch net wat meer zekerheid als we hiermee door willen gaan.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 15:52

En wat waren de gezondheidsklachten van de hond? Of heb ik dat verkeerd gelezen?

Over het karakter verbloemen, er zijn inderdaad stichtingen die dat doen, maar ook stichtingen die eerlijk zeggen wat ze gezien hebben en daar moet je eerst kennis komen maken met de hond in een gastgezin. Bij dat laatste zie je ook of het gedrag voor JOU een gezin gaat zijn. Ik vind het bijvoorbeeld als gastgezin niet erg als de hond niet in een bench kan, dus zou ik dat minder snel aangeven aan een adoptie gezin. Breekt de hond vervolgens de hele bench af en plast hij alles onder, dan kan het gezien worden als ongewenst gedrag en eventueel gedragsproblemen.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 16:02

StonedRomy schreef:
En wat waren de gezondheidsklachten van de hond? Of heb ik dat verkeerd gelezen?

Over het karakter verbloemen, er zijn inderdaad stichtingen die dat doen, maar ook stichtingen die eerlijk zeggen wat ze gezien hebben en daar moet je eerst kennis komen maken met de hond in een gastgezin. Bij dat laatste zie je ook of het gedrag voor JOU een gezin gaat zijn. Ik vind het bijvoorbeeld als gastgezin niet erg als de hond niet in een bench kan, dus zou ik dat minder snel aangeven aan een adoptie gezin. Breekt de hond vervolgens de hele bench af en plast hij alles onder, dan kan het gezien worden als ongewenst gedrag en eventueel gedragsproblemen.

Hij is positief voor Leishmania, maar zonder symptomen. We zullen dus hier nog even doorbehandelen en dan na enkele maanden kijken of hij nog steeds positief test. Anders zal hij onderhoudend medicatie blijven krijgen. Verder is hij op andere ziekten getest en gezond verklaard, maar uiteraard zal dat hier nog eens gebeuren na een halfjaar ofzo. En een gewoon nazicht in de eerste paar dagen, hij moet hier toch in de computer bij onze vaste DA.

Wat het karakter betreft is het inderdaad een beetje een sprong in het diepe, maar ik heb wel enige ervaring met honden trainen en heb ervaren mensen aan mijn zij. Onze Border Collie was echt een hyperkineet van de ergste orde en dus kan er op dat vlak al niet veel ons verrassen, mocht hij toch energetischer zijn dan verwacht.

Angstig lijkt hij ons niet, maar als dat toch blijkt te zijn: iedereen hier thuis is ouder dan 16 en rustig en is bereid om mee te werken aan de hond. Hij hoeft nergens naartoe als dat niet lukt, we hebben een grote tuin en een rustige buurt om te gaan wandelen. Verder is er hier een oude, luie kat die waarschijnlijk meer last zou hebben van de hond dan andersom. Er is dus echt wel ruimte voor wat onverwachte problemen, al hoop ik natuurlijk dat dat meevalt.

We hebben een ruime bench van de vorige hond en gaan proberen deze op een positieve manier te introduceren, maar met de vorige hond werd die eigenlijk enkel gebruikt als slaapplek en ging de deur nooit dicht. Dus als we die niet kunnen gebruiken omdat er een trauma is, dan is dat zo, dan krijgt hij een mand of kussen in de living en zullen we het anders moeten oplossen met training.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 16:10

Was gewoon een dom voorbeeld waarvoor ik honden heb zien terug komen/gaan. Bench training doe ik met alle honden. Maar de bench is hier alleen dicht als de teef loops is of als er mensen op bezoek zijn, dan heeft Jasper meer rust in zijn dichte bench. Mijn akita ligt dan vaak onder mijn stoel of op mijn schoot en satan ligt meestal onder de bank te grommen.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 16:15

Ja en ik lees dat ze erg handig kunnen zijn bij zindelijkheidstraining, maar voor hetzelfde geld gaat alles super vlot en kan hij buiten gaan voor we hem goed en wel in zijn bench hebben geïnstalleerd ;)

Ik wilde je maar even demonstreren dat we flexibel zijn en de situatie eigenlijk ideaal is om een hond te nemen op dit moment. Daarbij komt ook nog dat ik vakantie heb voor enkele maanden en mijn moeder net even thuis zit dus dat de hond enkele maanden niet alleen gaat moeten zijn. Ik ben in het schooljaar ook veel thuis, maar als we tegen dan toch enkele uren weg kunnen, zou dat fijn zijn.

We zijn geen mensen die 1 nacht slapen over zo'n beslissing en hebben hier al heel wat angsten luidop uitgesproken haha, maar we zien het nog zitten.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 16:28

Meeste mensen raad ik daarom aan eerst gastgezin te zijn voor een (paar) buitenlandse stichtingen. Je droomhond komt dan vanzelf wel eens door je deur wandelen en die kan je dan adopteren. Op die manier heb je de hond al even kunnen ' uitproberen '

Maar jullie hebben er zeker al goed over na gedacht!

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 16:53

Je hebt wel helemaal gelijk met waarschuwen en als het deze toch niet wordt, gaan we het wel anders aanpakken zodat we wel langer kennis kunnen maken! Ik ben echt gewoon verliefd geworden op het filmpje. Hij spreekt me zo ongelooflijk aan van gedrag (datgene wat hij daar toont).

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 17:02

Via welke stichting en heb je een linkje naar de pagina van de hond? ( mag ook via PB hoor )

Begrijp het hoor. Had het met de puppy foto's van Olivia ook. Jasper had ik zelf helemaal niets mee. Had echt iets van ' oh nee, waarop heb ik nu ja gezegd?!' Maar nadat hij eindelijk uit de auto kwam ( na 4 uur.... ) hij me overal naartoe heeft gesleurd qua angst ( kon niet aan een korte lijn of halsband lopen... En is bang voor mensen. Ik woon in het centrum van de stad ) ging hij op de voeten van mijn pa liggen en was hij thuis.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 17:08

Zeker! Ik stuur je een pb :) het is geen geheim, maar wil gewoon even wachten met openbaar te zetten tot het zeker is.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 17:11

Begrijp ik hoor!

Ben ik de enige die zo debiel is met setjes?

Olivia haar rode setje is nu compleet ( tuig, riem, halsband )... Maar ruffwear heeft natuurlijk geen rood en ze heeft een nieuw beter passend tuig nodig voor lange tochten.

Dus nu moet er een blauw of groen setje komen. Maar dan meteen een koeljasje en halsband en korte lijn erbij. Alleen welke halsband? En moet ik nu voor blauw ( Jasper zijn kleur ) of groen gaan? :')

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 17:13

StonedRomy schreef:
Begrijp ik hoor!

Ben ik de enige die zo debiel is met setjes?

Olivia haar rode setje is nu compleet ( tuig, riem, halsband )... Maar ruffwear heeft natuurlijk geen rood en ze heeft een nieuw beter passend tuig nodig voor lange tochten.

Dus nu moet er een blauw of groen setje komen. Maar dan meteen een koeljasje en halsband en korte lijn erbij. Alleen welke halsband? En moet ik nu voor blauw ( Jasper zijn kleur ) of groen gaan? :')

Spip heeft een oranje halsband die bijna uit elkaar valt met een marineblauwe riem, ik ben echt niet van de setjes :')
Wil het nog altijd wel maar heb nog steeds niet iets gevonden wat ik echt mooi vind :+

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 17:14

Hier hebben de honden niet echt kleuren. Van tuigen heeft Daeva een oranje en Kenai een gele. Heel toevallig is Daeva haar jachtlijntje ook oranje maar die van Kenai is blauw. De wandellijnnen zijn leder en die can Daeva zwart en Kenai bruin.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 17:15

Ben normaal ook echt niet zo hoor, maar met mijn honden ineens wel?

Komt ook omdat ik nu dus ga overstappen naar een ander tuig O:) ( of zeg ik dat weer om mijn gedrag goed te praten? )

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 17:53

Haha hier eigenlijk helemaal geen setjes freak.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 20:49

Sterkte met deava en dexter zoë en kaus!
En welkom aan de nieuwe mensen :P

Vandaag ben ik voor het eerst op puppybezoek geweest. En je raadt het misschien nooit, maar ik ben verliefd geworden :') _/-\o_
Ik heb ook alvast een grote bench aangeschaft waarvan ik eerst een stuk ga afzetten. Over 4 weken mag ze eindelijk opgehaald worden <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 20:50

OehhhhEn je kan/mag zeker geen puppyspam foto's delen? :D

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 20:52

Nog even geduld hebben dus :D

Vandaag voor het eerst naar de puppycursus geweest :D
Het ging hartstikke goed
Kon keurig naast mij zitten en liggen. Kwam maar mij toe als ik haar riep en zelfs door een tunnel.
Naast lopen doet ze steeds beter.
Volgende week weer.