Edit: het is een organisatie die ook in België en Nederland zit en de veterinaire zorg is dus ook van ons niveau heb ik de indruk.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kaus schreef:Spannend Sinne! Heb je een foto?![]()
Zoë, enig idee hoe dat is gekomen? Ze maken hier wel eens rare sprongen waarbij ik het idee heb dat ze hun rug breken maar tot nu toe nog nooit wat mis gegaan. Lijkt me er raar zijn gegaan als ze er echt last van heeft. Wat sneu
Dexter moet volgende week maandag naar de orthopeed. Dan is de aanrijding een maand geleden. Hij heeft sinds vorige maandag 100% maar de seconde dat ik hem mee naar buiten neem wordt ie gepakt door een hond en heeft hij een kilometer in volle paniek gerend. Nu loopt ie weer stokkreupel dus![]()
Ik ben zó bang dat er iets permanent mis is.
StonedRomy schreef:Voor Spanje zou ik een paar keer op Middellandse zee ziektes testen. Die zie je in de rust fase niet in de testen. Kan een stichting verder ook niets aan doen, maar er optijd bij zijn vergroot de levensverwachting en levens kwaliteit.
Jasper laat ik ongeveer iedere 1.5 jaar testen. Kost geen drol bij mijn dierenarts.
StonedRomy schreef:En wat waren de gezondheidsklachten van de hond? Of heb ik dat verkeerd gelezen?
Over het karakter verbloemen, er zijn inderdaad stichtingen die dat doen, maar ook stichtingen die eerlijk zeggen wat ze gezien hebben en daar moet je eerst kennis komen maken met de hond in een gastgezin. Bij dat laatste zie je ook of het gedrag voor JOU een gezin gaat zijn. Ik vind het bijvoorbeeld als gastgezin niet erg als de hond niet in een bench kan, dus zou ik dat minder snel aangeven aan een adoptie gezin. Breekt de hond vervolgens de hele bench af en plast hij alles onder, dan kan het gezien worden als ongewenst gedrag en eventueel gedragsproblemen.
StonedRomy schreef:Begrijp ik hoor!
Ben ik de enige die zo debiel is met setjes?
Olivia haar rode setje is nu compleet ( tuig, riem, halsband )... Maar ruffwear heeft natuurlijk geen rood en ze heeft een nieuw beter passend tuig nodig voor lange tochten.
Dus nu moet er een blauw of groen setje komen. Maar dan meteen een koeljasje en halsband en korte lijn erbij. Alleen welke halsband? En moet ik nu voor blauw ( Jasper zijn kleur ) of groen gaan?