[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 23:34

petitparis schreef:
Je hebt hem ook fout bevestigd. Maar dat type halsband vind ik ook niet zo handig (gesp moet door de ring waar je leiband aan bevestigd), al heb ik ze ook gehad.

Oh echt? Dat wist ik niet haha..

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 01:25

Haha ik heb juist vrijwel enkel van deze halsbanden. Juist omdat de band door de eing moet en dan pas moet sluiten. Mocht hij los schiet dan heb je nog stukje wat mogelijk net even blijft hangen. Daarnaast het idee dat de druk niet zo op dd sluiting ligt nu waardoor de band sterker is

Maar halsbanden altijd zo aan hier dat ze over de kop aan en uit kunnen dus ook geen last er van dat ze moeilijker open en dicht gaan. Heb ook altijd (rogz for dogz) nog beveiliging er op dat ik hem op slot kan zetten. Dus als ik aan halsbanden pak kan ik ze niet per ongeluk open knijpen

Zoe_97

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 07:23

Ik heb enkel halsbanden met een metalen gesp (zoals je riem in je broek) sluiting. Al veel te vaak gezien dat zo'n plastieke prutsklipje (ook van de dure "goede" merken) het plots begeeft. Ik heb 1 lederen handgemaakte halsband maar mijn favoriet is een nylon van feeplast, de Daytona.
https://www.ferplast.com/gb/daytona-c.html

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 07:34

melissac schreef:
Bentley vind het tegenwoordig erg leuk om voor het oversteken op een steen te zitten. :')
[ Afbeelding ]
We hebben overigens een nieuwe halsband gekocht omdat die andere te klein werd maar ik wil van de week even een andere kopen omdat ik deze niet fijn vind..

Leuk om Bentley weer eens langs te zien komen. Beertje heeft ook soms van die "vreemde" dingetjes. Zal vanmiddag eens een foto maken hoe die er nu uit ziet.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 08:20

Hier alleen als reserve of puppybandje halsbanden met clip/gesp. Verder alleen halve slip halsbanden van Rogz (matterhorn choker) of retrieverlijnen.

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 11:59

Ik vroeg me even af.....zwemmen is toch een goede belasting voor een pup?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 12:19

Ligt er aan hoe oud hij is. En hoe leuk hij het vind. Beer vind het fantastisch en ging na maanden pootje baden, met 5,5 maand zelfstandig met de pootjes van de bodem. Ik heb bewust gewacht tot hij het zelf ging doen. Vergeet niet dat het wel zwaar voor ze is. Ik laat hem dus wel zwemmen maar maar een paar keer gooi ik de dummy. Als hij daarna nog zelf wil moet hij zichzelf maar vermaken.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 13:00

Zwemmen laat ik doen tot bepaald moment.... oftewel als we een uur achter elkaar aan het zwemmen zijn dan vind ik het toch echt echt echt genoeg. Denk dat hij van dat uur zeker 45 minuten zwemt. Ik kan niet zeggen dat hij het zwaar lijkt te vinden want hij zou gewoon door gaan. Zwemmen is zeker wel vermoeiend maar geen verkeerde belasting van de gewrichten. Ik heb kenzo ook met zwemvest laten zwemmen maar dat was wel erg zwaar voor hem. Hij moet echt uitzwaren wil het zwemvest hem helpen ipv tegen werken. Mijn oudje heeft standaart zwemvest aan als we langere tijd gaan. Geeoon extra ondersteuning en voor mij gemakkelijk vast te pakken. Mijn oudje vind het fantastisch om mij al zwemmend mee te trekken ;)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 13:05

Zoe_97 schreef:
Ik heb enkel halsbanden met een metalen gesp (zoals je riem in je broek) sluiting. Al veel te vaak gezien dat zo'n plastieke prutsklipje (ook van de dure "goede" merken) het plots begeeft. Ik heb 1 lederen handgemaakte halsband maar mijn favoriet is een nylon van feeplast, de Daytona.
https://www.ferplast.com/gb/daytona-c.html

Heb banden van rogz for dogz in overvloed. Degene die kenzo nu aan heeft gaat al zo'n 15 jaar mee. Heeft zelfs een jaar een sint bernard aan gehad en verder mijn overleden boxers. Hij is nog niets kapot.

In 15 jaar tijd nog 0 kapotte rogz banden en nogmaals gebruik ze hier dagelijks en wij hebben een roedel honden. Ook bij een vriendin van mij die roedel van 8 honden heeft al veel langer rogz gebruikt nog 0 kapot.

De sluitingen die Jij bedoeld zijn echt de sluitingen van de budget halsbanden zoals bij action en big bazar e.d. echter daar breken de musketon haken net zo vlot van....ik vind dat spul levensgevaarlijk ja echt dodelijk!!!
Snap ook niet dat mensen hun hond aan een riem en halsband van 2 a 4 wuro uit willen laten. Iedereen beseft toch wel dat dat materiaal nooit goed kan zijn??

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 13:15

Ik heb een halsband van beeszties (?) en sinds maandag een nieuw tuigje van Julius k9. En een slipketting, alleen weet ik zo niet van welk merk. Wel ga ik straks denk ik voor een halsband als die van Zoe, vind ik veel fijner en krijg je goed op maat. Ik zit met deze halsband altijd te klooien met het verstellen..

En echt zwemmen doet Tara niet, in de zin van pootjes van de grond. Dat vind ze absoluut niet fijn en dan raakt ze lichtelijk in paniek. Wel is ze gek op water en speelt ze graag met de bal/stok in het water. Ze bepaalt zelf wel hoe diep ze gaat en hier laten we haar ook vrij in.

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 13:34

Dank voor de reacties! Met het warmere weer laat ik Enzo namelijk heel regelmatig zwemmen. Maar wel voor kortere tijd keer of 5 balletje apporteren uit het water en dan gaan we weer verder. Stop altijd op het hoogtepunt zeg maar. Dan blijft het voor iedereen leuk en blijft hij enthousiast over water en zwemmen.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 17:40

Wij lopen vrijwel elke wandeling in de buurt van water. Mika zwemt niet echt (soms uit enthousiasme wel), dat is nog te spannend, maar zo lang hij bij de grond kan vind hij water fantastisch!

Wij hebben een vrij brede, leren halsband met 'riem' gesp. Eerder liepen we met een tuig, maar met Mika's groeispurten alle kanten op hebben we niet echt iets wat fatsoenlijk zit.

Mika is vandaag 6 maanden en 4 maanden bij ons! Wat vliegt de tijd toch zeg, kan hem niet meer missen!

Afbeelding
Mika 2 weken terug in de Ardennen! <3

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 17:53

Leer wordt hem hier niet. Hier echt echt zout zeewater. Tre ponti tuigen en rogz banden lijden daar niet onder dan dat ze net als de honden een wit zout laagje hebben na het zwemmen haha. Leer vind het niet tof. Daarom ook geen gesp sluitingen

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 18:31

Jeetje, wat is Mika alweer gegroeid <3

Jarvis krijgt over een uurtje weer een titerbepaling. Ik wil alvast goed voorbereid zijn op de vakantie dit jaar, en dus moet hij sowieso zijn rabiës enting hebben. Dan kan ik ook meteen een titer laten doen :j

Afgelopen weekend ook weer een corgi wandeling gehad :D Hij had een nieuw vriendinnetje <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Genoot van de omgeving;
Afbeelding
Afbeelding

En het mogelijke voer, als er wat van de bbq af zou vallen :')
Afbeelding

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 11:04

Ja het gaat zo snel! In mijn ogen is hij nog steeds een kleine puppewup maar op zo'n foto staat er dan toch een behoorlijke hond... :')

Wat leuk zo die 2 samen! Haha en dat bij die bbq is hier ook een bekende, Mika dacht gisteren een gebakken aardappeltje weg te pikken die uit de pan viel maar hij liet hem toch gauw zat los... Was een beetje heet.... :=
Hoe was de titer? Wij willen begin volgend jaar ook gaan titeren met Mika. :)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 11:12

@Tigres: wauw wat een toffe foto's !! :D
@Macciato; Hidde vindt het water wel heel interessant maar echt zwemmen doet hij nog niet. Hij is er 2x in gestruikeld :') Maar dat telt niet. Denk dat je het zo goed aanpakt hoor.

Ik heb trouwens ook een tuigje van Rogz en ben er heel tevreden over :j

Ben echt super trots op Hidde. Ik ben vorige week gestart met een gastouderopvang thuis en was toch wel benieuwd hoe Hidde het zou doen met de hele dag kindjes om hem heen. Maar het gaat echt perfect. Na een paar dagen flink erbovenop zitten en vertellen wat ik van hem wil doet hij het echt top. Hij negeert de kinderen nu vooral en daar ben ik echt blij mee. Hij is wel gesloopt na een dag :')

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 12:12

djinnie schreef:
Spannend, Madelief. Waarom halen ze de baarmoeder sowieso niet weg? Eén van de voordelen van sterilisatie/castratie van de teef is toch juist geen kans meer op baarmoederontsteking? Zo had ik het althans begrepen. Vandaar dat teven normaliter niet gesteriliseerd, maar gecastreerd worden (in tegenstelling tot mensen, die worden juist gesteriliseerd ipv gecastreerd :+ )
.

Ik heb het vanochtend aan de dierenarts gevraagd. Hij vertelde dat door het weghalen van de eileiders de baarmoeder, die al mini is, helemaal verschrompelt door de hormonen. De kans op een ontsteking wordt daardoor sowieso al minimaal. Dat is de reden dat tegenwoordig de baarmoeder niet meer weggehaald wordt. Verder gaf hij aan te verwachten dat binnen 5-10 jaar er alleen nog laparoscopische sterilisaties worden gedaan omdat er zulke goede resultaten zijn. De apparatuur is alleen duurder en dat wordt doorberekend en is een reden dat niet alle dierenartsen hier al voor kiezen. Het is heel raar om Keet daar achter te laten. Als het goed is word ik gebeld na de operatie (kan elk moment zijn) en dan word ik 's middags gebeld hor laat we haar op kunnen halen. De dierenarts gaf nu ook weer aan dat Keet zo'n mooie hond was, maakt het niet makkelijker om de beslissing te nemen haha. Maar hij gaf ook aan dat het echt de beste keuze is om te steriliseren om al die ziektes te voorkomen.

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 13:09

Oooohhhh _-:( waren we net naar de vennen met Enzo, kwamen we een vrouw tegen. En Enzo liep er gewoon even naar toe (niet wild of springerig). Die vrouw direct helemaal paniekerig, dus probeerde Enzo bij me te roepen. Gaat ze wild met haar armen zwaaien en wilde ze Enzo gaat slaan!! -:(- werd daar spontaan ZO agressief van! Geroepen dat ze met dr poten van m'n hond af moest blijven. Zegt ze: 'hou je hond bij je!'. Zeg ik dat ik dat best wil doen maar dat ze ook moet beseffen dat dit een honden losloopgebied is. Gaat ze dat ook nog glashard ontkennen!! Maf mens. Ga haar toch ook niet zomaar een mep verkopen?!? Alleen al het idee dat ze Enzo wilde slaan maakt me zo woest :r

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 17:31

Jezus wat naar zeg. °-° Zou er ook spontaan woest van worden moest iemand dat bij mijn hond proberen.. :=

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 19:35

Vreselijk zulke mensen. Zou ook behoorlijk boos zijn hoor.

Zo heeft mijn vorige lab een gat in iemand zijn jas gebeten. Hond liep ons eigen pad op in het donker en die man maakt een schop beweging en ons labje hangt zo in zijn lange regenjas :o

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 20:50

Haha terrecht toch... Man had daar niets te zoeken, laat staan uit te halen naar je hond. :=

Voor de (intacte) reuen eigenaren onder ons: vandaag met Mika (6 maand) onze eerste confrontatie gehad met een loopse teef gehad. Liepen in losloopgebied, en na een minuut of 10 stoeien met een lab had Mika de smaak te pakken en bleef hij er maar achteraan gaan. Gevalletje bananen in de oren en baasje had het nakijken. :+ Hoe gaan jullie hier mee om? Valt hierop te oefenen of is dat onbegonnen werk? Wij willen Mika zo lang mogelijk reu houden maar dit soort geintjes moeten dan toch niet te vaak gebeuren... :+

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 22:34

Ik kom mezelf hier ook aanmelden...

Vanmorgen is onze pup geboren :)

Nest van 9 pups, 6 teefjes en 3 reutjes (excl de helaas doodgeboren zusjes en broertje). We hebben de 1e keus bij de teefjes en ik ga volgende week al voor de 1e x kijken....

Ras is Rhodesian Ridgeback, de moeder ken ik al vanaf dat zij 8 weken oud is (Ze is nu 4) en ik heb altijd heel graag n nakomeling van haar willen hebben. Nu dat onze oudste hond al ruim 15 is (eng cocker spaniel) en de jongste is pas 3,5 dus werd t tijd voor n speelmaatje voor onze jongste zodat ze niet alleen is als onze oudste weg komt te vallen.

Heb zelf al mn hele leven honden gehad, vanaf mn 16e ben ik honden gaan trainen en van 2014 tot 2016 heb ik in Amerika als vrijwilliger gewerkt bij de SPCA als gedragsdeskundige :)

Hier dus nog even n lading geduld hebben maar vanaf volgende week kan ik de pups gaan volgen totdat ze oud genoeg zijn om het nest te gaan verlaten en ik gok dat ik onze keuze wel gemaakt zal hebben met n week of 4...

Word voor mij de 1e keer dat ik n pup in huis ga krijgen die ik vanaf dag 1 heb kunnen volgen en dat is wel een hele mooie ervaring denk ik zo ;)
Naam van de pup ligt ook al vast dus voorlopig is het genieten geblazen :D

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 23:16

Kenai is intact. Bij loopse teven houdt ik hem nu nog uit de buurt. Op daeva probeert hij wel eens te rijden. Doordat ik hem als dekreu wil gebruiken op termij straf ik dit niet af. Daeva is steriel en geeft zelf wel haar grenzen aan.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 01:27

Rijden kap ik af en als er niet geluisterd wordt dan straf ik het af. Puur omdat rijden voor de andere hond vervelend kan zijn en heftige reactie uit kan lokken. Gezien ik daar niet op zit te wachten met mijn roedel mag er niet op elkaar gereden worden.

Heb zelf 1 reu die probeerd op elke vreemde hond te rijden. Hij is erg onzeker en voelt zich daar kennelijk wel lekker bij. Erg frustrerend en krijg het er niet uit. Hij is overigens in zijn puberteit gecastreerd om deze reden en doet dit 5 jaar later nog. Voor mij een reden om Kenzo liefst pas rond 1.5 jaar te laten castreren (ivm bal in buik)

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 06:34

Welkom cubra libre. Wat leuk zeg. En wat mag je snel kijken.
Mijn broer heeft 2 ridgebacks.

Jop ging in het begin wel eens rijden en meteen afgestraft.

Later nog wel eens op knuffel gedaan tot hij jaar of 5 was. Dat mocht hij van mij wel.