[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:22

Die hebben beide een veel duidelijkere aftekening dan dat mijn dieren hebben, die zijn het denk ik niet.

Door te zoeken op hypostomus echt wel deze gevonden, die zou het best wel kunnen zijn, maar kan ik weinig over vinden op internet: de Hyposomus borellii
Afbeelding

Casarell

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 13:14

Ze lijken ook allemaal op elkaar.. :')
Dit is die van mij:
Afbeelding

En mijn bak ziet er nu zo uit..:
Afbeelding

Zo meteen maar eens wat onderhoud plegen; daarna de grootste jongen overzetten naar de grote bak.
Dan kunnen de kleintjes nog even in die kleine bak blijven om door te groeien.. :D

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 13:22

Ik ben ondertussen ook van een aquarium voorzien! Op marktplaats voor een leuk prijsje kunnen overnemen in de buurt, zat van alles bij.

Nu heb ik de pomp aan staan een superfish 200 maar god, wat een herrie maakt dat ding!

Is dat normaal? Weten jullie anders een andere pomp die wel zo stil mogelijk is voor een 60 liter bak? Bak staat op mijn kamer en wil eigenlijk niet de pomp uit doen als ik slaap maar dat moet nu wel want het is zoon lawaai!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 13:29

superfish staat wel bekender om geluid wat ik in de jaren gehoord heb...

Is het een externe? Anders raad ik je zo 1 aan die ik heb. Heb zelf de 2000 liter p.u. maar je hebt ook lichtere. Top ding, maak 1 keer in de maand schoon, geen geluid en mijn water super helder :D

http://betaalbaarshoppen.nl/in-en-om-het-huis/aquariums

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 14:25

Mioux schreef:
superfish staat wel bekender om geluid wat ik in de jaren gehoord heb...

Is het een externe? Anders raad ik je zo 1 aan die ik heb. Heb zelf de 2000 liter p.u. maar je hebt ook lichtere. Top ding, maak 1 keer in de maand schoon, geen geluid en mijn water super helder :D

http://betaalbaarshoppen.nl/in-en-om-het-huis/aquariums

Wat bedoel je met extern? De pomp zit in het water. Ben een leek hoor moet nog veel leren!

Die jij linkt is wel prijzig, moet ik altijd met deze prijzen rekening houden of zijn ze goedkoper ook goed te krijgen?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 14:56

Dan heb je een interne pomp wortelsussie.

Ohh die vallen in prijs wel mee. Ik heb geloof ik duurdere staan.

Mijne was eigenlijk 210 euro met korting nog maar 149 geloof ik.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 14:58

*slik* serieus! Zo duur.. Maar neem dan wel aan dat jij een groot aquarium hebt :) ?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 15:00

1.50 meter maar geloof dat in mijn 60 liter bakjes de pompen ook rond de 50 euro zaten en dan elke keer de watten die vervangen moesten worden. Dat was ook een aardig bedrag.

Heb nu in de kleine bakken sponsfilters want anders worden de garnalen weg geblazen.

Jaja we hebben gisteren bij aquafizz weer nieuwe garnalen gehaald. Rode Sakura en Koning Tijger garnalen :D Zal straks een kijken of ik foto's kan maken.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:47

Dat is toch veel geld!

Ik heb de laatste 3 dagen in het ziekenhuis doorgebracht. Ben nu geopereerd aan mijn nier. De narcose is me redelijk meegevallen maar alles er om heen is me echt vies en vies tegen gevallen! Als ik dit van te voren had geweten had ik het niet gedaan, en ik doe dit ook nooit meer :')

Ben vandaag maar huis gemogen met wat gediscussieer.. Maar ik lig in me eigen bed hoor! Heb nog redelijk veel pijn en jaa tis in me buik en ik merk nu pas hoevaak je je buikspieren eigenlijk gebruikt.. Maar ik ga het wel overleven!

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:52

heel veel beterschap DD...en rustig aan herstellen!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:59

Beterschap.. :(:)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:50

Jeetje beterschap!

Ik heb net in de trein een super gezellige Ier ontmoet die werkt voor de primark.
Heb hem nog op weg geholpen, want de treinen veranderden en hij moest toch deels dezelfde kant op :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 22:44

Discodip ja dat had je verteld van je nier.
Gelukkig ben je er weer en kun je in elk geval mee lezen.
Hopelijk gaat alles vanaf nu wel heel voorspoedig genezen :j
En inderdaad, bij zo'n beetje alles wat je doet gebruik je je buikspieren, auwwww :(:)

De superfish 100 pompen van mijn beide 60 liter bakken kosten me 12,50 per stuk.
En afgezien van dat maffe gedoe na 2 weken ,dat ze dan geluid gaan maken en de sponzen schoon moeten gespoeld en ik slakken in het uitstroombuisje heb zitten...want die gebruik ik dus wel.
Bevallen ze me echt heel goed :j

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 22:56

Beterschap DiscoDipp.
Mijn vis heeft een raar wondje/..? Op zijn zijkant. Geen idee of het Door een ziekte komt of Door iets anders, de mannen vallen haar wel vaak lastig, dus kan ook daardoor komen. Iemand een idee. Ben al in mijn boeken aan het kijken maar vindt niet echt iets.

Lijkt verschrompelde huid
Afbeelding

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 00:34

Bedankt!!
Ben druk alles bij aan het lezen maar ik merk dat ik t niet allemaal al kan onthouden enz haha! Voel me een beetje dement, zal nog wel van de narcose komen! Pijn is wel minder en ik denk dat ik me met 2/3 dagen meer, een stuk beter voel!

Hierboven:

Lijkt wel alsof de schubben zich uit hebben gezet? Misschien geschuurt ergens langs..
Zou er toch even op letten, kan ook het begin van toch een ziekje zijn.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 09:00

Mijn twee mini ancistrusjes waren laatst aan het "vechten". Ze zijn nog geen 3 cm groot, dus ik vond het wel vrij vroeg voor een machtsstrijd... ben benieuwd of dat betekend dat het 2 mannetjes zijn :\ . Heb er een foto van gemaakt, maar denk niet dat het heel duidelijk is...

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 09:40

Wellicht zijn het inderdaad 2 van hetzelfde geslacht en aan het kijken wie de sterkste is..?
Mijn ervaring is dat het niet alleen mannetjes zijn die vechten.. vergeet niet dat vrouwen echt bitches kunnen zijn..

Afgelopen vrijdag avond mijn trouwe kat Snorkel in laten slapen.. ;(
Hij had geen last meer van zijn alvleesklier, maar kreeg het steeds benauwder.
En een kat telkens weer vol proppen met antibiotica zag ik ook niet zitten..
Was heel moeilijk, aangezien hij op de betere momenten echt zo vol leven zat.
Maar ook de DA constateerde een versterkte ademhaling, dus we zijn mooi 'op tijd' geweest.
Desalnietemin is het gemis groot.. en het is maar afwachten hoe zijn zus het blijft doen, aangezien die nu alleen over is.. :\

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:18

Da's kloten Casarell. Maar zo'n dier laten lopen terwijl het benauwd is is ook niet dier-waardig, dus wel de goede keuze gemaakt. :(:)

Hier zijn de ancistrusbaby's geboren! Ze zijn al druk met de staartjes aan het zwiepen en de sterksten zwemmen met eizak en al rond. Hopen dat er wat van groot wordt, want het is echt ontzettend schattig spul.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:54

Casarell schreef:
Wellicht zijn het inderdaad 2 van hetzelfde geslacht en aan het kijken wie de sterkste is..?
Mijn ervaring is dat het niet alleen mannetjes zijn die vechten.. vergeet niet dat vrouwen echt bitches kunnen zijn..

Ow jeetje, ik hoop dat het geen 2 vrouwtjes zijn! Want we hoopten juist op een mannetje erbij (we hebben al een volwassen dame) Ze waren voornamelijk met dreigen bezig, maar probeerden elkaar ook te bijten (of op elkaar te zitten?) Eentje is al wat groter (lees, 2 mm of zo), maar de kleine deed echt niet onder voor de grote.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:57

Hoe groot is je bak?
Denk dat je niet veel meer kan doen dan afwachten.. of uit elkaar halen..

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:02

Casarell schreef:
Hoe groot is je bak?
Denk dat je niet veel meer kan doen dan afwachten.. of uit elkaar halen..

ow zo heftig is het nog niet. heb een 1 meter bak, dus voorlopig kunnen ze rustig ieder zijn/haar eigen weg gaan.

Straks heb ik 3 vrouwtjes en nog steeds geen mannetje -O-

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 13:15

Als ik vragen mag, weten jullie nog andere interne pompen die stil zijn en niet te duur?

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 13:29

Kijk vooral even op marktplaats of op plaatselijke facebookgroepen, daar kan je vaak een prima pomp voor weinig geld scoren :)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 13:34

[***] schreef:
Kijk vooral even op marktplaats of op plaatselijke facebookgroepen, daar kan je vaak een prima pomp voor weinig geld scoren :)

Wel voorzichtig zijn. Wij hebben via de duitse marktplaats een aquarium gekocht met pomp alles erin, en ehh toen zaten we ineens met vinrot en stip. Dus dat was ook niet heel fijn

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 13:51

En aan wat voor merk moet ik denken of maakt dat niet veel uit?