zaterdag leek het beter te gaan, was al wat later met de medicatie, was heeel vroeg naar stal gegaan. maar leek zo goed te gaan, dus alleen de antibiotica gegeven. maar 's avonds toch weer pijn en eigenlijk heeft hij verder de hele tijd wel af en toe geluidjes zitten maken van pijn, maar sinds gsiter weer meer..
Ik kan morgen terecht bij de dierenarts, had gister en vandaag niemand bij mij die even mee kon gaan (2 slechte dagen door zwangerschap dus sta niet stabiel op de benen nu) dus dan maar morgen. Is geen spoed gelukkig.
We zijn wel bezig met DA's. Ik ga donderdag met Plukje voor zijn 2e schurfbehandeling, maar da's gelukig niks ernstigs. Het is trouwens al mooi genezen, ik zie alleen nog een ieniemienie kaal plekje op zijn neusje. De haartjes op zijn rugje zijn al weer mooi terug.
Miesemuisje, hoe gaat het nu met je beestje? Ik hoop dat hij vooruit gaat!
@vuurneon, ja het is echt heel veel geld. Wij hebben wat onze beestjes betreft twee stelregels, 1. het moet eerlijk zijn voor het diertje en 2. als het eerlijk is maakt het ook niet uit wat het kost.
@Simodi, fijn dat het bij Plukje goed aan het genezen is!
Met Muis gaat het bijzonder goed. Wij hadden echt verwacht dat hij niet lang zonder Banzai zou kunnen. Hij heeft dat kleintje echt op zich genomen en gaat ook tekeer als we Joey uit het hok hebben en hij zit er nog. Joey doet het ook erg goed, die heeft momenteel twee paarse voorpootjes en een paars bekje. Meneer heeft gisteren voor het eerst in zijn leven een half kersje gegeten. Omdat hij nog zo klein is lag het kersje op zijn pootjes. Hij vond het super lekker.
Blijkbaar blijft de kleur van de kersjes niet lang zitten. Heb hem net in de studio gehad en hij is weer brandschoon. Morgen moedige poging nummer twee en dan geef ik hem een kers in de studio. Het is wel een fijn mannetje.
We hebben hem even rood genoemd want we weten zelf niet goed wat voor kleur hij heeft. Muis is rood maar hij is veel lichter. Zijn nageltjes zijn licht bruin en redelijk transparant. Hij is ook wat gevlamd op zijn rug. Zou het een zalm agouti kunnen zijn?
Met een (zalm)agouti moet je een duidelijk verschil zien met de rugkleur (donker) en de buikkleur. Goud is een warme oranje tint en komt zowel als RO als in ZO voor, maar ZO is niet geaccepteerd voor de fok. De nagels moeten altijd pigmentloos zijn (dus ietwat rooiig door de adertjes).
Het zal geen zuiver rasdiertje zijn. De eigenaar van zijn mama fokte maar raak met willekeurige beestjes.
Ik heb intussen ook wat zitten zoeken op de kleur maar niets lijkt op hem. Hij heeft overigens 5 witte haren boven op z'n kopje. De buik is gelijk aan de rest qua kleur.
Sorry dat ik het zo zeg maar het kan gewoon een 'slechte' rode zijn hé. Ook niet alle tentoonstellingsdieren hebben dezelfde goede rode tint Goud en zalmagouti lijk hij mij in ieder geval niet.
wel een leuk kereltje
simodi
Geplaatst: 08-07-15 08:37
Stefaaah schreef:
Wat een knapperd Tazzey!
Hier heeft 1 van mijn mannen een kale plek op zijn buik, ongeveer een centimeter. Verder geen wondjes eraan. Ik vind het wat vreemd?
Misschien een schurft plekje? Is het ook wat schilferig?
Die 3 witte haren kan duiden op een mislukt Amerikaans gekruinde zal ergens ook wel in de voorouders zitten Overigens is dat er ook eentje die ik nog wel eens zou willen hebben, maar dan wel een mooi volle witte kruin
Stefaaah
Geplaatst: 08-07-15 09:38
simodi schreef:
Stefaaah schreef:
Wat een knapperd Tazzey!
Hier heeft 1 van mijn mannen een kale plek op zijn buik, ongeveer een centimeter. Verder geen wondjes eraan. Ik vind het wat vreemd?
Misschien een schurft plekje? Is het ook wat schilferig?