Probeer de volgende keer je lijnen rechten te lopen, minder bochtenwerk, want je merkte waarschijnlijk wel dat hij snel is en daardoor ook makkelijker doorschiet na een hindernis.En een tip die ik laatst kreeg, niet meer schreeuwen, je hond hoort je zo ook wel.
Hoe ik het waarschijnlijk zou lopen:
Ik zou aan de andere kant staan waar jij start. Dan kan je je hond opvangen en doorsturen met je arm ipv helemaal mee te draaien --> roep je je hond links van de muur terug zodat Jinn al beter in lijn is voor de volgende hindernis. Om die reden zou ik, ook omdat het veld er glad uit ziet, Jinn na de 2 hordes rechtsom halen zodat hij rechter uitkomt voor de hindernis. Als er geen hek stond was de kans groot dat hij, zoals je de lijn nu liep, doorschiet. en dan met je arm doorsturen naar de muur.

Gelijk een mooie eye opener voor jezelf hoe je hond reageert op jouw lichaamshouding en hoe je moet staan om je hond over de juiste hindernis te sturen. I know in het begin frustrerend, maar later zo waardevol als je langere lijnen loopt
Wel gebruik ik het commando voor het volgende toestel. En dat enthousiaste roepen... ik betrap mijzelf er ook op. Helaas wordt het niet door iedere instructeur meegenomen als verbeterpuntje. Mijn derde instructeur zei er eindelijk wat van (na 2,5 jaar behendigheid werd ik er pas op gewezen).
Een heerlijk rustig ontspannen hond als je hem uit de auto haalt, dan volgend het veld op en zodra ik goedzo zeg en de pakwerker in beweging komt wordt hij meteen weer heel fel en alert. Als hij dan gelost heeft, gaat hij steeds makkelijker schakelen en weer netjes zijn aandacht op mij.
, waarvan we maar bij 1 kunnen trainen omdat de ander met clicker is en we dat niet kennen.