Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KingYasFenn

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 21:08

hier heb ik ook ratjes die 'eindigen' als voederdieren voor mijn slangen.
gelukkig mag ik trots zeggen dat die prachtig zitten en zoals een rat hoort met veel ruimte op een bodembedekking zitten die goed voor ze is en de juiste voeding krijgen.
voor de gezondheid van de rat en de gezondheid van mijn slang ;)
(al het slechte wat je je rat geeft, gaat door op je slangen... daarom snap ik ook niet waarom mensen hun 'maar voederdieren' ook al als ze niks om de rat geven en enkel van de slang houden, niet fatsoenlijk kunnen en willen huisvesten....)

Daarbij heb ik nog eens een kooi met een paar 'echt' tamme ratjes, die ik wel houd voor het knuffelwerk, deze zitten precies zo als mijn voederdieren,
geen van de twee heeft minder of meer rechten: zo hoort het :)

maarja,
helaas hebben we debielen in de wereld die het niet willen snappen :)
en zoals al genoemd. Dit is een rattentopic omdat wij van deze diertjes houden, dus die zijn gewoon voor mijn gevoel niet welkom...

@ Tigress,
IN LOVE met die diertjes <3

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 21:49

En toen lagen er ineens 2 heerlijk tamme jonge beessies in mijn vest te slapen <3 ah, ik ben in love! <3

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 22:26

Wat een schatjes Tigress, veel plezier ermee :)

Tamtamtam het is een rattenboom:
Afbeelding

De dames hebben hem goedgekeurd en ze hebben allemaal al een dappere klimpoging gedaan. Hij staat nu in de kooi maar het is te donker op mijn kamer om nog een foto te maken. Morgen post ik wel een soort beschrijving en met een paar foto's. Die tak eraan maken was gewoon zeer lastig dus besloten voor maar 1 te gaan. Hij is trouwens best lang want hij gaat van onder in kooi tot bijna het dak aan de laagste zijde.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 22:28

aah gaaf joh!

Xje_chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 23:09

Leuk dingg !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 00:21

Gaaf bedacht zeg :j

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 20:51

Gaaf bedacht! Sorry weer een tijdje niks gelezen weer druk met school! en wat een raar wijf is dat joh! gadverdamme!

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:18

Die rattenboom is inderdaad erg cool geworden. Ik kon me er niks onder voorstellen; bedankt voor de foto's.
Ik heb er waarschijnlijk overheen gelezen, maar wat is dat groene spul aan de openingen in het gaas? (Waar het goed voor is lijkt me wel duidelijk maar ik zou graag het materiaal weten. :) )

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:45

Vind hem inderdaad ook heel gaaf geworden! :D

Materiaal ziet er zo op het eerste oog uit als vilt of iets in die trant.

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:52

Dat groene is repen fleece die er omheen gewikkeld zijn om te beschermen tegen de scherpe puntjes die er misschien nog aan kunnen zitten. De boom is nog steeds heel gelukkig :D Heb alleen beetje druk gehad dus foto en beschrijving komt later :) Heb ze nog niet kunnen betrappen op een tweede klimbeurt maar mijn dames zijn een beetje heel erg lui overdag :') Zelfs nu liggen ze nog te maffen. Wel gek want normaal passen ratten zich aan aan je leefcyclus, maar deze slapen gewoon het grootste deel van de dag.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:57

Wees blij dat ze zo rustig zijn hahaha.
Die van mij zijn lekker aan het puberen en lopen al de hele avond met elkaar te kloten, piepen en ouwehoeren :')
Best wel irritant enzo... _O-

Owja, en Swieb d'r snoepjes afpakken, grrr dan word ik echt boos haha.
Geef ik ze allemaal een snoepje en dan laten ze 'm allemaal vallen en willen ze die van Swieb hebben.
Dus dan ben ik elke keer druk bezig om die etterballen bij Swieb uit de buurt te houden haha.

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 23:10

Hier is het echt het suffe poedersuiker clubje := Af en toe rennen ze rond (Als er eten is ) maar verder vrij rustig, hoor ze wel vaak door de paarse buis heen klimmen richting de zandbak :=

Toch besloten nu maar een soort beschrijving neer te zetten, was op gegeven moment vergeten foto's te maken maar dit is al vrij duidelijk voor het begin.

Je begint met een flink stuk gaas en beslist dan met proefrollen de diameten die je wil hebben, je knipt het af en zorgt dat er aan 1 van de zijdes nog een stukje ijzerdraad zit, dit gebruik je om de buis te bevestigen. Je vouwt hem dan rond en draait het stukje overige draad terug om het andere stuk gaas heen en draait het vervolgens helemaal rondom eromheen.
Afbeelding
Rechts is hoe het moet worden
Als je dan de buis hebt dan ga je aan de slag met repen fleece, deze vlecht je rondom de 'ruggengraat' van de boom:
Afbeelding
Dan ga je door met ook onderkant en bovenkant te doen en een eventuele ingang onderin.
Afbeelding
Dan krijg je dus een soort toren. Hierna besloot ik om hem toch dubbel zo lang te maken en werd het het eindresultaat, heb geen tussenstappen meer op de foto maar kan het wel uitleggen.
Gaten knip je gewoon erin en zorgt dat er geen scherpe punten aanzitten, dan wikkel je net als bij de ruggengraat fleece om je kozijntjes heen. De boomtak is het vervelendste karwei en mijn manier vind ik niet ideaal eigenlijk, ik heb eerst een kleinere buis gemaakt met gaas en vervolgens deze schuin geknipt om een helling erin te krijgen. Toen met 1 ijzerdraadje bevestigd en op gevoel een gat erin geknipt en toen met nog wat ijzerdraad en fleece netjes eraan bevestigd. Hierna heb ik het dak van mijn kooi er even afgehaald en hem er netjes ingezet, en toen kwam het testeam er al aan := Heb hem wel iets in het midden van de traliewand vastgemaakt met ijzerdraad

Eindresultaat:
Afbeelding

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 13:25

Ziet er echt gaaf uit! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 13:28

Wat simpel eigenlijk om te maken. Je moet er maar op komen zeg. Het kriebelt nu wel weer om hamsters te houden. Maar kan er totaal niet tegen dat ze niet zo oud worden.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 14:55

Wie kan er (eventueel tijdelijk) een mannelijke rat opvangen?
Het gaat om een 1 jarige mannelijke rat die na het overlijden van zijn vriendje niet meer kan opschieten met de andere mannen, behalve met Pip.
Hij zit nu apart in een te klein hok maar heb verder geen ruimte meer en ik heb op dit moment niet de financiële middelen om nog een hok aan te schaffen (ook niet de tijd om nog een hok bij te houden)
Daarom zoek ik voor hem een nieuw onderkomen, eventueel samen met Pip waar hij wel mee op kan schieten.
Big Boy is na het overlijden van zijn vriendje een beetje schuw geworden maar als je hem eenmaal in je handen hebt word hij rustig, als je hem los laat lopen komt hij ook op je schoot.
Hij houd ontzettend van lekker eten maar daar moet wel op gelet worden want hij is op dit moment te dik, Big Boy is ook zindelijk en doet zijn behoefte in een daar voor bedoeld bakje.
Pip doet hem daar in na maar vergeet het wel is.
Mocht iemand de tijd en ruimte hebben om Big Boy (met eventueel Pip) op te vangen hoor ik het graag.
AfbeeldingAfbeelding

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 14:58

Oef, en nu is het jammer dat ik net 2 erbij heb gehaald, anders had ik willen kijken wat ik voor je had kunnen doen :x
Ik hou mijn ogen open voor je ;)

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 15:10

Dankjewel Tigress!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 17:47

Eerste ontmoeting met Bentley en de jochies (spyker is te snel voor me om te pakken :') )
Meneer snuffelde, liep wat rond, en begon te poetsen :'D

Eerste ontmoeting -> geslaagd :)
Vanavond de ukkies maar eens even op de foto zetten met de studio <3

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 19:21

kan het nergens anders op internet vinden, maar is het erg als een rat water in z'n oor krijgt?

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 19:24

carr_friesje schreef:
kan het nergens anders op internet vinden, maar is het erg als een rat water in z'n oor krijgt?

tuurlijk niet :j

hier heb ik ze leren zwemmen. begonnen met een verfrollerbak en brokjes.
vervolgens gingen ze zwemmen in bad
en nu hebben ze hun eigen ikea bak in de zomer om af te koelen.
en duiken ze heel graag
dan krijg je ook water in je oren, en nog nooit heeft eentje er last van gehad...

(ze zwemmen van nature ook enorm veel, maar dat is de tamme rat niet meer gewend)

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 19:39

okedan.
Swieb heeft namelijk een beetje prut en een propje oid in d'r oor, maar dan kan ik die er dus gerust rustig uitspoelen.
Krijg 'm er namelijk niet zo uitgewreven.

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 00:55

Ik heb helaas vanavond mijn mooie dame in moeten laten slapen. |(
Meisje is 2 jaar geworden. Ze zat in korte tijd vol tumoren (5 stuks) en ze was erg benauwd.
Altijd weer even slikken..

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 10:39

Ahw, sterkte :(:)

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:20

Veel sterkte Dribbel.

Ik heb binnekort ook weer een ratje minder waarschijnlijk :( Nugget kwakkelde al een poos met haar luchtwegen en ben vandaag achter de oorzaak gekomen, ze heeft een tumor in haar nek aan de onderkant en die drukt volgens mij op haar luchtwegen. Ik hou het goed in de gaten en ga haar nog paar daagjes lekker verwennen. Opereren doe ik niet vanwege de plek en haar oogje.

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 21:07

Lies_Miek schreef:
Veel sterkte Dribbel.

Ik heb binnekort ook weer een ratje minder waarschijnlijk :( Nugget kwakkelde al een poos met haar luchtwegen en ben vandaag achter de oorzaak gekomen, ze heeft een tumor in haar nek aan de onderkant en die drukt volgens mij op haar luchtwegen. Ik hou het goed in de gaten en ga haar nog paar daagjes lekker verwennen. Opereren doe ik niet vanwege de plek en haar oogje.

Bedankt!

Ik zou niet te lang wachten met naar de da gaan dan...
Klinkt niet erg fijn! :)
Sterkte met je ratje!