StalMelyn schreef:Het lastige is dat we al een keer van voer zijn gewisseld vanwege jeuk. We voeren nu graanvrij acana voer. Op basis van gewicht mag Bonne 80 tot 120 gram per dag hebben en wij voeren 3 x 25 gram. We gaan nu naar 2 x 25 gram per dag. Dus in de ochtend en in de avond.
Qua snacks krijgt Bonne 1x per dag iets en de snacks zijn al doormidden geknipt. Daarnaast komen alle snacks bij Kiwiwitje vandaan dus natuurlijke producten.
De runderkophuid lag altijd wel in huis maar dat eet Bonne niet op. Kauwt erop wanneer de behoefte er is. Nu afgesproken deze weg te leggen als hij er klaar mee is en te geven als we koffie/thee doen en na gebruik dan weer weghalen. Ik heb nu een Nyla bot besteld zodat er wel altijd wat in huis ligt om te kauwen. Tasty bone ga ik ook nog bestellen voor bij mijn ouders thuis.
Qua bewegen, Bonne heeft echt geen klagen hoor. Hij komt 5x per dag buiten waarvan 1x minimaal een uur als hij niet mee naar stal gaat. Zoals vandaag was Bonne mee naar stal en is dan 2,5 uur buiten en speelt met de stalhonden en loopt mee door weiland etc.. Daarnaast spreek ik geregeld af met buurtgenoten zodat hij met Harry of Hailey kan spelen.
A.s. maandag ga ik de dierenarts weer bellen omdat hen voedingdeskundige dan terug is van vakantie. Zij kan eventueel toch nog qua voer adviseren. Maar qua bewegen, meer gaat mij echt niet lukken als ik heel eerlijk ben.
Ahja lastig klinkt niet alsof je iets heel erg fout doet!
Fijn om met de voedingsdeskundige te overleggen. Wellicht kun je zoeken naar een brok met vergelijkbare ingrediënten maar wat lager vleesgehalte (leidt vaak tot meer calorieën) of gewoon überhaupt een brok wat lager in energie.