Puppy Erbij 2021

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

x_Jeanine_x

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:22

Hier nog een slodervos in huis...
Alleen nu even alle knuffels verstopt. Ze is iets schijnzwanger. Hond van m'n schoonouders is gedekt... Dus even aankijken.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:22

Oh das wel kak Jeanine. Hier kunnen we meepraten over schijnzwangerschap #Datwasnietleuk.
Ook alle knuffels idd weggehaald toen. Hopelijk trekt het snel bij!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:46

Ot heeft gelukkig vooralsnog geen last van schijnzwangerschap, houden zo hopelijk!
Ze is wel weer enorm ribbig door het slecht eten tijdens dr loopsheid, af en toe zou ik echt willen dat ze de eetlust van een labrador had :') :')

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:08

Warboel schreef:
Ot heeft gelukkig vooralsnog geen last van schijnzwangerschap, houden zo hopelijk!
Ze is wel weer enorm ribbig door het slecht eten tijdens dr loopsheid, af en toe zou ik echt willen dat ze de eetlust van een labrador had :') :')

Gewoon meer honden doen :'). In z'n eentje at Zig nooit zo goed. Toen AJ erbij kwam, at hij plots alles. Ook AJ eet in z'n eentje niet zo goed, maarja, anders eet Zig het op...En Scout is de alles-eter 3000, dus nu eet iedereen al helemaal álles :').

Weet iemand een leuk bedrijfje dat kleurige portretten maakt van honden? Ben opzoek naar iets leuks/geinigs/interessants :D.

Berryz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:36

Ik hoop dat jullie me kunnen adviseren, omdat er hier wel meerdere zitten met meer dan 1 hond.

Collega haar hond is waarschijnlijk drachtig (niet expres) en voor Apollo zou het natuurlijk fijn zijn om een maatje te hebben. Vooral wanneer ik ben gaan werken.
Echter krijg ik vooral te horen dat het een slecht idee is om al een tweede hond bij te nemen.
Nu vind ik eigenlijk niets online IVM het houden van twee pups met verschillende leeftijden. Enkel over oudere honden en pups of nestgenoten.

Wat denken jullie over twee pups met een leeftijdsverschil van 10 maanden?
Is er verhoogde kans op jaloezie op deze leeftijd?

(Ik hoop dat ik juist gerekend heb, Apollo is nu 5 maand oud)
Hij wordt zoiso binnenkort gecastreerd.

Uiteindelijk heb ik nog wel tijd genoeg om het aan te kijken, maar ik bereid me graag op tijd voor.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:45

x_Jeanine_x schreef:
Hier nog een slodervos in huis...
Alleen nu even alle knuffels verstopt. Ze is iets schijnzwanger. Hond van m'n schoonouders is gedekt... Dus even aankijken.

Skip is ook een sloddervos. Hij heeft dan ook niet zo veel speelgoed los ter beschikking.

Skip heeft één echte knuffel, een beertje van Kong. Hij is er helemaal gék mee. Maar beertje heeft al 2x een bezoekje aan de Berendokter moeten maken.

Vanmiddag is hij na een rondje wasmachine en met een mooie nieuwe rits hechtingen weer vrijgegeven aan Skip.

Skip heeft vorige week zijn 3e kaarsje mogen uitblazen [&] Y)(^) ongelooflijk hoe snel de tijd gaat! Officieel een volwassen hond nu.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-21 21:46

Ik zou t gerust doen. En voordat de pups er zijn en mee mogen ben je alweer 3 maanden verder(er vanuit gegaan dat ze nog niet lang genoeg drachtig is voor een echo)

Al raad ik je wel af om (zo vroeg )te castreren. Maar dat is een andere discussie.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:54

Berryz schreef:
Ik hoop dat jullie me kunnen adviseren, omdat er hier wel meerdere zitten met meer dan 1 hond.

Collega haar hond is waarschijnlijk drachtig (niet expres) en voor Apollo zou het natuurlijk fijn zijn om een maatje te hebben. Vooral wanneer ik ben gaan werken.
Echter krijg ik vooral te horen dat het een slecht idee is om al een tweede hond bij te nemen.
Nu vind ik eigenlijk niets online IVM het houden van twee pups met verschillende leeftijden. Enkel over oudere honden en pups of nestgenoten.

Wat denken jullie over twee pups met een leeftijdsverschil van 10 maanden?
Is er verhoogde kans op jaloezie op deze leeftijd?

(Ik hoop dat ik juist gerekend heb, Apollo is nu 5 maand oud)
Hij wordt zoiso binnenkort gecastreerd.

Uiteindelijk heb ik nog wel tijd genoeg om het aan te kijken, maar ik bereid me graag op tijd voor.

Er zijn meerdere redenen waarom je hier goed over moet nadenken. Bijvoorbeeld: je jonge hond heeft nog veel training/management en aandacht nodig. Meer (over het algemeen) dan een al bevestigde hond van 2/2,5. Ook je pup heeft dit nodig. Komt er een pup bij, dan ben je dus én veel tijd kwijt aan je jonge hond én aan je pup en hebben ze afzonderlijk veel van je tijd nodig. Dat moet je kunnen/willen.

En: het karakter van je jonge hond is nog niet geheel ontwikkeld en bevestigd. Je kunt dus minder makkelijk de nieuwe hond matchen met je eerste hond en je hebt kans dat beide honden slechte gewoontes van elkaar overnemen. Daar zit dus ook extra werk in, omdat je de 1e hond nog goed de kans moet geven om zelfstandig zijn eigen persoonlijkheid te ontwikkelen en dat voor je 2e hond ook moet doen.

Ik merk bijvoorbeeld aan mijn honden dat ik écht niet eerder een pup had moeten toevoegen, ik heb met opzet ook vrij lang gewacht. AJ is nu mentaal voldoende uitgegroeid om zijn eigen karakter en meningen te hebben en zich niet zo te laten beïnvloeden door roedelgenoten.

Is het wel zo fijn voor apollo om een maatje te hebben? Niet alle honden waarderen dat, zelfs niet als ze alle honden op straat leuk vinden. En worden ze wel maatjes? Niet alle honden vinden elkaar leuk. Ik zou geen extra hond doen puur voor je eerste hond, straks matchen ze niet goed.

Castratie heeft er weinig mee te maken. Mijn gecastreerde reu heeft veel meer moeite met nieuwe honden dan mijn intacten :').

Het is niet per se een slecht idee, maar je moet wel weten waar je aan begint en er zeker van zijn dat je dat wilt en aankunt.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:57

@ZoZenn helaas werkt dat niet :') als ze bij de buurvrouw eet tegelijk met haar honden eet ze zo traag dat die andere honden bij wijze van nog een maaltje extra hebben (wat uiteraard voorkomen wordt hoor) en dat vindt ze ook wel best. Maar het is wel een goed excuus voor nog een Windsprite erbij O:) ze eet nu gewoon zooo slecht.

Op je vraag; ik ben illustrator en maak wel portretten, je kan eens op m’n insta kijken; www.instagram.com/studiodavesmade en je mag me natuurlijk altijd een PB sturen voor de mogelijkheden.

Bedenk me dat ik m’n laatste portret nog erop ben vergeten te zetten, dat is deze;
Afbeelding
(Eigenaresse wilde geen bloemetjes)

Berryz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 22:03

Haar reu heeft vorige week verschillende keren op de teef gezeten, dus helemaal nog niet ver indien ze drachtig is.

Castratie is in samenspraak met de dierenarts, die wil zoiso wachten tot na hij uitgewisseld is qua tanden, gebeurt dus al zeker niet voor de 6 maanden.

@zozenn: Apollo is opgegroeid in roedel tot zijn 16 weken, daarna heb ik hem geadopteerd. Ik vind hem persoonlijk gelukkiger lijken als er andere honden in de buurt zijn.
Nu kan hij wel dagelijks met andere
honden spelen(op stal, bij mijn broer, wandelmaatje).

Ik heb mijn collega iig gezegd dat ik er voor nu een 'reserveer' maar dat ik nog niet 100% zeker ben, aangezien er in de tussentijd nog heel veel kan veranderen in zijn gedrag.

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 22:14

ZoZenn schreef:
Weet iemand een leuk bedrijfje dat kleurige portretten maakt van honden? Ben opzoek naar iets leuks/geinigs/interessants :D.

Ik vind de portretten van @katy_lipscomb op instagram heel leuk en zeker kleurrijk. Ik weet verder niet wat de beschikbaarheid en prijzen zijn maar moest er meteen aan denken toen je zei kleurrijk.

https://www.instagram.com/p/CG8wvSrjTL3 ... t5agfstk08

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 22:24

Oh wauw dat is mooi Noox!

Ik heb meermaals portretten laten maken bij Kallipooh op bokt, lorecreates op insta. Helemaal verliefd op haar werk <3

Berryz, ik zou het persoonlijk niet doen op die leeftijd :n Dexter is nu 2,5 jaar oud en Dundy bijna 5. Ik denk nu heeeeel voorzichtig aan een derde hond. Eerst Dexters ziekte onder controle krijgen. Maar eerder heb ik er qua leeftijd ook niet aan moeten denken :n

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 22:31

Berryz, ik zou het niet doen of er in ieder geval héél goed over nadenken :n
Toby is nu 5 en nu pas relaxed genoeg dat ik denk dat hij er ok mee zou zijn om hier permanent een tweede hond te hebben. Die had eerder echt een andere hond het huis uit gejaagd zeg maar ;) Met de hond van mijn ouders heeft hij keurig 'huisregels' afgesproken: die hond mag niet boven komen van Toby en niet op de bank bij mij tenzij hij door mij wordt uitgenodigd. En dat weten ze en dat leidt dus ook nooit tot ruzie. Maar een pup had echt oorlog gegeven hier tot vrij recent denk ik... En nu nog: ik zou echt een héél relaxte pup moeten zoeken die het bazige van Toby zou accepteren, dus zo'n pup moet er dan maar net bij zitten in een nest, die matcht met de jouwe. En omdat de jouwe nog niet volwassen is, is dat best een pittige klus om uit te zoeken wat past...

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 22:39

ik zou het dan weer wel aandurven maar miss kom ik daar nog op terug.
Guapa is ook 1,5 jaar als de volgende komt.
Parel was 2 en dat heeft ook geen problemen gegeven.
2 pups uit het zelfde nest zou ik overigens niet snel doen oid.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-21 22:44

cinniz123 schreef:
ik zou het dan weer wel aandurven maar miss kom ik daar nog op terug.
Guapa is ook 1,5 jaar als de volgende komt.
Parel was 2 en dat heeft ook geen problemen gegeven.
2 pups uit het zelfde nest zou ik overigens niet snel doen oid.

Ik ook hoor. Boellie was net 1 en daar kwam toen een hond van 1 bij. Maar daar hadden we qua opvoeding ook echt weinig werk aan. Dus ik zou t gerust durven doen. Liever met zo’n aantal maanden er tussen( de eerste hond is ongeveer 9 maanden als de pup komt) dan er 2 tegelijk zindelijk moeten maken en beide alles moeten leren. Dat vind ik een stuk heftiger persoonlijk.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 22:52

Ja lijkt mij ook indd.
Maar miss ligt het ook wel aan de hond zelf die je al in huis hebt.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 23:18

Berryz, Je spreekt jezelf tegen?
Berryz schreef:
Collega haar hond is waarschijnlijk drachtig (niet expres)
Berryz schreef:
Haar reu heeft vorige week verschillende keren op de teef gezeten

Je zegt dat het niet met opzet was, maar vervolgens zeg je dat de reu meermaals op de teef heeft gezeten, dan is het toch wél met opzet? Dus een gepland oeps nestje of hoe werkt dit? >;)

Berryz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 23:30

_Christina schreef:
Berryz, Je spreekt jezelf tegen?
Berryz schreef:
Collega haar hond is waarschijnlijk drachtig (niet expres)
Berryz schreef:
Haar reu heeft vorige week verschillende keren op de teef gezeten

Je zegt dat het niet met opzet was, maar vervolgens zeg je dat de reu meermaals op de teef heeft gezeten, dan is het toch wél met opzet? Dus een gepland oeps nestje of hoe werkt dit? >;)

Reu en teef zijn beide van mijn collega. Niet gecastreerd omdat ze zelf nog rond de 1 jaar zijn.
Ze hadden broekjes aangedaan bij de teef maar die werden afgetrokken door haar of de reu. Persoonlijk zou ik ze niet hebben samengehouden zonder toezicht en heb ik haar al aangeraden om met de DA te bespreken wat er mogelijk is qua dracht beeindigen. Maar dat is uiteindelijk hun eigen keuze of ze dat willen of niet.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 23:34

Dat klinkt inderdaad niet handig.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 08:13

Berryz schreef:
Haar reu heeft vorige week verschillende keren op de teef gezeten, dus helemaal nog niet ver indien ze drachtig is.

Castratie is in samenspraak met de dierenarts, die wil zoiso wachten tot na hij uitgewisseld is qua tanden, gebeurt dus al zeker niet voor de 6 maanden.

@zozenn: Apollo is opgegroeid in roedel tot zijn 16 weken, daarna heb ik hem geadopteerd. Ik vind hem persoonlijk gelukkiger lijken als er andere honden in de buurt zijn.
Nu kan hij wel dagelijks met andere
honden spelen(op stal, bij mijn broer, wandelmaatje).

Ik heb mijn collega iig gezegd dat ik er voor nu een 'reserveer' maar dat ik nog niet 100% zeker ben, aangezien er in de tussentijd nog heel veel kan veranderen in zijn gedrag.

Dan is het ook geen ongelukje meer en ze had ervoor kunnen kiezen om een spuit te gaan halen, dan was de ongewenste zwangerschap er niet geweest.

Als de teef rond 1 jaar zit is het sowieso niet handig en als ze een stamboom zou hebben gewoon verboden als de pups komen, ronduit gevaarlijk en ik zou ook zéér zeker geen pup daarvan nemen. Daar is helemaal niks aan getest en zo'n prutcombi is vragen om problemen. Ik kan er zo verschrikkelijk boos om worden, wáárom nemen mensen hun verantwoordelijkheid niet gewoon?! :n

Castratie op jonge leeftijd zonder medische indicatie ook zeker niet doen, dat heeft alleen maar nadelen voor je reu.

Om je vraag te beantwoorden, als je niet weet waar je aan begint moet je het zeer zeker niet doen. Twee pups of twee jonge honden in huis vergt veel van je tijd en training skills. Want ze hebben nog niks aan elkaar, ze kunnen niks van elkaar leren in de goede zin van het woord.

Wij hebben twee pups tegelijk gehad, ze schelen in geboortedatum drie dagen en we hebben ze op dezelfde dag opgehaald. Hoewel ons de horrorverhalen om de oren zijn gevlogen heb ik er geen minuut over getwijfeld en het viel ons reuze mee en zouden het zo weer doen. Máár, er is een grote maar. Ik zeg bewust wij want één van de pups was van mij en één van Kay, mijn wederhelft. De (agilty)training was en is dus apart en de training in en rondom huis kwam veelal op mij neer, máár ook daar had ik hulp want toen hadden we drie honden die de pups hebben opgevoed, daar heb ik zelf niet veel aan hoeven doen. Ze kregen manieren en regels bijgebracht van onze oudere honden en vooral van onze roedelleidster.

Edit: Het is overigens niet dat ik bozig doe richting jou maar wel richting je vriendin, ik kan er echt boos om worden dat mensen zo makkelijk denken over een nestje pups. Het gaat ten koste van de honden, die hebben 'levenslang'.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 09:56

Ik denk dat het in huis hebben van 2 hele jonge honden en de keus maken daarin van meerdere factoren afhankelijk is/moet zijn idd; Hoe je zelf bent, erin staat en ermee omgaat (ook wat je al qua kennis/kunde/ervaring in huis hebt!), hoe de rest van de samenstelling in huis is qua gezin/roedel, hoe het ander honden individu is wat er al in huis is, etc...

Ik ken idd best wat mensen die dit allemaal zonder problemen doen en er bij wijze van niet eens bij na denken omdat het voor hun gewoon heel makkelijk gaat om iets erbij te nemen in huis. Kijkend naar onze eigen situatie: Arya hier is nu de 1,5 gepasseerd maar ik moet er dus echt nog Niet aan denken om hier al eentje bij te hebben. Hier nog voor ons gevoel meer dan genoeg 'te doen' en vind ik haar qua gedrag nog niet gestabiliseerd genoeg om al als voorbeeldfunctie te mogen dienen voor een jongere generatie. Ik zou daar dus wel echt heel goed over nadenken en echt heel realistisch naar kijken en eerlijk blijven, voor alle betrokken partijen. Het gaat bij sommige mensen wel goed, maar het is imo dus echt afhankelijk van karakter van de jonge honden maar ook vooral wat je zelf voor rol speelt hierin. Voor mij zou dat dus echt too much zijn. Beiden ook 1 op 1 aandacht geven en trainen e.d. dat zou ik nog niet trekken met alles wat ik voor de rest nog moet doen qua niet-honden gerelateerde dingen in m'n leven - hier komt het gros van alles doen ook voornamelijk op mij aan bv. Luciën doet wel wandelen e.d. maar het gros van de training enz doe ik toch voornamelijk alleen. Maar ik zou er iig niet te licht over denken en er dus echt heel eerlijk en realistisch naar kijken en vooral naar de kritische/negatieve dingen die eraan vastgeplakt zitten. De leuke/positieve dingen zijn er ook wel, maar vind de eventuele mogelijkheid dat het niet goed gaat op langer termijn wel belangrijker om naar te kijken met zoiets. Maar wederom; imo hangt het dus van meerdere dingen af en is dat niet zwart/wit te zeggen voor iedereen of dit goed of niet goed uit zal pakken. Wij hebben nog nooit 2 honden in huis gehad, dus dat speelt bij mij in m'n hoofd ook wel mee. Ik ben er zelf ook nog niet zeker genoeg in en dan ga ik zeker met een nog jonge hond in huis niet zomaar eraan beginnen.

En wat die gedekte teef betreft... jeetje wat een situatie. Ik zou in deze toch ook zeker met een DA overleggen om te kijken voor een spuit. Heftige beslissing, maar aan de andere kant: De hond is eigenlijk echt nog veel te jong voor een nestje, zowel fysiek alsook mentaal. Jammer dat die eigenaar er zo laconiek mee om lijkt te gaan, maar wordt er toch wel verdrietig van als ik dit soort dingen lees (als Arya in de tijd dat zij loops was echt per ongeluk gedekt was geworden, was ik er zelf dus bv. echt mee naar de DA gegaan om het af te breken). En wat castreren betreft... Ik mag toch eigenlijk wel hopen dat er watlanger als 6 maanden gewacht gaat worden voordat daar überhaupt een keus in gemaakt wordt. Ik denk dat het geen kwaad kan om ook daar nog even wat meer in te verdiepen. Ik ben niet tegen 'laten helpen', maar vlak na 6 maanden zou ik persoonlijk toch echt veel te jong vinden.

---

Hier nog steeds geen vooruitgang met 't wondje, dus vandaag maar proberen toch de sok er grotendeels vanaf te houden, al zit ze er veel aan- dus moet maar echt m'n dag zo gaan indelen dat ik zoveel mogelijk kan opletten op d'r. Het helen gaat nu echt niet lekker zo -O- Wat zo'n relatief klein wondje toch vreselijk irritant kan zijn.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:08

Als een reu er meerdere keren op heeft gezeten ben je in mijn ogen dus aardig bewust bezig.
Ik heb hier ook een volle reu en zelfs met 3 kinderen die wel eens de ren open zetten is me dit nog niet overkomen.
Ik zit er dan ook echt boven op bij beide honden en ze weten donders goed dat het niet mag.
En als door je eigen stommiteit het toch fout gaat kan je een injectie halen voor je teef.
Kan me niet voorstellen dat je zo dom bent om deze FOUT meerder keren te laten gebeuren.

Als je t mij vraagt is dat gewoon bewust rijk willen worden over de rug van je veel te jonge hondje,heb er geen goed voor voor over :(

Wij mogen volgende week zaterdag puppy’s gaan kijken!
Ik ga samen met de jongens want we gaan toch nog niet kiezen en mn man is super veel aan t werk en ivm de corona regels hebben we gekozen dat hij thuis blijft met onze kleine meid want die is sws ontzettend bang van andere honden.

Ik zag van de week wel een filmpje van het andere nest en 1 van die pups sprak me echt heel erg aan en dat blijkt een teefje :')
Maar mn vent is heel stellig hij wil geen komogrijze erbij(noemt guapa in haar winter vacht vuilniszak grijs)
Iets met je hebt een ideaal beeld en dan ineens kom je met iets anders thuis :+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:17

Eens met bovenstaande reacties. Dit is geen foutje meer te noemen en met 1 jaar al een nestje...nee, niet mijn ding :n

Wij gaan een afspraak maken voor castratie bij Zhiva. Hoewel we er over nagedacht hebben om het niet te doen, heeft ze nu 2 a 3 maand alleen maar veel last er van gehad en ik zie het zelf niet zo zitten dat ze elke loopsheid 2 of 3 maand niet tot te weinig eet en dat ze er zelf ook zo'n last van heeft. Onze DA doet de laparoscopische manier, iemand ervaringen daarmee? :)

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:23

Nayomie schreef:
Eens met bovenstaande reacties. Dit is geen foutje meer te noemen en met 1 jaar al een nestje...nee, niet mijn ding :n

Wij gaan een afspraak maken voor castratie bij Zhiva. Hoewel we er over nagedacht hebben om het niet te doen, heeft ze nu 2 a 3 maand alleen maar veel last er van gehad en ik zie het zelf niet zo zitten dat ze elke loopsheid 2 of 3 maand niet tot te weinig eet en dat ze er zelf ook zo'n last van heeft. Onze DA doet de laparoscopische manier, iemand ervaringen daarmee? :)

Met parel heb ik toen de tijd ook laten helpen omdat ze er gewoon naar van was.
Ze was wel al 2 jaar dus meerdere loopsheden gehad maar vond haar echt zielig.
Ze was 3 weken voor tijdens en 3 weken na niet in haar hum en ze kon haar plas niet meer ophouden.
Ze is natuurlijk klein dus laparoscopisch werd niet aangeraden ivm weinig verschil bij kleine hondjes maar met grote honden is dat anders.

Guapa heeft buiten dat ze af en toe de kinderen opeet weinig last :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:24

Laparoscopisch is wel fijn Nayo! Minder grote wond en ingrijpende ingreep > kun je uitgaan van meestal een sneller herstel ook. Bij ons is het 'old school' gedaan, wat ik ook prima vind! Ik heb zelf tijdens de studie alleen maar met 'old school' alles geleerd, en dat blijft gewoon ook een veilige, stabiele methode. Arya had nog een navelbreukje wat ze hebben bijgewerkt, dus dan is 'old school' sowieso wel the way to go - haar wond was wel echt heel erg groot vond ik, dus dat vond ik qua wond genezing wel een beetje eng haha. Maar ook die heelde heel netjes en snel! Maar als je laparoscopisch kunt laten doen/dat standaard is voor je DA is dat gewoon fijn ook :) Moet dan wel rekenen meestal op een 100e extra qua kosten.

En ik snap je keus! Voor ons was er eigenlijk ook geen andere optie meer uiteindelijk (ja, we hadden met supplementen nog kunnen gaan proberen, maar haar schijnzwangerschap - nog los van de heftige loopsheid zelf - was zodanig extreem vond ik, dat ik daar niet nog een 2e loopsheid mee wilde gaan klooien) en ben blij dat we het gedaan hebben en het nu ook achter de rug is. So far, zijn we er ook gewoon nog steeds blij mee ook, alleen voor haar al. Hier ondervinden we ook (nog) geen negatieve issues omtrent de keus om d'r wel te laten helpen gelukkig. Ze blijft stabiel qua gewicht (is een paar kilo bijgekomen maar dat is echt te wijten aan overstap naar KVV in die tijd en nog de juiste hoeveelheid zoeken icm veel minder actief te zijn geweest als we altijd waren. Nu is ze al maanden gewoon stabiel weer), geen last van incontinent zijn bv en qua vacht merk ik ook nog geen negatieve veranderingen etc. Wij hebben wel een tijdje getwijfeld omdat we niet goed wisten waar de gedragsverandering vandaan kwam in eerste instantie; hormonaal of meer karakter en in dat laatste geval, hadden we wel tot na de 2e loopsheid afgewacht nog. Maar hier trok ze duidelijk positiever bij na de loopsheid/schijnzwangerschap en was het toch wel echt duidelijk dat ze qua gedrag hormonaal erg negatief beinvloed werd. Maar het heeft me wel wat grijze haren gekost hoor, want ook qua negatieve dingen is het toch wel goed om ervan op de hoogte te zijn wat je voor risico's loopt weer als je wel laat helpen. Denk dat veel ook afhangt Wanneer je het doet. Ik zag best wat ODH teefjes die rond de 7 maanden loops werden en erna dan 'meteen' geholpen werden en dat vond ik zelf qua leeftijd echt nog heel jong. Hier kwam het gelukkig 'mooi' uit dat Arya na haar 1e verjaardag 'pas' loops werd en dus alweer iets ouder was.

cinniz
Ohhh leuk bezoekje op het programma dus *\o/* Mannen hebben meestal langer nodig ergens aan te wennen dus misschien krijg je die kleur er toch nog wel in/bij als je blijft herhalen hoe leuk die pup is hahaha.

EDIT: En snap ik dat je met parel koos ook voor een ingreep ja. Arya van ons was ook echt heel naar ervan. Loopsheid was al heftig - en ok, je kunt met een volgende wel met supplementen beginnen - maar de schijnzwangerschap erna vond ik ook echt heel naar. Het heeft hier ook maanden geduurd waarin ze dus echt heel erg op en neer ging qua gedrag door invloed van de hormonen. Nu heeft ze nog steeds d'r 'dingen' gedragstechnisch waar we gewoon aan moeten blijven werken, maar ze is veeel stabieler weer. Ook in huis was ze echt zichzelf niet en met momenten onherkenbaar qua gedrag. Ze zat zichzelf enorm in de weg.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 17-03-21 10:34, in het totaal 3 keer bewerkt