Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mallow

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 10:37

Oh wat leuk al die foto's zo <3

Cruisebreaker wat een prachtige foto's van in het bos <3 Snap dat je er van baalt dat jullie minder ruimte hebben in de tuin nu in deze situatie.

KimD wat een luxe zo'n enorme tuin :D En een geweldige foto :')

Denies :(:) Wat ontzettend balen voor je wbt werk.
Ik ben verliefd op jouw honden. ZO leuk!

Suze een ontsnapte kat. Ik moest stiekem wel grinniken om te foto nadat ik las dat je m weer gevonden hebt :D Het is een crime scene waardige foto.
Ik moet altijd zo lachen om jouw Ylvi verhalen. Volgens mij is er geen dag saai bij jullie :')

Nohhh RoosvanBlue wat ontzettend schattig <3 Ik vind ze met lange haren ook nog steeds heel leuk hoor! En wat apart dat Jones zo'n angst heeft voor de flitser. Hij is ook wel heel knap <3

Kiwitje wat een leuke foto van babyfrummel <3

Ik heb vorige week de knoop doorgehakt. Ik kwam online een fokker tegen en ik kreeg daar zo'n onderbuik kriebel goed gevoel bij. We hebben even contact gehad en alles voelt zo goed (als in eerlijke mensen die zich goed hebben ingelezen en de gezondheid binnen het ras heel belangrijk vinden) dat ik mezelf op de wachtlijst heb gezet daar. Ze fokken niet heel veel. Ze verwachten in het najaar een nest. Er staan er nu 10 op de wachtlijst maar ze werken niet van nummer 1 naar 10 maar zoeken echt de juiste baas voor de pups. Een match is dus belangrijker dan de hoogte in de lijst.

Maar affin, wij gaan dus voor een Barbet (franse waterhond) :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 10:45

Haha wat lief <3 Maar wat is er balen met mijn werk?

Poeh al 10 op de wachtlijst! Dat is nogal wat, ook als ze niet van 1 naar 10 werken (lijkt me dat je op de wachtlijst komt als je geschikt bent). Ik hoop dat er wat voor je tussen zit en anders het geduld waard is :D Klinkt als een goede keus.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 11:27

@RoosvanBlue wat een heerlijke puppyspam <3

@Denise Super leuk om al die overzichtjes te zien. En Bo kan inderdaad echt fijn loungen haha. En die foto van hem met dat tuig op z'n kop wahahahaha super leuk.

@Suze Fijn dat het wat beter gaat!

@Mallow Wat leuk een barbet!!! Ik wilde er ook graag eentje maar het werd toch een poedel haha. Waar komt je pup straks vandaan?

Hier gaat het nog steeds goed! Vandaag voor het eerst gaan hardlopen met een heupgordel en ik moest even puzzelen wat nou fijn was maar toen alles eenmaal lekker was afgesteld vond ik het wel fijner dan de riem in de hand. Je houding wordt er toch beter van. Popo wisselt alleen nogal eens van kant en dan moet ik even een pirouette doen. Maar goed dat houdt de variatie erin :+
Ik heb vd week een orthopedisch hondenkussen gekocht omdat die lekker stevig zijn en anders gaat Popo zijn bench verbouwen en op de kunststof bodemplaat liggen. Op zich niet erg maar ik zie wel dat zijn ellebogen op de huid soms een beetje geïrriteerd zijn en ik vermoed dat dat komt door het liggen op harde ondergrond. Hij vond het matras in ieder geval leuk want hij lag er meteen op toen ik het nog aan het uitpakken was haha.

Ik heb ook een overzichtje gemaakt van de spruit <3

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 12:42

Op 5 maanden was hij even vergeten dat het een poedel was geloof ik, die foto past niet bij het rijtje. _O-

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 13:03

Hoi,
Wij hebben sinds januari ook een pup in huis.
Een vrolijke stuiterbal Quibus genaamd.
Het is een Golden retriever van 18 weken oud.

Ik vroeg me af of jullie advies hebben wat nu echt een fijne borstel is voor zijn vacht.
Hij is nu in de rui (zoals zovele dieren).
Ik heb zo'n vermoeden dat zijn puppyvacht ook flink los begint te laten.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 13:03

KimD schreef:
Op 5 maanden was hij even vergeten dat het een poedel was geloof ik, die foto past niet bij het rijtje. _O-

Ach zijn we niet allemaal soms op zoek naar wie we nou echt zijn :D

Simoonzel Popo is echt mooi <3

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 13:55

Hey hoi,

Ik kom me graag melden **\O/**

Met 2 weekjes mogen mijn vriend en ik onze golden retriever meisje gaan ophalen <3
Ze is dan 8 weekjes oud en ze gaat Yara heten <3 Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 14:12

Simone, vind jouw 5 maanden foto wel een leuk voorbeeld voor waarom het onzin is dat mensen een labradoodle voor het uiterlijk willen. Denk dat als je mensen verteld dat dit een labradoodle is, ze het ook geloven :)) Maar vind dat koppie met 1 jaar echt prachtig, zo sierlijk <3

Welkom Kim (neeeee, niet nog een Kim _O- _O- ). Yara is een prachtige naam <3

Mickey, ik heb deze voor Floyd, vind ik een hele fijne. Je komt er diep mee in de vacht maar het snijdt niks weg.
https://www.agradi.nl/beeztees-verzorgi ... gJpXPD_BwE

Daarnaast is sowieso altijd handig, ook om bijvoorbeeld blaadjes en takjes uit de vacht te kammen.
https://www.agradi.nl/beeztees-slickerb ... gKz5vD_BwE

Ik gebruik deze voor stukken waar de vacht is vervild (maar dat gebeurt niet als je goed kamt, Floyd woont niet bij mij dus ik kan hem maar eens in de zoveel maanden onder handen nemen).
https://www.bol.com/nl/p/beeztees-klitt ... 071392894/

Als laatste gebruik ik deze altijd voor het kammen, werkt enorm goed.
https://www.dierenwinkel-hetgroenewoud. ... escription

Daarnaast zou ik adviseren om hem eens mee naar de hondenwasstraat te nemen, daar zal ook een hoop haar uitkomen.

Overigens is al dit advies gebaseerd op advies uit dit topic want ik had er zelf ook de ballen verstand van _O-

Hier het monster waar al deze spullen voor gebruikt worden, ik denk dat je hun vacht redelijk kan vergelijken.

Afbeelding

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 14:35

Afbeelding
Afbeelding

Ik denk dat de meeste mensen die deze rassen op straat tegen zouden komen denken dat het een doodle is...

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 14:37

Oh top! Zo'n plaatje zat ik al tijden te googelen maar ik 'm maar niet vinden.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 15:31

Wat een grappige fotos allemaal, ik heb ook even fotos door gespeurd
Afbeelding

Esplendido : ik ook hoor! vooral die midden onderin, die heeft voor mij echt zon labrador kop :')

Kiwi : ze heeft wel een stoer pak erbij! Hoe zijn de regels eigenlijk bij raad van beheer van hoe oud een teef moet zijn om te dekken?

KimD : die ziet er dankbaar uit met haar speelgoed :D Jullie willen de korthaar collie laten dekken toch?

Denies wat een schatjes hoor <3 <3 En die bodhi met dat tuig :Y)

Norwayfjord : wat een mooie plaatjes! Mulan valt echt op met haar felle ogen!

Cupcakes : Hij is nog steeds wel fluffy toch <3

Mallow : wat een leuke vooruitzichten!! Flinke wachtlijst maar dat kan natuurlijk ook wel wat zeggen over de populariteit van de fokker :D Dus dat is dan weer positief

Simoonzel : prachtig zo, vind het ook mooi hoe je hem scheert. Mooier dan van die voetballen aan de voeten :')

Mickey : Gefeliciteerd met jullie hondje! Wij gebruiken net zon kam als kaus, heb ook een met van die tussenharkjes die de helft van lengte zijn. Voor onze langharige border :)

Kim : Super leuk! welkom! waar hebben jullie haar weg?

Hier gaat alles relatief soepeltjes. Gister heeft Guinness voor eerste keer weer gezwommen. Kwamen ook man met grote hond tegen en die hebben nog even leuk gespeeld. hij had ook loopse teef mee maar hij luisterde goed en kon de teef dus wel alleen laten :')

Fanatiek bezig met zoeken naar een fokker

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-20 15:53

Ze moet minimaal 16 maanden zijn volgens de RvB. Maar dat vind ik wat te vroeg

Hier liggen ze lekker in de tuin te kauwen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 16:01

Nynke, ze komt uit drenthe bij een particulier vandaan.
Ze wonen op dit moment op een boerderijtje met 2 paardjes, mamahond, baasjes en een 2 jarige jongetje.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 16:16

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 16:35

Welkom ! Nog een kim :P

nynksyer: willen jullie er ook een pup bij? Waarom niet bij dezelfde fokker? :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 17:08

Welkom nieuwe, leuke foto's 'oude', en ik ben de draad even kwijt :') Ohja Yara vond ik ook een mooie naam!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 18:36

Heerlijk toch al die foto’s van blije hondjes <3

Ik vermoed dat guapa binnen kort loops wordt want elvin is echt een worst geworden na zn chemisch castratie en die is uitgewerkt en hij loopt weer te klappertanden,heeft weer een pus piep en vd week zat hij als een leipo te loeien in huis 8)7
Soms neig ik door die dingen wel naar castratie hoor maar hij is al 9.

Vandaag lekker in t zonnetje gezeten.
Parel wil guapa niet in haar buurt maar toen guapa bij mij lag had parel er toch wel maling aan en sprong erbij <3
Afbeelding

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 18:48

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 20:19

RoosvanBlue schreef:
KimD schreef:
Voor de mensen met puppies op dit moment, een erg leuk artikel!

https://www.avidog.com/puppy-socializat ... 3D97zqJLGc

Thanks! Heb gelijk ook wat andere artikelen gelezen. Eigenlijk allemaal logische dingetjes maar je moet het even bedenken he }:0

Ik vond die tweede zo slim verzonnen, daar zou ik zelf nooit aan gedacht hebben!

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 20:52

KimD schreef:
Ik vond die tweede zo slim verzonnen, daar zou ik zelf nooit aan gedacht hebben!

Hahaha nee die zou ik inderdaad ook niet verzinnen :') Morgen maar eens kijken wat we allemaal in de kast hebben liggen.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:02

Wat heerlijk kiwi en cinniz, genieten <3

Mulan was vanmiddag bij mijn moeder en die heeft een Maine Coon van 10kg, Mulan heeft diep respect voor hem :')

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:22

Ow geweldig die blik naar poezenbeest _O-

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:35

Ik meld me ook maar weer eens :D
Wat leuk die foto collages, en veel nieuwe pups alweer..
Ik lees altijd mee maar reageer eigenlijk vrij weinig. Toch een leuk nieuwtje van mijn kant, wij krijgen in 2020 weer een puppy *\o/* het gaat om een working cocker spaniel en naar verwachting wordt de moeder over een maandje loops *\o/*

Verder genieten de hondjes hier wel van alle extra aandacht nu mijn vriend en ik allebei thuiswerken.. veel het bos in, en ik heb er een nieuwe hobby bij :')
Afbeelding

Afbeelding

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 22:20

Welkom nieuwe gezichten! Ik denk dat Kaus qua borstels alles wel gehad heeft hahaha. Ik gebruik zelf voornamelijk een slicker maar omdat ik een poedel heb hoef ik alleen de boel klitvrij te houden zonder rui.

Popo heeft inderdaad in het begin meer een doodle kapsel gehad, maar hij is zo'n smeerkees dat die baard elke keer stonk en ik had daar geen zin meer in hahaha. Toen werd hij ook altijd voor doedel uitgemaakt. En het is me ook regelmatig overkomen dat ik vertelde dat het een poedel was en men me vertelde dat dat niet zo was. Ehhh oké. :+
Ik kwam vanmiddag op losloopterrein ook iemand tegen met een golden retriever reu, Popo ging even snuffelen/spelen. De eigenaren: "heb je een leuke dame gevonden?". _O-
Iedereen denkt door zijn kapsel meteen dat het een teefje is hahaha.

@ Esplendido Wat een leuk plaatje! Ik ben stiekem best trots want ik had ze allemaal goed. :D

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 22:37

Lol wel fijn dat mensen je erop hebben gewezen, anders had je al die tijd niet geweten dat het gewoon een doodle was! :')

Het zal je ook verbazen hoeveel mensen het geslacht van mijn hond weten in te schatten op basis van... Zijn haarclipjes :Y) Maar gauw roze aanschaffen voor Jackie dan, anders wordt ze straks voor een reu aangezien :=