Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-18 17:34

Ja het word zeker spannend! Denk dat het nog wel een paar dagen op zich laat wachten. Hij kwijlt ook nog niet bij ieder plasje. Kleedje is in de bench is ook nog schoon.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 17:37

Hier ook ervaring met een appenzeller sennenhond als hulphond. Is een leuk ding, echt een hond met humor.

Die vind een dag binnen als de baas niet goed is prima, maar kan ook heel de dag mee op stap zonder problemen.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 18:08

Oke ik neem straks even mijn laptop erbij voor een betere post.

Zoé, dat is schrikken! Gelukkig ' valt het wel mee ' met daeva en hopen dat ze straks weer helemaal hyper kan rondrennen.

Leuk zoveel nieuwe mensen! Welkom!

Kiwi, zal duimen voor je, ga je deze keer insimineren proberen?

Appenzeller heb ik zelf hele slechte ervaringen mee. Hele drukke luidruchtige honden ken ik daar alleen maar van... maar nu moet ik zeggen dat die ook wel erg ver afstaan van een akita :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-18 18:17

Jaa gaan deze keer insemineren.

Ik heb weinig ervaring met die alpenzenners. Behalve dat er eentje laatst achter op chick dook...

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 18:22

Het is ook gevaarlijk af te gaan op 1 ervaring natuurlijk :+ misschien ken ik net die ene rustige.

Nu weet ik wel dat er binnen rassen nog een enorm verschil kan zijn qua temperament als je kijkt naar het doel van fokken... zo zijn er borders die op sport gefokt worden en er zijn er die op schoonheid gefokt worden (en ongetwijfeld combo's), maar daartussen zitten dus respectievelijk onuitstaanbare neuroten en actieve gezinshonden. Er zullen vast nog een hoop rassen zijn waar dat onderscheid te maken is.

Onze was een echte sporthond en dan hebben we geweten. We zagen dr doodgraag, maar het was soms echt een beetje too much.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 19:18

Welkom nieuwelingen.
Appenzellen Sennenhonden vind ik nou niet de makkelijkste honden. Het zijn erfhonden en erg op eigen familie gesteld. Heidewachtels zijn leuke honden, ook als je niet super actief bent, maar ze houden wel van een wandeling. Stabij's hebben wel wat meer uitdaging nodig en zijn ook wat eenkennig. Flatcoat niets? ;)

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 19:20

Aah leuk Nathalie! Een keertje meeten lijkt me leuk, maar voor mij duurt 't nog even :=

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-18 19:47

Er zit zeker verschil in fokrichtingen hoor. Zeker tussen show en sport zit veel verschil. Maar karakter blijft een raseigenschap.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 20:10

Weet iemand of het kwaad kan dat er teveel ontstekingsremmer is gegeven?
Daeva was vandaag ingespoten ermee. En moest vanaf morgen ochtend 2 pilletjes in de ochtend en 2 in de avond nemen.
Nu wilde mijn oma goed doen en heeft haar net 1 pilletje gegeven. Ze is dus vandaag ingespoten en heeft een pilletje gegeven. Kan dit kwaal? (DA kan ik niet bellen want die was van wacht en nu is een andere van wacht. Ik weet niet welke spuit het was)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-18 20:15

Geen idee Zoe, Ik denk dat t wel mee valt. Misschien Diandra een PB sturen? :)
Hoe gaat het verder met Deava?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 20:46

Ik ben nu net zelf terug thuis na een namiddag weg. Ik zie niets aan Daeva van de effecten van een pilletje gelukkig.
Ze was beter en ze mankte veel minder. Tot ze net overmoedig in de zetel sprong en er weer uit. Nu is ze terug erger mank. Ze ligt nu weer in haar bench zodat ze niet te veel kan bewegen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-18 20:49

Zoe_97 schreef:
Ik ben nu net zelf terug thuis na een namiddag weg. Ik zie niets aan Daeva van de effecten van een pilletje gelukkig.
Ze was beter en ze mankte veel minder. Tot ze net overmoedig in de zetel sprong en er weer uit. Nu is ze terug erger mank. Ze ligt nu weer in haar bench zodat ze niet te veel kan bewegen.

Misschien een stomme vraag, maar wanneer heeft ze voor het laatst gepoept?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 20:51

Ik zag daarstraks in de tuin een mooi hoopje liggen. Dat is normaal van haar (Kenai wandeld terwijl hij poept dus is geen hoopje). Dus ergens in de namiddag.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-18 20:59

Oke.. Ik herken het een beetje van Chick een paar weken geleden. Die heeft dus verstopt gezeten. 1 dag in mini beetjes gepoept 2x en daarna kwam er tijdens het wandelen ineens best veel uit. Daarna nog eens en toen werd het beter. Alleen had ze zo verkrampt gezeten dat haar spieren echt zeer deden.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 09:21

Duidelijk gevalletje van rug verdraaid. Teveel ontstekingsremmers kunnen ze last van de maag van krijgen, nou zal 1 keertje niet zoveel uitmaken, maar zeker niet stelselmatig doen.
Hopelijk is ze vandaag weer wat beter. Beweging zoveel mogelijk rechtlijnig, dat is zo min mogelijk belastend. Beterschap!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 09:26

Is zeker niet de bedoeling nog eens te veel te geven! Ze heeft vanochtend de goede dossering gekregen.
Ze ligt enorm veel stil. Bewegen doet duidelijk pijn. Ze mankt wel minder maar beweegt traag en stijf.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 13:22

Arm ding. Heeft ze ook pijnstillers gehad Zoe?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 13:35

Uhm. Volgens mij niet. Het zijn enkel ontstekingsremmende. Ik vermoed dat ze geen pijnstillend heeft gehad omdat als ze geen pijn heeft ze meer gaat bewegen. En ze heeft net rust nodig.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 13:38

Balen Zoe_97
Hopelijk snel verbetering. Normaal gezien werken ontstekingsremmers snel, dus hopelijk is de pijn dan vanzelf wat minder.

Hier ok van de dierenarts gekregen om verder te gaan met adoptie!

Het kan zijn dat er enkele dingen zoals zindelijkheid en lopen aan de leiband niet zo vlot gaan met die asielhonden, dus ergens is het toch echt wel een puppy...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 13:40

Rust is zeker belangrijk. Maar kon mij voorstellen dat ze misschien wat pijnstillers kreeg om de scherpe randjes er wat af te halen.

Goed nieuws Sinne! Wanneer krijgen we een fotospam? :D

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 13:45

Van zodra wij goedkeuring krijgen als adoptiegezin :D als hij toch niet zou komen is het wat vervelend om op terug te komen. Zou allemaal niet lang meer mogen duren, maar ik hoop toch nog enkele weken omdat ik zelf met examens zit en mijn ouders niet alleen wil belasten met de eerste dagen zindelijkheidstraining als dat nodig blijkt te zijn.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 13:49

Spannend! weet je al wanneer je goedkeuring krijgt? Of kan dat echt zo lang duren? Lijkt me ook wel lastig. Al die tijd in afwachting zitten!

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 13:55

Nee ze moeten ons nu bellen om een huisbezoek af te spreken. De hond komt uit het buitenland en ik weet niet hoeveel tijd er overheen gaat voor ze worden overgevlogen.

Ik wilde dat laatste eerst niet zeggen, want er zijn veel tegenstanders als het om buitenlandse asielen gaat. Dit is echter een heel professionele organisatie. We hebben enkel voor deze hond gekozen omdat het karakter mij enorm aanspreekt. Het hele beeld is rustig en alert. Voor de geïnteresseerde wil ik gerust even een link van een video via pb sturen.

Ik wilde de hond er gewoon niet voor laten zitten als hij verder goed past in ons gezin.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:03

houdt je er wel rekening mee dat ze het karakter ook verbloemen? iemand die ik ken heeft 2 hondne uit roemenie via een organisatie (die voor zover ik weet goed aangeschreven staat). een zwitserse herder die waarschijnlijk een stuk ouder was dan ze beweerde. Het karakter zat goed, maar hond bleek doof te zijn en darmproblemen te hebben. Minder dan een halfjaar later is het beestje dood. De 2e hond is een karpatische herder. Werd voorgesteld als ene vrolijke jonge hond (ze was geloof ik net geen jaar toen), maar wat aankwam was een erg onzekere en bange hond die eigenlijk gewoon haar zin doet. Ze trainen er nu al maandne intensief mee, mensne die de hond kent gaat nu beter, maar naar vreemde gromd ze en durft uit te halen. ook krijg ik sterk de indruk dat de hond haar totaal niet laat corrigeren (accepteerd geen sturing). Alles van de baasjes moet aan die hond aangepast worden.
Het is helaas niet allemaal rozegeur en anenschijn zoals ze het voorstellen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 14:03

Spannend! Ook dat wachten tot hij mag vliegen dan!

Ik ben inderdaad geen fan van buitenlandse dieren uit opvang en asielen.. Maar dat is meer omdat kennissen van mij honden en katten opvangen die van stichtingen komen en die dieren mankeren allemaal qua gezondheid van alles. En zijn ook niet helemaal gezond op het moment dat ze op transport gaan helaas.