[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 15:45

Even wat praktische vragen.

Hoe hebben jullie dat aangepakt met weg gaan/afspraken etc in het begin.

Ik heb veel overgewerkt om uren op te sparen en mag wat onbetaald verlof.

Ik ben eerst dus veel vrij of werk vanuit huis. Hoef maar 2x naar kantoor en dan passen mijn ouders op.

Maar mijn kids moeten dus wel naar school. 2 verschillende scholen.

Auto moet voor apk etc.

Kleine man maar meenemen in auto en tillen op school?

Wel veel indrukken maar beter als 45 minuten alleen thuis lijkt mij?

madeliefw

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 16:24

Ja ik zou haar ook liever niet steriliseren maar heb alle voor en nadelen afgewogen waarbij grootste voordeel is dat ze dus niet loops meer wordt en dat vooral bij oppas als we op vakantie gaan handig is.

Vanaf eerste dag af wel uurtjes thuisgelaten hoor. Anders kun je nergens heen. Gewoon in de bench. Later steeds meer opgebouwd. Ze is nu een jaar en helaas heb ik een andere baan vanaf 1 aug waarbij ik tussen de middag niet meer naar huis kan. Dan zou ze in sommige gevallen 9 uur per dag alleen zijn. Denk max 1 x per week, maar zie er wel tegen op. Mijn buurmeisje komt zo vaak ze kan gelukkig en de schoonmaakster laat haar ook uit.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 16:56

Eerste twee dagen niet alleen gelaten, maar daarna ook tijdens zijn slaapuurtjes al weg geweest hoor!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 17:52

madeliefw schreef:
Ja ik zou haar ook liever niet steriliseren maar heb alle voor en nadelen afgewogen waarbij grootste voordeel is dat ze dus niet loops meer wordt en dat vooral bij oppas als we op vakantie gaan handig is.

Vanaf eerste dag af wel uurtjes thuisgelaten hoor. Anders kun je nergens heen. Gewoon in de bench. Later steeds meer opgebouwd. Ze is nu een jaar en helaas heb ik een andere baan vanaf 1 aug waarbij ik tussen de middag niet meer naar huis kan. Dan zou ze in sommige gevallen 9 uur per dag alleen zijn. Denk max 1 x per week, maar zie er wel tegen op. Mijn buurmeisje komt zo vaak ze kan gelukkig en de schoonmaakster laat haar ook uit.

Hier ook regelmatig 9 uur alleen thuis. Zeg maar gemiddeld 5x per maand. Het zij zo. Ik ben maar alleen mijn hele leven draait om mijn honden maar mijn baan gaat alsnog voor hun ;)

Het lukt ze ook gemakkelijk ik heb niet het idee dat ze er moeite mee hebben. Deze week zijn ze 5x 9 uur alleen thuis. Ik heb nachtdiensten. Hun merken dus deze week niet dat ik ben gaan werken het is gewoon het slaap ritme ;)

Denk wel dat ze mij deze week erg lui vinden omdat ik zoveel slaap overdag haha. Als ik thuis kom eerst lekker wandelen. Dan ik douche hun eten dan met zijn allen bed op. Mag enkel als ik nachtdiensten heb haha. Rond de middag uur bos in lopen en ravotten. Dan ik wat eten hun knagen en allemaal weer slapen. Vervolgens s avonds nog een x uur bos in en dan de nacht weer in.

Overdag in deze week wordt mijn puber wel vaak opgehaald door een vriendin. Kan hij bij haar en haar honden lekker ravotten en ik ga wel mee naar bos dan.
Laatst bijgewerkt door dierenfan op 03-07-17 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 17:57

Ik ben hier 5 dagen naar een festival geweest en Hidde was te logeren bij Mn ouders. Hij heeft zich super goed gedragen, Mn vader wou hem niet afgeven haha :D

Hij werd echt helemaal dol toen ik binnenkwam. Ik had hem ook zo gemist <3 Hij was ook alweer gegroeid, bizar dat je dat verschil écht kan zien in 5 dagen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 18:18

Hier ook gewoon vanaf de eerste dag in de bench, ben met twee uurtjes begonnen en zo opgebouwd. Gaat erg goed. Als we een hele dag weg moeten dan gaat hij naar m'n schoonouders. Maar ik ben van baan veranderd waardoor ik maximaal 3/4 uurtjes weg ben 3x per week dus er is vrijwel altijd iemand thuis.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 18:23

madeliefw schreef:
Haha is ook heel interessant zo'n cursus.

Zit hier in dubio welke operatie we kiezen voor de sterilisatie.

Voordelen gewone:
Door eigen ervaren dierenarts, in eigen woonplaats.
300 euro ipv 460.

Voordelen laparoscopie:
3 kleine gaatjes ipv 1 snee van 7 cm.
Herstel van 5 dgn ipv 10.
Minder kans op complicaties operatie.

Hetzelfde:
Kans op vachtverandering
Kans op urine incontinentie.
Eventueel baarmoeder ook verwijderen.
Narcose is hetzelfde

Wat zijn jullie ervaringen/ zouden jullie doen?

Geen ervaringen.
Maar wij twijfelen ook.
Denk dat het een laparoscopie wordt.
Sneller herstel, en de operatie duurt maar 15 minuten ipv 1,5 uur.
Dus ook kortere narcose.
Hier breng je ze en 1,5/2 uur later haar je op.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 18:29

Dat wist ik niet Bo, dat het maar zo kort duurde en ophalen ook sneller. Ben eigenlijk vergeten te vragen hoe laat je ze meestal weer kan ophalen. Ga morgen nog wel eens bellen. Heb al 3 keer gebeld inmiddels dus ze zullen wel denken haha.

Dierenfan ik moet idd maar accepteren dat ze soms een dag alleen is, wat jij ook zegt, we zijn de meeste tijd wel thuis en laten haar altijd goed uit. Alleen zij heeft geen andere honden om zich heen, hoop niet dat ze zich erg gaat vervelen of moet plassen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 19:19

Neonlight wat fijn dat Kiko zo lekker heeft kunnen spelen op de doggydate.
Ga je vaker afspreken?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 19:41

Afbeelding

Afbeelding

Mijn puber en zijn makkers. Jammer dat tegenwoordig de foto's zo slecht zijn na uploaden bij tinipic.com iemand een betere site?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 20:19

simongek schreef:
Even wat praktische vragen.

Hoe hebben jullie dat aangepakt met weg gaan/afspraken etc in het begin.

Ik heb veel overgewerkt om uren op te sparen en mag wat onbetaald verlof.

Ik ben eerst dus veel vrij of werk vanuit huis. Hoef maar 2x naar kantoor en dan passen mijn ouders op.

Maar mijn kids moeten dus wel naar school. 2 verschillende scholen.

Auto moet voor apk etc.

Kleine man maar meenemen in auto en tillen op school?

Wel veel indrukken maar beter als 45 minuten alleen thuis lijkt mij?

Ik ben de volgende dag aan het werk gegaan. Doordat ik zelfstandig ben kan ik m'n tijden zelf indelen. Pup is in een stille periode gekomen. Dus de eerste maanden ben ik heel veel heen en terug gereden. Hier niet in de bench maar wel een opa hondje n de buurt om zich aan op te trekken en van te leren.

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 20:28

Ik doggydate momenteel alleen met stabiele oudere honden of soms met pups die ik al reeds ken. Enzo vindt momenteel bijna ALLES spannend en wil dat hij ook leert dat er grenzen zijn. En een oudere stabiele hond zal ook eerder aangeven dat het nu klaar is. En dat vind ik heel belangrijk dat Enzo die taal leert kennen. Hij is zelf ook niet altijd even gecharmeerd van enorm opdringerige honden maar weet niet zo goed hoe hij daar mee om moet gaan. Om problemen te voorkomen let ik wel op met welke hond ik hem wel of niet laat spelen.

Vandaag hebben we een lekker rustig dagje. Gisteren naar cursus geweest samen, even naar stal en aan het einde van de dag even de drukte er uit gelopen bij de vennen.

Fretten in de gaten houden :P
Afbeelding

Poging tot een selfie :')
Afbeelding

En vandaag even lopen in het parkje hier in de wijk :)
Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 20:33

Kiko heeft als pup ook korte periodes alleen gezeten. Ze slapen ook veel. Eerste 2 maanden hebben we wel kunnen regelen dat er altijd iemand thuis was van het werk, of door middel van thuis werken of vrij nemen. Nu zit ze 8 dagen per 4 weken een hele dienst alleen, maar ze wordt er altijd wel een keer uit gelaten. Of door de werkster, of de buurvrouw, en 3 diensten gaan we tijdens de eetpauze naar huis. Dit zijn avonddiensten en dan geven we haar ook eten.

En ik wil zeker vaker gaan doggydaten. Kiko is er vandaag nog moe van. :))

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 20:42

Hier de eerste 3 weken iemand thuis, maar wel na een week opgebouwd met even alleen zijn. Wel kort. Eerst met max 20 minuten, dan kon ik precies de kids naar school brengen (met ophalen ging hij op dag 2 al mee). Inmiddels laat ik hem met een gerust hart 45 minuten alleen. Ik vermoed dat een uurtje ook wel kan, maar we laten hem het liefst zo min mogelijk alleen thuis. Wel om te oefenen, maar dan het liefst dat we niet zo ver weg zijn. Wiebe gaat er normaal gesproken overdag ook om de anderhalf uur uit en zit 's nachts al in de bench, dus dat vind ik niets.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 21:01

Hij zal op werkdagen naar mijn ouders gaan en dus nooit lang alleen zijn.

Rustig opbouwen. :j

Ben gisteren geslaagd voor een mooie puppyren.
Afbeelding

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 21:06

Hahahaha mooie multifunctionele puppyren simongek :')

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 21:41

Haha ziet er tof uit! Ik heb een van dezelfde materiaal. Niet buiten zetten ;) voor binnen toffe rennen. Hier maat groter en 2 aan elkaar ivm afzetten van gehele ruimte ;)

Jou pup mag zo niet klagen. Ik zou vetbed wel weg doen. Dan kan hij kiezen warm of koud liggen vele honden vinden het fijn om koud te kunnen liggen. Zeker als ze moe zijn

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 21:46

Dat heeft onze pup ook ja. Die wil ook graag kiezen of hij warm of koud ligt. Ligt dus vaak op de koude tegels van de vloer hier.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 21:49

Ja mijn ervaring is ook dat onze hond liever op het koude gedeelte ligt dan op een warm stukje. We hebben sinds kort de bench weg. Ze sloopt namelijk niet meer (even afkloppen) en ging er toch bijna nooit uit zichzelf in liggen. Ik vind een bench ook niet zo mooi staan in huis. Nu zit ik over de aanschaf van een kussen of een mand (geen plastic maar eerder zo'n houten ombouw) na te denken. Ik ben alleen zo bang dat ze er geen gebruik van wil maken. Hoe zou je zoiets kunnen testen? Op dit moment liggen er twee fleecedekentjes op elkaar waar ze kan liggen maar in de praktijk ligt ze liever op de koude vloer. Heeft het dan überhaupt zin om een mand of kussen te kopen denk ik dan... of zou ik het maar zo laten?

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 22:20

Wij hebben diverse manden en kussens gehad.

Uiteindelijk was hij het meest tevreden met een super groot kussen. Wel zo'n ortopedische dus niet van die bolletjes.

Manden vond onze hond niet zo fijn.

Dan haal ik het vetbed eruit :j

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 22:39

Kiko gaat dus weer absoluut niet op de tegels liggen, dan gaat ie op een matje (deurmat of zo) liggen. :))

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 23:07

Echt grappig al die verschillen! Maar Kiko heeft natuurlijk ook een andere vacht dan Keet. Daar zal het ook wel mee te maken hebben dan.

Leuke foto's trouwens Dierenfan!

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 07:31

madeliefw schreef:
Haha is ook heel interessant zo'n cursus.

Zit hier in dubio welke operatie we kiezen voor de sterilisatie.

Voordelen gewone:
Door eigen ervaren dierenarts, in eigen woonplaats.
300 euro ipv 460.

Voordelen laparoscopie:
3 kleine gaatjes ipv 1 snee van 7 cm.
Herstel van 5 dgn ipv 10.
Minder kans op complicaties operatie.

Hetzelfde:
Kans op vachtverandering
Kans op urine incontinentie.
Eventueel baarmoeder ook verwijderen.
Narcose is hetzelfde

Wat zijn jullie ervaringen/ zouden jullie doen?

Ik zou gewoon een normale doen.

Bij mijn hond ging de hele baarmoeder eruit en die had een flinke rits, maar de volgende dag liep ze alweer vrolijk rond eigenlijk En wond was ook snel genezen.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 22:19

Bentley vind het tegenwoordig erg leuk om voor het oversteken op een steen te zitten. :')
Afbeelding
We hebben overigens een nieuwe halsband gekocht omdat die andere te klein werd maar ik wil van de week even een andere kopen omdat ik deze niet fijn vind..

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 22:50

Je hebt hem ook fout bevestigd. Maar dat type halsband vind ik ook niet zo handig (gesp moet door de ring waar je leiband aan bevestigd), al heb ik ze ook gehad.