[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 09:51

doezel2 schreef:
Goedemorgen mensen

Vraagje. Zijn er visjes die het alg van de ramen af eten??

Er zijn weinig echte algeneters onder de vissen. Slakken doen het daarintegen wel erg goed. Ben erg tevreden met mijn nieuw aanwinsten… (welke ik heb met foto’s staat een aantal pagina’s terug) Mijn achterwand krijgt zijn eigen kleur weer terug. :D

doezel2

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 09:58

Oke. Dacht dat die zuigvisjes ( naam weet ik zo snel niet) ok wel goed waren

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 10:31

doezel2 schreef:

Die heten vaak algeneters, maar vergeet maar dat zij je raam schoon houden...

Er was geloof ik 1 visje die het wel deed (of in ieder geval wel alg eet), maar de naam moet ik je schuldig blijven.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 10:33

Haha ok

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 11:52

Ik heb gewoon zo'n magneetblokje voor op het raam om schoon te maken.
Sommige stukjes vergeet ik dan en zit er wat meer op,maar dan neem ik een schoon sponsje en doe het daar mee.
Maar is belangrijk om de ramen gewoon elke week even te doen.
En de plaats waar je het aquarium hebt staan scheelt ook denk ik :j

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:11

Ja das ok zo. Haha dacht miss is er een visje die je beetje erbij help:)

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:15

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:21

Ik heb een pleco en wat ancistrussen (beide algeneters), een magneet en een spons met harde kant (beetje vergelijkbaar met een brillo voor pannen)..
En ik moet heel eerlijk zeggen.. die spons met harde kant doet zijn werk uitstekend.. _/-\o_

Het is deze: http://www.aquariaveldhuis.nl/index.php?productID=20486

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:09

Ja die ken ik ,werkt inderdaad erg goed :j

Zag vanmorgen op een aquaforum nog een vraag voorbij komen van iemand die had een visje met een rood plekje.
Ik vind het dan echt raar dat er dan mensen zijn die zeggen dat het een brandwond kan zijn van de verwarming.
Zo warm staat dat ding toch niet 8)7

Heb ze geadviseerd om even naar de dierenwinkel te gaan en spul te halen tegen parasieten,schimmels etc...

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:43

doezel2 schreef:

Bedoel je de ancistrus?
Hoe groot is je bak? Deze worden zo'n 13 cm groot namelijk en ik vond dat zelf te groot voor mijn 60 liter bak.

Ik heb nog iets off topic..
Spoiler:
Gister zo iets heftigs mee gemaakt.. Had de paarden buiten gezet, en kreeg daarna een appje van de eigenaresse of ik bij beide paarden (mijn verzorg paard en paard van stalgenoot) de regen dekens om wilde doen.. paardje van stalgenoot wil mij nog wel is bijten als ik zijn deken doe, en in dit geval dus weglopen dus had hem even vast gezet.. Als ik had geweten dat er zou gebeuren wat er gebeurd is had ik hem nooit vast gezet.. Ik had heb dus vastgezet aan het hek (metalen schuifhek, goed stevig) en meneer ging hangen. Trok alles strak waardoor ik hem niet los kon maken. Hij trok het stevige hek krom, en raakte in paniek. Sprong er doorheen, sprong mij omver, maar raakte niet los. Weer sprong hij me omver, lagen voor de 2e x samen op de grond, kreeg een knal tegen mijn hoofd.. Van wat? Geen idee, maar mijn hoofd werd zwaar, de wereld draaide.. Ben snel de bak uit gerent omdat ik bang was out te gaan. Dit gebeurde niet. Uiteindelijk heb ik iemand kunnen bellen en kwam er Hulp. Op het moment dat zij iemand gevonden had met een stanleymes om het touw los te snijden kreeg ik hem los.. Het hek naar de kl*!ten, paard een wondje, maar wonder boven wonder zijn we er beiden goed vanaf gekomen. Ik was direct erna ontzettend misselijk, heb staan kotsen, maar mijn grootste zorg was het paard. Ik wist dat het met mij verder goed ging.. Man wat was ik bang, man wat heb ik gejankt, en man wat ben ik blij dat we er beiden met wat oppervlakkige schaafwonden, blauwe plekken en spierpijn af zijn gekomen. Ik heb enkel een flinke plek op mijn wang, dik, blauw, paars, en geschaafd. Af en toe flinke hoofdpijn, maar het had veel erger kunnen aflopen..
Ik zet in zo'n simpel geval dus NOOOOOOIT meer een paard vast. Never. Nooit meer.

Ik ben na afloop samen met de eigenaresse van mijn verzorgpaard nog naar ze toe gegaan. Het hek was verbogen, kregen we zelf niet open, dus ze konden er niet uit. De zooi afgesloten zodat ze zich niet konden openhalen daar, en voor mij het belangrijkste, ik heb hem even geaaid, wat lekkers gegeven, om te kijken of hij het ongeluk niet aan mij zou koppelen, en zeker te weten dat we samen goedzitten. Dit ging gelukkig goed..

Ik ben nogsteeds aan het bijkomen, nogsteeds van de schrik aan het bekomen, en het besef dat het echt heel goed is afgelopen is sterk aanwezig. Ik heb een engeltje op mijn schouder gehad, maar een enorm schuldgevoel overvalt me wel op dit moment. Ik ben met alle twee zijn eigenaresses in contact geweest en laat ze zeker weten dat ik graag wil weten hoe het met hem is, ze houden me nu ook echt wel even goed op de hoogte, dit vind ik erg prettig. Zondag ga ik met de eigenaresse van mijn verzorgpaard samen naar stal, als eerste keer na gister, zodat ik me zeker weten op mijn gemak voel. Maar man... Dit gun je niemand.. De angst.. De paniek..

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:52

Je hebt erg veel geluk gehad! Jeetje! Laat evt controleren of je een hersenschudding hebt!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:56

Dat zit er dik in. Vooral gezien het overgeven erna, de hoofdpijn iedere keer en de duizeligheid... Helaas heb ik op dit moment nog best een drukke periode.. dingen afmaken op school waar ik echt heen moet, anders mag ik niet op stage.. Dalijk 3 dagen excursie met school.. Maar ik ga het zeker aangeven dat ik actieve activiteiten niet mee ga doen. Vanavond zou ik gaan bbq'en met mijn klas, maar vanochtend moest ik om 5 uur op, dus ik heb gezegd dat het beter is voor mij om niet te gaan. De momenten dat ik rust kan pakken ga ik dit dus ook echt doen.. :j

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:59

julius_juut schreef:
Hmpf... Nog steeds geen idee wat mijn plakvissen zijn. Ze lijken hier op, maar dan zonder de gele aftekening.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... -pleco.jpg

Garra Flavatra houd de ramen en planten ook super schoon. Heb ze in al mijn bakken!

Wat heftig LoveUggs..
Tis ons niet gegund dit jaar..

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 15:10

LoveUggs schreef:
doezel2 schreef:

Bedoel je de ancistrus?
Hoe groot is je bak? Deze worden zo'n 13 cm groot namelijk en ik vond dat zelf te groot voor mijn 60 liter bak.

Ik heb nog iets off topic..
Spoiler:
Gister zo iets heftigs mee gemaakt.. Had de paarden buiten gezet, en kreeg daarna een appje van de eigenaresse of ik bij beide paarden (mijn verzorg paard en paard van stalgenoot) de regen dekens om wilde doen.. paardje van stalgenoot wil mij nog wel is bijten als ik zijn deken doe, en in dit geval dus weglopen dus had hem even vast gezet.. Als ik had geweten dat er zou gebeuren wat er gebeurd is had ik hem nooit vast gezet.. Ik had heb dus vastgezet aan het hek (metalen schuifhek, goed stevig) en meneer ging hangen. Trok alles strak waardoor ik hem niet los kon maken. Hij trok het stevige hek krom, en raakte in paniek. Sprong er doorheen, sprong mij omver, maar raakte niet los. Weer sprong hij me omver, lagen voor de 2e x samen op de grond, kreeg een knal tegen mijn hoofd.. Van wat? Geen idee, maar mijn hoofd werd zwaar, de wereld draaide.. Ben snel de bak uit gerent omdat ik bang was out te gaan. Dit gebeurde niet. Uiteindelijk heb ik iemand kunnen bellen en kwam er Hulp. Op het moment dat zij iemand gevonden had met een stanleymes om het touw los te snijden kreeg ik hem los.. Het hek naar de kl*!ten, paard een wondje, maar wonder boven wonder zijn we er beiden goed vanaf gekomen. Ik was direct erna ontzettend misselijk, heb staan kotsen, maar mijn grootste zorg was het paard. Ik wist dat het met mij verder goed ging.. Man wat was ik bang, man wat heb ik gejankt, en man wat ben ik blij dat we er beiden met wat oppervlakkige schaafwonden, blauwe plekken en spierpijn af zijn gekomen. Ik heb enkel een flinke plek op mijn wang, dik, blauw, paars, en geschaafd. Af en toe flinke hoofdpijn, maar het had veel erger kunnen aflopen..
Ik zet in zo'n simpel geval dus NOOOOOOIT meer een paard vast. Never. Nooit meer.

Ik ben na afloop samen met de eigenaresse van mijn verzorgpaard nog naar ze toe gegaan. Het hek was verbogen, kregen we zelf niet open, dus ze konden er niet uit. De zooi afgesloten zodat ze zich niet konden openhalen daar, en voor mij het belangrijkste, ik heb hem even geaaid, wat lekkers gegeven, om te kijken of hij het ongeluk niet aan mij zou koppelen, en zeker te weten dat we samen goedzitten. Dit ging gelukkig goed..

Ik ben nogsteeds aan het bijkomen, nogsteeds van de schrik aan het bekomen, en het besef dat het echt heel goed is afgelopen is sterk aanwezig. Ik heb een engeltje op mijn schouder gehad, maar een enorm schuldgevoel overvalt me wel op dit moment. Ik ben met alle twee zijn eigenaresses in contact geweest en laat ze zeker weten dat ik graag wil weten hoe het met hem is, ze houden me nu ook echt wel even goed op de hoogte, dit vind ik erg prettig. Zondag ga ik met de eigenaresse van mijn verzorgpaard samen naar stal, als eerste keer na gister, zodat ik me zeker weten op mijn gemak voel. Maar man... Dit gun je niemand.. De angst.. De paniek..

Die heb ik al(heb een 1m bak

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 18:04

Loveuggs, wat schrikken zeg!
Beter om vanavond geen tv, geen bokt of wat dan ook,geef je hoofd rust en lekker op tijd slapen, heb je iemand die je nog even tussendoor wakker kan maken?
Echt even rustig aan doen nu,jouw gezondheid gaat voor op andere dingen :(:)

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 18:40

Kraaloogjes <3

Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 18:45

*\o/*

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 08:53

DiscoDipp schreef:
Ik heb even een vraag voor mensen met garnalen.

Is er spul voor schimmel bij vissen waar de garnalen tegen kunnen?

Catappa bladeren :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 08:55

julius_juut schreef:
Hmpf... Nog steeds geen idee wat mijn plakvissen zijn. Ze lijken hier op, maar dan zonder de gele aftekening.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... -pleco.jpg

google anders eens ancistrus :) Op de foto is een plecostomus denk niet dat je die hebt ? worden 40-50 cm

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 08:58

LoveUggs beterschap ! balen zeg de schrik zal er wel goed in zitten !

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 11:02

M'n Babyplaty zit (zoals jullie op de foto kunnen zien) niet in een fijne bak. Ik wil hem graag snel in het aquarium doen, maar hebben jullie een indicatie hoe groot hij dan moet zijn? Er zit 1 volwassen platy (de mama :D ) en 2 kleinere platy's (ook dames) in het aquarium, verder nog geen andere vissen. Hij verstopt zich nu niet meer in het kleine bakje, zwemt gewoon rond. In het aquarium heeft hij op zich aardige verstopplekken, heb er nu ook een stuk mopanihout in liggen waar hij onder kan kruipen.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 11:19

Das moeilijk.. want de ene vis eet wat grotere hapjes dan de andere.. :+
Mijn jonge zwaarddragers gaan pas over als ze 1,5-2cm zijn..
Maar als dat de enige visjes in je bak zijn én je hebt veel verstop-plekjes zou je de gok kunnen nemen.
Wel is het dan zo slim om hem los te laten tussen de planten of in de buurt van wat verstop-plekken.
Laat je hem bovenin los, dan is de kans groot dat hij wordt gezien als levend voer.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 11:29

Tnx! Over het loslaten had ik idd al nagedacht. Ik denk dat hij nu net 1cm is, dus nog eventjes wachten maar.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 14:09

Ik gooide de boel vaak bij de grotere dieren in tegen de tijd dat ze niet meer in de bek pasten. Dan wel zorgen dat de babies ook de kans krijgen om te eten, anders merk je wel dat ze in de groei achterblijven.

Mioux: Ik wou dat het een ancistrus was. :P Ik heb ze als visjes van een cm of drie wel onder de naam 'ancistrus' gekocht, maar de ene is in een jaar naar de 20 cm gegroeid, en is duidelijk geen ancistrus. (waar ik achter kwam toen ik mijn schoonbroer zijn ancistrusman bij mij in de bak gooide om te zien of er kleintjes zouden komen. Dat was wel een héél ander visje als je ze zo naast elkaar zag :+ )
Ik wil ze graag kwijt, maar om ze nu als 'plakvis' op Marktplaats te zetten lijkt me niet handig. Dan krijg je waarschijnlijk alleen mensen aan de deur die geen idee hebben over wat ze kopen, dan kan ik ze beter zelf houden om te zorgen dat ze niet ergens bij een goudvis in een kommetje gedouwd worden.

Oh, en de ancistrusman was blijkbaar blij dat hij terug was bij zijn eigen vrouwen, die was druk een nestje aan het bewaken. We hebben het wel afgepakt, aangezien het bij mij nooit goed is gegaan wanneer ik de man het werk zelf liet doen. Ben heel benieuwd of er wat uitkomt. :) De eitjes hangen nu in een netje in de stroming van de pomp.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 22:14

Dan kan het best om een plecostomus hypostomus of gibbicebs gaan, heb je 2 meter bak nodig ;) (ja heb er ook 1 in mijn bak)

zou dus kijken of je misschien bij een betere aquariumzaak wat kan regelen ?