Kittenkletstopic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bowena_84

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 15:41

Hier heten de dames; Babsie (Babs of Beebs), Mila (Piel :') ) en Lydia (Pluis/je) :)
Ik zie heel veel toffe namen voorbij komen!

He wat rot dat Lana zo ziek is, arm die :(:) en logischerwijs voel jij je ook rot dus ook een :(:) voo jou!
Godzijdank nog geen ervaring met poezen ziektes (Klopt heeeeel hard af). Lydia moest wel een week apart zitten ivm ziektes zoals de niesziekte, gardia en schimmel die door de stress naar boven konden komen. Tot nu toe lijkt het meisje gelukkig nergens last van te hebben.

Leuk dat nestje uit Griekenland. Mirtos zit daar ook. Altijd fijn als die arme diertjes een furr-ever home krijgen <3

Hier gaat alles prima. Babs blaast al niet meer en Piel is gewoon een bitch :') Die begint nu ook al uit te lokken en te meppen, maar wel drama maken als Lydia er dan op reageert. Ik ben nog steeds te eng, aanraken mag niet. Maar ze begroet me wel, kletst met me en is gisterenavond ook bij me komen liggen (tijdens het voeten opeten := )

Afbeelding
Afbeelding

Het viel me trouwens op dat Lydia echte héle lichte ogen heeft, bijna licht grijs. Worden deze nog donkerder?

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 16:02

Wat sneu van de niesziekte van Lana! Hoop dat ze zich snel wat beter voelt.
Lydia is mooi zeg! Hoe het met de ogen zit weet ik niet precies, maar geloof dat ze pas op kleur zijn wanneer je kat een jaar oud is.
Wat een leuk 'Kreta-kitten'!

Hier spelen de beide draakjes lekker buiten in de ren. Ideaal, kan ze mooi in de gaten houden. Harrie heeft trouwens iets nieuws verzonnen. Wanneer hij een speeltje te pakken heeft begint hij te grommen, of we nu ver bij hem vandaan zijn of vlakbij. Zowel bij ons als bij Sjaak, hij doet verder niks. Kan het speeltje ook zo van hem afpakken dus tot nu toe kunnen we er om lachen :D

Hieronder een filmpje, hoor hem eens grommen! :')

https://www.youtube.com/watch?v=r7nTr2m3Nfs

Afbeelding

Afbeelding

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 17:08

Nog even een vraagje voor de giardia-ervaringsdeskundigen: hebben jullie alleen de besmette kat behandeld met panacur of alle katten? Want een vriendin van mij heeft ook een kitten met giardia op het moment en behandeld haar andere twee katten ook op advies van de dierenarts, maar ik heb alleen tabletjes voor Skye meegekregen van DA terwijl mijn andere kat daar ook in het systeem staat, dus ze kunnen zien dat ik er twee heb.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 18:03

panacur is een ontworming toch? zou dan alle katten doen hoor anders besmetten ze elkaar opnieuw, tenzij je andere kat nog niet lang geleden ontwormd is ;) teveel is ook niet goed voor de lever

Lynaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 19:23

Ja zeker, mijn twee katten hebben het allebei gekregen. Je mag het ook als gewone ontworming geven! Wel werd mij aangeraden 5 dagen door te gaan met de kuur..

Lana is nog altijd heel snotterig.. :( Volgens mij begint Lori ook te niezen.. misschien niet zo goed teken, maar misschien ook juist wel want dan kon t een simpel herpes (besmettelijk) virusje zijn! Ik neem Lori ook maar mee morgen naar de dokter..

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:11

Mijn katten heten Muppet en Nova. Mijn nestje heb ik Pim, Pom en Puk genoemd, oftewel de 3 P's.

Eerde katten heetten: Pita ( Indisch voor zwartje), Zapp/ flap en Dixie.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 22:42

Oh wat leuk Pim en Pom, van pimpompoezenland :D dochter is zot van die twee katten op tv

Echt toffe namen tussen en soms echte kattennamen :P

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 22:57

Wat vervelend de zieke kittens! hopelijk krabbelt iedereen snel op.

@MarloesRixt weet je zeker dat harrie niet gekruist is met een hond?

Wij hebben de hond van mijn ouders te logeren. Vonden we dat het katteneten wel heeel snel op was euhm ja dat was de hond... Maar ondertussen zit Mao ook gewoon van de hondenbrokken te eten :')

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 23:04

Ikke niest af en toe. heeft voor de rest schone ogen ed. Is dit niesziekte dan?

Ik heb ook het idee dat Ikke het vaak koud heeft. Ik heb geen verwarming en overdag is de kachel niet aan. Hij is nu een week of 10 oud. Wanneer kunnen ze zich goed warm houden? en heeft iemand nog tips mbt warmte geven? Ik zat te denken aan een thermoskruik oid. Hij heeft een mandje wat overdekt is en dikke kussen in ligt.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 00:13

Hoe warm is het overdag bij je binnen? Thermokruik is geen slecht idee denk ik, wel opletten dat hij niet kapot kan gaan door scherpe nageltjes oid.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 01:00

Overdag is het buitentemperatuur ongeveer. Vandaar dat ik met oog op de winter wil kijken naar mogelijkheden voor hem. Mijn andere kat heeft al een wintervacht.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 08:39

Ik ben momenteel in Turkije, het stikt hier echt van de zwerfkatjes. Ik wil ze allemaal wel meenemen! Zo sneu! Al worden ze hier goed gevoerd door de toeristen gok ik, zien er prima uit allemaal.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 08:43

Turkije stikt er van idd! :j
Ben nu in Frankrijk. Kwam laatst een katje bij ons bij de caravan, keertje water gegeven, nu komt ie elke dag langs.

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 08:47

Marlis wat een leuk kleurtje :)

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 10:45

bowena, echt een prachtkat!

Marloes, die van jou is precies boos dat hij daar op de schommel moest poseren, haha! Wel een schatje! Dat snoetje, hihi

Heb nog een foto van moeder en zoon...maar wie is wie hé ;-)
Zoon is al een stuk groter als moeder:

Afbeelding

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 15:29

Heb even een vraagje.
de nieuwe kat (charlie) hoor ik tijdens het slapen, het lijkt net alsof hij moeite heeft met ademhalen en piept afentoe een beetje daarbij. Ook als hij gewoon wakker is hoor ik hem ademhalen. Zijn ademhaling is gewoon rustig wanneer hij slaapt, en vertoont verder ook geen tekenen dat hij eventueel ziek is behalve dat hij dan zoveel geluid maakt. Is dit iets om me ongerust over te maken?
we dachten eerst dat hij misschien een beetje verkouden was omdat snachts het raam openstond, maar die hebben we dicht gedaan al een week of drie geleden.

Voor de oplettende topic lezers... we hebben toch besloten om charlie voor nu te houden, in de dagen nadat ik had aangegeven een ander huis te willen zoeken leek het opeens beter te gaan... inmiddels leven de katten 24/7 samen. Charlie is eigenlijk constant beneden aanwezig, en ligt lekker in zijn mandje. Onze andere kat Vino kijkt toe vanaf zijn krabpaal en slaapt daar ook gewoon heerlijk. De katten eten tegenwoordig gewoon samen naast elkaar.
Ook lijkt charlie naar ons toe nu aardiger, hij heeft niet meer uit het niets gebeten en komt nu zelfs aandacht vragen..... zo springt hij 's morgens op bed, en gaat naast je liggen waarbij hij het heerlijk vind om van kop tot staart geaaid te worden. Ook wanneer wij thuis komen zit hij op zijn krabpaal te wachten (Vino krijgt als eerste een aai)

Gezellig samen eten, voorste is Vino en de achterste is Charlie
Afbeelding

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 15:46

Hij heeft geleze dat je hem de deur uit wilde doen _O-
Fijn dat het beter gaat!

Qua piepen, als je hem echt kunt horen zou ik wel even langs de DA gaan. Ik hoor die van mij ook wel eens, maar das maar heel enkel een keer en die piepen absoluut niet met ademen.
Piepende ademhaling bij mensen is vaak ook een slecht teken..

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 17:01

Vanmiddag even productief bezig geweest, zie hier het resultaat!

Afbeelding
Afbeelding

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 18:14

Ares is nu 16 weken en weegt 2800 gram. Hij is enorm fors gebouwd. Nou vraag ik me af wat een normaal gewicht voor een Noors katertje is op deze leeftijd. Ben benieuwd of hij groot gaat worden  :o  Iemand die me daar inzicht in kan geven?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 19:20

Dat wordt een grote. :')
Neko was met 3 maanden 2 kilo en met 11 maanden nu 6 kilo. :))

Edit: 2.6 met 15 weken. Ff nagekeken!

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 19:57

Mooi gewicht Ares voor een kater van 16 weken,hier woog de zwaarste van het nest 2200 gram met 13 weken :P en die weegt nu 6.5 met bijna 2 jaar.

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 20:03

Jeetje Roosch! Wat gaaf, ik hoop dat Ares die van jouw achterna gaat!

Wij hebben weer wat nieuws gemaakt *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 20:05

Tof zeg! Kom je mijn huis ook inrichten?? :D
Afbeelding
Als Ares Neko achterna gaat dan heb je over een half jaar dit. :')

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 20:21

Wauw! Hoevaak moet je hem kammen Roos?

Hier even een tijdje al niet gepost, het gaat hier steeds zo hard! Poekie haar nieuwe vriendje heet nu Pukkie :+ Ik was inspiratieloos haha, kon alleen maar meisjes namen bedenken. Noemde hem steeds maar mini, maarja, straks wordt hij maxi :P
Gister bij de dierenarts geweest, geënt en gechipt, hij was verder gelukkig helemaal gezond :) 1,35 kg met ongeveer 10 weken.
Hij en Poekie gaan gelukkig goed samen! Ze spelen leuk, poekie wast hem ook af en toe, en gister lagen ze helemaal met de pootjes om elkaar heen te slapen <3
Pukkie is alleen nog zo bang... Als ik beweeg zit hij 5 meter verderop. Kan hem dus ook nog niet pakken of aaien, tenzij ik hem stoor in een diepe slaap en hij mij dus niet door had. Dan ligt hij wel heerlijk op schoot te spinnen en vind hij het goed, maar niet als ik op hem af kom en hem wil pakken.
Zal later even wat fotootjes spammen :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 20:22

Pukkie en Poekie. :)) leuk!

Ik hoef hem niet zo gek vaak te kammen. Hij onderhoudt zichzelf meer dan prima. Mijn kleine kitten. :+:
Afbeelding