Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KarinW86

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 12:18

Ow wat jammer zeg! Ja het weer is ineens weer omgeslagen

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 12:24

Het regende echt knetterhard bij ons. Normaal gaat de les dan wel gewoon door, maar omdat we omringd zijn door bomen is dat wel gevaarlijk. Wil niet zeggen dat er wat gebeurd maar met onweer schuiven we de lessen een weekje door.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 18:19

Ik heb even een vraag tussendoor wat zich zondag op wedstrijd voordeed. Een handler (dus echt de handler) liep het rondje met riem rond zijn hals waardoor dit rond bungelde. Volgens velen had dit moeten leidden tot een DK echter liep deze man de eerste prijs en kreeg enkel een waarschuwing. Nu waren er ook een aantal mensen ervan overtuigd dat dit wel mocht, wat is jullie mening?

MelisWess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 18:23

MyWishMax schreef:
EmptyWords schreef:
voor ipo is ook nog een ander topic, iets met werkhonden

Alleen is dat een beetje doodgebloed :+ Jammer genoeg.

Oh jammer!

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 18:24

Balen jesdapower

Hier zomerstop tot eind augustus:(

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 18:43

KimD schreef:
Ik heb even een vraag tussendoor wat zich zondag op wedstrijd voordeed. Een handler (dus echt de handler) liep het rondje met riem rond zijn hals waardoor dit rond bungelde. Volgens velen had dit moeten leidden tot een DK echter liep deze man de eerste prijs en kreeg enkel een waarschuwing. Nu waren er ook een aantal mensen ervan overtuigd dat dit wel mocht, wat is jullie mening?

voor zover ik weet mag je niets meenemen de ring in, dus ook geen riem om de nek heen hangen

was dit cyno?

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 18:44

ik weet enkel van GG dat dat niet mag, (zo wordt mij tenminste geleerd) maar dat je hem echt van schouder tot heup moet hebben en dat je anders gediskwalificeerd wordt... of dat bij agi ook zo is, geen idee?

Wij trainen lekker door, enkel in de zomer als de instructeurs op vakantie zijn gaat het niet door (zelfde in winter rond kerst/oud en nieuw) heerlijk vooral met Bella die alleen in de zomer meedoet :=

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 18:52

Wij trainen ook door. Naar mijn idee is dat ook een DK

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:38

Al veel inschrijvingen voor de wedstrijd 9 juni, heb er al 55 ofzo in de groep hihi.
Zaterdag mogen we eindelijk weer trainen

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:38

Wij hebben ook een zomerstop bij ons, we gaan nu op zoek naar een andere club waar we in de tussentijd kunne n trainen.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:48

Wij doen ook geen zomerstop. Wel aangepast trainen als het warm is :)
Zaterdag weer wedstrijd. Dumas weer eens uit de stof trekken, hij mag ook 4 (ja echt 4!) rondjes lopen :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:50

Wij hebben ook geen zomerstop. Net als MAchie alleen aangepast aan het weer.

Komende zondag is de helft van onze club er niet, dus wordt iedereen door iemand anders getraind. Of er wordt in ieder geval door iemand anders meegekeken. Mijn appel trainster zit vanaf morgen in Duitsland voor een weekend trainen en een wedstrijd, een paar zijn er op vakantie, er is een aankeuring en één teef staat op knappen :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:52

Ja echt balen, nu moeten we op zoek naar een club waar we wel kunnen trainen.. We hebben immers wel een aantal wedstrijden opstaan.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:57

Wij hebben wel zomerstop, zo jammer!

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 22:51

KimD schreef:

Om wat voor wedstrijd ging het, een cyno- of FHN-wedstrijd of een onderlinge/benefiet/debutantenwedstrijd?
Bij officiële Cyno en FHN wedstrijden is het voor zover ik weet niet toegestaan om een riem of iets anders mee te nemen in de ring. Dat zou dan een DK op moeten leveren.
Bij onderlinge en niet-officiële wedstrijden kan ik me voorstellen dat de regels wat minder strikt gehanteerd worden.

Hier het filmpje van de 4e plek die Tapas en ik liepen op de jumping in Hoogeveen (B1 Large):
http://youtu.be/_HgOmWELsQk

Wij hebben ook geen zomerstop gelukkig, bij de club waar ik voorheen ook trainde was dat wel zo en dat vond ik superjammer.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 23:28

Wat balen JesdaPower van je hond, maar fijn dat je ook andere manieren hebt gevonden om actief te zijn met je hond!

Bij ons gaan de lessen gelukkig wel door, wel kijken we per week of het te doen is of niet en dan gaat het gewoon in overleg.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 23:46

Klopt, Jesda vindt het volgens mij wel prima.

Vandaag weer behendigheid gedaan. Super fijn getraind en heb zelfs een filmpje maar die komt morgen.
Het blijven ging goed en wanneer ik zei ging die. Hij beet niet én hij vond mij veeeeeel leuker dan de tunnels!
Ik ben echt super trots! Train een maand of 1/2 en als ik zie hoe hij vooruit is gegaan kan het alleen maar beter worden :D

KarinW86, welke wedstrijd? Welke plaats?

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 07:52

De wedstrijd van para agility in Almere
Debutanten doen we mee

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 08:05

KarinW86 schreef:
De wedstrijd van para agility in Almere
Debutanten doen we mee

Tender, ik en een flink aantal clubgenoten doen ook mee die dag.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:31

Wij doen dan mee in Linde geloof ik

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 11:00

Dat is toch 28 juni dacht ik?
Dan is ook de IABC (International All Breeds Cup) in Bemmel waar een internationaal deelnemersveld deze 3-daagse teamwedstrijd loopt (en ik ook).

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 11:18

Zoals beloofd het filmpje van gisteren.
Het verhaal van mijn broer kennen jullie dus ik moest eigenlijk zo goed als helemaal opnieuw beginnen.
Het blijven zat er niet in en na èlke hindernis probeerde hij te 'nippen'. Niet echt bijten maar wel gericht even de voortandjes gebruiken.
Gisteren ging alles echt super goed! Het blijven (te zien op de film) ging goed, want hij bleef gewoon liggen. Wel ligt hij in de startblokken, maar dat hij blijft vindt ik al heel wat!
Dan het bijten, dat heeft hij in het begin van de training 1x gedaan en ben toen abrupt gestopt en heb zeker wel 10 minuten aan de kant gestaan terwijl Jinn rustig naast mij moest liggen. Het zal wel niet aan die 10 minuten liggen maar ineens ging de knop om en hele les geen last meer van gehad. Vanavond mogen we nog een keer dus ben benieuwd of de stijgende lijn door zet.

Wat me wel opvalt is dat ik de commando's wat laat geef. Mijn Herder was vèèl langzamer dus ik had tijd genoeg om wat te zeggen. Hier moet ik zèlf aanwerken want Jinn is sneller als mijn Herder :Y)
Hihi.

Commentaar is prima, wel graag opbouwend en niet meteen afkraken. Ik doe ook maar mijn best.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 12:05

Odin schreef:
Dat is toch 28 juni dacht ik?
Dan is ook de IABC (International All Breeds Cup) in Bemmel waar een internationaal deelnemersveld deze 3-daagse teamwedstrijd loopt (en ik ook).

Ik kom sowieso de zondag kijken :D :D En foto's maken :)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 12:06

JP, probeer je bochten eerder aan te geven. Eigenlijk moet hij al voor de afzet weten dat ie draaien moet. Nu land hij eerst en draait dan pas. Dat kan stakker en korter ;) Wel let ie heel goed op jou :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 12:14

Machie schreef:
JP, probeer je bochten eerder aan te geven. Eigenlijk moet hij al voor de afzet weten dat ie draaien moet. Nu land hij eerst en draait dan pas. Dat kan stakker en korter ;) Wel let ie heel goed op jou :)

Klopt, mijn trainer gaf idd al aan dat ik eerder moet aangeven. Dat vind ik persoonlijk moeilijk want ik verkijk me erg op zijn snelheid en ben dan al te laat :Y)
Ik train gewoon door en houdt in mijn achterhoofd dat we van ver zijn gekomen :=