wat voor kippen heb je freya? Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
wat voor kippen heb je freya? Amaris schreef:Ik wil eigenlijk ook zo'n heule grote boomstronk voor in de ren, maar heb momenteel geen auto, en weet ook niet zo goed waar vandaan te halen. In het bos moet je maar net heel veel geluk hebben...
Ze hebben wel kienhout voor aquaria, hebben ze niet zoiets voor in de tuin...
EDIT: Freya, waarom eigenlijk opgesloten, die kippen?
Ze lopen vrij rond, en wil ik ze de ontworming geven in hun water dan moeten ze even 3 daagjes in het hok (met ren).
heb jij al wel ervaring met karakter? Zijn het leuke kipjes of beetje afstandelijk? En hoe is de eierlegprestatie?
Is het veerluis? Dan ben je er zo van af!
:p

hihi
Dus ik ga vanaf nu dan maar elke avond als ik thuis kom ze maar even vervelen met de zaklamp en even checken of alles zit waar het moet zitten.... 
NenaC schreef:Hebben jullie ervaring met snot?
Ik heb dit tussen mijn kippen en al enkele keren koppelbehandeling gedaan met antibiotica, maar ik krijg het er niet uit. Iedere keer weer kippen ziek en dood, wordt er moedeloos van, heb een hele verzameling kuifhoenders en flink wat geld geïnvesteerd in goede dieren, plus natuurlijk de emotionele schadetis echt niet leuk om iedere keer een dood kipje te vinden.
Hebben jullie misschien nog behandel ideeën? Alle hokken zijn al gedesinfecteerd, heb de zieke apart zitten met extra warmte en eten/drinken.
Ik heb de indruk dat bij sommige het chronisch was geworden.