Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

boerderij14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:23

Tigress schreef:
Ik viel niet zozeer over de tralies, wat ik ovigens ergens inderdaad redelijk gevaarlijk vind (wetende wat voor sterke knagers ratten zijn, en zij zich dus hier een weg doorheen kunnen banen ;) )
maar over de huisvesting die we zo ver al kunnen zien, dus het hooi.

Misschien iets handiger dan hooi weken (wat tijd en kliederboel kost :p) is het simpelweg in de vriezer leggen voor 24 uur, om zeker te zijn dat de mijten sterven.

En nee, je hoeft niet overal op in te gaan, maar het lijkt dan alleen maar erger dat je huisvesting niet correct is en je het ons hierom niet wil laten zien, just saying ;)
Als je trots bent op het hok waarin je ze huisvest, wil je het juist laten zien. Ideeën delen, tips delen etc :)

bedankt voor de tip over het in de vriezer leggen.
al hoe wel die kliederboel me niet veel uit maakt haha

tuurlijk, maar als ik meteen word afgekraakt vind ik het niet nodig om het werkelijke resultaat te geven.
en dan word er misschien raar over gedacht, maar dan denk ik. ik weet wel beter.

tuurlijk ik vind tips altijd fijn, maar er moet niet gelijk in de verdediging geschoten worden als het gehele plaatje niet is laten zien..

Lies_Miek schreef:
Ik ga mee met de rest, misschien kan je beter ergens anders terecht met je verhaal Boerderij, we zijn hier allemaal rattenliefhebbers en willen het beste voor hebben met onze lieve ratten die we hebben en gunnen ze ook het beste. Ondanks dat het voederdieren zijn kan je net zo goed voor ze zorgen (Lijkt me dat ze anders stress hebben en dit effect heeft op hun smaak, etc) Ik heb ook korte tijd muisjes gehad om mee te fokken maar die zaten lekker ruim met genoeg huisjes en ook speelgoed zodat ze genoeg te doen hadden. (Misschien gaat het daarom zo mis met je muisjes, gewoon puur die verveling) Op basis van de foto's kan ik niet goed zien hoe je hok er nou precies uitziet maar ik ga er maar vanuit dat ze bijna niks te doen hebben, juist dit is belangrijk voor kleine knagers. Vooral jonge ratjes hebben veel uitdaging nodig om lekker energie kwijt te kunnen.

hoezo denk je dat mijn ratten zich vervelen ?

en qua muizen betreft, het waren 2 zwangere waarbij ze de buik hebben leeg gevreten.
maar de een laat de mannen wel bij de zwangere vrouwen en de andere niet.
dat was voor mij dus uitproberen
wat nou precies de aanleiding is geweest durf ik niet te zeggen. de muizen zitten vrij ruim, dus qua huisvesting zit het niet mis.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:40

Citaat:
en qua muizen betreft, het waren 2 zwangere waarbij ze de buik hebben leeg gevreten.

Meisje... ga alsjeblieft naar een ander forum met deze verhalen...
Nogmaals hier zijn alleen liefhebbers van ratten die het allerbeste voor hun beestjes willen en daar trots op zijn.
Ik zal verder niet meer reageren op je berichten want volgens mij doe je het er een beetje om..

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:56

Tigress schreef:
Potdikkie, en naar wie zit ik nu toevallig te kijken?!
Je gelooft het haast niet, maar naar Ruvo, en mijn vriendin al een appje gedaan erover!

De rittens vond ik er goed uitzien van de foto's :j

Dat is wel heel toevallig :) , hij gaat erg netjes met de dieren om vind ik en met Beauty heb ik geen problemen kwa ziektebeelden.

Anoniem

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:14

Ik breek even in. Ik lees al een poos mee over jullie avonturen met jullie ratjes. Echt leuk on te lezen.

Maar denk dat jullie Boerderij beter kunnen negeren. Ik heb zelf ook een slang. En grootste nadeel van een slang is wat die eet. Daarom heb ik goed uitgezocht waar ik mijn diepvries ratten vandaal haal. Gekeken naar de verzorging, gezondheid etc. En dus ook welke methode ze gebruiken om de diertjes te doden. Een slangenhouder wil natuurlijk geen zieke dieren voeren aan zijn slangen.

Dus ik snap sowieso niet waarom Boerderij haar dieren zo slecht huisvest. Vraagt om ziektes en geen happy dieren. En k word een beetje misselijk van haar verhaal over muizen.

Reden waarom ik inbreek is dus omdat ik vind dat elk dier de juiste verzorging nodig heeft en de juiste huisvesting. Ongeacht huisdier of voederdier.

Ik ben dus een groot fan van knaagdieren. Begin er alleen niet aan. Want dan krijg ik nog meer medelijden met die diepvries ratjes.

boerderij14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 15:15

ik reageer gewoon heel normaal, snap jullie punt niet zo.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:23

aaaaah straks een ratje ophalen!!!

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:26

Spannend!!! plaats je meteen een foto als je hem/haar hebt? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:27

Vinden jullie het trouwens goed als ik gewoon mee klets? Want geniet echt van jullie verhalen.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:37

:j Ja natuurlijk!
Je hebt trouwens wel geluk dat je Python prekilled eet, dat kan voor Pythons nog wel is een probleem zijn.
Ik had zelf een Boa C. die zijn wat makkelijker met prekilled.
Ik had toen helemaal uitgezocht waar de ratten werden gefokt, hoe ze werden gehouden en hoe ze aan hun einde kwamen, dit was allemaal in orde.
Als dat niet het geval was dan had ik ergens anders ratjes gekocht.

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:24

Oe leuk tigress waar ga je hem/haar vandaan halen ?

Is toch gezellig love-western :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:34

Kaus schreef:
Die tunnelboom vind ik gaaf!!
Ik wil graag wat meer uitdaging voor mijn ratten, maar ze doen niet echt ergens iets mee... Ik heb zaterdag 2 hangmatjes voor ze gemaakt maar ze liggen er niet in. Ik kan ze net zo goed gewoon 1 huisje geven.
Eigenlijk doen ze niet zo veel in hun kooi behalve slapen. Weet iemand misschien iets leuks wat ze écht leuk gaan vinden?
Van die knaagspeeltjes zien er leuk uit, maar ik weet nu al dat ze die niet eens gaan aanraken...

Iemand hier nog een reactie op? :)

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:38

Een bak zand waar ze in kunnen graven?
Mijn ratjes vinden het ook leuk als ik een heleboel toiletpapier in het hok doe, en dan bedoel ik echt een heleboel dat ze er in kunnen graven.
Ik heb van een kokosnoot een schommel gemaakt daar zitten ze ook graag in.
Een bak water met plastic balletjes, een balletje met snoepjes er in, klimrekjes, een BH schommel (heb ik van iemand hier uit het topic :D )
Laat je fantasie de vrije loop!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:39

Leuke tips, bedankt! Daar ga ik er zeker een paar van gebruiken. :D

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:41

foto's komen straks zeker! het word een manneke, hij had nog een paar dumbo's zitten (a)

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:44

Kaus schreef:
Leuke tips, bedankt! Daar ga ik er zeker een paar van gebruiken. :D

Als je een pak vla leeg heb open knippen en in het hok leggen...
Dan kunnen ze de restjes er uit likken, dat is ook een leuk gezicht :D
Niet te vaak doen uiteraard want suiker is niet erg goed voor ratjes maar 1 keer in de zoveel tijd kan het geen kwaad.

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:51

Jaaaaa de BHschommel :D die is hier echt heel geliefd door mijn dames. Heb net de boom afgemaakt, wel maar met 1 tak wabt het is echt pokkewerk. Ga vanavond mijn hele kooi schoonmaken en weer overhoop gooien en dan komen er foto's van. Ze krijgen nu ook weer een zandbad nu ik dat toevalig weer in huis heb, wil ook nog de pompombak maken maar die moet ik dan eerst nog vinden/maken

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:58

Wat is een pompombak?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 18:10

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 18:30

Arrabel schreef:
:j Ja natuurlijk!
Je hebt trouwens wel geluk dat je Python prekilled eet, dat kan voor Pythons nog wel is een probleem zijn.
Ik had zelf een Boa C. die zijn wat makkelijker met prekilled.
Ik had toen helemaal uitgezocht waar de ratten werden gefokt, hoe ze werden gehouden en hoe ze aan hun einde kwamen, dit was allemaal in orde.
Als dat niet het geval was dan had ik ergens anders ratjes gekocht.

Daar heb ik idd geluk mee. Maar je weet het maar nooit met regiussen. Maar daar wil ik nog niet aandenken. Vind dit al zielig.

En ik ben ook benieuwd naar foto's Tigress.

Ik ga denk ik volgende week mijn hamster spullen eens uitzoeken. Heb nog 2 grote loopwielen van karlie en aantal sputniks. Sowieso een paar groten zitten er bij. En nog 4 verdiepingen van ferplast volgens mij.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 18:44

IEEEEEEEH IK MOCHT ER 2 VAN SANNE IN PLAATS VAN 1!!:D

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 18:50

Afbeelding

Afbeelding

Maak kennis met Twingo en Jeep! :)
betere fotos komen nog, zit in de auto xD

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 18:54

Aaahhh wat een schatjes zijn het. Heb je ze bij Roelof aka Ruvo gehaald ?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 18:57

ja :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 19:03

Wat een leukerds <3

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 19:50

Home sweet home :)
Hokje klaargemaakt, naast de heren neer gezet (denk namelijk dat ik bij Twingo en Jeep beter kan spreken van jochies op het moment _O-)
Even aan elkaar wennen mochten ze dat willen :) Pas als ze op de bovenste plateaus zijn kunnen ze namelijk elkaar bekijken en besnuffelen, dus dat kan in een lekker rustig tempo :)