Tigress schreef:Ik viel niet zozeer over de tralies, wat ik ovigens ergens inderdaad redelijk gevaarlijk vind (wetende wat voor sterke knagers ratten zijn, en zij zich dus hier een weg doorheen kunnen banen)
maar over de huisvesting die we zo ver al kunnen zien, dus het hooi.
Misschien iets handiger dan hooi weken (wat tijd en kliederboel kost :p) is het simpelweg in de vriezer leggen voor 24 uur, om zeker te zijn dat de mijten sterven.
En nee, je hoeft niet overal op in te gaan, maar het lijkt dan alleen maar erger dat je huisvesting niet correct is en je het ons hierom niet wil laten zien, just saying
Als je trots bent op het hok waarin je ze huisvest, wil je het juist laten zien. Ideeën delen, tips delen etc
bedankt voor de tip over het in de vriezer leggen.
al hoe wel die kliederboel me niet veel uit maakt haha
tuurlijk, maar als ik meteen word afgekraakt vind ik het niet nodig om het werkelijke resultaat te geven.
en dan word er misschien raar over gedacht, maar dan denk ik. ik weet wel beter.
tuurlijk ik vind tips altijd fijn, maar er moet niet gelijk in de verdediging geschoten worden als het gehele plaatje niet is laten zien..
Lies_Miek schreef:Ik ga mee met de rest, misschien kan je beter ergens anders terecht met je verhaal Boerderij, we zijn hier allemaal rattenliefhebbers en willen het beste voor hebben met onze lieve ratten die we hebben en gunnen ze ook het beste. Ondanks dat het voederdieren zijn kan je net zo goed voor ze zorgen (Lijkt me dat ze anders stress hebben en dit effect heeft op hun smaak, etc) Ik heb ook korte tijd muisjes gehad om mee te fokken maar die zaten lekker ruim met genoeg huisjes en ook speelgoed zodat ze genoeg te doen hadden. (Misschien gaat het daarom zo mis met je muisjes, gewoon puur die verveling) Op basis van de foto's kan ik niet goed zien hoe je hok er nou precies uitziet maar ik ga er maar vanuit dat ze bijna niks te doen hebben, juist dit is belangrijk voor kleine knagers. Vooral jonge ratjes hebben veel uitdaging nodig om lekker energie kwijt te kunnen.
hoezo denk je dat mijn ratten zich vervelen ?
en qua muizen betreft, het waren 2 zwangere waarbij ze de buik hebben leeg gevreten.
maar de een laat de mannen wel bij de zwangere vrouwen en de andere niet.
dat was voor mij dus uitproberen
wat nou precies de aanleiding is geweest durf ik niet te zeggen. de muizen zitten vrij ruim, dus qua huisvesting zit het niet mis.