Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 16:09

love_mandy schreef:
Vandaag hebben we Odin opgehaald.
Hij heeft het super goed gedaan in de auto, was 20 minuten onrustig. Ik heb hem iets te knagen gegeven en daarna is hij gaan slapen tot we thuis waren. Daar gelijk geplast, het huis ontdekt en wat gegeten en nu ligt hij knocked out in de bench te slapen.

[ [url=m/QPWb6d.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/gLc1F3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel veel puppy plezier! Zo te horen komt dat vast helemaal goed. Knappe pup <3

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 16:14

Drico hij is echt stoer aan het worden!! En inderdaad prachtig zijn diepe kleur <3

Gefeliciteerd met Odin love_mandy!!
Wat een heerlijk kereltje! <3

Geen ervaring met een wachtlijst via de rasvereniging. Die onduidelijkheid lijkt me heel lastig haha

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 16:30

Silvia schreef:
KimD schreef:

Rare gang van zaken, begrijp ik het goed dat je niet bij een fokker op de wachtlijst staat maar bij het ras (rasvereniging)?

Klopt, we staan bij de rasvereniging op de wachtlijst, Zij doen ook de bemiddeling. Sorry, vergeten erbij te zetten.

@Love_Mandy wat een schatje! <3

Krijg je dan een puppy van een random fokker? Zo ja, zou ik zelf niet voor kiezen. Ik zou eens gaan rondzoeken en kijken bij fokkers en ze bezoeken, kijken dat je ook een fokker vind die bij jou/jullie past en kijken welke lijnen of honden je aanspreken. En je dan direct bij een fokker op de wachtlijst plaatsen, eventueel twee als je niet direct een bepaalde lijn of combinatie als voorkeur hebt.

kiwiwitje

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-23 16:30

Kun je niet gewoon bij een fokker op de lijst ipv de rasvereniging? Ik zou dat toch wel een belangrijk ding vinden eerlijk gezegd.

Welkom knappe odin <3

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 17:04

Ik zat op een gegeven moment zo in de puppy ren, lekker een tompouce te eten en baby Appie te knuffelen _O- Goede herinneringen aan <3

Afbeelding

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 17:59

kiwiwitje schreef:
Kun je niet gewoon bij een fokker op de lijst ipv de rasvereniging? Ik zou dat toch wel een belangrijk ding vinden eerlijk gezegd.

Welkom knappe odin <3

Bij de Eurasiers kan dat dus ook niet. Gaat allemaal via de vereniging. Een van de redenen dat ik ervoor heb gekozen ook in het buitenland te kijken.

Oohh wat een vreselijk schattig hondje die Odin! Heeel veel geluk en plezier met hem <3

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 19:11

kiwiwitje schreef:

Welkom knappe odin <3

Wat ik begreep is dat je door de rasvereniging wordt benaderd als er een pup beschikbaar is. En dan is het aan mij of ik die pup wil of niet. En als je zelf een fokker benadert dan word je doorverwezen naar de rasvereniging. Ik ben een paar weken geleden op een Markiesjes meeting geweest en heb toch zeker mijn voorkeuren wat type betreft.
Dus ik kan me eigenlijk pas verdiepen in de fokker en bloedlijnen vanaf het moment dat ik gebeld word en meer informatie krijg. Binnenkort is er een clubmatch en dan ga ik gericht vragen wie een nestje in de planning heeft zodat ik alvast wat info kan verzamelen.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 19:33

Weet je waarom ze ervoor kiezen om het zo te doen Silvia? Ik ken het niet! (maar ook met weinig rasverenigingen ervaring dus geen idee :D )
Snap dat je binnen 1 ras ook zeker nog voorkeuren voor bepaalde lijnen hebt!

Warboel <3 <3 wat een heerlijke foto & wat fijn dat je zo goed kunt met zijn fokker!!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-23 19:47

Jeetje wat een **** manier. Gatver.

Mavantos; dat snap ik helemaal. Zou ik ook doen!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 20:10

Jaa het is heel naar. Ik begreep van een fokker dat het ook niet heel handig is voor het plaatsen van pups. Vorige keer hadden ze 70 mensen gebeld voor één pup... De wachtlijst is 3 jaar voor een Eurasier, dus zijn natuurlijk genoeg mensen die dan al een pup hebben of er toch geen meer willen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-23 20:12

Nee dat is ook gewoon heel rot. Dat verminderd toch t contact al en mensen die echt geinteresseerd zijn in jouw nest/combi

Ik zou persoonlijk ook eens kijken of er fokkers zijn buiten de rasvereniging om. (Voor in principe ieder ras) dat kan en mag in NL voor stamboomhonden.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 21:21

fannetje schreef:
Spannende tijd! Van wie wil/krijg je een pup? Reu of teef?

Een border collie reu :)
Van dezelfde fokker als waar Blekz vandaan komt.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 22:00

xSannee schreef:
Warboel <3 <3 wat een heerlijke foto & wat fijn dat je zo goed kunt met zijn fokker!!

Jaaa was echt een geweldige tijd. Ik ben toen ze denk ik krap 24 uur oud waren voor het eerst geweest. Durfde helemaal niet in de buurt te komen haha.
Appa's moeder was ook altijd super blij als ik kwam op een gegeven moment! Want dan ging ik even lekker met de pups spelen, was zij er weer even vanaf :')

Dit was de eerste ontmoeting tussen Ot en Ap, bij zijn fokker, toen hij eenmaal z'n eerste prikjes gehad had... Ot vond hem STOM. Nu kan ze niet meer zonder hem haha.
Afbeelding

Een van de eerste foto's die ik maakte van hem <3 Die witte haartjes bij z'n billen heeft 'ie nog steeds hahah.
Afbeelding

Babyvriend <3
Afbeelding

Met zn Harry Potter strik.
Afbeelding

En nu heeft 'ie een Schotse tartan strik en is 'ie zo groot en wijs. ^) :+:
Afbeelding

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 22:18

Mavantos, ik ben ook buiten de rasvereniging gaan kijken en dat was de beste keus ooit. In mijn ervaring ook heel ander type fokker en dat matchte veel beter bij mij.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik hoor dat het weer beter gaat in de rasvereniging en dat afgescheiden fokkers bereid zijn weer lid te worden van de vereniging. Maar goed, dat gaat allemaal buiten mij om en verdiep me er niet in.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 22:38

@Silvia - ik ben benieuwd hoe je het gaat ervaren. Ik had er ook al vaker over gehoord.
Het zou mijn keus niet zijn haha maar ik snap het lange wachten wel!

Op mijn 1e hondje heb ik 2 jaar moeten wachten. Eerst had ik moeite met een fokker vinden, ik werd heel vaak afgewezen omdat veel werklijn fokkers liever geen hondjes doen naar mensen die voor het eerst een hond nemen.
Daarna stond ik een jaar op de wachtlijst en toen bleek de dekking niet gelukt. Kon ik weer opnieuw beginnen. Gelukkig had ik in de tussentijd genoeg contacten opgedaan om bij Mezzy haar fokker terecht te komen.

Nu sta ik al weer een jaar op de lijst voor mn volgende pup. En als alles mee zit etc, verwacht ik volgend jaar mijn puppy. :)

Dus het lange wachten ken ik wel! Ik hoop dat er snel een leuke pup voor jullie vrij komt!

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 06:38

Warboel, och al die puppy foto’s. Zo schattig <3

Als ik dit allemaal lees, dan mag ik echt extra in mijn handen knijpen met Kim. Het lijkt me ook echt niets om dat op die manier bij de ras vereniging te moeten doen.

Odin heeft het super goed gedaan! Kwart voor 11 voor het laatst naar buiten geweest, hem in de bench gedaan (op de slaapkamer) hij heeft 2x gepiept. Is gaan liggen en ik heb hem niet gehoord tot half 6 vanmorgen. Naar buiten gegaan, geplast en gepoept en nu ligt hij heerlijk nog even bij ons op bed te slapen. <3
Afbeelding

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 08:43

Fijne dierendag vandaag aan alle hondjes en andere dieren! :D

Als cadeau mag Nero gaan trainen. Oh nee wacht, dat doen we elke woensdag.
Oftewel hier niets extra maar een dag om erbij stil te staan en terug te kijken op mooie herinneringen.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 10:05

Volgens mij zijn er maar een paar rassen die zo werken. Bij de Markiesjes ook niet elke fokker dacht ik?
Alleen de Hollandse Smous kan je volgens mij niet anders krijgen dan via de rasvereniging.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 11:05

Hier met kiwiwitje het een en ander besproken over voeding en snacks.
Ondanks dat Bonne minder voer krijgt dan aangegeven, veel beweegt en 1 snack per dag vinden veel mensen hem dik. Voor dierendag mag Bonne ook mee naar de dierenarts om te wegen en te checken haha. En om een wormenpil te halen. Ik kan zijn ribben voelen met wat druk maar zie ook geen duidelijke taille. Ik denk dat dat ook wel komt door al het ruwhaar maar de dierenarts of assistent mag het vanmiddag beoordelen.

Inmiddels al een Nyla bot besteld en de kophuid botten weggehaald. Die krijgt hij dan bij de koffie of thee en haal ik weer weg als hij er klaar mee is. Wil ook graag nog een tasty bone bestellen en de runderlong werd geadviseerd als makkelijke en snel weg te kauwen snack dus vanmiddag of vanavond nog even bestellen bij Kiwiwitje :)
Bonne nu:
Afbeelding
Afbeelding
Verwend is hij zeker
Afbeelding

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 11:23

Machie schreef:
Volgens mij zijn er maar een paar rassen die zo werken. Bij de Markiesjes ook niet elke fokker dacht ik?
Alleen de Hollandse Smous kan je volgens mij niet anders krijgen dan via de rasvereniging.

Voor zover ik Markiesje fokkers kon vinden op internet, stond er overal bij dat pups via de rasvereniging gaan. Ik baal ook van de regeling want je bent overgeleverd aan het bestuur van de vereniging. Je hoopt maar dat zij het beste voor ogen hebben voor het ras en daar ook naar handelen.
Het lastige is denk ik ook dat er veel “fokkers” met eenmalige nestjes zijn en die mensen hebben vaak geen website, dat maakt zoeken ook lastiger.
Ik zag een paar weken geleden een leuke Markiesje kruising op puppyplaats maar als er vervolgens op hun website staat dat ze bewust kruisingen fokken omdat die gezonder zijn dan rashonden dan haak ik al af.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 13:05

Machie schreef:
fannetje schreef:
Spannende tijd! Van wie wil/krijg je een pup? Reu of teef?

Een border collie reu :)
Van dezelfde fokker als waar Blekz vandaan komt.

Ook van Blekz dan?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 13:38

KimD schreef:
Ook van Blekz dan?

Als het goed is wel :D

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 14:41

Hier bij de dierenarts geweest en Bonne moet afvallen :+

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 15:23

StalMelyn schreef:
Hier bij de dierenarts geweest en Bonne moet afvallen :+

Aiii dat wordt even op rantsoen :knuffel:
Eerlijk had ik het verwacht met je vorige post. Als je moet duwen om de ribben te voelen is er meestal wel sprake van overgewicht. Maar je bent er vroeg bij!
Moet Bonne lager calorisch voer krijgen? Of licht het meer aan de extra’s?

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 15:25

Hier even een bezoekje gebracht aan Animal Center voor dierendag en wat leuks en lekkers gekocht voor Nori. Ook de kipjes mochten niet achterblijven.

Afbeelding