Puppy Erbij 2021

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 13:29

Nayo,

jaaa het is echt leuk!! Er zijn best wat NL shops die ze tegenwoordig verkopen ook.
Ik kocht ze via Beerbox - geloof dat zij nu van naam is of gaat veranderen, maar er zijn meerdere.
Op insta zie ik ze ook steeds vaker voorbij komen.

We hebben met kerst oa nog een ginger bread poppetje gekocht van PLAY, dies ook zo schattig!
En een 'wafel' met touw eraan en een stuk 'gefrituure kip' en die valt ook in de smaak.
Eigenlijk alles van PLAY/zippy paws doet het hier dus erg goed so far.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 13:33

Oshaa schreef:
Nayomie schreef:
Al eens een Chuckit ball geprobeerd?

Ja we hebben chuckit erratic - die vindt hij echt top, al zijn we hem op het moment kwijt (beetje jammer :') )

Ik dacht dat de meeste chuckit ballen geen pieper hebben? Zoek echt iets met een pieper, omdat we zoveel balletje hebben zonder (omdat die dus lek zijn of iets, al zien ze er nog helemaal oké uit).
Maar misschien heb ik nog niet goed genoeg gezocht - echt met de hoeveelheid dingen die er zijn raak je helemaal de weg kwijt soms.

Wij hebben een Chuckit met piep, volgens mij zijn die nog steeds te koop. Wij gebruiken die voor buiten wandelen :D Maar ze hebben indd ook zonder piep, die hebben we ook liggen.

Melissa, nou dat was wel een beetje waarom ik een beetje twijfelde. Maar goed om jouw ervaring ook eens te horen. Vind die knuffels namelijk wel errrg leuk! :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 13:38

Van chuckit heb ik idd zonder piep (wist niet dat je met piep kreeg!), met zo'n kort touw eraan om te gooien - die gaat hier idd ook wel eens mee naar buiten tegenwoordig. Maar die kwaliteit vind ik ook erg fijn. Ook makkelijk schoon te maken en handig voor in het water ook.

En ik ben idd erg tevreden erover @Nayo! Het blijven een soort van knuffels, dus de echte slopers maken ze wel kapot. Maar hier gaan ze goed mee. Arya knabbelt en hapt vooral met spelen en is niet 'hell bent on destroying' het ding dus dat scheelt wel haha. en bij de zippy paws heb je dan die mini's en 1 groot ding en dat grote ding dat knispert - bij die 2 wat wij hier hebben iig > de kerstboom en de hot chocolate mug

Kiimm_

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 13:43

Ik denk dat Cody die speeltjes niet heel zal houden :')

Ik had net alles in zijn speelgoedmand gestopt :+ Verspreiden jullie honden ook werkelijk al hun speelgoed of heb ik alleen zo'n sloddervos? :o
Afbeelding

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 13:49

Nee hoor, ik ben ook altijd aan het opruimen, dat doet ze zelf absoluut niet ;)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 13:50

fannetje schreef:
Nee hoor, ik ben ook altijd aan het opruimen, dat doet ze zelf absoluut niet ;)

+1 :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 14:07

Wij beperken de speeltjes in huis en ruilen regelmatig de speeltjes om. Ligt wel overal in huis, maar we zijn wel zo slim om het te beperken. Scheelt weer struikelen. :+

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 14:14

Nayomie schreef:
Wij beperken de speeltjes in huis en ruilen regelmatig de speeltjes om. Ligt wel overal in huis, maar we zijn wel zo slim om het te beperken. Scheelt weer struikelen. :+

Haha, hier hetzelfde! Er liggen er meestal een stuk of 3. Ik woon niet zo groot en anders breek ik echt mijn nek over alles wat meneer laat slingeren :j

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-21 14:18

Hier ook overal knuffels en soms ook overal inhoud van knuffels. Vooral djes vind t leuk ze leeg te plukken. Maar vreet t niet op.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 14:19

kiwiwitje schreef:
Hier ook overal knuffels en soms ook overal inhoud van knuffels. Vooral djes vind t leuk ze leeg te plukken. Maar vreet t niet op.

Haha, ow, herkenbaar! Hier vaak ook ja! Maaarrrrr -- afkloppen -- de laatste maanden gaat het echt goed met knuffels! Ze blijven gewoon heel :D O:)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 14:36

Hier een berg aan speeltjes maar t zijn meestal vaste speeltjes die gepakt worden en soms ruil ik wat om, maar of ik nu 4 of 10 speeltjes moet opruimen. Dat maakt me dan ook niets meer uit - en Zoveel werk is t ook niet om die even te verzamelen vind ik Hihi. En met een kind in huis al gewend dat ik veel moet opruimen, want doe het al jaren met z’n speelgoed ook- sure, we leren ‘m ook opruimen maar de realiteit is toch dat je als ouders zijnde het gros zelf doet, lol. Heb ook liever een honden knuffel rond slingeren als een verdwaald Lego steentje bv :')

Hier blijft t dus meestal gewoon beperkt tot 1x opruimen per dag (eind vd dag bv) en de rest vd dag slingert het lekker rond O:) so be it haha. Tussendoor pak ik nog wel eens wat op, maar vind ‘t geen ramp haha.

Als hier de gevulde speeltjes eenmaal open zijn gaat Arya ook de vulling eruit plukken. Das wel wat minder :')

Maar t is sowieso al snel rommelig hier met schoenen overal want we hebben te veel schoenen allemaal, zo wlgemene spulletjes, dieren speelgoed, Milans speelgoed, controllers en afstandsbedieningen die rond slingeren, boeken van mij, etc. :') ik vind een opgeruimd huis fijn maar met veel spullen in huis is het zelden echt ‘strak’ :')

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 15:29

Ik ruim het ook maar 1x per dag op hoor haha. En wisselen van speeltjes doen we ook. Heb wel het assortiment weer uitgebreid het weekend omdat ik merkte dat hij zich begon te vervelen en dus uit frustratie mijn bollen wol uit de mandjes pakte als we even weg waren :+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 17:16

Hahaha, is Cody ook altijd zo gek op nieuwe speeltjes? :))

Wij hebben net lekker in het bos gewandeld. Niemand tegengekomen, heerlijk rustig. Was voor Zhiva ook heel fijn, ze kom lekker los lopen wat ze ook heel braaf deed. Niks te klagen, zelfs de regen maakte me niks uit. Als de hond lekker los kan, prima recall heeft, lekker speelt, dan ben ik blij. We hebben een balspelletje gedaan. We doen rustig aan met haar heupen al is ze soms echt een stuiterbal en komt haar kop boven mij uit. Maar ze denkt er zelf gelukkig ook om als ze de bal achterna rent. Inmiddels is ze alweer 10 maand joh, gaat snel!

Afbeelding

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 17:16

Haha herkenbaar, Zack verspreid ze overal.

Maar we hebben hem op cue leren opruimen. Hij pakt dan zn speeltjes op & laat ze in zijn mand vallen. Dat is handig en laat ik hem regelmatig doen. Hij vindt het een leuk spelletje en ik val niet. Goede deal _/-\o_

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 17:26

Haha, dat wil ik mijn hond ook aanleren. Ben verder niet lui of zo hoor :p

Klinkt als een heerlijke wandeling Nayomie! Fijn om te horen dat het goed ging :)

Over balspelletjes gesproken, ik kreeg de tip het eerste jaar vooral een frisbee te kopen ipv balletjes. Hebben jullie frisbees? Welke zijn fijn? Hond van mijn nicht heeft zo’n rubberen geval maar hij kan hem vaak niet meer oppakken van de grond :+

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 17:28

Kimmm Heerlijk die foto van Cody met al zijn speeltjes!

freetorun Dat is wel een hele leuk om aan te leren! Ik wil Beer graag leren om een deur achter zich dicht te doen (of in ieder geval meer dicht dan wagenwijd open), maar het is even niet de juiste periode (voor mij dan, te druk met allerlei dingen om het rustig te doen).

Nayomie Fijn dat het zo rustig was in het bos. En wat geweldig dat ze het zo goed doet!

---------------------------------

Wij zijn afgelopen zaterdag naar de broer van mijn vriend geweest. Hij heeft 3 honden en ik vind het vooral onopgevoegde 'beesten'. Ze zijn wel heel sociaal, maar zo lomp en 'in your face' (ook qua bedelen). Maar ze worden ook gebruikt voor coachings enzo, dus ergens zullen ze wel heel lief zijn, maar ik heb echt niks met ze. Misschien ook omdat er daar ook 3 jonge kinderen (allemaal jongens zijn) en het voor mij een overprikkelingsramp is. Maar goed, wij daar dus heen met Beer (hierin 'verlies' ik het tegen over mijn vriend, die vindt dat zowel Beer en als ik dit ook moeten kunnen).

Beer heeft het prima gedaan, al is hij ook echt geen fan van die honden. Ze zijn gewoon te lomp en onbeleefd voor hem. O en te druk (denk ik). Meerdere keren een waarschuwingsgrom, waar ze niet naar luisterden... Hij heeft uiteindelijk vooral bij ons gezeten, of naar de katten gestaard. Later kwam broer 2 met zijn nieuwe hond (een 3 jarige uit Rusland). Die weet niet wat spelen is en is super rustig en beleefd. Die vond Beer dan wel leuk en vroeg ook meerdere malen aan hem om te spelen. Die hond weet dus niet wat hij daar mee moet, dus geen reactie, maar Beer bleef heel netjes en absoluut niet druk.

Op het einde nog even naar een hondenspeelweitje geweest en daar hebben ze allemaal vooral gerend en wel wat gespeeld. Daarna was het voor mij echt genoeg en zijn we naar huis gegaan.
Beer heeft het in principe echt heel goed gedaan (zondag groot deel geslapen, maar verder geen teken van overprikkeld), maar ik vond het toch echt geen fijn bezoek. Toch maar eens gaan bedenken hoe ik voortaan met hond thuis kan blijven..

Deze zaterdag voor het eerst sinds november weer hondenschool (het mag weer met de nieuwe maatregelen). Ben heel benieuwd :).

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-21 18:04

Iemand toevallig een idee of de tuigjes van dog copenhagen alleen online te krijgen zijn?
En iemand die toevallig van een dog copenhagen comfort walk air maat M af wil :o

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 18:12

kiwiwitje schreef:
Iemand toevallig een idee of de tuigjes van dog copenhagen alleen online te krijgen zijn?
En iemand die toevallig van een dog copenhagen comfort walk air maat M af wil :o

Er zijn wel dierenwinkels die verkooppunt zijn, daar had ik de eerste voor Jip toen ook vandaan. Zou je even moeten Googlen welke de dichtstbijzijnde voor jullie is.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 18:12

kiwiwitje schreef:

gsdpaige verkocht er laatst eentje via instagram volgens mij. Weet niet of ze die nog steeds heeft.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 18:22

@CB, de unicorns hebben ze hier: https://www.juleshondenboetiek.nl/nl/Ho ... in-rainbow <3

Ik heb een Chuckit Whistler, die vindt Ot ook onwijs leuk! Had er 2, maar mevrouw heeft er 1 kwijt gemaakt in de zee :') ze drijven dus niet :Y) en ook een erratic glow in the dark bal.

Ach Arya met dr nieuwe speeltje :+: zo leuk!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 18:24

kiwi
DC tuigen zijn idd in een paar winkels te vinden, maar het gros ervan is met name toch wel alleen online te koop. Maar dan zou je al eens rond moeten bellen naar de fysieke winkels in de buurt; denk dat dat het snelst duidelijkheid geeft, want online is het lastig te zoeken vind ik. En in fysieke winkels zijn het met name de kleine ondernemers die ze wel eens hebben. Bij grotere ketens ben ik ze lig nog niet tegengekomen jammer genoeg. Verder kom je eigenlijk al snel uit bij de online verkopers en via DC zelf. En ik zag die van gsdpaige idd ook voorbij komen laatst ja. Die zag er nog heel netjes uit! En op MP worden ze ook regelmatig nog aangeboden. Daar al eens gekeken? Ik zal iig m'n ogen en oren open houden voor je! Heb zelf alles weggedaan telkens wat te klein werd anders had je die van ons natuurlijk kunnen hebben.

Oshaa
Ohh kan me goed voorstellen dat zo'n bezoekje voor jullie echt too much is. Zo te lezen heeft Beer het wel echt zoooo goed gedaan, wat knap zeg!! Arya zou zo'n bezoekje super gestresst door hebben gebracht denk ik haha (ze gaat af en toe eens even mee naar schoonzus of schoonmoeder die een hond hebben, maar dan vind ze nog steeds niet snel de rust. Als ze bij schoonzus blijft logeren is ze wel super relaxed maar met korte bezoekjes dus nog echt een work in progress hier, laat staan met nog meer honden en weet ik wat om d'r heen hihi). Dus ondanks dat je het zelf idd niet fijn vond, denk ik dat je wel echt heel trots mag zijn op Beer xD Maar snap dat je hier geen herhaal bezoekjes van wilt doen als het even kan hihi.

Nayo
Da's idd heerlijk als je zo'n wandeling hebt; geen andere mensen, lekker los en genieten. Hier genieten we daar ook altijd volop van, van dat soort wandelingen <3 En 10 maanden! gaat idd heel snel!

freetorun
Da's idd super fijn zeg haha. Lekker zelf laten opruimen en er een spelletje van maken ja, slim!

noox
Ik weet niet of een frisbee persé beter is. Alles staat en valt ook een beetje met hoe vaak je ermee speelt e.d. maar een frisbee kan net zo intens zijn fysiek gezien, alleen weer net op een wat andere manier. Je zult het iig met beleid moeten gebruiken met een opgroeiende jonge hond, net als je met een balletje ook zou moeten doen, afhankelijk van wat voor hond/individu je ook hebt.

Kijkend naar onze eigen situatie: Hier hebben we tot zeker een jaar bv. niet actief achter balletjes of frisbees of whatever aan laten rennen (ze had wel wat balletjes in huis, maar daar speelde ze gewoon meer mee door op te pakken in de bek en te rollen en wat klungelen ermee) maar met een HD/ED gevoelig ras vond ik dat gewoon belangrijk omdat dat iets was waar we wel zelf invloed in hadden. Tegenwoordig gaat de chuckit bal wel regelmatig mee met wandeling, maar mevrouw is nu ook de 1,5 jaar gepasseerd en we hebben heupen en ellebogen op de foto laten zetten, dus we weten hoe dat eruit ziet. Denk ook een beetje afhankelijk van wat voor hond je in huis hebt, hoe je daarmee om moet gaan. Hier hebben we toen ze jonger was dus niks van dat alles gedaan. Arya liep dus wel best veel los e.d. vanaf dat ze jong was, dus ik wilde haar niet nog extra belasten op de heupen met balletjes/frisbees. Maar da's een keus wat je zelf moet maken natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 16-03-21 18:27, in het totaal 3 keer bewerkt

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 18:25

@oshaa de hond thuislaten lijkt me nog acceptabel als je op bezoek gaat, maar tenzij een familie echt uit elkaar gevallen is, kun je niet altijd zelf óók thuisblijven denk ik ;) Maar goed, ieder zijn familiedynamiek natuurlijk hè :)

Hier gaan de honden over en weer meestal wel mee, maar ligt wel aan de setting. Tante heeft bijvoorbeeld een terriër die niet met Toby kan, dan gaan we die twee niet met elkaar opzadelen als we maar 20 minuten van elkaar wonen. Blijven de honden altijd thuis. Verder vind ik het dus heel belangrijk dat mijn hond en die van mijn ouders elkaar tenminste accepteren. Dat was in het begin niet zo, en daar hebben we veel werk in gestoken. Inmiddels zijn ze gelukkig beste vriendjes.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-21 18:35

Ik kan hier bij de dierenwinkels niet vinden dat ze hem verkopen. Binnenkort maar eens een rondje maken.
Op marktplaats staan nu alleen XS en S helaas.

Thanks!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 18:49

Ik heb Ot vanochtend laten titeren overigens, 10:00 de afspraak en om 15:00 werd ik al gebeld met de uitslag :oo zo snel! Mevrouw is mooi voor 3 jaar beschermd en ook weer een checkup gehad, alles was in orde :D

KimDJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 19:51

Warboel schreef:
Ik heb Ot vanochtend laten titeren overigens, 10:00 de afspraak en om 15:00 werd ik al gebeld met de uitslag :oo zo snel! Mevrouw is mooi voor 3 jaar beschermd en ook weer een checkup gehad, alles was in orde :D

*leest nog steeds mee, heeft het nog steeds paasei.

Maar wij zijn afgelopen maand ook gaan titeren met Puppy & Dana, die hadden beide de Distemper op 0 en de rest 6 waarde, zijn dus geënt. Volgende week donderdag gaan zij voor de controle titer en gaan Harvey & Guinness voor hun driejaarlijkse titer, ik verwacht dat hun beiden niet geënt hoeven te worden maar we gaan het zien! *\o/*

Daarna hoeven alleen nog Abbay en Puk de titer te hebben maar die gaan dan weer later. Stel dat Guinness & Harvey een enting moeten hebben neem ik de dames mee als de heren weer voor de controle moeten. :D