Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ZoZenn

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 12:26

Het lijkt net alsof ze niet groeien _O-

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 12:29

Leuke foto's. <3

En daar is de poes weer. *\o/*

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 12:29

Maken ze jullie huis al hartstikke onveilig? :D

Wij hebben morgen een spontane wedstrijd. Dana mag ook meedoen, ze beheerst de paaltjes nog niet, maar ik wil weten hoe ze reageert als ze in de ring loopt. :j

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-19 13:01

ZoZenn schreef:
Het lijkt net alsof ze niet groeien _O-

En ze groeien zo hard -O-

punjab schreef:
Leuke foto's. <3

En daar is de poes weer. *\o/*

Jaaa die kwam er vrijwillig bij zitten en liggen!

KimD schreef:
Maken ze jullie huis al hartstikke onveilig? :D

Wij hebben morgen een spontane wedstrijd. Dana mag ook meedoen, ze beheerst de paaltjes nog niet, maar ik wil weten hoe ze reageert als ze in de ring loopt. :j

Nee joh! Hardstikke veilig zo. met 8 staffies in huis durft niemand meer binnen natuurlijk :+ :+

Nee zonder gekheid, t valt wel mee, ze zitten vooral in de ren, af en toe even 1 voor 1 los, anders zijn de katten de pineut of durft Boellie niet meer te lopen. Die is Zo bang dat ie ze zeer doet als ze allemaal lopen. En Chicka rent ze in haar enthousiasme dan zo omver. Dus een beetje op safe spelen.

Veel succes morgen!

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 14:13

Kiwiwitje wat een geweldige foto met de poes! Die blik ook onbetaalbaar!

Finnens he bah zeg ... daarom heb ik de keuze gemaakt met nu maat even 3 honden in huis. Joy is 10 geworden en al hoop ik echt dat ze nog jaren mee gaat het gaat moeilijker worden vooral met mijn werk. En ik vond het belangrijk dat zij er nog was om samen de pup op te leiden ...

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 14:20

Heel veel sterkte finnens, wat is en blijft dat toch lastig -O-

Iedereen nog die schattige pup in hun hoofd waarmee ik me begin dit jaar meldde? :Y)

Afbeelding

Euh ja, nu niet zo klein meer dus :+

Wel heeel erg moe hier :Y)

Afbeelding

En hier compleet ingestort :')

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 16:06

ow finnens veel sterkte. wat rot zeg ;(

kiwi man 7 weken alweer:oo
ze zijn echt superschattig

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 16:24

Pff wat naar Finnens, ik hoop op een goede uitslag :(:)

Leuk hoe ze allemaal anders in de camera kijken Kiwi _O-

Dexter's priveles ging gooooeeeed *\o/* Hij heeft niet één keer geprobeerd om de sprongen (25cm hoog) heen te gaan of er onder door. De tunnel ging hij vrijwillig doorheen en zelfs de band kwam totaal geen angstige reactie op na even snuffelen. We hebben een kort 'parcour ' gelopen van sprong-tunnel-sprong en hij vond het prachtig *\o/*

Zet me alleen dus wel aan het denken of we dan bij huidige hondenschool wel goed zitten -O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-19 16:59

Wat goed Kaus! En dan snap ik wel dat je twijfelt over de andere hondenschool

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 18:27

Misschien enkele privelesjes nemen en dan weer eens in groep proberen?

Vandaag Aelynn beste minor puppy van het ras :D

Afbeelding

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 21:12

Gefeliciteerd Zoe *\o/*

Lastig Kaus wat het beste is en waar Dexter plezier in heeft.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 21:31

Sterkte finnens!

Fijn dat de les lekker ging

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 22:21

Zoë gefeliciteerd!!! En mooie foto op de trimtafel! Wat moet je er zoals aan “trimmen”??

Finnens: wat een sneue bak zeg.... heel veel sterkte

Kiwi : weer prachtige fotos! Nog even en ze vertrekken alweer, gaat zo hard

Kaus : fijn zeg!! Misschien paar groepslessen volgen bij een andere hondenschool?

Wieneke : die tijd is echt voorbij :P waar zijn de pupjes :(

Succes kimD

Punjab : veel succes ook!

Candalisa : super fijn! Geeft toch wat vertrouwen dat het wel goed gaat

Sar : mooie hond zeg <3

Weil zat ook in de puppy enting hier volgens het boekje. Dus neem aan dat dat goed is

Hier gaat ook alles goed. Guinness heeft een fietsenrek nu :P
Hij loopt eigenlijk altijd los en is super braaf. Als we op cursus “hier” oefenen hangt hij als een gek in de lijn te piepen omdat hij naar me toe wil. Terwijl wat andere pups dan meer bezig zijn mer dingen die niet moeten :P

Heb net een tuigje besteld op Ali. Hopen dat het straks mooi past :) fijn voor cursus en lekkere wandelingen
Afbeelding
Afbeelding

Samen met poes “zit”
Afbeelding

En chillen op de bank bij de ponys
Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 23:13

Ik gefeliciteerd Zoë! *\o/*

Wat matcht Guiness mooi met je kat Nynke _O- Puppy borders zijn zo wollig <3

Ik zou het liefst bij deze trainer gewoon alle lessen volgen maar het is een flink stuk met de auto en anders 24€ met de trein op en neer. Dat wordt dus wel erg duur elke keer.

Er zit hier nog één andere hondenschool maar daar mag je geen proefles doen 8)7 En die beviel met gehoorzaamheid totaal niet, zijn wel andere trainers natuurlijk.

Verder zit er nog één hondenschool die op een parkeerplaats traint. Dat ga ik dus niet doen := Aanbod valt tegen hier in Groningen provincie.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 23:41

Iemand een idee of honden ook een algemene verkoudheid kunnen hebben en of ik dat ergens aan kan merken? Dundy heeft sinds vandaag een raar hoestje. Absoluut niet zo heftig als kennelhoest en hij hoest ook niet echt. Het is meer een kuchje als hij druk doet. Hij niest sinds gisteren ook af en toe. Hij heeft geen koorts en is hartstikke blij. Er zit niks in zijn keel. Hij heeft eigenlijk nooit neus op neus contact met andere honden, laatste keer was twee weken terug. Hij is niet geënt tegen kennelhoest.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 07:29

Zoe_97 gefeliciteeerdd!!

Nynkster haha en dat al met 5 maandjes, jammer hoor, voordeel is dat ze nu wel alle basiscommando's kan, soms wil ze alleen nog wat trekken aan de lijn maar dat is gewoon uit enthousiastme :D Maar dan zie ik jullie foto's voorbij komen en dan wil ik even terug hoor!! <3 <3

Kaus ik zou het niet weten om eerlijk te zijn.. Online kon ik dit als oorzaak van een hoestje vinden, maar die eerste en tweede vallen dan dus af, de derde eigenlijk ook want hij is niet ziek, en de vierde is volgens mij vrij onwaarschijnlijk..
- Kennelhoest. Dit is veruit de meest voorkomende oorzaak van acuut hoesten bij honden. Honden met kennelhoest zijn meestal verder niet ziek, zijn nog vrolijk en eten goed. Ze kunnen wit slijm ophoesten en eigenaren denken vaak dat de hond iets in de keel heeft zitten. Lees op onze informatiepagina alles over kennelhoest bij de hond.
- De hond heeft iets in de keel zitten. Dit komt maar weinig voor. Soms zit er een botje vast in de keel, maar dit kan van alles zijn. Vaak heeft het baasje gezien dat de hond iets in de bek had voordat de hoestklachten begonnen. Honden met iets in de keel kokhalzen vaak ook heftig.
- Een longontsteking. Een longontsteking kan onstaan vanuit een acute voorste luchtweginfectie (zoals kennelhoest) of na een verslikking. Ook honden die bij het zwemmen water inademen kunnen hierdoor een longontsteking oplopen. Bij een longontsteking is de hond ook algemeen ziek. Naast hoesten eet de hond minder of niet meer en kan er ook problemen met het ademen optreden.
- Longwormen en hartwormen. Dit zijn zeldzaam voorkomende oorzaken van hoesten bij honden, en beiden kunnen ook de oorzaak zijn van chronische hoestklachten.
Even afwachten denk ik? Bij m'n paard zou ik zeggen, stop er even een paar dagen fenegriek in, maar ik weet niet of dat bij honden mag en kan :Y)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-19 07:41

Hebben ze hier ook wel eens hoor kaus. Is meestal met een dag of 2 weer weg. Kijk t gewoon even aan

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 08:30

Even stil geweest aan mijn kant. Echt heel druk gehad laatste tijd en dan echt geen puf gehad om bij te lezen... excuses! Heb natuurlijk wel alles mee gelezen.

Geen ervaring mee Kaus. Maar het klinkt onschuldig. Zou het inderdaad eventjes aankijken. Wat raar zeg dat je geen proefles mag doen... is er geen andere hondenschool in de buurt? Iets verder buiten de regio? Ik moet ong een halfuur rijden naar de hondenschool (Cunos , bij Drachten) Super dat de priveles zo goed ging!

Nynke Guinness word groooot :wow: Wat een super lieve foto met poes <3 Welk tuigje heb je besteld?

Gefeliciteerd Zoe! Zag het al op facebook. Ik heb je blijkbaar als vriend haha :P

Ach Wieneke , wat een heerlijke fotos <3 Wat is ie gegroeid zeg!

Heerlijke fotos kiwiwitje. En die kat haha _O-

Wat rot zeg finnens -O- Nooit leuk zulke dingen...

Hier groeit Fizzy ook al redelijk. Nog 5 weken dan mag ik hem eindelijk ophalen <3
Afbeelding
Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 09:58

Die long en hartwormen had ik inderdaad ook gelezen. Hij is twee weken terug natuurlijk nog gezien door een DA die naar zijn hart heeft geluisterd en onder andere ook een deel van zijn longen op de foto heeft gezien. Daar is toen niks opgevallen. Als het dus bronchitis of kennelhoest is zou hij het echt in de afgelopen twee weken moeten hebben gekregen. En dan kan ik dus niet bedenken hoe.

Ik hou het maar even op onschuldig := Als het erger wordt zit de DA gelukkig om de hoek. Bedankt voor het meedenken allemaal!

Kabayo, nee er zit hier echt weinig... Eigenlijk allemaal van die kleine hondenscholen die wel behendigheid op de website hebben staan maar als je ernaar informeert hebben ze niet genoeg kandidaten om ook daadwerkelijk een lesgroep te hebben :') De hondenschool in het dorp hier mag je alleen heen als je hun basiscursus clickeren doet van +-180€ en ik ben geen fan van clickeren voor álles.

En dan blijft er dus weinig over -O- Een paar IPO clubs en verder een paar hondenscholen die behendigheid doen als onderdeel van een probeer-sportpakket.

Je krijgt je pup straks wel in de mooiste periode :D die vijf weken vliegen voorbij straks!

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 10:00

Kaus klinkt mij wel kennelhoestachtig het hoeft niet altijd flink aanwezig te zijn alleen kan het wel doorslaan dus gewoon even goed in de gaten houden.

Gefelicteerd Zoë

Ik zit nog in dubio kwa hondenscholen dat is beetje het euvel als je zeg instructeur ben. Puppy en basis cursus doe ik zowizo zelf alleen wil ik wel ergens vervolg doen ivm behendigheid ...

Nog even geduld kabayo gaat snel genoeg

Gister gremlin mee naar stal genomen die heeft zich niet verveeld in de cirkel

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 10:01

Kan iemand bevestigen dat de weil tegenwoordig in de cocktail zit? Dat is tegen mijn collega gezegd.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-19 10:08

xDenies schreef:
Kan iemand bevestigen dat de weil tegenwoordig in de cocktail zit? Dat is tegen mijn collega gezegd.

Lijkt mij wel heel bijzonder..

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 10:19

Nummer 6, zal hetzelfde zijn lijkt me?
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-19 10:26

Je hebt duidelijk een L4 sticker zitten en een DHPPI. Die laatste is de cocktail en de eerste de weil :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 10:30

Ik snap de vraag niet zo goed? Dit is inderdaad een cocktail incl kennelhoest en een losse Weil zoals ik het zie.

Wat bedoel je met nummer 6?