De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gigixponys

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 08:12

Die van mij blijven buiten ja. Als ze een goede wintervacht hebben, kunnen ze daar gemakkelijk tegen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:29

Haha Rebecca, Steven heeft naar je aanmoediging geluisterd, gisteravond is het hem gelukt. Heb er nu stenen omheen gezet maar hij probeert het natuurlijk wel af en toe dus dat was om de zoveel tijd wakker worden van de herrie :')

Dus ik ben ook even opzoek naar tips om de panelenren te verzwaren.. iemand? :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-19 10:37

Goeie Air :') .

@Evanescence, ik heb binnen konijnen, dus die van mij blijven ook in de winter binnen :+.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 12:55

Es_ther schreef:
Goeie Air :') .

@Evanescence, ik heb binnen konijnen, dus die van mij blijven ook in de winter binnen :+.

Hoe doe jij dat met al dat zaagsel en geknaag dan? Perry is vrij rustig en ligt veel in de ren die ik aan het hok heb gemaakt. Moppie daar in tegen.. Is koningin ontsnappen! Overal ligt hier zaagsel en mijn tafel, afstandbediening, bank pootjes en lampenkap zijn aangegeten. :') gisteren was ik even snel de woonkamer uit. Nog geen 5 minuten. En mevrouw had een gat in een vol pak icetea op tafel geknaagd.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-19 13:56

Zaagsel heb ik sowieso niet, wel hennep. Stinkt minder, stoft niet zoveel en graven het moeilijker uit het hok.

Alles goed wegwerken :') . Er is wel een plint gesneuveld, maar ik heb de plantenspuit ontdekt en dat werkt goed. We hebben ook en stuk afgezet wat er voor kunnen zetten als we naar bed gaan of weg gaan. Dan hebben ze alsnog een grote ruimte zonder dat ze ons huis opeten :+.
En als we thuis zijn hebben ze de hele kamer.

Wat ook wel helpt is dat Stoffer erg rustig is sinds hij blind is. Hij hupt van zn kleedje naar zn hok en dat is het :+. En dat werkt ook goed op Blik, die "zorgt" wat meer voor hem en ligt vaak bij hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 14:40

Sorry Air :')

Ik heb ze boven op de logeerkamer , enige waar ze aan knagen is een kast :+

Veilige omgeving voor beide partijen :')

Ontdekte net toen ik in de douche stond dat ik Lilo met een bepaalde fluittoon kan corrigeren :') , ze zat aan het hek en ze stopte ermee toen ik floot :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-19 14:45

Fluiten vinden ze hier ook niet zo fijn :') .
He! Klappen in je handen, een UH! helpen niet bij Blik, maar fluiten wel.
Of stofzuigen, dat beest is als de dood voor een stofzuiger :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 15:14

:') Als ik eerder wist dat fluiten de truc was :+

Haha Lilo vind de stofzuiger het einde , moet oppassen dat ze niet dingen uitvreet met het snoer .

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 19:54

De zomer komt langzaam ten einde hier, en het heeft vandaag de hele dag geregend, Ulgh! Nou blijkt dat m’n hok niet helemaal waterdicht is. Sterker nog, echt slecht waterdicht. Ik wist van een klein buitje -meer hadden we nog niet echt gehad- dat het bij de achterkant wat nat werd. Maar vandaag..... had een vuilniszak neergelegd om het af te schermen maar alsnog is het er doorheen gekomen...zelfs het voer in de voerbak was helemaal doorweekt |( helft van het hok was nat van binnen! Arme nijntjes.

Voor nu even snel naar de winkel gegaan en een douchegordijn gekocht :\ hopen dat dat wat beter helpt want het gaat voor de komende 4 dagen nog regenen... wilde eigenlijk een dik plastic tafelkleed maar dat kennen ze hier blikbaar niet haha.

Zit er eigenlijk aan te denken om een hoek in de garage leeg te maken en ze op een hele slechte dag binnen te zetten. Wil niet dat ze nat regenen :( de wind+regen hier kan in de winter echt belachelijk zijn!

Hopen dat dit voor nu even helpt:
(Natuurlijk wel een mooi kleurtje uitgekozen :P )
Daar aan de achterkant bij de muur en waar het dak eindigt is het open..dat stukje waar het iets hoger is.
Afbeelding

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 20:22

Hahaha, je buren zullen wel denken.. wie fluit daar opeens zoveel :')

Na wat research op bunnybunch en denkwerk heb ik nu eerst maar de panelen ipv in een puntje in een rechte lijn gezet zodat ik ze met tiewraps aan elkaar kon maken. Daarnaast extra bevestiging aan het kozijn, als hij er nu aanzit moet hij twee panelen optillen en er dan nog onderdoor.. lijkt niet te kunnen naar dat is even afwachten. Werkt dat ook niet dan ga ik een tuinpaal onderaan de hekjes vastmaken :')

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 20:23

Hebben ze daar misschien golfplaat te koop laugtherline?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 20:24

Hier zitten ze ook binnen en heb er maar 1 die knaagt van de 4. Verder geen hok dus altijd los, rommel vegen we op.
Heb sinds kort antibijt die ik gebruik en het werkt wel

Ziet er vrolijk uit met het gordijn :D

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 08:16

Ja ze hebben wel golfplaat te koop hier, dat was eigenlijk het eerste plan voor het dak, maar dat wordt veel te warm in de zomer, boiled bunnies haha.

Ik denk dat ik een hoek in de garage ga uitmesten en een binnen verblijf maak voor de regenachtige dagen.

Kan ook een groot dik stuk plastic van m’n werk meekrijgen, dat werkt vast beter dan een douchegordijn. Nadeel is dat ze dan alleen geen licht meer hebben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 09:01

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-19 09:09

Die dingen zijn echt nog te mini!
Wij hadden Blik toen ie 10/11 weken was, want konijnen zijn toch meer geld en zorg :roll: .

Maar fijn Rebecca, nu wil ik konijntjes :')

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 12:57

Walgelijk sommige advertenties. Ik kijk er niet eens meer naar.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 13:04

Oh ocharme. Dat is idd veel te jong. Hier gaan ze ook pas met 8-12 weken weg.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 18:18

Ik zoek daarom ook niet naar zulke dingen op marktplaats.. drama.

Toch maar een balkje gekocht voor de zekerheid, hoogt de ren ook nog wat op mocht ie dat willen uitprobwren. Al zal 5cm hoger hem niet tegenhouden :')
Afbeelding

Lieve bolletjes wol <3
Afbeelding

Terwijl ik bezig was zat hij haar weer te wassen, helaas stopt hij daarmee op het moment dat ik een foto wil maken :')

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 20:24

Mag ik mij hier ook melden. Heb het topic grotendeels doorgespit maar niet alles gelezen. Zag heel veel leuke konijntjes langs komen.
Hier ook 2 konijnen. Wat voor ras weet ik niet.

Afbeelding
Dit is Flappie. Een vrouwtje van ongeveer 2 jaar oud.

Afbeelding
Dit is Happie ook een vrouwtje van ongeveer 2 jaar oud.

Op dit moment zitten ze hokje buiten met 2 verdiepingen. Mijn dochter en ik vinden dit niet groot genoeg en we gaan daarom ook een ren bij maken.
Het is de bedoeling dat de ren 2 meter x 1,5 meter wordt en in de hoek van 2 meter komt nog een stuk van 2 meterx 0.5 meter naar het huidige hok. De ren wordt 1 meter hoog en wordt ook van bovenaf dicht gemaakt. Gedeelte komt er een overkapping op. Op de bodem komt gaas met daarop ongeveer 10 cm metselzand.
Voorkant en 1 zijkant komen gaaspanelen.

Afbeelding
gaaspanelen al besteld.
Achterkant en zit schutting en die wordt zo gemaakt dat ze niet kunnen knagen aan het hout.
Hiervoor moet de tuin wel plaats maken maar dat vinden wij niet erg.

Hoe verder in te richting heb ik nog geen idee over. Dacht aan een boom stronk of een specivat op de kop met een gat er in en gedeelte in graven zodat ze daar ook in kunnen schuilen. Ideeen zijn welkom!

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 22:29

Wat een leukerds!
Die gaaspanelen, hoeveel cm breed zijn die gaten? Ik ben ook op zoek naar zoiets maar vind ze vaak van 5 cm en dan ben ik bang dat ze er door gaan.
Of het proberen en klem komen te zitten :+

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 08:59

Speirs schreef:
Wat een leukerds!
Die gaaspanelen, hoeveel cm breed zijn die gaten? Ik ben ook op zoek naar zoiets maar vind ze vaak van 5 cm en dan ben ik bang dat ze er door gaan.
Of het proberen en klem komen te zitten :+

Hier op de kinderboerderij gebruiken ze ook voor de konijnen en zover ik weet nog nooit 1 klem gezeten. Precieze maat kan ik zo niet vinden. Maandag worden ze geleverd dan zal ik even opmeten.

Ik heb juist voor dit soort panelen gekozen omdat ze steviger zijn.

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 09:04

Oké dat klinkt hoopvol :) Het is inderdaad heerlijk stevig, daar knagen ze niet doorheen.

Ik heb mijn konijnenberbouwing maar even op werkspot gezet. Ik hen zo veel plannen maar of dat allemaal haalbaar is.. Daar kan ik wel wat hulp bij gebruiken! Ben heel benieuwd of er op gereageerd wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 12:29

Afbeelding

Mijn hekwerk is wat anders , ook erg stevig en nooit een dier doorheen gekomen

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 18:23

Het gaat hier prima met de konijnen! Dolfje en Timon mogen elkaar steeds meer gelukkig :)

Ook verdrietig nieuws... Een van mijn skinny cavia's is vandaag overleden -O- ;( . Beestje was gisteren nog hartstikke vrolijk en goed op gewicht. Vanmorgen opeens vel over been en erg afgevallen. Verdere details zal ik jullie besparen ;( .
Nu wilde ik eigenlijk geen beesten meer, maar Daniels alleen laten zitten is ook erg zielig. Nu komt er een lunkarya cavia bij die eventueel naar buiten kan mocht Daniels dood gaan.

Hierbij nog een vrolijke foto van Dolfje en Timon :)

Afbeelding

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:42

Sterkte coconut :(:)
Fijn dat het goed gaat tussen Timon en Golfje :)
Welkom mhollander!
Leuk filmpje van Steven!