Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 16:04

Clau1981 schreef:
Ook ik ben door meerdere dierenwinkels erop geattendeerd dat wiskas en royal canin heel weinig vlees bevatten. Er zijn bij ons dierenwinkels die helemaal geen wiskas meer verkopen

Klopt hoor, maar als je katten het er beter op doen (royal canin in mijn geval) dan is de keus makkelijk gemaakt. Het voer is zo goed als je kat het erop doet, zeg ik altijd maar.

Zo voer ik mijn hond en mijn paarden ook. Mijn idealen over gezonde voeding moet ik soms wat aanpassen, omdat het niet voor elk dier werkt.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 16:41

Zo redeneer ik ook Jessix. :j
Ik geef alleen als het ff kan wel kwalitatief goed voer en geen felix/whiskas en vergelijkbare omdat ik een goed basisvoer wel belangrijk vind maar als je een kat hebt die dat kwalitatief goede voer niet vreet kun je weinig anders dan de supermarktmerken geven. :')
Overigens heb ik liever dat mensen goedkoop voer geven waar hun kat het goed op doet zodat ze wat opzij kunnen zetten voor dierenartskosten dan duur voer en in de knoei komen zodra de dierenarts nodig is.

Ik ben overigens zo blij.
Kon de laatste weken steeds minder doen met Aife omdat ik benauwd wordt door de krabpaal en haarzelf.
Maar sinds vandaag aan de hooikoortstabletjes en ik kan zonder al te veel klachten in de woonkamer zitten en met haar knuffelen. *\o/*
Ik ben niet geheel klachtenvrij maar als het zo blijft slik ik met plezier dagelijks een hooikoortstabletje zolang Aife leeft. _/-\o_

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 16:45

Avalanche81 schreef:
*\%/* *\%/* *\%/*

kat gevonden!!!! m/otnIat.jpg
m/TW5zsg.jpg

Maine Coon. Onwijs lief, speels, kan met honden, kan met kindjes, is heel heel gezellig, heel stout en heel lief.

Plaatje hoor! Ik ben normaal niet zo van de Maine Coon's, maar deze heeft een prachtige kleur!
Hoe heet hij/zij? :)

Wij hebben ook ongeveer alle spulletjes in huis voor onze poes. Nu nog wachten op haar komst.
Hopelijk laat ze onze nieuwe bank een beetje met rust. :))

Wat ik trouwens echt een leuk en leerzaam boek vind is het boek 'Als de kat het voor het zeggen had'
van Liesbeth Puts. Waarschijnlijk weinig nieuwe informatie voor ervaren kattenmensen, maar ik heb
er zeker een aantal dingen van opgestoken. :j

Avalanche

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 16:50

Ik weet nog niet hoe hij moet heten. Ik vind de naam stom. Dus moet andere naam krijgen. Mijn vader zegt Rode Duivel :')

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 16:56

Ik vind Royal Canin ook wel kwaliteit voer hoor. :) Goed voor heel veel dingen, alleen laag in vleespercentage. Dat vind ik persoonlijk jammer, maar mijn katten dus niet, want die doen het niet goed op een vleesbrok.

Supermarktvoer of merken als Whiskas heb ik nooit gebruikt. Maar ook daar worden katten gezond oud op. Dus ja... :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 17:02

Daarom noemde ik rc bewust al niet.
Ik weet dat de meningen verdeeld zijn over rc, maar het is imo van betere kwaliteit dan het meeste goedkope voer.
Al schijnen de brokken van Lidl en Aldi (Alexis?) nog best goed uit de bus te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 17:15

Hebben jullie ideeën voor voer voor een wat oudere poes die vaak last heeft van obstipatie?

We zijn er al regelmatig mee naar de dierenarts geweest, en ze heeft al meerdere keren een klisma gehad. Echter vond ze dat zo ontzettend afschuwelijk dat ze inmiddels schuw wegrent wanneer ze weer geobstipeerd is, omdat ze het met elkaar in verband brengt.

Al wat verschillende droge brokjes geprobeerd speciaal tegen dit probleem, maar het gaat eigenlijk het best sinds we gewoon helemaal gestopt zijn met droogvoer, en niet meer in één keer een zakje natvoer geven, maar meer verspreid over een wat langere tijd; ze houdt nogal van schrokken, en in één keer zo'n enorme prop voer in je darmen doet het probleem natuurlijk ook niet goed.

Sindsdien gaat het beter, maar toch heeft ze het af en toe weer. We weten niet echt wat we eraan moeten doen, dierenarts weet het ook niet goed. Iemand ideeën?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 17:40

Nat voer inderdaad en eventueel wat zalmolie oid?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 17:50

Of blenderen met wat water?
Ik zou wel checken of je een compleet natvoer geeft, veel blikjes en zakjes zijn niet compleet nl. :)
Compleet natvoer is cat lovers gold en Animonda carny, ik durf niet te zeggen of er meer merken zijn die compleet natvoer hebben.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 18:38

Jessix schreef:
Clau1981 schreef:
Ook ik ben door meerdere dierenwinkels erop geattendeerd dat wiskas en royal canin heel weinig vlees bevatten. Er zijn bij ons dierenwinkels die helemaal geen wiskas meer verkopen

Klopt hoor, maar als je katten het er beter op doen (royal canin in mijn geval) dan is de keus makkelijk gemaakt. Het voer is zo goed als je kat het erop doet, zeg ik altijd maar.

Zo voer ik mijn hond en mijn paarden ook. Mijn idealen over gezonde voeding moet ik soms wat aanpassen, omdat het niet voor elk dier werkt.

Bovendien schijnt RC zo geproduceerd te zijn dat ze niets te kort komen. En ik moet eerlijk zeggen dat ik door indruk ook niet heb.. ze staan er nu een half jaar op maar zien er super uit. RC doet ook wel echt veel onderzoek..

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 18:41

Resistance: onze katers krijgen altijd harder met flink wat water..
Misschien helpt het? Wat olie erbij inderdaad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 18:41

_AB_ schreef:
Allemaal dankjewel voor de privé berichtjes! <3
Heel stil in huis met een katje minder :(
We kijken nu rustig aan hoe onze Frey er mee om gaat.
Mocht ze eenzaam worden, dan krijgt ze van de zomer er een nieuw broertje of zusje bij. Iemand enig idee of dat makkelijk gaat, er een nieuwe kat bij zetten?

Heel veel sterkte..

Mijn kat voelde zich wel eenzaam toen zijn vriendinnetje wegviel. In het begin bleef hij haar zoeken en hij werd extreem aanhankelijk naar ons toe. Omdat wij beiden fulltime werken hebben we besloten om er een bij te zetten. Onze Uzi is op 9 juli ingeslapen en 30 augustus konden we onze kitten ophalen. Ik heb bij mijn keuze wel op het karakter gelet van beide katten.

De kleine heeft de eerste avond en nacht op de poezenkamer gezeten maar Loekie (mijn oudere kat) had meteen in de gaten dat er een kat zat. De volgende ochtend heb ik gewoon de deur opengezet en na wat geblaas van de kitten (moederloos opgegroeid met 2 broertjes) en gegrom van de oude kat ging het eigenlijk heel goed. ‘S nachts sliep de kleine op de poezenkamer en dat hebben we de eerste week zo gehouden. Na een week durfde ik het aan om ze ook ‘s nachts bij elkaar te laten. Eigenlijk vanaf dag 3 was het dikke matties en ze zijn nu onafscheidelijk. De oudste is 13 en de kleine nu 9 maanden. Mijn ervaring is goed maar dus wel met een kitten erbij. Dat gaat meestal goed volgens mij.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 11:32

Dat moment dat je kat het te laat door heeft dat je een vlooien/luizen middel gebruikt heb. :')

Heerlijk die blikken die je erna krijg.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 19:50

Marcella schreef:
Dat moment dat je kat het te laat door heeft dat je een vlooien/luizen middel gebruikt heb. :')

Heerlijk die blikken die je erna krijg.

Oh ja herkenbaar. Als blikken kunnen doden dan zou je zo neervallen. Al moet ik zeggen standje negeren kunnen ze hier dan ook goed aanzetten.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 21:09

Afbeelding

Mennnn ik wil ook zo flexibel zijn... hebben die van jullie ook altijd van die wazige slaaphoudingen?

(Ohja, meneer mist een groot stuk van zijn oor trouwens. Heeft het als sulletje waarschijnlijk afgelegd tegen een andere kat of dier voordat hij in het asiel kwam)

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 22:04

Jahoor, dat doen/ deden die 2 van ons ook! Meest gekke houdingen nemen ze aan

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 22:39

Nee totaal niet :+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 23:19

Die laatste :') _/-\o_
Hier ook hoor!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 07:51

Hier slaapt men zeer languit of juist heel schattig....
Afbeelding

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 08:50

Maes ligt altijd te bidden. _O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 08:59

Haha geweldig al die foto's!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 09:35

Toen ik gisteren weer thuis kwam van de moestuin was het alweer goed en wilde mevrouw eerst kroelen. Binnenkort eens kijken om kattenkruid te zaaien op de moestuin.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 09:42

Hier eh, zit Luna graag op schoot :’).
Ze klimt regelmatig op schoot om zo te gaan zitten.
Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 10:24

Heb maar een saaie kat wat houdingen betreft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 11:49

Afbeelding
Afbeelding
Die van mij zijn gewoon raar denk ik, haha