[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 22:26

Laat die faalangst gerust verdwijnen en gewoon genieten van het samen trainen. Iedere hond doet het op zijn manier en zijn snelheid ;)

Mijn nu bijna 9 jarige hond kon met 7 maanden leeftijd al behoorlijk wat oefeningen van GG 1 landelijke niveau ;) zoals o.a. plaats sturen. Hij leerde enorm snel en wilde veel uitdagingen anders verveling.
Echter de commando's die hij na 1 jarige leeftijd nog geleerd heeft zijn er heel erg weinig. Wat bekend was ging en gaat feilloos en wat nieuw is gaat erg moeizaam er in en kost erg veel tijd.

Mijn puber nu van 7 maanden kan zit, af, links, rechts en hier hahaha. 5 maanden trainen 5 commando's ;)

Inmiddels gaat hij vlotter. Vorige week zowaar pootje geven en plat geleerd in 1 week.

Hij brengt inmiddels speelgoed wat je gooit ook weer terug voor je voeten. Aan geven wil niet lukken beetje druk geven om het te oefenen dan is speelgoed niet meer leuk.

Ik bedoel maar elke hond is compleet anders. Het hoeft niet aan jou te liggen of aan de combinatie hond baas. Soms is het gewoon zo. Dus lekker genieten van je pup puber hond en relaxt trainen dan komen jullie er gewoon. Niemand is prefect gewoon elkaar leren kennen en vertrouwen en samen genieten ;)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 10:03

Simongek ben benieuwd welke pup het gaat worden.
Ik ben blij dat wij mochten kiezen.

Training verschilt. Ene hond is heel leergierig en werkt graag voor je.
Andere hond kan het thuis prima doen en prut op training.
Als je maar lol hebt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 10:08

Nou, ik ben benieuwd dadelijk. Gisteren kwam er via doggydate een wandeling redelijk in de buurt, voor vandaag. Vrij kort dag, maar kwam me wel uit, dus aangemeld. Zijn inmiddels 12 aanmeldingen. Wordt een dolle boel dus. Is de eerste keer dat ik met Kiko aan zoiets mee doe. Denk dat ik daar vanmiddag geen kind meer aan heb. :))

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 10:22

Simongek: Wat een dropjes! :D Onze chocolade labrador is ondertussen al 8 maand... De tijd vliegt en het is een echte puber :p

Onze eerste vakantie samen met Petit is heel goed verlopen :j
Het probleem op vlak van eten lijkt ook van de baan :D

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 19:47

Neonlight hoe is je doggydate gegaan?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 20:25

Het was zo leuk!!! Kiko had direct een klik met een koningspoedel van 9 maanden. Ze hebben wat afgerend. En een beagle wilde ook met Kiko spelen maar die kon die 2 niet bijhouden, rende met een komisch piepblafje erachteraan voa binnenbochten.
Was absoluut de moeite waard!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 20:38

Heb het ook een keer gedaan. De honden genoten enorm maar andere tegen komende wandelaars niet van een grote groep hinden waarvan een aantal samen gingen vervelen bij anderen buiten de groep. Omdat de mijne daar ook in mee gingen helaas was het eens maar voorlopig niet meer ;)

Niet leuk voor anderen die ontspannen willen lopen en niet leuk voor mij omdat ik steeds moet corrigeren. Ik hou het nu bij eigen roedel of omheind gebied en verder niet

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 21:13

Nu was dit wel losloopgebied en er werd goed opgelet of er iets aan kwam en de honden werden dan geroepen. Bleven ook mooi allemaal in de buurt en ze luisterden allemaal goed.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 09:10

Dat is fijn!! Wij waren ook in losloop gebied uiteraard maar was een ongeleid projectiel bij een australian shepherd reu. Die luisterde totaal niet vloog overal op af en deed erg vervelend. Als een hond dan bang vluchtte dan wilde mijn 2 volwassen honden die ik bij had gerust een handje helpen. Terug roeoen lukt mij wel maar je loopt om ze lekker te laten ravotten met groep andere honden. Dus toch steeds weer terug los maar die aussie zag werkelijk alle honden. Heb er toen ook wat van gezegd ook gezegd dat de mijne uiteraard ook niet netjes waren maar tja die vrouw vond het losloop en omdat ze zelf niet echt mobiel was moest de hond toch zo zijn energie kwijt....

Overigens de rest van de groep was wel erg leuk!! Mijn honden zijn gewoon niet zo geschikt ;) en zelf veel.te gewoon om ze niet hun gang te laten gaan. Nu heb ik er hier 5 he dus ze kunnen toch wel ravotten dat scheelt ook. Ik heb elke wandeling een doggy dating ;)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 09:30

ik merk ook dat toen ik slechts 1 of 2 honden had ik veel vaker afsprak met anderen om samen te wandelen, omdat ze toch altijd net dat tikkeltje "idioter" doen in groep. Maar nu ze met 3 zijn en mijn vriendinen ook elk 1 of 2 honden meer hebben, spreken we iets minder vaak af met z'n allen. Een roedel van 7-9 is al imposant, maar 14 begint toch al wat moeilijker te worden... En 3 honden in het oog houden in een grote groep is veel moeilijker, dus clubwandelingen laat ik nu ook voorbij gaan.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 09:31

Gisteren voor de eerste keer puppycursus gehad.

Nou meneer vond alles interessant behalve de oefeningen zelf :D

Na de cursus nog lekker gespeeld met een andere pup. Daarna was ie total loss

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 10:13

Haha is ook heel interessant zo'n cursus.

Zit hier in dubio welke operatie we kiezen voor de sterilisatie.

Voordelen gewone:
Door eigen ervaren dierenarts, in eigen woonplaats.
300 euro ipv 460.

Voordelen laparoscopie:
3 kleine gaatjes ipv 1 snee van 7 cm.
Herstel van 5 dgn ipv 10.
Minder kans op complicaties operatie.

Hetzelfde:
Kans op vachtverandering
Kans op urine incontinentie.
Eventueel baarmoeder ook verwijderen.
Narcose is hetzelfde

Wat zijn jullie ervaringen/ zouden jullie doen?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 10:17

Omdat ik helaas wat meegemaakt heb door sterilisatie op de ouderwetse manier zou ik gaan voor laparoscopie. Toch minder kans op complicaties.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 10:19

Dank voor je reactie. Mijn gevoel zegt ook laparoscopisch. Alleen narcose etc blijft wel hetzelfde.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 10:21

Ik heb eigenlijk niet zo veel ervaring met steriliseren, zou ik niet weten welke ik zou kiezen.
Bij Tara is noodgedwongen alles weggehaald (baarmoeder, eierstokken etc.) En dat was best een heftige ingreep voor haar. Ook heeft het herstel wel iets van 2 weken geduurd en ze had een snee van minimaal 10 cm op haar buik..

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 10:24

Pff dat lijkt me helemaal lastig. Als ze met de camera zien dat er iets met de baarmoeder is halen ze die ook meteen weg. Maar dat kan met allebei de operaties.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 10:55

goh hier weinig ervaring met steriliseren, hier zou de beteffende hond de doorslag geven. bv mijn reu en jack kan ik perfect een speciaal T-shirt aandoen en ze blijven overal vanaf. Mijn teef bijt alles qua verbanden kapot en zou met een kap moeten zitten, wat gezien haar formaat niet erg comfi is de dagdelen dat ze in de bench moet blijven, ook al heeft ze een vrij grote bench. Dus daarbij maakt het wel een groot verschil om kleine slipjes te laten genezen of een grotere.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 11:01

Ja dat klopt. Ik weet het niet, ze is pas net een jaar en geen idee hoe ze reageert. Ik heb de afspraak gemaakt voor de laparoscopie! Aanstaande donderdag al.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 11:28

Spannend, Madelief. Waarom halen ze de baarmoeder sowieso niet weg? Eén van de voordelen van sterilisatie/castratie van de teef is toch juist geen kans meer op baarmoederontsteking? Zo had ik het althans begrepen. Vandaar dat teven normaliter niet gesteriliseerd, maar gecastreerd worden (in tegenstelling tot mensen, die worden juist gesteriliseerd ipv gecastreerd :+ )

Wiebe is inmiddels ruim 11 weken en weegt zo'n 7,5 kilo. Eet nu ongeveer 400 gram vlees per dag en hij groeit goed. Begint steeds makkelijker te worden, happen wordt minder, meelopen aan de lijn gaat steeds beter en hij slaapt de nachten door. Super fijn en echt wel genieten zo. <3 Lief dier.

Vanmiddag gaan we even naar de dierenarts voor zijn kennelhoest enting en dan gaat ie morgen voor het eerst naar de hondenoppas.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 12:29

Geen idee djinnie, goede vraag ik zal het donderdag vragen. Beide dierenartsen zeiden trouwens alleen eileiders te verwijderen en als er iets met de baarmoeder was dan meteen de baarmoeder ook. Maar niet bij voorbaat al. Dus geen idee hoe dat zit!

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 12:46

Wil je het delen dan, Madeliefw, als je het antwoord van de dierenarts hoort? Ik ben benieuwd.

Wiebe gaat vandaag voor het eerst mee naar mijn "eigen" dierenarts. Die titert niet namelijk, dus voor titeren en DHP enting ga ik naar een andere. Ben benieuwd of deze het woord castreren al gaat laten vallen. De vorige heeft dat nog niet genoemd. Alleen even over Weil gesproken en de bijbehorende enting die we nu niet gaan geven in ieder geval.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 13:15

Kiko is laparoscopisch gesteriliseerd, maar moet zeggen dat ik de wonden nog vrij groot vond. :o En qua herstel kan ik ook niet veel zeggen, na 2,5 maand was ze blijkbaar dus weer bijna loops waardoor ze direct na de operatie schijnzwanger werd en daar hebben we nogal wat mee te stellen gehad, wat de normale operatie dus overschaduwde.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 14:10

Ik denk dat ze de baarmoeder alleen bij nood weghalen, omdat het toch wel een ingrijpende en dure operatie is.
Daarnaast zorgt het voor een grotere wond en langer herstel. Dus ik denk dat het zo is dat ze dat liever willen beperken.

Maar ik heb geen idee eigenlijk..

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 14:12

Het kon wel meteen met de laparoscopie wat ze zeiden. Hoop niet dat dat het duurder maakt. Vind 500 euro al wel duur zat. 300 voor gewone, 160 extra voor laparoscopie en een extra consult omdat het niet onze DA is.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 15:41

Wat een prijzen zeg en dan nog de risico"s. Lastig beslissen.

Mijn vorige hond was nog een volledige man zeg maar en ik hoop deze ook zo te houden.