Kittenkletstopic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 00:33

ik moet nog 2 weken wachten := vreselijk :=

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 08:01

leuke namen hoor, ja is soms makkelijk om te roepen een kort en krachtige naam :j

spannend _/-\o_

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 08:10

Wij hebben Sneeuw, Ares en Lappes. Maar in praktijk verbasterd dat altijd naar Sneeuwes, Mannes en Lappes :')

Voel me ernstig zelfbewust nu.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:38

Ik ga m'n kittens straks Terra en Loki noemen. :) Terra heeft een stamboomnaam, maar Alexis Vatos vond ik niet echt lekker roepen haha.

Ik ben er nog steeds niet uit wat ik doe met de castratie/poezenpil/katten-24-uur-per-dag-in-de-gaten-houden. Alle dierenartsen hier in de omgeving doen alleen aan castratie vanaf 6mnd en ik neig toch wel daar naartoe. Heb gister de hele dag vanalles gelezen, oa een aantal wetenschappelijke onderzoeken en daar komt naar mijn idee toch wel uit dat er geen concrete aanwijzingen zijn dat er nadelen zouden zijn verbonden aan castratie met 4 maand leeftijd. De poezenpil heb ik wel het idee dat er wat meer nadelen aan zijn verbonden, en heb ik dan weer het idee dat ze met 3 maand nog zo jong is voor zo'n dosis hormonen.

Iemand een idee voor een dierenarts in Gelderland (of iig op acceptabele rij-afstand vanaf Zutphen) die aan castratie met 4 maand doet en gebruik maakt van gasanesthesie?

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:52

Ik heb dushi met 4 mnd laten stereliseren. Da vond dit geen probleem. In Belgie word dit zelfs al vanaf 8 wkn gedaan.. Ukkies hebben hier niet meer last van dan de wat oudere. Hooguit minder last.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 10:44

Als ik zie hoeveel effect vroegcastratie heeft op honden kan ik gewoon niet geloven dat het bij katten geen effect heeft maar iedereen moet dat voor zichzelf beslissen. Hier word niks voor een jaar gecastreerd.

Mijn katten heten Nilay en Pip. Mijn overleden kater hete Aslan
Katten bij mijn ouders heten Milo, Woody en Sziget

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 11:59

Van schreef:
Als ik zie hoeveel effect vroegcastratie heeft op honden kan ik gewoon niet geloven dat het bij katten geen effect heeft maar iedereen moet dat voor zichzelf beslissen. Hier word niks voor een jaar gecastreerd.

Dit dus. :)
Er wordt op de 'katvriendelijk je huis inrichten' ook gesmeten met onderzoeken daarnaar maar mijn inziens gaan die over een te korte periode (4 jaar ofzo).
Blijkt over 15-20 jaar dat het echt geen nadelen heeft dan zal ik mss van gedachten veranderen, maar niet op basis vd huidige onderzoeken. :n

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 12:00

Oh en ik heb Abby wel met 7 maanden laten steriliseren, maar als die niet zo'n last had vd krolsheid dan hadden we er mooi mee gewacht tot de herplaatsing.

Lynaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 12:31

Misschien heeft bokt raad voor mij.. :(

Lana heeft eigenlijk al sinds ik haar heb (12 weken) last van tranende oogjes en heel af en toe nieste ze een keertje. Oogzalf voor gehad en een doxicicline kuurtje. Ze bleef tranen en af en toe (droog) niezen. Nieuw kuurtje gekregen in combinatie met L-Lysine. Het kuurtje heb ik nu zo'n 7 dagen (vd 10) en de L-Lysine gebruik ik sinds vrijdag. Sinds gisteren is blijkbaar echt de niesziekte uitgebroken bij Lana, ze niest echt zo veel en hard dat wij er 's nachts niet van slapen. Ook hoor ik haar nu ademen (ze zit naast me)
Weer contact gehad met de DA, ze heeft dus chronisch niesziekte komt het op neer en het is gewoon uitzieken. Maar ik vind het zoooo zielig!! :( Zijn er mensen met ervaringen hiermee?

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 12:40

Och jeej wat naar :(:) Nee geen ervaring mee maar kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Hoe lang duurt het ongeveer voordat ze erover heen moet zijn?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 13:10

Lynaro ziet er niet echt goed uit :(:) , gezien de kuren die ze al gehad heeft. Wil je niet angstig maken maar ze heeft toch geen aids want katten met kattenaids zijn heel vaak ziek en genezen moeilijk tot soms niet.
De niesziekte moet normaal zoals hij kwam ook weer gaan en zeker na 2kuren antibiotica, deze ziekte is een combi van een virus en een bacterie, dus als de bacterie wordt uitgeschakeld, moeten ze genezen, het virus daar bouwen ze dan antistoffen tegen op of worden ingeënt en dan kunnen ze dit nooit meer krijgen.
Veel sterkte ermee en hopelijk geneest ze vlug.

Castreren/steriliseren ja normaal wachten we ook tot zolang het kan behalve de katers gaan iets vroeger, is ook maar een ingreepje van 15minuten en mag zo weer mee naar huis.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 13:20

Onze Siamees had chronische niesziekte. Hij had eigenlijk altijd wel een beetje water / prut ogen, maar niet zo erg dat ze dicht zaten ofzo. Soms werd het erger en dan ging hij meer niezen en een vieze neus erbij. Dan was zijn weerstand minder op de een of andere reden. Dan gaf ik l lysine en echinae bij tot het weer minder was.
Let bij chronische niesziekte ook goed op het gebit en tandvlees van je kat. Dit virus kan namelijk ook gingivitis paradontitis veroorzaken. Bij mijn Siamees moesten al zijn tanden en kiezen verwijderd worden.

Wat betreft katten namen. Onze katten heten Logan, Laurenzo, Finnian, Cian en Deaglan.
We hebben vroeger Aiden, James, Kieran en Rohan gehad.
En nog eerder bij mijn ouders hadden we Jojo, Fluks en Paulus.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 13:23

@Fotsy : mijn ervaring is helaas anders met niesziekte. Als de weerstand verlaagt is kan het toch vrij makkelijk chronisch worden.
Zelfs na goed enten.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 14:23

Ik heb me hier aangemeld toen mijn brittendame nog baby was, en nu krijgt zij zelf baby's :D
Hopelijk kan ik over een maand of 2 dus mooie kittenfoto's spammen <3

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 18:17

Hier komt binnenkort ook een kitten wonen. Een kennis neemt van vakantie op kreta een moeder met nestje mee. Ze moeten dan nog even bij de moeder blijven dus duurt nog een paar weken. Ze zijn op 4 a 5 weken geschat.
Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:02

TinkerTreas schreef:
@Fotsy : mijn ervaring is helaas anders met niesziekte. Als de weerstand verlaagt is kan het toch vrij makkelijk chronisch worden.
Zelfs na goed enten.

Mijn DA zei daarom bij mijn ene kat als het na twee kuren niet weg is, om ze eens te testen op kattenaids want is niet normaal, eens de bacterie weg en ze de weerstand hebben opgebouwd komt dit nooit meer terug zei hij en tot hier toe klopt dit nog steeds, kat heeft nooit meer niesziekte gehad TENZIJ ze aids heeft, zei hij dan sluimert de ziekte gans hun leven mee en telkens de weerstand naar beneden gaat, komt dit weer de kop op steken.

oh wat leuk kittens, oh is zo een aangename ervaring, je goed inlezen op het internet want soms moet je toch wel even helpen hoor en zo weet je wat normaal is en wat niet, hier al twee keer beleeft en echt geweldig <3

spannend marlis, wist niet dat je dieren mocht meenemen maar wat gaan ze een goed leven krijgen

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:37

Ik weet niet of een kat fiv moet hebben om hiermee te blijven lopen.
Ga het wel even bespreken met mijn dierenarts, aangezien Porthos een chronische ontsteking in z'n holtes heeft waarvan ze twijfelen of het niet (gelinkt aan) chronische niesziekte is.

Lynaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:55

Fotsy schreef:
TinkerTreas schreef:
Zelfs na goed enten.

Mijn DA zei daarom bij mijn ene kat als het na twee kuren niet weg is, om ze eens te testen op kattenaids want is niet normaal, eens de bacterie weg en ze de weerstand hebben opgebouwd komt dit nooit meer terug zei hij en tot hier toe klopt dit nog steeds, kat heeft nooit meer niesziekte gehad TENZIJ ze aids heeft, zei hij dan sluimert de ziekte gans hun leven mee en telkens de weerstand naar beneden gaat, komt dit weer de kop op steken.

oh wat leuk kittens, oh is zo een aangename ervaring, je goed inlezen op het internet want soms moet je toch wel even helpen hoor en zo weet je wat normaal is en wat niet, hier al twee keer beleeft en echt geweldig <3

spannend marlis, wist niet dat je dieren mocht meenemen maar wat gaan ze een goed leven krijgen

je hebt me bang gemaakt.. heb de dierenarts nogmaals opgebeld (in paniek... zucht) toen ik nogmaals de klachten moest opnoemen blijft het eigenlijk alleen bij tranende oogjes en niezen. Ze eet/drinkt/poept/plast/speelt nog veel en goed.
Toch heb ik besloten om uitgebreid onderzoek te laten doen.. dus donderdag wordt ze onderzocht en alles naar t lab gestuurd.. op hoop van zegen :-)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:01

sorry :o wou je niet bang maken, duim voor je dat het niets ernstig is en vlug over is, kan natuurlijk alleen maar mijn ervaring delen

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 00:34

Onze Siamees had zeker geen aids. Hij kwam van geteste ouders en heeft nooit buiten gelopen.
Ik heb er meer gezien die chronische niesziekte hadden maar zeker geen aids hadden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 02:51

Wat vervelend van de niesziekte zeg! Ik ben met gibger ook nog steeds in de weer met medicatie voor de diarree. Ze zou giardia vrij moeten zijn maar geloof het niet. Dus nu even met behulp van mn oom een serie medicatie.

Ik ben weer op weg naar werk, ginger vibd et niet leuk als ik haar zo achterlaat :(

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 10:20

Fotsy schreef:
TinkerTreas schreef:
Zelfs na goed enten.

Ze heeft al eerder dieren meegenomen vanuit daar. Alle kittens hebben nu een baasje in Nederland al. Alleen nog even afwachten of het gaat lukken met de vlieg maatschappij. Moeder poes heeft alle entingen etc al in orde om te mogen vliegen. Hoop snel goed bericht te krijgen dat het allemaal lukt.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 10:21

Vervelend van de katten met problemen. Sterkte

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 10:39

Ons adhd katje is ook wel eens moe :D

Afbeelding
Afbeelding

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 14:28

Marlis schreef:
Hier komt binnenkort ook een kitten wonen. Een kennis neemt van vakantie op kreta een moeder met nestje mee. Ze moeten dan nog even bij de moeder blijven dus duurt nog een paar weken. Ze zijn op 4 a 5 weken geschat.
[ [url=m/F4kgAX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is gelukt met de vlieg maatschappij zondag avond vliegen ze naar Nederland.