Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chimello

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 19:02

Ik wil er ooit ook een maar denk dat m'n volgende aankoop een blauwtong skink wordt, liefst albino :P

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 19:58

KingYasFenn schreef:
die baardagaam eitjes zien er niet lekker uit..
zijn ze wel met aderen?
en op juiste temp + vochtigheid?
zijn wel heel erg plooiig? normaal is dat als vochtigheid niet goed is..
of zien ze er zo uit ivm dat je ze eruit hebt gehaald?

Was na ze er uit halen, 1tje had idd een gescheurde dooier, de rest was best netjes hoor. Beetje droog want lagen al een paar uur in dat schoteltje. Geen idee of ze levensvatbaar hadden geweest, het vrouwtje moest van ver komen qua conditie. Vermoed dat ze van een eerdere dekking zijn geweest en ben al lang blij dat zij er zo goed vanaf gekomen is. Ondertussen ben k beter voorbereid, in ieder geval vermiculiet in huis, afspraak met een broedstoof in de buurt, meer zand zodat ze beter kan graven en lampen verplaatst zodat er betere legplaatsen zijn.

Leuk al dat klein grut in de maak! Wordt op fb ook helemaal blij van al die eitjes die uitkomen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:30

Mensen met warmtelampen in terrariums, hoe doen jullie dat in de zomer? Als het dertig graden werd dan loopt de temperatuur in het terrarium ook hoger op dan dat het moet zijn. Ik denk dat ik de warmtelamp op die dagen dan maar uitlaat, met de uvb lamp en de buitentemperatuur zal het dan wel warm genoeg worden denk ik.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:46

Linda, je zou een thermostaat kunnen aanschaffen. Zit je altijd goed qua temperatuur. Zou er dan wel een donkerstraler in hangen.

Hoppit, hebben ze bijzondere kleurtjes dat je er mee wil fokken? Ik zie al jaren een dusdanig groot overschot dat ik er zelf nooit aan zou beginnen...

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:28

Jup ik houd ze ook warm met donkerstraler op thermostaat. Met enkel warmtelampen schiet dat snachts de hele tijd aan als de temperatuur te hard zakt. Basking spot/uvb op gewoon timer en de donkerstraler warmt bij als de raampjes open zijn geweest en die regelt het temperatuurdagritme. 1x instellen et voilà.

@Wendy: Ze hebben leuke kleurtjes, niet bijzonder an sich. Wou zowieso man en vrouw aangezien we ze voor practicum herpetologie gaan gebruiken. Lol enige stomme is, hij is leatherback, dus helaas geen mooi voorbeeld om femoraalporiën op te laten zien XD Zitten nu uit elkaar in ieder geval.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 23:07

Nooit een warmtelamp (keramische dus) zonder thermostaat gebruiken idd

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:10

Hihi, net een tafel gereserveerd voor aankomende zondag :+ Ben benieuwd...

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 17:32

chimello schreef:
Ik wil er ooit ook een maar denk dat m'n volgende aankoop een blauwtong skink wordt, liefst albino :P

Die zijn mooi ja, en groot!
Ik heb een vuurskink.
Die is mooier,maar blijft veel kleiner.

Vanavond komt er iemand om mijn terrarium te kopen.
Joepie. :+

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 23:19

De kopers zijn geweest.
Een weer vertrokken, zonder terrarium.
Ze kwamen met een stationcar, de breedste opening in de laadklep was 110 cm,en de bak is 120 cm.
Ze hadden wel gemeten van te voren,maar ze dachten dat het toch wel zou passen.
Niet dus.
Nu komen ze misschien van de week terug met een aanhanger.
Ik ben benieuwd. :+

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 00:32

Hallo, mag ik mij hier melden?

op het moment helaas zelf geen 'ongewone' huisdieren, had wel een slang, maar die is overleden, en nu midden in een verhuizing dus even geen tijd hoor een nieuwe :( heb wel een heel lijstje van wat ik weer wil,
eerst een nieuwe slang zodra de verhuizing erdoor is (waarschijnlijk een ball python, zou zelf wel wat Anders willen, maar vriendlief vind ze een beetje eng en heeft liever een 'kleintje')
daarna willen we een fennec fox aanschaffen (geen idée wat de nederlandse naam is, tis een woestijn vosje, super leuk)
en Dan wil ik nog een axolotl, en uiteindelijk ook een bearded dragon :)

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 08:20

Welkom saddledancer! Volgens mij is het verboden een fennex fox (de Fennek in het Nederlands) te houden in Europa? Bovendien zijn het groepsdieren, dus als het al wel zou mogen zal je er meerdere moeten aanschaffen vrees ik. Ze zien er wel onwijs schattig uit, dus ik snap waarom je er één zou willen. Baardagamen zijn ook erg leuk hoor! :) Soms zijn het net kindjes.

Mijn baardagamen hebben/hadden wormpjes, dus ze mochten lekker aan de wormenkuur. Volgende week en 10 dagen daarna nog één behandeling en dan zijn ze als het goed is helemaal worm vrij. Verder zagen ze er volgens de reptielenarts goed uit, al zijn ze wel een beetje dik. Ze zijn ook al vrij groot voor hun leeftijd: 7 maanden en nu al 44 cm.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 09:31

Adamootje;

hier in England is het legaal Om een fennec fox als huisdier Te hebben :) veel mensen die ze hier hebben houden ze samen met een of Meer honden, en dat schijnt prima Te werken, al willen vriendlief en ik inderdaad kijken of we er Meer Dan een kunnen doen, soortgenoten zijn natuurlijk altijd prettiger :j

baardagamen zijn idd erg leuk! Mijn Vader heeft er een, en ik ben er helemaal weg van :j

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:40

Ah, ok. Ik wist niet dat je in Engeland woonde. :D

Soortgenootjes lijken me inderdaad ook wel fijner voor 'm. En waarom zou je er niet meer nemen? Ze zijn zo leuk! :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 12:55

Zijn hier mensen met schildpadden die advies kunnen geven?

In het park van de stad zijn weer enkele roodwangschildpadden opgedoken. Wat biologie-studievrienden willen ze eruit halen (exoten he) maar liefst pas als ze direct door kunnen gaan naar een baasje.

Even met mijn vriend erover gehad en we willen ze misschien wel opvangen, maar niet heel veel geld investeren. Zelf dacht ik aan een omheind stuk tuin met een kuip om in te zwemmen (zou dan vaak ververst worden) en met stenen een trappetje bouwen zodat ze erin en eruit kunnen. In de winter dan het hele geval verhuizen naar de garage.

Gaat dat? Of moeten ze echt warmtelamp enz? De schildpadden zijn 20 cm groot en zitten nu in een parkvijver.

Investeren in een groot aquarium gaat niet omdat we al een mega aquarium van 1m60 hebben staan voor de axolotls. In de tuin/garage is wel een optie.

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:02

@SN: Als die al die tijd buiten hebben gezeten lukt dat zonder ook wel hoor. Denk er wel aan dat die niet tam zijn en pittig bijten he...

Mijn mopjes zijn vandaag mee naar het practicum geweest en hebben zich keurig gedragen! In totaal hadden we een setje blauwtong skinken, 3 koningspythons, een rattenslang, 2 baardagamen, 1 sulcata van 20kg XD, 2 carbonarias, een box turtle en een bende 4teentjes/Griekjes. Superleuk met zo'n gigantische schildpad die de hele tijd door t lokaal scharrelt :-)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 21:29

Haha ja wou ze ook niet gaan knuffelen ofzo :P Maar sta er wel achter dat ze weggevist worden, alternatief van baasje is de diepvries en da's ook weer zoiets.... dan liever bij ons in de tuin denk ik?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 21:31

Ah gaaf een vuurskink. Foto's!! :~

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 21:41

chimello schreef:

Afbeelding
Afbeelding

<3

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 21:50

Adamootje schreef:

Soortgenootjes lijken me inderdaad ook wel fijner voor 'm. En waarom zou je er niet meer nemen? Ze zijn zo leuk! :D

Nee dat kan je ook niet ruiken :D er mag hier heel veel qua huisdieren, best fijn, als je weet hoe je ervoor moet zorgen :j
Ik zou er het liefst meteen 5 ofzo hebben, maar ze zijn best wel gruwelijk duur, dus vriendlief wil er niet meer dan twee, alleen is sowieso geen optie voor ons, en als je er dan toch iets bij neemt kan dat inderdaad maar beter een soortgenootje zijn :D

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 21:51

Tinkerloos schreef:
chimello schreef:

[ [url=m/6Dg1o6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/X1leeS.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3

ooooh gaaf!! <3 <3

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 00:38

saddledancer schreef:
Adamootje schreef:

Nee dat kan je ook niet ruiken :D er mag hier heel veel qua huisdieren, best fijn, als je weet hoe je ervoor moet zorgen :j
Ik zou er het liefst meteen 5 ofzo hebben, maar ze zijn best wel gruwelijk duur, dus vriendlief wil er niet meer dan twee, alleen is sowieso geen optie voor ons, en als je er dan toch iets bij neemt kan dat inderdaad maar beter een soortgenootje zijn :D

Ben wel benieuwd aan wat voor prijs je moet denken? En zijn daar makkelijk fokkers oid te vinden?
Puur uit interesse, ik ga niet in Engeland wonen. :+

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 00:44

absque_dubio schreef:
Ben wel benieuwd aan wat voor prijs je moet denken? En zijn daar makkelijk fokkers oid te vinden?
Puur uit interesse, ik ga niet in Engeland wonen. :+

het hangt er een beetje vanaf, maar als je een goede fokker wil (en die zijn niet heel makkelijk te vinden, maar als je weet waar je moet zoeken is t niet heel veel lastiger dan een goede fokker voor andere 'ongewone' huisdieren ) zit je in het juiste seizoen om er een te kopen zo'n beetje rond de £2500 en £3000, buiten het seizoen (en bij sommige fokkers sowieso al) kan het wel oplopen tot £4000 of £5000, ik bedoel, tis niet volledig onbetaalbaar, maar om dan meteen een hele roedel aan te schaffen is wel een duur grapje :j

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 00:47

Afbeelding
En zo wil ik er dus wel 10 he hahaha <3

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 17:12

Mijn terrarium is net opgehaald.
En ze wilden ook de vuurskink hebben.
Ik kreeg er 80 euro voor.(voor de skink)
Dus dat heb ik maar gedaan.
Ik heb nu geen reptielen meer.
Het enige aparte dier dat ik nu nog heb is een chinese gekuifde naakthond.
De rest is gewoon. (hamster,dwergpinchers,paard)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 17:33

Aww wat jammer, het was wel een hele gave skink!