Het grote gerbiltopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 21:30

Ja kan ik me voorstellen :) Moet zeggen dat de gerbils waar ik dan ene '' stamboom '' van heb gekregen van de fokker inderdaad ook niet altijd 'compleet' is. Dat is in 'ons' wereldje toch wel heel anders haha

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 23:34

Als iedereen gewoon netjes de stamboom bij het dier geeft net zoals bij een hond of paard enz. Maar dan zeggen ze dat het alleen voor hun eigen boekhouding is. Dus dan denk ik laat maar :) gelukkig dat het bij de hamsters wel wat anders is dan :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 09:08

Jaa is wel grappig, sommige gaan gewoon helemaal terug naar fokkers uit tsjechie :)

_KiMmi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 23:51

Stille meelezer hier. :D
Maar zie leuke bakken voorbij komen en hele leuke gerbils.
Ik ga een glazen bak op maat laten maken om in mijn buffet kast te zetten. Ben er alleen nog niet uit wie er in gaat wonen. Zit te twijfelen of ik er een hamster in ga houden of 2 gerbils. Ben me al een tijdje aan het inlezen over beide dieren. Maar ben er nog niet helemaal uit :o
Hier natuurlijk gerbil voorstanders :D maar vroeg me eigelijk ook af of gerbils het ook leuk vinden om los te lopen. Of krijgen ze daar alleen maar stress van en zijn het echte kijkdieren in hun glazen bak.

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 00:10

Mijn gerbils kan ik eigenlijk niet oppakken en doe ik helemaal geen plezier met loslopen/in een ren te laten. Ze zijn wel tam, maar dat houd in dat ze een snoepje komen aannemen en snel terug weg kruipen in hun tunnels.
Als ik veel minder bodembedekking geef vinden ze mij wel interessanter, maar dat vind ik niet fair. De mijne zijn dus echt kijkdiertjes die het liefst in hun aqua bezig zijn.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 00:19

Hier hetzelfde ook kijk dieren kan ze wel oppakken om de bak te verschonen of even aaien als ze eten maar meer niet.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 08:53

Mijn allereerste koppeltje is onwijs tam geworden en deed ik wel eens in een ren, maar weet niet hoeveel plezier ze daarin hadden.

Koppeltje dat ik nu heb komt inderdaad wel eens een snoepje halen of op m'n hand zitten, maar haal ze er nooit uit (behalve voor verschonen dan). Dat zou te veel stress opleveren, ze voelen zich fijner in een kooi met een flinke laag bodembedekking.

xMaritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 09:52

Mijn gerbils komen wel graag uit de bak! Maar alleen als ze echt goed wakker en actief zijn. Als ik op dat moment mijn hand in het hok doe dan springen ze erop en rennen naar mijn schouder. Ik laat ze dus ook wel eens over de bank rennen bijv. Geen idee of ze dat echt leuk vinden, maar als ik ze terug zet en daarna bijv het voerbakje wil pakken dan zitten ze binnen no-time weer op mijn schouder :')

_Eviee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 12:28

Mijn gerbils komen pas over twee weken.. Maar ik heb wel een hamster. De reden dat ik er nu gerbils bij neem is omdat ik mijn hamster amper zie. Hij slaapt de hele dag en ik zie hem alleen laat in de avond even. Mijn hamster is ook al bijna twee jaar dus dat zal ook wel schelen. Maar daar moet je wel rekening mee houden als je een hamster neemt :)

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 13:03

Ik neem morgen mijn gerbiltje mee naar de dierenarts, het begint nu toch wel ernstig te worden :n

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 13:32

Kimmi 2 hier klimmen via mn arm op mn schouder, 1 zit graag op schoot, andere komt wel naar mn hand maar wil niet zo graag op schoot dusja het verschilt, maar zijn makkelijk te pakken en allemaal wel tam hier. Mocht je interesse hebben dan verwacht ik 3 nestjes. Normaal nooit zoveel tegelijk, maar heb een vrouwtje erbij en de pups worden altijd wel goed tam hier aangezien ze elke dag in de hand komen! @ onbarefeet wat is er aan de hand?

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 17:05

xMaritt schreef:
Mijn gerbils komen wel graag uit de bak! Maar alleen als ze echt goed wakker en actief zijn. Als ik op dat moment mijn hand in het hok doe dan springen ze erop en rennen naar mijn schouder. Ik laat ze dus ook wel eens over de bank rennen bijv. Geen idee of ze dat echt leuk vinden, maar als ik ze terug zet en daarna bijv het voerbakje wil pakken dan zitten ze binnen no-time weer op mijn schouder :')

Bij mij doet 1 gerbil precies hetzelfde :) de ander vindt het alleen fijn om geaaid te worden en op m'n hand/arm te zitten, die wil er niet uit. Het is moeilijk te bepalen hoe leuk ze het echt vinden allemaal maar ik moet ze soms echt terugduwen in hun kooi, zo enthousiast zijn ze dan.

_Eviee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 17:11

Wat grappig al die verschillende verhalen.
Over twee weekjes komen mijn gerbils, een cp agouti en een siamees.
Nu ben ik benieuwd, welke kleuren zijn jullie gerbils en hoe heten ze?

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 17:25

Ik heb een crème gerbil Pikachu ( :') ) en zijn maatje Jerry was zwart, die is al een tijdje overleden.

xMaritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 17:56

Mijn gerbils heten Henk en Harry. Ze hebben allebei exact dezelfde vachtkleur, volgens mij heet het algerijn (?). Hun rug is donker geel/oranje, de buik is wit.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 18:03

Mijn sunny was oranje gevlekt als pup maar nu word zijn vacht steeds witter. En zijn broer snowy is gewoon wit met lichtgrijze puntjes aan de haren.

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 18:15

Leuk die namen haha. Nootmuskaat beertje, saffier gevlekt snobo, zwart gevlekt sky, wildkleur gevlekt dido, wildkleur gevlekt golfie, geel wildkleur rexje en lilac lila :)

_Eviee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 18:25

Wat een leuke namen allemaal ook haha.
Ik ben zelf nog hard aan het twijfelen over de namen :+ Ik vind bijvoorbeeld Koda & Kenai leuk (namen uit een disneyfilm).. Maar ik verzin telkens weer andere dingen :=

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 18:31

Hier heten ze Woezel en Pip en hebben ook de kleuren die die hondjes hebben :)) onbarefeet oei dierenarts? Iets niet goed?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 18:58

Twee zwart bonte. :) Ze hebben eigenlijk geen naam :o Ja .. 'de springveren' zoals mijn ma ze noemt.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 19:16

@merlesimone hij heeft iets van diarree, maar het houdt nu wel erg lang aan en is sinds vanochtend echt ernstig :/

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 19:49

Oei dat is niet goed. Ga maar gauw naar de DA. Zit ie alleen?

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 20:13

stalmilagro schreef:
Oei dat is niet goed. Ga maar gauw naar de DA. Zit ie alleen?

Inmiddels wel, zijn hokgenootje is een tijdje geleden overleden en we vonden het niet slim om er een nieuwe bij te zetten aangezien deze ook al best oud is, dan zit de nieuwe over een tijd weer alleen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 20:31

Jongens, hoeveel voeren jullie ze?een van de twee hier is best dik..De ander ziet er prima uit.

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 20:39

Okee onbarefeet je moet doen wat jou het beste lijkt. Fading hier krijgen ze gewoon een schaaltje vol en als het op is krijgen ze nieuw voer