Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:22

Het zijn 'maar' voederdieren? >;)

Denk dat je dan beter een topic voor slangenliefhebber kan zoeken ipv van hier... ;)
Ook voedseldieren verdienen fatsoenlijke huisvesting. :n

boerderij14

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:25

we zijn al lid van slangen forums..

en hoezo ipv van hier... dit is toch een PAARDEN forum;)

en nogmaals,, je weet niet hoe groot het hok is, of dat nou wel of niet met gaas ervoor is gemaakt
wilt niet zeggen dat ze slecht verzorgd worden..

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:27

een paardenforum maar een rattentopic.
en daar zitten mensen die wel het beste voor hebben met hun diertjes.

en ja ik heb ook slangen gehad en fokte ook muizen als slangenvoer maar die kregen alleen het beste van het beste en de juiste verzorging.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:29

boerderij14 schreef:

en nogmaals,, je weet niet hoe groot het hok is, of dat nou wel of niet met gaas ervoor is gemaakt

Met hier word meer gedoeld op ''dit topic'' ;)
En ik moet ook zeggen, van wat ik zo gauw zie van de huisvesting ziet het er bar slecht uit. Lijkt me toch wel dat je gezonde en voedingsrijke voedingsdieren wilt opvoeren aan je slangen? :)

Komt nog eens bij...stro of hooi, 1 pot nat; allebei stofnesten en een opening voor mijten ;)

boerderij14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:47

inowa schreef:
een paardenforum maar een rattentopic.
en daar zitten mensen die wel het beste voor hebben met hun diertjes.

en ja ik heb ook slangen gehad en fokte ook muizen als slangenvoer maar die kregen alleen het beste van het beste en de juiste verzorging.

hoe zie je dat de verzorging niet goed is ??
nogmaals je ziet het totaal plaatje niet

Tigress schreef:
boerderij14 schreef:

Met hier word meer gedoeld op ''dit topic'' ;)
En ik moet ook zeggen, van wat ik zo gauw zie van de huisvesting ziet het er bar slecht uit. Lijkt me toch wel dat je gezonde en voedingsrijke voedingsdieren wilt opvoeren aan je slangen? :)

Komt nog eens bij...stro of hooi, 1 pot nat; allebei stofnesten en een opening voor mijten ;)

je ziet toch geen totaal plaatje ? dus dan kun je niet oordelen.

maar kom hier niet om te ruzieen, weet niet wat jij hier komt doen ?

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:51

We vragen toch om een totaalplaatje???

En wat wij hier komen doen? Volgens mij zaten wij hier al en kom jij hier binnenvallen en relschoppen.. :')

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:54

We kunnen niet veel, maar wel oordelen op wat we zien. En wat we nu al bij dit kleine beetje zien is een gebrek aan basishuishouding van een rat, alleen al door het hooi wat we er zien liggen :)

boerderij14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:54

relschoppen?
wat noem jij dan als relschoppen ?

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:58

Relschoppen noem ik in jouw geval gewoon een topic binnenvallen, je verhaal doen en wat foto's neerkwakken.
Je krijgt tips en kritiek op hetgeen je zelf verteld/laat zien en vervolgens blaas je van de hoogste toren dat het toch 'maar' voedseldieren zijn, en je ontkent alles wat wij aangeven te zien..
En als we om verduidelijking vragen omdat we volgens jou geen oordeel kunnen vellen blaf je ons af dat je schijt hebt aan onze mening en je het toch wel beter weet...

En dat in een topic voor rattenliefhebbers, wat jij duidelijk niet bent... want het zijn voor jou toch "maar" voedseldieren..

Als je niks beters te doen hebt dan de boel opstoken en toch niks aanneemt qua tips en schijt hebt aan iedereen hier, hoepel dan weer lekker een eindje op naar waar je dan ook vandaan kwam :')

*gaat weer op handjes zitten*

boerderij14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:59

dat is geen relschoppen hoor..

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:59

Maargoed, als je ons wilt laten zien dat we ongelijk hebben dan zouden we graag je hok willen zien :)
Niet zozeer alleen vanwege ongeloof, maar gewoon omdat het leuk is om te zien van elkaar hoe je je ratten huisvest :)

boerderij14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:02

ik snap niet waarom er zo over het hooi word gevallen, want hier bouwen ze hun nesten van
dit hooi is tenslotte stof vrij

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:04

Hooi is nooit volledig stofvrij ;)
Maargoed, je lijkt een beetje de vraag over je volledige hok te ontwijken.. :o

boerderij14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:05

hier heeft het eerst in water gelegen

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:06

Door jullie zelf of uit de winkel? Dan alsnog kan er namelijk stof in blijven hangen ;)
En alsnog, je ontwijkt nog steeds de vraag over het hok

We proberen je hier alleen maar bewust te maken van je manier van huisvesten, dat deze niet geschikt is voor je ratten, wat jammer is. Ookal zijn het ''maar'' voederdieren, toch is het algemeen bekend:
Hoe beter leven je voederdieren gehad hebben, hoe beter zij zijn als voedsel voor je huisdieren

boerderij14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:16

ik hoef niet overal op in te gaan :)
door ons zelf word het in het water gelegd.

daar ben ik het zeker met je eens.. maar je kunt, nogmaals, niet vanuit een foto zien dat ze slecht verzorgd worden. je ziet tralies en dat ziet er volgens een paar zielig uit..

maar er word hier blijkbaar niet altijd op een normale manier gereageerd, wat erg jammer is.
had gehoopt dat dit forum gezellig zou zijn.. maar je word gelijk afgekraakt

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:31

Ik viel niet zozeer over de tralies, wat ik ovigens ergens inderdaad redelijk gevaarlijk vind (wetende wat voor sterke knagers ratten zijn, en zij zich dus hier een weg doorheen kunnen banen ;) )
maar over de huisvesting die we zo ver al kunnen zien, dus het hooi.

Misschien iets handiger dan hooi weken (wat tijd en kliederboel kost :p) is het simpelweg in de vriezer leggen voor 24 uur, om zeker te zijn dat de mijten sterven.

En nee, je hoeft niet overal op in te gaan, maar het lijkt dan alleen maar erger dat je huisvesting niet correct is en je het ons hierom niet wil laten zien, just saying ;)
Als je trots bent op het hok waarin je ze huisvest, wil je het juist laten zien. Ideeën delen, tips delen etc :)

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 09:55

boerderij14 schreef:
hier heeft het eerst in water gelegen

Als je het hooi in het water legt krijg je ten eerste een kliederboel, er blijft misschien vocht in het hooi zitten en te veel vocht is niet goed voor ratjes.
Maar aangezien het "maar voederdieren" zijn kan je dat niet zo veel schelen maar wat je misschien wel kan schelen is dat het hooi mijten aantrekt en deze op de ratjes gaan zitten.
Als een rat mijten heeft dan kan je die vrij simpel bestrijden maar zoals je misschien weet zijn slangen ook heel gevoelig voor mijten, die gaan tussen de schubben zitten en die zijn veel moeilijker te bestrijden.

Zoals al eerder gezegd is dit een topic voor rattenliefhebbers en niet voor mensen die haar ratjes "maar voederdieren" noemt, veel mensen gaat dit aan het hart.
Je kan beter verder praten op het slangenforum of op het reptielenforum, al denk ik dat je daar dezelfde feedback krijgt als hier.

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:50

Ik ga mee met de rest, misschien kan je beter ergens anders terecht met je verhaal Boerderij, we zijn hier allemaal rattenliefhebbers en willen het beste voor hebben met onze lieve ratten die we hebben en gunnen ze ook het beste. Ondanks dat het voederdieren zijn kan je net zo goed voor ze zorgen (Lijkt me dat ze anders stress hebben en dit effect heeft op hun smaak, etc) Ik heb ook korte tijd muisjes gehad om mee te fokken maar die zaten lekker ruim met genoeg huisjes en ook speelgoed zodat ze genoeg te doen hadden. (Misschien gaat het daarom zo mis met je muisjes, gewoon puur die verveling) Op basis van de foto's kan ik niet goed zien hoe je hok er nou precies uitziet maar ik ga er maar vanuit dat ze bijna niks te doen hebben, juist dit is belangrijk voor kleine knagers. Vooral jonge ratjes hebben veel uitdaging nodig om lekker energie kwijt te kunnen.

Mijn dames gaan hier nog goed, ben gisteren begonnen met de gaasboom, alleen jammer dat ze het groen gecoate gaas niet meer hadden dus heb gewoon metalen, hopen dat het lang goed blijft.Ga vanmiddag verder en dan daarna de kooi schoonmaken en inrichting weer compleet veranderen, merk dat Gummy en Jelly dat echt geweldig vinden. Gummy zat vanochtend lekker in de buis alweer verstopt

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:26

Lies_Miek schreef:
Ik ga mee met de rest, misschien kan je beter ergens anders terecht met je verhaal Boerderij, we zijn hier allemaal rattenliefhebbers en willen het beste voor hebben met onze lieve ratten die we hebben en gunnen ze ook het beste. Ondanks dat het voederdieren zijn kan je net zo goed voor ze zorgen (Lijkt me dat ze anders stress hebben en dit effect heeft op hun smaak, etc) Ik heb ook korte tijd muisjes gehad om mee te fokken maar die zaten lekker ruim met genoeg huisjes en ook speelgoed zodat ze genoeg te doen hadden. (Misschien gaat het daarom zo mis met je muisjes, gewoon puur die verveling) Op basis van de foto's kan ik niet goed zien hoe je hok er nou precies uitziet maar ik ga er maar vanuit dat ze bijna niks te doen hebben, juist dit is belangrijk voor kleine knagers. Vooral jonge ratjes hebben veel uitdaging nodig om lekker energie kwijt te kunnen.

Mijn dames gaan hier nog goed, ben gisteren begonnen met de gaasboom, alleen jammer dat ze het groen gecoate gaas niet meer hadden dus heb gewoon metalen, hopen dat het lang goed blijft.Ga vanmiddag verder en dan daarna de kooi schoonmaken en inrichting weer compleet veranderen, merk dat Gummy en Jelly dat echt geweldig vinden. Gummy zat vanochtend lekker in de buis alweer verstopt

Haha, heb jij wel is een slang zijn rat zien proeven...? :D
Die gaat in 1 keer naar binnen, een slang "proeft" een rat niet.

Ben heeeel benieuwd hoe de boom word!
Misschien kan je ook tussendoor foto's maken zodat we goed kunnen zien hoe je de boom precies moet maken. *\o/*

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:55

Maar Arrabel, stress heeft toch wel invloed op vlees en hormonen? Lijkt mij dat stresshormonen dan wel effect hebben? Heb het ook maar ergens gelezen volgens mij maar dacht dat het daar aanlag :P

Op dit moment is het nog niet zo heel spannend := Heb nu een gazen buis gemaakt als de standaard en stam, weet niet of bij 1 grote hou of dat ik hem nog langer maak. Heb hem wel een stukje ruimer gemaakt dan het plaatje en hij is nu zelfde diameter als een rioolbuis. Ga als ik thuis ben een foto maken en dan ook foto's van het verdere proces. Heb nog groene fleece liggen dus kan ook aan het blaadjes knippen.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:57

Pfft, zit stiekem toch te kijken voor een ritten...nieuwe frisse start...maar het is zo lastig >.<

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:06

Tigress schreef:
Pfft, zit stiekem toch te kijken voor een ritten...nieuwe frisse start...maar het is zo lastig >.<

Mocht je een nieuwe leuke ritten willen zou ik eens bij Ruvo kijken ( dat is zijn naam op mp ) hij fokt ratjes op een hele nette wijze en kijkt ook goed naar ziektes zoals tumoren etc. Heb nu een ratje bij hem gehaald ze is 1,5 jaar nu en nergens last van ook haar luchtwegen zijn schoon ( bij mijn dierenwinkel ratjes is dat wel anders tumoren en luchtweg problemen) hij woont Overgens in Wolvega dus opzich vanaf assen valt het nog mee. Maar dan weet je wel zeker dat je een ratje bij een goede fokker weg hebt.

Verder met Balle gaat het goed. De zwelling bij zijn oog is afgenomen nu ik met caf zalf bezig ben. Alleen is de beschadiging aan de oogbal nog wel duidelijk te zien maar er zit verbetering in :)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:10

Potdikkie, en naar wie zit ik nu toevallig te kijken?!
Je gelooft het haast niet, maar naar Ruvo, en mijn vriendin al een appje gedaan erover!

De rittens vond ik er goed uitzien van de foto's :j

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:36

Zo wat gaat dit topic snel! Ik ga ook even op zoek naar die Ruvo.

edit: Ruvo gevonden. Het valt me op dat de ratjes heel goedkoop zijn? Wie hebben er nog meer goede ervaringen met Ruvo?