Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 21:50

Oké ik had dit topic ook gemist Oeps :')
Dacht al wat is het stil in die van 2022 XD

Maar we zijn er weer! Ga vannacht even alles bijlezen op werk. Dus reageer nog niet inhoudelijk

Zal mijn kleine grote meid nog even voorstellen. Wij zijn er sinds 2020 topic.

Dieke! Een harlekijn kleurige Duitse dog van nu bijna 2 jaar. Ze word 11 februari 2. Komt van kennel Djimba's Place in duiven en heet officieel Dorito djimbas place.
Dieke woont bij mijn moeder en haar vriend op een boerderij en heeft daar een heel groot omheind stuk tuin waar ze hele dag mag lopen en ze komt ook gewoon binnen. Dus ze kan hele dag kiezen.

Kleine flashback. Puppy van paar weken. Ze was 1 kg bij geboorte. 10 kg toen we haar kregen

Afbeelding

En nu is ze 58kg schoon aan de haak en zelfs iets langer als mij (1.68) als ze staat.

Afbeelding
Afbeelding

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 21:51

Dagahra schreef:
Ik heb hier een hond die 's nachts begint te klieren zonder zijn trui aan, omdat hij het koud heeft.

Met trui aan, slaapt ie als een roosje. Tenzij hij ineens een knuffel wil 's nachts :')

Maar moet ik hem maar gewoon zijn trui uitlaten dan? Hier gaat de kachel gewoon laag 's nachts.

Hier een Golden zonder jas of trui, ze heeft het niet koud, en 's nachts hebben we het alledrie lekker warm, ze slaapt tussen ons in :D

Wie jasje of trui wil gebruiken moet dat zelf weten, leven en laten leven.

We weten inmiddels welke pup van ons wordt, degene waar ik steeds al naar toe trok. Nog een weekje, dan is hij er.

Afbeelding

Afbeelding

Dieke is bloedmooi zeg!

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 22:10

Drico schreef:
Leuk! Waarschijnlijk ga ik volgend jaar ook opzoek naar een tweede.. maar wanneer precies is nog even de vraag :Y) Oh, vandaar dat ik me dus ook meld in het topic haha!

Voor Sebbie heb ik ook een jasje.. zeker met dat vieze weer (omdat ze ook best laag bij de grond staat) krijgt ze haar regenjas aan! Ik zou nog graag een Pomppa Jumppa erbij willen voor het droge koude weer

Ik vind die jasjes voor de lage hondjes wel lastig hoor, vaak veel borst over omdat je de ruglengte wel nodig hebt.

Was jij ook niet bezig met een kennelnaam? Ik vind Sebbie een hele leuke corgi :j

We gaan wel op zoek naar een reu, dan maakt de kleurslag nog niet heel veel uit maar denk dat het precies is wat Eve nodig heeft, ze kan soms nogal een prinses op de erwt zijn :=

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-22 22:28

cursebreaker schreef:
Kiimm_ schreef:
Kan dit topic geen minimale leeftijd krijgen? 8)7 :+

+1 :')

+1

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-22 22:29

Eloya schreef:
Oké ik had dit topic ook gemist Oeps :')
Dacht al wat is het stil in die van 2022 XD

Maar we zijn er weer! Ga vannacht even alles bijlezen op werk. Dus reageer nog niet inhoudelijk

Zal mijn kleine grote meid nog even voorstellen. Wij zijn er sinds 2020 topic.

Dieke! Een harlekijn kleurige Duitse dog van nu bijna 2 jaar. Ze word 11 februari 2. Komt van kennel Djimba's Place in duiven en heet officieel Dorito djimbas place.
Dieke woont bij mijn moeder en haar vriend op een boerderij en heeft daar een heel groot omheind stuk tuin waar ze hele dag mag lopen en ze komt ook gewoon binnen. Dus ze kan hele dag kiezen.

Kleine flashback. Puppy van paar weken. Ze was 1 kg bij geboorte. 10 kg toen we haar kregen

[ [url=m/4NJY0e.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nu is ze 58kg schoon aan de haak en zelfs iets langer als mij (1.68) als ze staat.

[ [url=m/UQOctB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/S5IQ5m.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ohhh wat is ze gaaaaf geworden <3

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 22:32

KootMiraDrum schreef:
Dagahra schreef:
Ik heb hier een hond die 's nachts begint te klieren zonder zijn trui aan, omdat hij het koud heeft.

Met trui aan, slaapt ie als een roosje. Tenzij hij ineens een knuffel wil 's nachts :')

Maar moet ik hem maar gewoon zijn trui uitlaten dan? Hier gaat de kachel gewoon laag 's nachts.

Hier een Golden zonder jas of trui, ze heeft het niet koud, en 's nachts hebben we het alledrie lekker warm, ze slaapt tussen ons in :D

Wie jasje of trui wil gebruiken moet dat zelf weten, leven en laten leven.

We weten inmiddels welke pup van ons wordt, degene waar ik steeds al naar toe trok. Nog een weekje, dan is hij er.

[ [url=m/7Avwku.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/5xbYgI.png]Afbeelding[/url] ]

Dieke is bloedmooi zeg!

Een Golden, is geen Kelpie :+ En hij slaapt ook niet op bed :D

Max zegt welterusten!

Afbeelding

Kaus

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 22:34

Die van mij hebben ook kekke jasjes aan. Zeker Ben, als je zo weinig vet hebt, heb je het nogal snel koud. Dus waarom lijf hard laten werken als het ook met een jasje kan? Je gaat zelf toch ook niet naakt buiten lopen? Of als het in huis 19C is maar je bibbert van de kou, geen dekentje pakken! Dan wen je eraan. Wat een onzin _O-

Afbeelding

Ben had een ongelukje vandaag. Resultaat? Vijf hechtingen. En een deuk in z'n ego.

Spoiler:
Afbeelding

Bloedbad was een understatement :=
Spoiler:
Afbeelding

Daarna ging die wel lekker op de ketamine :))
Afbeelding

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 22:39

Oh nee, ruzie met een andere hond of ergens achter blijven haken?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 22:41

Ruzie met het prikkeldraad :))

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 22:51

Kaus schreef:
Ruzie met het prikkeldraad :))

Ah ja dat win je niet :=

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 22:56

Oei Ben, lekker geprikkeld := Komt altijd paasei veel bloed uit zo'n oor hea, zo overdreven :roll: _O-

Hier wel een badjas, geen jas. Overweeg wel een pomppa maar zie eigenlijk geen signalen dat ze koud is. Ik train op een binnenlocatie dus die aanschaf blijf ik wat uitstellen eerlijk gezegd.

Vandaag heb ik kerst gevierd met vrienden en Ves was mee. Vriendin heeft ook een hond en ze hebben eigenlijk de hele tijd gespeeld :') Was ook echt leuk spel en gelijkwaardig. Eerst een uurtje in de tuin en dan binnen op het kleed bitey-facen :)) tussendoor een uurtje crashen op een kleed en dan weer door. :):)

Morgenochtend heb ik met haar examen en waarschijnlijk heb ik me met deze actie dik in de vingers gesneden qua attentiespanne en overprikkeldheid maar ach...we zien wel, ze had het zo leuk <3

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 22:56

Kreeg je geen mutsje?

Niet bloederig, wel hetzelfde. :')
Spoiler:
Afbeelding

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 22:58

Och och daar hebben we de jasjes discussie weer _O-

Ben laatst nog uit een Facebook groep geknikkerd omdat ik voorstander ben van jasjes. Dat ze het niet nodig hebben/eraan wennen/in de natuur (domste argument ooit) ook niet zouden hebben is echt flauwekul. Lees dit anders eens als je tegen bent. https://digidog.nl/hondenjas-onzin-toch-nuttig/amp/

En Jup de mijne dragen dus ook een jas of een trui als dat nodig is! Je loopt zelf toch ook niet in een dun shirtje of je blootje buiten. Otje heeft wat meer vacht dus kan wat beter tegen de kou, al moet ze altijd wel even wennen aan de overgang van warm naar koud. Nu op het moment als ze loslopen en het is tussen de 5-10 graden krijgt ze geen jas aan. Tussen de 0-5 een trui of dunne regenjas en onder 0 haar winterjas. Als het regent sowieso een dunne regenjas want nat worden vindt ze helemaal niks.
Appa draagt onder de 10 graden sowieso een jas of trui want die heeft helemaal amper vet en vacht en heeft het gewoon serieus koud. Toen het vroor was hij best wat afgevallen vanwege de extra energie die het kostte om warm te blijven, de schat. Dus toen ging er naast een jas aan ook wat extra eten in.

Toen kon je van bovenaf z’n ribben tellen, hij was echt beetje te dun. Inmiddels al weer wat bijgetrokken.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 23:00

ElfBeau_067 schreef:
Moeten we nou ook over die jasjes gaan zeuren? Jongens als je die jasjes alleen buiten aandoet prima maar please doe ze niet binnen aan. Dan krijgt je hond het wel lekker warm maar zodra hij buiten komt is het kouder voor m in mijn ogen. En KimD alsof jij alles uit gaat zoeken voor dat je iets schrijft. Niet alles wat hier op Bokt staat is waar. Het is een mening wat Coco4life heeft geschreven, geen feit. Sorry voor de aanvallende reactie trouwens maar ik hou niet van die lang durende discussies. En echt niet gemeen bedoeld ik vind iedereen aardig, zo lang het buiten die lang dradige discussies blijft.

Wat ik heb geschreven is een mening dus neem het niet te persoonlijk op. Dus als je iets niet waar vind mag je dat lekker zelf vinden. Ik heb geschreven wat ik vind.

Het is vakantie ;)

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 23:44

Ik vind het zelf ook fijn want als ik dan een jasje bij ze aandoe als het regent heb ik niet 3 natte honden in huis *\o/*

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 23:48

Ik heb voor Jipperd voor de laatste ronde een regenjas. Ik vertik het om hem dan weer helemaal droog te gaan wrijven. Met al dat haar van hem duurt dat te lang. :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 23:51

Gelukkig regent het nooit in Nederland.. oh wacht -O-

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 23:51

Mijn aussie staat blij klaar voor zn badjas als hij nat is :)) lekker warm.
En ik heb zelfs een regenjas voor hem, ongevoerd, in eerste instantie om geen zeiknatte hond in de tent te hebben met kamperen. Maar hij heeft ook zo'n hekel aan regen dat hij hem bij erge regen ook thuis wel aan krijgt. Als hij is uitgegroeid krijgt hij een luxere regenjas.

Honden zijn geen paarden. Maar ook onder paarden is het kijken naar het individu en zijn er zat die oprecht niet blij worden van zonder deken staan, en die oprecht niet voldoende of de juiste vacht ontwikkelen.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 23:56

TheJokerr schreef:
Ik vind die jasjes voor de lage hondjes wel lastig hoor, vaak veel borst over omdat je de ruglengte wel nodig hebt.

Was jij ook niet bezig met een kennelnaam? Ik vind Sebbie een hele leuke corgi :j

We gaan wel op zoek naar een reu, dan maakt de kleurslag nog niet heel veel uit maar denk dat het precies is wat Eve nodig heeft, ze kan soms nogal een prinses op de erwt zijn :=

Ik vind de Pomppa wel mooi zitten bij Sebbie! Kan je wel even een fotootje in PB sturen :j

Ja, daar ben ik nog mee bezig.. lastig, lastig
Gelukkig heb ik geen haast met fokplannen dus kan nog rustig nadenken _O-

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 00:19

Hier aussies dus honden met dikke vacht.
Charlie.. die blijft buiten liggen wanneer het sneeuwt en in zwemt in de beek bij -3.. heb hem toen verplicht binnen te liggen bij de haard erna.
Maar Naya heeft veel “minder” vacht en echt koukleum prinsesje. Zij heeft een regenjas met zo’n zilverlaag vanbinnen die eigen lichaamswarmte bijhoudt. Gekocht voor op skivakantie en gebruik het nu ook wel op haar waneer het vriest. Je ziet gewoon dat ze veel gelukkiger is :)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 00:54

Mijn honden hebben stapels jassen.. regenjassen, een gevoerde pommpa, fleece jasjes, badjassen en sinds kort een super mooie wollen jas voor 2 van de 3 sporthonden. Ze liggen thuis altijd bij de verwarming en in de winter in een koude auto tijdens het wachten op wedstrijden dus ik vind dat ze jassen moeten hebben.
En regenjassen is eigen belang :+

Kijk hoe mooi deze jas!

Afbeelding

Afbeelding

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 07:11

Ik heb geen jasjes nodig op mijn borders met enorme vachten en ook mijn Cattle dog heeft een dikke pels. Ze hebben wel elk een badjas ie ik intensief gebruik. En ik heb 4 winterjassen in huis maar zelden dat ik die gebruik. Hier gaan ze op bevroren grond bij -8 nog heerlijk buiten liggen terwijl er warmere plekken bereikbaar zijn. En willen dan nog niet binnen :+

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 07:53

Machie, die jasjes zien er inderdaad super uit. Welk merk is dat?

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 08:18

Roetsj heeft een hekel aan jassen en vindt het grote onzin, maar ik niet. Zeker als ze zeiknat is, dan krijgt ze haar badjas aan om versneld op te drogen. Verder met de wedstrijden krijgt ze haar BOT jasje aan, als het te koud is naar mijn zin in de auto. Het is maar een dunnetje, maar dat houdt haar precies warm genoeg. Ik heb nog warmere liggen, maar tot nu toe nog niet nodig gehad, net als haar licht-gevoerde regenjas.
Machie, die jasjes zien er heerlijk uit, zeker met die koude dag toen.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 09:08

Lilo vind jasjes ook niet geweldig. Echter wordt zij vrij kort geschoren (naja voor de winter dan).
Dit omdat dat voor mij makkelijker is en ze het kammen niet geweldig vind.

Bij weer onder de 5°C krijgt ze een toppapomppa aan.
En bij regenachtig weer krijgt ze een sadepomppa aan.

Afbeelding

Lilo is in de nee fase, dus vanaf nu krijgt ze met loslopen weer een lijntje aan haar vast.

Lilo kom hier.... nee
Lilo riem vastmaken.... nee
Lilo ga in de auto.... nee
:+

Om me dus niet te ergeren gaat er gewoon weer een sleeplijntje aan. En dat terwijl ik altijd snoepjes en een piepje bij me heb. Maar dat mag nu niet baten :')