Puppy Erbij 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_HS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 17:51

Ik vind namen bedenken ook altijd lastig. Na 6 honden is de inspiratie ook wel een beetje op :')
En dan over een paar weken ook nog voor een heel nestje pups namen bedenken :Y)

Van

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 17:55

Stamboomnamen verzinnen vind ik leuk. Maar roepnamen blijft lastig, er is weinig dat ik leuk vind.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-22 18:07

Stamboomnamen zijn leuk.

Onze eigen honden in huis zijn Bullet,Chicka,Djessey, Envie.
Bullet was eerst, toen kwam Chicka. Chicka is een herplaatser en heette al zo. Toen voor de grap gezegd dat de volgende met een D moest beginnen en nu dus een E.
Ook omdat we 2 uitplaats honden hebben(zelf gefokt) en die dus Chill en Baco heten. Dus alles in dezelfde letters blijft.
Ik roep nu wel steeds dat als we weer wat uitplaatsen die roepnaam met een D moet beginnen. Of evt een E _O-

Maar voorlopig geen fokplannen.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 18:14

Ik wil mezelf niet binden aan bepaalde letters oid dan wordt het alleen maar moeilijker _O-

Vond Sokka leuk voor Vos maar mijn zoontje lachte me vierkant uit, je noemt een hond toch geen sok? :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 18:18

Ik vind stamboom namen echt leuk. Hier in België zijn we wel verplicht gebonden aan een letter hiervoor. Roepnamen probeer ik geen 2 honden met zelfde klanten te hebben. Met nu 6 bij mij wordt dat wel wat uitdagender (al heb ik voor 7 en 8 wel al een naam klaar die andere klanken heeft) :D

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 18:44

Hier zullen de stamboomnamen aan een thema voldoen, aangezien ik geen kennelnaam heb worden het wel saaie 1 woord namen maarja is niet anders.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 18:50

Hahahaa, wij hebben een hele lijst namen en die wordt steeds groter. Zo hebben we naam voor een reu al heel lang en die zat bewust nu niet in de stamboomnamen van het Streamteam. :=

Vixem is ook haar stamboomnaam, vernoemd naar een streamer. Ik vond de echte naam van haar ook leuk, dat is Lanai maar dat vond Kay niks, dus Vixem it is.

Wij houden het vooral bij namen die makkelijk te roepen zijn voor de agility. Buiten roep ik vooral vaak 'jongens' of 'hondjes'.

Wij hadden een gezin tussen de puppykopers die gingen hadden een waslijst met namen en kwamen bij de eerste keer kijken met een 'shortlist' van zeker 25 namen. :') Toen was de keuze tussen Frenkie & Bailey maar ze kwamen er niet uit. De hond was echt geen Bailey. _O- Uiteindelijk is het Scott geworden, die naam past goed bij hem! :D

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 19:08

Mooie combi Flux! Zo op het oog in ieder geval. :j

Ik zie een hoop vieze honden voorbij komen, altijd fijn. En een hele schattige jack! :))

De fokker van onze pup vroeg pupkopers om thema's, bij gebrek aan inspiratie denk ik. :Y) Iedereen mocht vervolgens stemmen en uiteindelijk is het NAVO-alfabet als winnaar uit de bus gekomen.

Onze Teun is gelukkig weer helemaal de oude!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 19:16

Wat fijn dat hij weer de oude is! :j

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 20:13

Spannend flux! Hopelijk verloopt alles snel en voorspoedig :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 20:54

Oh Flux! Even overheen gelezen, wat leuk dat je voor een pup van Bindi gaat! :j

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 22:30

Dankjullie wel! <3

Bindi was enorm gezellig, open en vriendelijk toen we kamen kennismaken dus mijn vriend en ik vielen als een blok voor haar :P Mooi dier ook, als ik íets moet noemen dan is het dat ze aan de hoge kant van de meetlat zit en dat hadden we zo op foto niet ingeschat hihi.

Sem_, NAVO-alfabet vind ik best nog wel grappig als thema eigenlijk! Onze fokker doet wel op alfabet en het nest van onze pup is een K-nest. :,) We hebben al wel een roepnaam in gedachten *D

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 23:08

Wat leuk Flux!

Ik lees hier af en toe dat mensen de pup op bed hebben slapen. Hoe doe je dat in hemelsnaam? Wij hebben hem 2x op bed gehad (als mijn vriend uitslaapt neem ik hem wel eens mee naar boven om even te kroelen) maar dan sluipt hij naar je gezicht, springt bovenop je en likt je hele gezicht af. En als hij niet bij je gezicht mag terwijl je ligt raakt hij gefrustreerd en wil hij kauwen op vingers/dekbed/kussen. Doen we dus maar even niet meer maar ben benieuwd hoe anderen dit doen ;)

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 23:29

Spannend Korlieke, leuke combinatie ook! <3

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 00:06

s1993 schreef:
Wat leuk Flux!

Ik lees hier af en toe dat mensen de pup op bed hebben slapen. Hoe doe je dat in hemelsnaam? Wij hebben hem 2x op bed gehad (als mijn vriend uitslaapt neem ik hem wel eens mee naar boven om even te kroelen) maar dan sluipt hij naar je gezicht, springt bovenop je en likt je hele gezicht af. En als hij niet bij je gezicht mag terwijl je ligt raakt hij gefrustreerd en wil hij kauwen op vingers/dekbed/kussen. Doen we dus maar even niet meer maar ben benieuwd hoe anderen dit doen ;)

Niet op bed, wel op de bank maar als ze gaat klieren zet ik haar gewoon weer op de grond. Bij poging twee valt het kwartje meestal.

Overigens werkt dat natuurlijk niet als ze net lang geslapen hebben, dan moeten ze eerst even wat energie kwijt voordat er weer geslapen wordt.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 01:19

s1993, hier is het licht uit, slapen en wordt er niet meer gespeeld.
De eerste nacht even 2 minuten aan z'n halsband vastgehouden en geaaid en hij sliep. Tweede nacht rolde hij zich al op voor ik op bed lag. En hij slaapt netjes de nacht door.
Voordeel is wel dat hij van de andere honden ziet dat ze direct gaan slapen en ze hem ook negeren.

En ik heb een dagelijks avondritueel met de honden, dat had hij ook snel door.
Half uurtje van te voren eten, beetje laten spelen of kluiven op een kluifje, nog even eruit en dan op bed.
Vaak zijn ze zelf dan ook wel aan het slapen op de bank dus kort wakker maken voor een laatste plas (alleen de pup, de rest wil er dan al niet meer uit) en dan op bed.

Nu ligt alles ook al te pitten dus nog maar even een snelle plasronde en dan slapen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 08:26

Zo 2e dag gehad, ging al beter als de eerste. Meer rust bij de hond, plasjes 50% buiten en ontlasting 100% buiten. Goede score tot nu toe. En vannacht 1 keer eruit voor een plasje. Gaf ze goed aan. In de avond wordt ze moe en een beetje hyper. Gaat dan ook meer bijten. Wat dat betreft echt net een klein kindje, die zijn precies zo. Enorm druk als ze moe zijn en moeilijker te corrigeren. En plotseling valt ze dan om. Wat scheelt, gisteren van visite nog wat leuke speeltjes erbij gehad dus afleiding genoeg nu. Ombuigen van gedrag werkt vaak het beste.

eventueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 08:26

Ik kan al niet slapen als de katten op bed liggen, ook al doordat er een ontzettend snurkt (en eigenlijk vind ik al dat mijn man te hard ademt ;) ), dus de pup in bed, dat gaat um niet worden! Onze vorige hond mocht ook niet op de bank, maar aangezien ik dat eigenljjk toch wel heel gezellig vind, mag Suus het straks wel.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 08:32

Wij hebben een logeerhond gehad die alleen gewend is om in bed te slapen. Gelukkig vond mijn dochter dat leuk. Ik heb het 1 nacht geprobeerd dat was niks. Coco wordt sowieso te groot daarvoor. Mijn man wil haar ook niet op de bank. Dochter en ik vinden dat wel gezellig. Ben benieuwd wie er gaan winnen.

eventueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 08:44

SusanH schreef:
Wij hebben een logeerhond gehad die alleen gewend is om in bed te slapen. Gelukkig vond mijn dochter dat leuk. Ik heb het 1 nacht geprobeerd dat was niks. Coco wordt sowieso te groot daarvoor. Mijn man wil haar ook niet op de bank. Dochter en ik vinden dat wel gezellig. Ben benieuwd wie er gaan winnen.

In een democratie wint de meerderheid O:) :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 09:33

Al onze honden mogen overal liggen, ik vind het heerlijk in als ze op bed liggen, zo lekker warm en slaap er echt beter door. <3 Dana ligt sowieso standaard op bed en normaal gesproken liggen Puk & Maze er ook als we gaan slapen. Als Kay nog niet in bed ligt dan ligt Guinness er ook nog bij. 'S nachts wisselen Puk & Guinness vaker. Abbay & Harvey liggen nooit op bed, voor hun is het echt te warm.

Op de bank liggen ze allemaal, vaak stapelen ze op mij als ik lig, vind dat echt heerlijk rustgevend. Zeker als Puk dat doet, die heeft een hele rustige ademhaling, wordt daar helemaal zen van.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 09:38

Jinn en Jaxx zijn vandaag best lang alleen.
Half 6 vanmorgen zijn mijn broer en ik de deur uit gegaan. Tussen 11u en half 12 komt er iemand ze uitlaten en dan zijn ze weer alleen tot half 4.

Opzich niet heel erg want dan kunnen ze lekker slapen en gewoon een dag echt helemaal niks.
Twijfel nog of ik vanmiddag wel ff ga wandelen of iets anders gaan doen ofzo

eventueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 10:02

Onze vorige hond was een loeisterke hond. Die hadden we helemaal nooit moeten kopen, want we hadden een gezin met kleine kinderen (jongste was 1,5 toen hij kwam). De bedoeling was dat we een kruising labrador kochten, dat was ook gelukt. Alleen wat ze niet zeiden, was dat de andere helft van de kruising de enorme stafford was die daar ook in huis rondliep. Wij waren jong, dom en onbezonnen en toen we erachter kwamen wat voor hond het was, waren we al verliefd op het beestje. Maar helemaal niet geschikt als eerste hond, en ook helemaal niet wat we voor ogen hadden toen we een gezinshond namen.

Dus gelijk een realitycheck en we hebben geleerd om heel consequent te zijn. Naar de hond toe, maar zeker ook naar de kinderen. En daardoor hebben we de liefste, braafste grote vriend in huis gehad die we maar konden verzinnen. Zo loyaal, geduldig en lief naar kleine kinderen! Buiten met andere honden was het een uitdaging. Hij zat altijd vast en ik liep nooit in een losloopgebied, maar de keren dat er weer zo'n vrolijke frans los op ons af kwam rennen terwijl ze daar aangelijnd moeten zijn, zijn niet te tellen!

Nu hebben we het anders gedaan. Allereerst past Suus een keer of 5 in onze vorige hond, maar verder hebben we ook de vader en moeder van de pups gezien. Ze zijn allebei getest op patella luxatie en oogafwijkingen en groeien in huis (met kinderen) op. Over alles wat we de vorige keer fout deden, hebben we nu beter nagedacht en van onze vorige hond hebben we ontzettend veel geleerd van wat we wel en niet willen. En ik kan alleen maar hopen dat het deze keer net zo goed uitpakt als de vorige keer, want ondanks dat het alles was wat we niet wilden, hebben we er een fantastische gezinshond aan gehad (waar ik, door zijn vervaarlijk uiterlijk, rustig in het holst van de nacht mee ging wandelen als ik weer eens wakker lag, weet niet of ik dat met deze ga durven ;) )

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 10:58

Nu ben ik stiekem wel benieuwd naar een foto van die hond :P

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 12:31

Hier mogen de honden wel op de bank maar niet in bed. Ik kan dan namelijk echt niet slapen. Ik slaap het best als ik het hele bed voor mezelf heb dus het liefst zou ik mijn vriend er ook uit schoppen _O-