Show je aquarium III!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yacintha

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 20:04

Nee meen je niet, wat stom zeg :')
Ik heb ze hier ook op de kast staan maar nooit gedacht dat die in mijn aquarium staan dezelfde zijn :roll:

Ze werden in de winkel doodleuk verkocht als "algemene" aquarium plant en ik zocht er niets achter.. Op zoek naar nieuwe planten dus haha, wilde sowieso wat bestellen op de website die hier genoemd is!

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 20:15

Marisje76 schreef:
Oei ik zou het niet durven. Bij mij ging er bij mijn goeramis wel eens een vuurgarnaal naar binnen..ook een volwassene.
Da's toch duur voer ;)

Zo jammer! Want ze zijn echt heel mooi maar ik geef te veel om de garnalen haha!
Iemand leuke opties voor vissen die wel met garnalen kunnen? Wil het liefste wel kleurrijke vissen :j

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 20:49

Geen enkele vis is 100% veilig met garnalen, maar met veel nano-vissen gaat het goed om het stabiel te houden, die kunnen vaak wel de baby-garnalen eten maar niet de volwassenen.

Galaxy rasboras zie ik weleens genoemd worden, andere Boraras soorten doen het vaak ook wel goed met garnalen, kleine corydoras, otocinclus. Zelf vind ik Boraras brigittae een leuk rood visje, zit voornamelijk in de boven- en middenlaag, dus dan heb je daar leuk wat activiteit en op de bodem activiteit van de garnalen :D

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 20:58

ik heb zelfs bij de apistogramma agassizii fire red dus garnalen zitten.
daar zitten ook nog fantoomzalmen in
andere bak zitten kardinaaltetra in, ook garnalen.
op het werk bakje met rouwtetra en nig iets..ook garnalen.
het kan wel,maar zorg voor veel mos en veel drijfplanten.
dan kunnen ze zich goed verstoppen.

de brigittae heb ik ook,zijn inderdaad erg leuk, helemaal niet schuw gelukkig
galaxy heb ik ook,maar die zijn wel actief, zitten hier elkaar echt continue achterna.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 21:11

ellepel schreef:
haha ik zag jouw foto gister op facebook.
is het geen zeilvin pleco dan?
van de pleco zijn echt heel veel soorten en vaak verschillen sommigen ook nog weer van kleur.
maakt niet uit,vind het wel mooi hoor :j

groot worden ze wel:

[ [url=m/EqC0ic.jpg]Afbeelding[/url] ]
_O-

Zeilvin pleco is de algemene naam van de gibbiceps toch? Lijkt hij wel veel op, maar klopt niet precies.

Ik heb ondertussen een behoorlijk deel van de dag besteed aan zoeken en vermoed dat het een L-21 is. "Pterygoplichthys pardalis" Zou betekenen dat hij uiteindelijk zo'n 60cm lang zou moeten worden. -O-

Edit: Oh, spruit had hem ook al gevonden. :D
Laatst bijgewerkt door julius_juut op 21-01-21 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 21:14

spruit noemde op de vorige pagina ook een naam.
is die het niet?
maar er zijn toch wel liefhebbers voor grote pleco als je hem of haar wil verkopen?

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 21:18

Ann schreef:
_Rianne_, zit er wel genoeg ruimte tussen het waterpeil en het afdekplaatje? Zelf zou ik er wat water uit halen afgaande op de foto's. Een Betta is een labyrint vis en moet ook zuurstof uit de lucht kunnen halen.

Geen idee waarom die foto's zo vertekenen, maar er zit zeker 3cm tussen plaatje en water! :)

De bak staat ook wat scheef. Nee, niet de bak, de kast. Het water is in deze hoek wel het hoogst, maar dat is dus 3cm.. Is dat te weinig?

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 21:25

Omany schreef:
Hoi iedereen :wave: ,

Ik lees al een tijdje mee, dus wil ik bij deze ook eens mijn 190 l aquarium showen <3.
Ik heb hem al 5 jaar en in die tijd al ongelofelijk veel bijgeleerd.

Het enigste wat ik nog lastig vind is mijn planten levend houden :(:) . Das iets wat mij nog steeds niet goed lukt :roll: .
Ze groeien niet goed, ze lossen op, verliezen hun bladeren en verslijmen.... Dus dat is best wel frustrerend. Begin ik met Co2 tabletten, hangen mijn vissen te happen aan het oppervlakte. Gebruik ik teveel plantenvoeding, dan krijg ik super veel algen. Dus dat is ook geen oplossing ...
Ik vraag mij echt af hoe dat mensen dat doen 8)7 .
Dus tips zijn altijd welkom :D.

Ziehier mijn aquarium (staan nog maar net nieuwe planten in, vandaar dat ze er nu nog goed uit zien _O- ):

De javavaren en anubias willen liever niet met de wortelstokken in de grond staan maar liever aan een stuk hout of steen gebonden zodat het water gewoon rond de rizomen kan stromen.

Verder zou je het luchtpompje dat er in je bak lijkt te zitten uit kunnen zetten. Door de beluchting verdrijf je CO2 en dat is net wat planten nodig hebben om te groeien. Als je niet absurd veel vissen hebt is zo'n pompje niet nodig, en mogelijk doen je planten het dan wat beter.

ellepel schreef:
spruit noemde op de vorige pagina ook een naam.
is die het niet?
maar er zijn toch wel liefhebbers voor grote pleco als je hem of haar wil verkopen?

Ja ik had m'n post nog aangepast omdat ik na het posten ook zag dat Spruit hem had gevonden. :P

Helaas veel meer aanbod van veel te grote vissen voor het aantal mensen met een bak van twee meter. :( Marktplaats staat er vol mee. Ik ga het nu nog wel weer proberen met de werkelijke naam er bij in plaats van alleen 'pleco' wie weet trekt hij dan meer aandacht. :P

@Melyoramel: Wat een pracht van een bak! Echt geweldig.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 21:48

Wat doe ik verkeerd? Ik poets mijn glas met een theedoek als ik geknoeid heb. Of met een andere zachte doek en glassex om schoon te maken, als de buitenkant vies is.
Maar ik ontdek toch weer een krasje en doe zo voorzichtig. -O-

Of het zat er al en zie het nu pas.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 22:07

Zertab schreef:
Wat doe ik verkeerd? Ik poets mijn buitenkantglas met een theedoek als ik water druppels geknoeid heb. Of met een micro vezel doek en glassex om schoon te maken, als de buitenkant vies is.

Of het zat er al en zie het nu pas. :')

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 22:10

@ Melyoranel: da's nog een idee! Ik heb dat vroeger wel nog eens gedaan, maar ik kan het wel nog eens proberen. Bedankt voor de tip! +:)+

@ Ellepel en Julius_juut: Jeetje wat voel ik mij stom :roll: . Ik wist niet dat er sommige planten liever niet in grind staan. Superstom van mij. Ik weet weeral wat ik moet doen morgen :') . Dus gewoon de plant op het hout plaatsen met draad ? Die heb ik wel nog ergens liggen...
Is dat de wortels vastbinden of de stengels ?

De zuurstofpomp heb ik ook al geprobeerd om uit te zetten, maar dat geeft eigenlijk weinig tot geen verschil ... Maar ik kan het zeker nog eens proberen :j .
Ik heb gewoon altijd schrik dat de visjes te weinig zuurstof gaan hebben :(:) .

Super bedankt voor de tips !! +:)+

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 22:41

omany ga zoeken op google en youtube, zijn ook best video’s met uitleg hoe je planten op hout zet.

nickey heeft hele leuke filmpjes over van alles.

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 23:01

@ Ellepel: Dikke merci ! Ga ik zeker doen +:)+ .

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 00:33

Sinds kort heb ik er een Anubias. Die heb ik met een tie-wrap vast gezet op het hout :P

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 00:40

Zertab schreef:
Zertab schreef:
Wat doe ik verkeerd? Ik poets mijn buitenkantglas met een theedoek als ik water druppels geknoeid heb. Of met een micro vezel doek en glassex om schoon te maken, als de buitenkant vies is.

Of het zat er al en zie het nu pas. :')

Ik heb er ook 2.. HOe? geen idee. :-( En een stukje van het hoekje zag ik net. -O-

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 08:57

Mijn kleine aquarium opgeruimd, plantjes (tijdelijk) verhuisd naar het grote aquarium, garnalen over naar het grote aquarium, nu wachten tot mijn nieuwe bak klaar is :+

Komende weken maar alvast spelen met de scape, dus ik heb een doos in elkaar geknutseld met de grootte van de nieuwe bak :Y)
(Kast mag ook wel weer opgeruimd worden)

Afbeelding

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 09:10

_Rianne_ schreef:
Geen idee waarom die foto's zo vertekenen, maar er zit zeker 3cm tussen plaatje en water! :)

De bak staat ook wat scheef. Nee, niet de bak, de kast. Het water is in deze hoek wel het hoogst, maar dat is dus 3cm.. Is dat te weinig?

3 cm moet kunnen volgens mij, de afdekplaat sluit het aquarium niet helemaal af bij de randen toch?

Ziet er gaaf uit, Melyoramel! :-)

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 09:32

Onder het mom #durftevragen is er misschien iemand die me aan een (paar) stekjes valisneria en een pluk javamos kan helpen. Natuurlijk tegen een vergoedng!

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 09:36

Marisje76 schreef:
Onder het mom #durftevragen is er misschien iemand die me aan een (paar) stekjes valisneria en een pluk javamos kan helpen. Natuurlijk tegen een vergoedng!

Geen Vallisneria hier (zoek je nog een specifieke soort?)

Ik heb meeeeeer dan genoeg javamos en christmas mos om te delen.
Ik heb ook stekjes van Cryptocoryne wendtii en Sagittaria subulata.

Ik woon in Ede, geen idee of dat voor jou te reizen is? Ik kan ook kijken of ik ze per post kan versturen.

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 09:42

ik heb wel stekken van een andere plant. Staat in het midden van de bak. Weet de naam niet, maar is snelgroeiend de hoogte in en verspreidt zich dan over het wateroppervlak. Het is geen waterpest, veel fijner. Mogen gratis worden opgehaald. Graag zou ik dan zelf een stek van een "rode" plant ruilen of zo. En ik heb ook nog wel een stekje van Anubius. Valesneria heb ik bijna niet meer, Was een enorme bos, maar is na een snoei nooit meer goed terug gegroeid en nu praktisch verdwenen.
Afbeelding

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 09:58

Kan iemand mij zeggen of dit ook een anubias plant is of niet :o ? Ik ben bijna zeker van wel, maar ik twijfel nog een beetje... Anders zet ik ze ook op hout :D .
Bedankt !

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Omany op 22-01-21 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 10:16

Volgens mij is dit een Anubias Congensis, hij kan op hout en decoratie of in de grond, maar dan niet te diep in de grond plaatsen. Ik heb er twee op een boomstam decoratie en die doen het zo prima.

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 10:29

Ann schreef:
Volgens mij is dit een Anubias Congensis, hij kan op hout en decoratie of in de grond, maar dan niet te diep in de grond plaatsen. Ik heb er twee op een boomstam decoratie en die doen het zo prima.

Ohja, net opgezocht en daar trekt hij wel heel erg op ! Ik ga hem dan ook op hout zetten, al kan hij ook in grind lees ik ...

Super bedankt! +:)+

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 12:34

Afbeelding
Mijn nieuwe aquarium. Heel blij mee.
Christamore ik haal een hoop inspiratie uit jou bak

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:32

@melyoramel ik heb je pb gestuurd

Mijn aquarium gevuld met water, eerste plantjes en voeding erin en de onzichtbare vissen gevoerd....en nu heeeeeeel verdeeld geduld hebben O:)
Afbeelding