Wel steeds de discussies meegelezen maar dan vaak via de telefoon in de trein, wat reageren lastiger maakt. Plus dat ik van heel veel ook gewoon weinig weet en echt niks kan toevoegen

Een paar pagina's geleden de discussie over uiterlijk en gezondheid - super interessant om iedereen zijn insteek te lezen. Wij wilden zowiezo voor een herplaatser / asielhond gaan, waardoor je toch iets minder te kiezen hebt. Al moet ik wel zeggen dat ik zowel de raszuivere Friese Stabij als de Wetterhoun minder mooi vindt dan de kruising die we nu met Beer hebben

Voordat we ons aanbelden bij de Stichting heb ik me wel in het gezondheid van het ras verdiept, de Friese stabij met de HD/ ED/ epilepsie en de Wetter die relatief gezond is, maar wel een kleine genetische pool heeft. Maar ook hier heb je minder invloed op met een herplaatser (hij was al ruim een jaar, dus ook qua HD milieu geen invloed gehad). Ben me nu ook aan het verdiepen in de Wetterhoun fokkerij (in Engeland, waar ze een aparte vereniging hebben), puur uit interesse, want ik denk niet dat er ooit een puppy gaat komen (vriend wil eigenlijk alleen asiel / herplaatsers).
Verder zie ik super schattige puppies voorbijkomen (gefeliciteerd allebei!) en prachtige wandelingen.
Wat is de herfst toch een mooie tijd =D
arabella2000 lastig he dat het zo vroeg donker word! Wij lopen ook liever niet in het donker, al zorgt Beer zijn outfit ervoor dat hij zeer goed zichtbaar. Echter voel ik me toch altijd minder op mijn gemak... Nu is het bijna niet te vermijden op werkdagen, maar waar het kan wordt de avondwandeling meer een middagwandeling

Heerlijk zo een lange wandeling. Wij hebben gisteren ook 14km gedaan

...............................................
We hebben lang gedacht dat het geannuleerd zou worden, maar we kunnen toch op onze wandelvakantie

De afgelopen paar weken zaten we soms met de handen in het haar, omdat hij enorme puberende oren had

Een week geleden was ik wat filmpjes aan het kijken over hiken met honden om te zien of we nog wat over het hoofd hadden gezien voor de Ardennen vakantie. In een video ging het toen erover dat haar hond veel rustiger en gefocuster werd als die de taak van het dragen van tassen had. Op de hondenschool hadden ze het daar ook in het algemeen al over gehad - dat honden een taak nodig hebben. Maar bij de hondenschool ging het over werken voor eten (opdrachten zoals zit, of zoeken in een mat etc). In die video ging het over iets dragen tijdens de wandeling en niet zozeer om eten.
Nu hebben we geen hondenrugzakken en zijn we dat ook niet van plan, maar we hebben wel andere dingen. Beer is echt dol op balletjes (ook al gooien we die bijna niet meer), dus nu mag hij een deel vd wandeling waar hij los kan lopen een balletje dragen. En dat gaat een partij goed! Hij heeft super veel focus en aandacht voor mij. Vanochtend was hij een stukje door het bos gegaan en kwam hij (heel snel) terug, maar zonder balletje. Ik heb hem toen gevraagd waar zijn balletje was en die is hij toen uit het bos gaan halen. Als we soms even stilstaan dan gaat hij met zijn balletje spelen (het leukste is hem op je poten te leggen en die dan te bewegen, zodat de bal eraf rolt en je die snel moet gaan halen).
Het is zeker geen wondermiddel, als de afleiding te groot wordt (zoals op de muizensnelweg die we hier hebben en die uitgegraven moet worden natuurlijk) dan laat hij het balletje nog wel eens liggen, maar we zijn er ook maar net mee bezig.
We houden het nu nog kort (max 5min), maar hij vindt het geweldig

O ja, we zijn gisteren ook op een hondelspeelweide geweest (een stuk afgezet bos, echt super leuk) en hij heeft voor het eerst echt met een andere hond gespeeld. Ook een reutje van dezelfde leeftijd en grote. Ze waren zo leuk samen - echt haasje-over spelen tussen de bomen door. Toen die weg ging kwam er een andere wat onzekerdere hond. Beer was naar die hond echt super beleefd. Die hond wilde ergens wel spelen, maar vond het spannend, dus Beer echt super voorzichtig een beetje vragen en als die andere hond onzeker werd meteen een stukje terug en gaan liggen. Uiteindelijk hebben ook zij voorzichtig een beetje gespeeld. En dat voor onze vuurspuwende draak aan die riem.
Merken jullie dat we erg blij zijn met onze Knuffel