Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 14:19

Zo eindelijk eens achter de computer en tijd om wat uitgebreider te reageren.
Wel steeds de discussies meegelezen maar dan vaak via de telefoon in de trein, wat reageren lastiger maakt. Plus dat ik van heel veel ook gewoon weinig weet en echt niks kan toevoegen ;).
Een paar pagina's geleden de discussie over uiterlijk en gezondheid - super interessant om iedereen zijn insteek te lezen. Wij wilden zowiezo voor een herplaatser / asielhond gaan, waardoor je toch iets minder te kiezen hebt. Al moet ik wel zeggen dat ik zowel de raszuivere Friese Stabij als de Wetterhoun minder mooi vindt dan de kruising die we nu met Beer hebben ;). De ene te fijn, de ander te grof ;).
Voordat we ons aanbelden bij de Stichting heb ik me wel in het gezondheid van het ras verdiept, de Friese stabij met de HD/ ED/ epilepsie en de Wetter die relatief gezond is, maar wel een kleine genetische pool heeft. Maar ook hier heb je minder invloed op met een herplaatser (hij was al ruim een jaar, dus ook qua HD milieu geen invloed gehad). Ben me nu ook aan het verdiepen in de Wetterhoun fokkerij (in Engeland, waar ze een aparte vereniging hebben), puur uit interesse, want ik denk niet dat er ooit een puppy gaat komen (vriend wil eigenlijk alleen asiel / herplaatsers).

Verder zie ik super schattige puppies voorbijkomen (gefeliciteerd allebei!) en prachtige wandelingen.
Wat is de herfst toch een mooie tijd =D

arabella2000 lastig he dat het zo vroeg donker word! Wij lopen ook liever niet in het donker, al zorgt Beer zijn outfit ervoor dat hij zeer goed zichtbaar. Echter voel ik me toch altijd minder op mijn gemak... Nu is het bijna niet te vermijden op werkdagen, maar waar het kan wordt de avondwandeling meer een middagwandeling ;).
Heerlijk zo een lange wandeling. Wij hebben gisteren ook 14km gedaan :).

...............................................

We hebben lang gedacht dat het geannuleerd zou worden, maar we kunnen toch op onze wandelvakantie :). Wel een beetje nerveus hoe Beer het gaat doen, maar we hebben van alles geoefend (van trein, naar logeren en lange wandelingen), dus hopelijk gaat het allemaal goed.
De afgelopen paar weken zaten we soms met de handen in het haar, omdat hij enorme puberende oren had ;). Dat in combinatie met koeien die overal op duiken en volgens mij een hele populatie muizen die langs de wandelpaadjes leven waren het vermoeiende en frustrerende wandelingen. Ook met het fluitje moesten we even terug naar de leerschool (nu ik de beloning nog wat lekkerder heb gemaakt gaat het weer top).

Een week geleden was ik wat filmpjes aan het kijken over hiken met honden om te zien of we nog wat over het hoofd hadden gezien voor de Ardennen vakantie. In een video ging het toen erover dat haar hond veel rustiger en gefocuster werd als die de taak van het dragen van tassen had. Op de hondenschool hadden ze het daar ook in het algemeen al over gehad - dat honden een taak nodig hebben. Maar bij de hondenschool ging het over werken voor eten (opdrachten zoals zit, of zoeken in een mat etc). In die video ging het over iets dragen tijdens de wandeling en niet zozeer om eten.
Nu hebben we geen hondenrugzakken en zijn we dat ook niet van plan, maar we hebben wel andere dingen. Beer is echt dol op balletjes (ook al gooien we die bijna niet meer), dus nu mag hij een deel vd wandeling waar hij los kan lopen een balletje dragen. En dat gaat een partij goed! Hij heeft super veel focus en aandacht voor mij. Vanochtend was hij een stukje door het bos gegaan en kwam hij (heel snel) terug, maar zonder balletje. Ik heb hem toen gevraagd waar zijn balletje was en die is hij toen uit het bos gaan halen. Als we soms even stilstaan dan gaat hij met zijn balletje spelen (het leukste is hem op je poten te leggen en die dan te bewegen, zodat de bal eraf rolt en je die snel moet gaan halen).
Het is zeker geen wondermiddel, als de afleiding te groot wordt (zoals op de muizensnelweg die we hier hebben en die uitgegraven moet worden natuurlijk) dan laat hij het balletje nog wel eens liggen, maar we zijn er ook maar net mee bezig.
We houden het nu nog kort (max 5min), maar hij vindt het geweldig :)

O ja, we zijn gisteren ook op een hondelspeelweide geweest (een stuk afgezet bos, echt super leuk) en hij heeft voor het eerst echt met een andere hond gespeeld. Ook een reutje van dezelfde leeftijd en grote. Ze waren zo leuk samen - echt haasje-over spelen tussen de bomen door. Toen die weg ging kwam er een andere wat onzekerdere hond. Beer was naar die hond echt super beleefd. Die hond wilde ergens wel spelen, maar vond het spannend, dus Beer echt super voorzichtig een beetje vragen en als die andere hond onzeker werd meteen een stukje terug en gaan liggen. Uiteindelijk hebben ook zij voorzichtig een beetje gespeeld. En dat voor onze vuurspuwende draak aan die riem.

Merken jullie dat we erg blij zijn met onze Knuffel ;)

Afbeelding

Afbeelding

fannetje

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 14:45

Oh, al die puppy foto's <3
En leuke halloween foto's zeg!

Wat betreft vers voer ik Roetsj ook Kivo:
Ik heb de 5 diersoorten, 4 vissoorten, lam, eend, kalkoen, kip/vis, eend/rund en kip/rund afwisselend.
Ik haal vaak een gemixte doos. Roetsj krijgt maar 2 x dgs 110 gram en dan nog wat groenten erbij, anders wordt ze te zwaar, dus doe 4,5 dag met 2 rollen van 500 gram. daarom kies ook ik ook gemixte rollen/ anders is het soms lastig om aan de 4-5 verschillende diersoorten te komen in de week.

Ik ga zo even naar Bussloo, kan ze lekker even in het water spelen, wordt ze vast heel blij van.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-20 15:19

Tsja als mama niet stil ligt word je erop gelegd om te drinken _O-

Afbeelding

Vandaag de namen gekozen. Moet ze nog bij de Raad opgeven dus t kan nog wel iets veranderen :')

Teefje; Special Muchi’s Perfect Harmony
Reutje 1; Special Muchi’s Young Master
Reutje 2; Special Muchi’s The New King
Reutje 3; Special Muchi’s Count Me Out
Reutje 4; Special Muchi’s Asante Sana
Reutje 5; Special Muchi’s Finest Fling

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 15:50

Wij voeren ook KVV.

Onze basis bestaat uit:
- Lam
- Eend
- Konijn
- Kalkoen
- Geit
- Paard
- Rund
- Vleesmix
- Zalm (één keer per week en Dana twee keer per week)

Daarnaast voeren we geregeld:
- Runderpens (ook vers)
- Schapenpens (ook vers)
- Kip (Karkas & KVV)

En vullen verder aan met (grotendeels) snacks van Kiwi.

Wij voeren nu zo'n 2,2 tot 2,6kg per dag, dat is +/- 80kg per maand en dat is zo'n €300,- per maand normaal gesproken. Doordat ik per 350kg inkoop krijg ik ook extra korting en gratis thuisbezorgd.

De leverancier waar wij het kopen bezorgd overigens door heel NL. :j

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 16:31

@Cupcakes je zou ook Ekowolf eens kunnen contacten, die maken voedingsschema’s :j hele fijne webshop! Ik bestel daar nu elke 6-8 weken. Zij hebben ook de mogelijkheid tot een freshbox, krijg je gewoon op een afgesproken moment een heel uitgebalanceerd menu voor je hond binnen voor een hele maand. Als onze vriezer weer bijna leeg is ga ik daar naar overstappen. Zij is ook voedingsdeskundige dus ze weet heel goed waar ze het over heeft :j
Ot krijgt ook regelmatig BARF want ze eet echt beter als ze ook af en toe wat te knagen krijgt haha. Ik vind het echt ideaal bij hun want ze hebben ook de mogelijkheid om het allemaal in porties te snijden voor je. Ot is echt geen makkelijke eter maar het gaat nu wel redelijk oké.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 16:36

Hier krijgt Jinn de standaard brokdjes van Prins.
Doet ie het perfect op.
Jaxx zal daar ook op komen op den duur.

Wij hebben weer een film date.
Afbeelding
Kijk nu Aquaman maar die is bijna afgelopen.
Iemand nog leuke film tips?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 16:41

Ohhh lekker wij hangen ook op de bank!
Waar hou je van? :P
Ik heb van de week Beauty & the Beast (de remake) en Moana gekeken, Marvel vind ik sowieso ook altijd tof. Of Harry Potter? Fantastic Beasts?
Laatst bijgewerkt door Warboel op 01-11-20 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 16:41

Warboel schreef:
@Cupcakes je zou ook Ekowolf eens kunnen contacten, die maken voedingsschema’s :j hele fijne webshop! Ik bestel daar nu elke 6-8 weken. Zij hebben ook de mogelijkheid tot een freshbox, krijg je gewoon op een afgesproken moment een heel uitgebalanceerd menu voor je hond binnen voor een hele maand. Als onze vriezer weer bijna leeg is ga ik daar naar overstappen. Zij is ook voedingsdeskundige dus ze weet heel goed waar ze het over heeft :j
Ot krijgt ook regelmatig BARF want ze eet echt beter als ze ook af en toe wat te knagen krijgt haha. Ik vind het echt ideaal bij hun want ze hebben ook de mogelijkheid om het allemaal in porties te snijden voor je. Ot is echt geen makkelijke eter maar het gaat nu wel redelijk oké.

Oh dat klinkt wel heel erg goed! Misschien dat wij daar ook in de toekomst naar overstappen

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 16:47

Dankjewel voor de tips!

Ekowolf heb ik inderdaad een mailtje gestuurd. Jip poept onwijs veel van deze brok en de laatste 2 weken is hij weer enorm aan het schooien en eten proberen pikken. Dat zijn voor mij wel tekenen dat dit voer niet voldoende is.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-20 16:56

CupCakes_ schreef:
Dankjewel voor de tips!

Ekowolf heb ik inderdaad een mailtje gestuurd. Jip poept onwijs veel van deze brok en de laatste 2 weken is hij weer enorm aan het schooien en eten proberen pikken. Dat zijn voor mij wel tekenen dat dit voer niet voldoende is.

wat voer je :P

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 16:57

Oh, ik dacht dat ik dat erbij had gezet. Iets met chaotisch _O-

Nu krijgt hij wolf of wilderness.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-20 17:15

CupCakes_ schreef:
Oh, ik dacht dat ik dat erbij had gezet. Iets met chaotisch _O-

Nu krijgt hij wolf of wilderness.

Ik ben daar om 2 redenen mee gestopt. Vachten werden minder en poep ook.
laatst is er ook iemand geweest die een zak had die heel anders rook enzo. heb ik toen op fb gedeeld.
dus ik denk dat daar iets gaande is.. of dingen veranderd zijn.

Hier krijgen ze nu Brit care Grain Free. Dat is reden 2, deze kan ik in de shop verkopen en wolf niet. en hier doen ze t er super op.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 18:41

Yoshi krijgt cavom puppy brok nog. Straks gaan we over naar de standaard cavom die de schapendoezen ook krijgen :)
Yoshi doet het er erg goed op. Op de puppy brok die wij mee kregen was het super vieze ontlasting.

Net ff naar het bos geweest :D
Kleine draak dacht dat ze de baas kon uittesten, maar had ze mooi mis :+ manlief en ik wandelen niet zo vaak samen :o
Afbeelding

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 19:59

Misschien is de Freshbox van Ekowolf ook iets voor jou & Jip?
Dan is er niets ingewikkelds aan, zij maakt een passend menu en je hoeft nergens over na te denken, alleen de voordeur open doen en instructies volgen met wat je wanneer moet voeren. :D Ik vind het ídeaal!

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 20:25

Limoen schreef:
Dan is er niets ingewikkelds aan, zij maakt een passend menu en je hoeft nergens over na te denken, alleen de voordeur open doen en instructies volgen met wat je wanneer moet voeren. :D Ik vind het ídeaal!

Dat had ik inderdaad zien staan op de site! Heb je daar ervaring mee? :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 20:28

punjab
Ja, ik denk dat het voor een NL uitgever te duur is om een boek als dit te vertalen/uit te brengen. Het kost in het Engels ook al €28, wat voor een Engels boek erg duur is - maar er gaat natuurlijk een hoop kosten zitten in het maken al van het boek vooraf alsook het drukken/samenstellen ervan. Maar die kids van tegenwoordig kunnen steeds sneller en beter Engels. Ik denk dat ik dit bv. Met Milan over een paar jaar wel samen kan gaan lezen bv.

Blijf die foto van Senna geweldig vinden hahaha. Het lijken echt net vampiertanden en die blik van d’r erbij en die hele houden die zo ‘op scherp’ staat; fantastisch!

kiwi
Alleen maar goed dat je met het reutje wat over is nog geen overhaaste beslissing hebt gemaakt. Denk dat je gevoel tzt wel gaat aangeven wat de beste weg is om te bewandelen met de pup. Ben benieuwd! Maar jeetje wat zijn je pupsels toch schattig zeg; krijg geen genoeg van de foto’s/filmpjes! En mooie namen zijn er uiteindelijk gekozen! Lastige keus tussen alles wat je op het lijstje had staan haha!

Kiimm
Oh ik smelt toch altijd Zo van die Golden pups he, jeetje!! Maar vind Cody ook erg knap! Vandaag ook weer een knapperd gezien op de hei. Ik blijf ze toch erg leuk vinden ook haha. 

EDIT:
Las erna nog van Cody en het likken. Wat rot zeg :( Komt toevallig mooi uit dan wel dat je sowieso al naar de DA ging morgen. Is het nog hetzelfde nu?

Warboel
Hahaha fantastische foto van Ot met het Boo! laken om!

Seven
Oh ja kan ik me voorstellen dat je met iemand die een soort van kennis is wel wat subtieler bent hihi. Maar wat was Tenno ook een schatje zeg!! Ook als 6 maanden echt prachtig! Hele gave kleuren combi - z’n ogen matchen bv echt super met de bruintinten in de vacht; wauw.

Norwayfjord
Mulan kreeg en krijg ik ook geen genoeg van haha. Die blijft ook echt zo’n schattige puppy look houden vind ik; heerlijk! Maar ze is wel echt opgegroeid tot een prachtige jonge dame al!

xLaraaj
Fantatische foto’s! Prachtig sfeertje ook en hoe er met de kleuren gewerkt is geworden. Leuke gezinsfoto ook en je hebt echt 2 mooie honden *kwijl*

Zoe
Ook jij hebt weer leuke pup foto’s! Echt genieten zeg!

Detroit
Supergave Halloween foto van Morax ook! Gaaf sfeertje qua kleuren ook.

JesdaJinn
Idd echt prachtig bij jullie, dat bos! En heerlijk lekker zo op de bank met een filmpje erbij. Aquaman was wel leuk vond ik - stiekem blijf ik wel een MARVEL fangirl in hart en nieren haha. Maar wat vind je leuk en welke streaming services heb je voorhanden, Netflix dan gok ik?

arabella
Ohh je hebt weer een mooie wandeling achter de rug zie ik! En idd kort bij Kim! Ik reed op die plek vaker met Helmer buiten toen ik in Vijlen op stal stond. Heerlijke omgeving blijft het toch! Wil er met Arya komende week ook weer eens naartoe voor een rondje buiten het Vijlenerbos, omdat de veldwegen in die omgeving ook hele mooie uitzichten geven tijdens een wandeling.

RoosvanBlue
Leuk dat je er ook weer bij bent! Ik ben ook erg afwezig geweest de laatste tijd en heb nog steeds moeite om bv ook op insta alles bij te houden van iedereen. Wil ik wel graag, maar merk ook dat het algoritme me soms van veel mensen niet alles laat zien in m’n overzicht; ook echt heel onhandig! Dus ga zo je insta nog eens even opzoeken en kijken hoe het met de strikjes gaat hihi!

Cupcakes
Prachtige foto’s ook weer van Jip. Vind vooral die zwart/wit zoooo fantastisch! En dat blaffen in huis… lastig! Het is vooral belangrijk om de oorzaak te achterhalen of weet je die? Arya blaft wel eens tijdens interactie; als we spelen met d’r ofzo en ze ongeduldig wordt, en als de bel gaat (en als mensen ook binnenkomen) slaat ze tegenwoordig ook altijd aan. Maar goed, ik heb een waker in huis haha. Hier is het met de bel/bezoek wel al snel gewoon stil, dus daar kan ik mee leven. Liefste zou ik het wel eruit hebben, dus probeer er wel wat mee te doen maar lastig bij een ras waar het van nature al sneller tot uiting komt en het gedrag al aanwezig is nu haha.

En wat kvv betreft denk ik idd dat je al goed op weg bent met inlezen en ik hoop/denk dat ekowolf idd ook nog een mooie toevoeging gaat zijn. Zoals je weet hier dan ook kivo sinds deze week en ik merk bv. Duidelijk positief verschil al op een paar dagen tijd wat bv. Ontlasting betreft. Ze poept veel minder en steviger al op die paar dagen tijd. Ze eet het super graag, wat ik tot nu toe qua diersoorten heb geprobeerd - breekt zich nog net d’r nek niet als ze naar d’r voerbak gaat - dus hier tot nu toe positief, al valt er nog verder weinig over te zeggen. Het zal even een aantal weken nodig hebben voor ik een beetje kan kijken wat het doet, dus zelf hier ook nog even zoekende met of de hoeveelheden juist zijn enz.

Hier ben ik nu in de eerste week begonnen met: rund, eend, kalkoen, kip, kip/pens, vis, 5 diersoorten. Heb verder dan nog liggen: paard, konijn, & lam. Maar wil ook tzt nog wat andere diersoorten zoals geit bv. gaan uithalen en erbij doen. Maar denk dat met wat we nu hebben we al mooi op weg zijn voor een uitgebalanceerd menu - waren nu nog even aan’t testen en kijken hoe ze alles at. Ze krijgt dan nu ook nog van kivo groenten van de groentenrol, maar ik heb van Terra Canis (verkrijgbaar bij ekowolf) 4 verschillende soorten potjes met groenten/fruit prut besteld die ik dan in porties ga invriezen in van die flexibele molds/ijsklontjes bakjes en dan bij het voer kan doen + ze krijgt nog een rauw eitje 1x per week. Hier wil ik dan ook nog tzt kijken om wat BARF spul bij te voeren af en toe, maar eerst even gewoon het gemalen vlees maar eens volledig geven en kijken hoe het gaat. (En verder geven we dan nog dagelijks een schapenvet bonbon met knoflook, veendrenkstof en snacks van kiwi)

Eerst ook nog getwijfeld of we dan via ekowolf zo’n freshbox zouden pakken, maar aangezien ik een kivo verkoper om de hoek heb die ook nog het goedkoopst is van wat ik tot nu toe heb gevonden, vind ik het hebben van de ekowolf service net wat te duur (want daar zijn de rollen dan al wat duurder, komt de abbo kosten erbij maandelijks + bezorgkosten). An zich is het idd wat warboel zegt echt een super service, aangezien ze idd ook snij service hebben en doen portioneren (maar moet je logischerwijs dan ook weer extra betalen) en je echt nergens meer aan hoeft te denken, maar het wordt dan toch al snel een stuk duurder. Wij zouden nu voor ongeveer een maand (als de verhoudingen kloppen qua hoeveelheid en ze daadwerkelijk dan nodig gaat hebben waar we op berekend hebben) een beetje overeenkomen met wat we aan de brok kwijt waren normaal. E&C is aardig aan de prijs al dus dat zijn we wel gewend, maar met die freshbox komt er toch wel een €15 zeker bij per maand en vind dat dan net wat jammer/overbodig als ik denk dat ik het zelf ook kan en de verkoper om de hoek heb met hele fijne prijzen. Maar het nergens naar om hoeven kijken is natuurlijk wel echt fantastisch en de mensen achter ekowolf hebben idd ook echt verstand van zaken en staan altijd voor je paraat :j

Oshaa
Leuk dat jullie op wandelvakantie kunnen gaan! De handen in het haar hebben af en toe is herkenbaar haha. Ik heb ook dagen soms dat ik er echt even doorheen zit hoor - hangt dan vaak gewoon samen ook met dat ik zelf dan niet lekker in m’n vel zit, maar ze kunnen soms gewoon echt draken zijn. Fijn dat je met het wandelen met een balletje of iets anders erbij, en dan een taak geeft, zo’n mooie vooruitgang ziet! Leuk ook dat hij echt gespeeld heeft gister!! Een echt gelijkwaardig maatje vinden is niet altijd zo makkelijk xD

Jeanine
Hier wordt er in verhouding ook minder samen gewandeld en meer apart. Maar je merkt idd dat de hele dynamiek met zo’n wandeling dan anders is, als je wel samen gaat haha - merken we hier lig ook zeker wel.

---

Dankzij KimD zijn Arya & Sansa helemaal gelukkig met een fantastisch schapenvacht. Wat een kwaliteit <3 Was alleen echt vreselijk moeilijk om een keus te maken want het aanbod was erg gaaf; verschillende kleuren alsook verschillende lengtes en groottes. Zoveel moois! Luciën vind het dus vre-se-lijk, maar hopelijk went ie er nog aan want ik wil er echt nog meer in huis hebben haha!

Afbeelding

Afbeelding

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 20:41

CupCakes_ schreef:
Limoen schreef:

Ik heb even op hun site gekeken, maar volgens mij is het niet echt goedkoop?

Wat ik begrepen heb is alleen al het eerste consult €54, daarna ook €54 per jaar + bezorgkosten. Komen daar de kosten van de voeding nog bovenop? Volgens mij wel?

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 20:45

Oh, jongens, jullie gaan weer hard! Hier echt ultieme relaxdag. Filmpjes op de bank met Toby en de doodle van mijn ouders die ik vandaag er bij heb. Ultieme luie dag zo. Al twee films gekeken vanmiddag (de hele ochtend op stal geweest).
Geen marvel films hier overigens haha, gewoon feel good films, van het type "hallmark films" ;)

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 20:51

CupCakes_ schreef:
Limoen schreef:

Ja, het is echt ideaal. Zij maakt een menu dat past bij jouw hond(en). Bij ons wordt het helemaal opgebouwd voor ze. Echt super fijn. Zelfs snijservice zodat je meteen de juiste porties hebt. En het wordt gewoon bij je thuis bezorgd door hun.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 20:53

Skippy01 schreef:
Oh, jongens, jullie gaan weer hard! Hier echt ultieme relaxdag. Filmpjes op de bank met Toby en de doodle van mijn ouders die ik vandaag er bij heb. Ultieme luie dag zo. Al twee films gekeken vanmiddag (de hele ochtend op stal geweest).
Geen marvel films hier overigens haha, gewoon feel good films, van het type "hallmark films" ;)

ooohhhh jaloers :o
Vanochtend ff bij mn ouders geweest, moest ff wat afgeven en buiten bakkie koffie gedaan. Daarna geleerd en geleerd en nog meer geleerd. Toen met gekke Yoshi rondje bos geweest en eten afgehaald... en nu weer leren, leren, leren -O-
Ohja morgen 3 uur eerder beginnen met werken en dinsdag theorie examen vrachtwagen V2C en V3C |(

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 21:07

Ik ben deze week ook lekker relaxt begonnen.
Film gekeken, gewandeld met Jinn. Nog meer tv gekeken en aankomende week een heeeeeeeeel fijn rooster :D
Niet echt boeiend maar lekker veel tijd voor Jinn

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 21:08

Wat kosten betreft van ekowolf. Het is een bedrijf en die mensen verdienen daar hun brood mee (ze zijn voedingsspecialisten dus bieden een service aan en daar betaal je gewoon voor natuurlijk). Ik vind die eenmalige kosten om je in te schrijven bij hun als klant + een voedingsschema op maat/consult wat ze doen/samenstellen e.d. op zich wel verklaarbaar en begrijpelijk ook; dat ze dat niet voor niks doen.

De abbo kosten per maand vind ik echt niet zo duur: 5,45 voor 1 hond dan (en als je idd voor 1 jaar vooruitbetaald krijg je 2 maanden gratis)

Maar kijkend naar onze situatie bv: De bezorgkosten komen er nog bij (logisch ook dat die er zijn natuurlijk en in principe niet heel duur als je namelijk kijkt dat ze zelf rijden door het hele land ipv uitbesteden aan een externe vervoerder, wat ik ook alleen maar kan toejuichen omdat ze klant contact willen hebben alsook zelf ervoor willen zorgen dat alles in goede staat aankomt overal) en als je snijservice wil is dat dan nog extra (die zou ik zelf dan niet pakken bv.) en dat de rollen an zich duurder zijn als de verkoper hier om de hoek, maakt het voor mij wel minder aantrekkelijk omdat het maandelijks dan toch imo onnodig duurder wordt. Maar aan de andere kant: ze staan dus wel 7 dagen per week voor je klaar, denken met je mee en kijken echt goed naar het individu en passen aan waar en wanneer nodig en dan is het gewoon heel fijn en aantrekkelijk als je zo'n pakket krijgt elke maand, waarvan je weet dat het volledig is en je zelf nergens meer aan hoeft te denken. Ik vind de service die je krijgt... dat hoeft niet gratis te zijn natuurlijk. Het zijn mensen met kennis van zaken die voor je werken.

Ik zie het bv. een beetje als een accountant betalen (ok, niet super vergelijkbaar, maar denk dat iedereen wel snapt waar ik heen wil haha) om je financiële zaken te regelen bv. Zal ook niet iedereen doen, maar genoeg mensen die wel gebruik maken van zo'n service om iemand te betalen/in te huren met meer verstand als de gemiddelde burger omdat het hun werk is en daar betaal je gewoon logischerwijs voor :) Zijn afwegingen die je zelf moet maken natuurlijk. Voor ons is het financieel gezien ook wat minder aantrekkelijk omdat ik een goedkope verkoper heb om de hoek nu, maar ik vind de service die je terugkrijgt wel weer heel erg aantrekkelijk bij ekowolf - zeker als beginnende kvv voerder zijnde maar ook in 't algemeen. Het is gewoon echt heel handig en fijn, maar ook begrijpelijk als iemand die extra kosten niet wilt maken.

EDIT:
Je kunt overigens wel een iets minder gedetailleerde consult krijgen, gratis, waarbij je ook een menu op maat krijgt bv. Daar kun je voor mailen. Die service bieden ze gratis aan om het kvv voeren voor iedereen toegankelijk te maken, wat ik ook echt heel netjes vind van ze.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 21:34

cursebreaker schreef:
Wat kosten betreft van ekowolf. Het is een bedrijf en die mensen verdienen daar hun brood mee (ze zijn voedingsspecialisten dus bieden een service aan en daar betaal je gewoon voor natuurlijk). Ik vind die eenmalige kosten om je in te schrijven bij hun als klant + een voedingsschema op maat/consult wat ze doen/samenstellen e.d. op zich wel verklaarbaar en begrijpelijk ook; dat ze dat niet voor niks doen.

De abbo kosten per maand vind ik echt niet zo duur: 5,45 voor 1 hond dan (en als je idd voor 1 jaar vooruitbetaald krijg je 2 maanden gratis)

Maar kijkend naar onze situatie bv: De bezorgkosten komen er nog bij (logisch ook dat die er zijn natuurlijk en in principe niet heel duur als je namelijk kijkt dat ze zelf rijden door het hele land ipv uitbesteden aan een externe vervoerder, wat ik ook alleen maar kan toejuichen omdat ze klant contact willen hebben alsook zelf ervoor willen zorgen dat alles in goede staat aankomt overal) en als je snijservice wil is dat dan nog extra (die zou ik zelf dan niet pakken bv.) en dat de rollen an zich duurder zijn als de verkoper hier om de hoek, maakt het voor mij wel minder aantrekkelijk omdat het maandelijks dan toch imo onnodig duurder wordt. Maar aan de andere kant: ze staan dus wel 7 dagen per week voor je klaar, denken met je mee en kijken echt goed naar het individu en passen aan waar en wanneer nodig en dan is het gewoon heel fijn en aantrekkelijk als je zo'n pakket krijgt elke maand, waarvan je weet dat het volledig is en je zelf nergens meer aan hoeft te denken. Ik vind de service die je krijgt... dat hoeft niet gratis te zijn natuurlijk. Het zijn mensen met kennis van zaken die voor je werken.

Ik zie het bv. een beetje als een accountant betalen (ok, niet super vergelijkbaar, maar denk dat iedereen wel snapt waar ik heen wil haha) om je financiële zaken te regelen bv. Zal ook niet iedereen doen, maar genoeg mensen die wel gebruik maken van zo'n service om iemand te betalen/in te huren met meer verstand als de gemiddelde burger omdat het hun werk is en daar betaal je gewoon logischerwijs voor :) Zijn afwegingen die je zelf moet maken natuurlijk. Voor ons is het financieel gezien ook wat minder aantrekkelijk omdat ik een goedkope verkoper heb om de hoek nu, maar ik vind de service die je terugkrijgt wel weer heel erg aantrekkelijk bij ekowolf - zeker als beginnende kvv voerder zijnde maar ook in 't algemeen. Het is gewoon echt heel handig en fijn, maar ook begrijpelijk als iemand die extra kosten niet wilt maken.

EDIT:
Je kunt overigens wel een iets minder gedetailleerde consult krijgen, gratis, waarbij je ook een menu op maat krijgt bv. Daar kun je voor mailen. Die service bieden ze gratis aan om het kvv voeren voor iedereen toegankelijk te maken, wat ik ook echt heel netjes vind van ze.

Dank je.

Al vind ik het wel prijzig als ik eerlijk ben. Zeker die €5,45 per maand en het beginconsult.

Ik snap dat het makkelijk is, iedere maand kant en klaar vlees aan de deur afgeleverd.

Als het betaalbaarder was, had ik het zeker willen proberen.

Ik voer nu kvv en ben zn €45 per maand kwijt, denk dat Ekowolf daar best behoorlijk overheen gaat.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 21:56

Elke keer is het interessant om over de verschillende voerregimes te lezen. Zelf twijfel ik nog steeds of hij wel op het goede voer zit.
Het is vele malen beter dan op de brok die we meekregen (met rijst basis) en de purizon. Alleen blijft hij heel veel smakken en zijn bek aflikken op bijna elk moment vd dag (behalve na de maaltijd), daarnaast eet hij nog steeds poep (hij graaft zelf kattenpoep op) en gras en laat hij veel scheetjes. Hij krijgt al veendrenk en omega olie.
Ontlasting is verder goed, blijft op gewicht, niet overmatig bedelen en vacht mooi zacht en glanzend.
Er klopt dus (denk ik) iets niet.
Ekowolf klinkt erg interessant, alleen idd wat prijzig - al kan ik de prijzen vd maaltijden zelf niet goed vinden. Plus het bezorgmoment is erg onhandig.
Aan de andere kant lijkt het me wel handig dat je zelf niet echt iets fout kan doen met de variatie etc.

Twijfel dus ;)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-20 22:53

Oshaa schreef:
Elke keer is het interessant om over de verschillende voerregimes te lezen. Zelf twijfel ik nog steeds of hij wel op het goede voer zit.
Het is vele malen beter dan op de brok die we meekregen (met rijst basis) en de purizon. Alleen blijft hij heel veel smakken en zijn bek aflikken op bijna elk moment vd dag (behalve na de maaltijd), daarnaast eet hij nog steeds poep (hij graaft zelf kattenpoep op) en gras en laat hij veel scheetjes. Hij krijgt al veendrenk en omega olie.
Ontlasting is verder goed, blijft op gewicht, niet overmatig bedelen en vacht mooi zacht en glanzend.
Er klopt dus (denk ik) iets niet.
Ekowolf klinkt erg interessant, alleen idd wat prijzig - al kan ik de prijzen vd maaltijden zelf niet goed vinden. Plus het bezorgmoment is erg onhandig.
Aan de andere kant lijkt het me wel handig dat je zelf niet echt iets fout kan doen met de variatie etc.

Twijfel dus ;)

Smakken en likken is een teken dat hij misselijk is. Dus als hij ondanks veendrenkstof en omega zo blijft doen is de voeding in ieder geval niet geschikt voor hem. :)