Honden Liefhebbers Huiskamertopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 13:18

Machie schreef:
Jeetje 3 honden zo ziek wat heftig zeg!

Hier regent het vandaag... En dat vind ik heerlijk want dan is het eindelijk rustig buiten. Mijn stel dus fijn laten rennen en daarna moesten ze even samen op de foto'. Vonden ze echt een succes :+

[ [url=m/GgUUCU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha sommige hebben er zin in om op de foto te gaan. :+ Maar wel een leuk stel heb je

Machie

Re: Honden Liefhebbers Huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 14:22

Ja voor mij geldt, zolang de hond maar zwart is :+ Nee geintje, het is eigenlijk bij toeval zo gelopen dat ze allemaal zwart zijn. Al moet ik eerlijk zeggen dat Blekz wel echt gekomen is omdat hij zo zwart is....

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 15:39

wat een heerlijke foto's weer jongens! De zwarte helemaal rechts Machie: die krullen/slierten pluk je uit elkaar en op een bepaalde lengte knip je zo'n dread er gewoon af denk ik?

LayD! ik ben benieuwd hoe lang hij het heel houdt!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 15:55

punjab schreef:
Many wat een leuke assistent heb jij zeg. <3

Hopen dat Puk het heel houd.
Hier zijn zulke dingen in no time kapot bij Senna. Enkel zijn ei bal krijg ie tot nu niet kapot. En dat voor 1,50 bij de action. :+

Hopelijk is ie niet zo hard als de ''echte'' variant hiervan. Er zijn al heel wat staffies bekend die tanden ervan kapot slijten. :(

Piepspeeltjes blijven hier meestal ook wel heel. :D we hebben 1,5 jr geleden 2 hele leuke lama's of alpaca's bij de petsplace mee genomen. t is dat ze pluche zijn dus wel eens een gat krijgen, maar ze blijven goed heel gelukkig.

Machie schreef:
Ja voor mij geldt, zolang de hond maar zwart is :+ Nee geintje, het is eigenlijk bij toeval zo gelopen dat ze allemaal zwart zijn. Al moet ik eerlijk zeggen dat Blekz wel echt gekomen is omdat hij zo zwart is....

hier tot nu toe ook alle 3 zwart :+

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 15:56

Ben ook gek op zwart :')

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 16:30

Mijn man wilde geen zwarte hond, maar ja ik was al verloren bij de eerste foto die ik van hem zag :o

Afbeelding

Mijn man wilde liever een niet rottweiler kleur wegens de vooroordelen die andere mensen erover hebben.
Puk en zijn zusje zijn beiden zwart in rottweiler uiterlijk, dan is er nog een zusje ook in rottweiler uiterlijk maar dan in het bruin ( beetje mokka achtig) de rest van het nest is donkergeel/ rossig.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 16:32

hij is prachtig hoor.. Ik vind de bruine op de achtergrond ook wel heel schattig..
Ach, alle pups.. <3

Wassen jullie je hond wel eens, en zo ja, met welke shampoo?
Ik ga een trimcursus doen maar hem van te voren zelf even wassen, moijn vorige hond ging niet heel vaak onder de douche en als hij ging dan gebruikte ik niet vaak shampoo..

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 16:39

Ik heb zelf echt een voorliefde voor 'rooien en valen', zwart kan ik wel waarderen, maar meestal kom ik met een rood- of bruintint thuis. Bij al mijn dieren overigens :')

@imj ik was Toby eigenlijk zelden of nooit, als ik hem al was heb ik vaak dus gewoon humane shampoo. Voor die twee keer per jaar zal dat wel meevallen... Verder meestal alleen een keer een natte doek erover. Maar Toby wordt ook niet echt vies gelukkig, heel harde haren.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 16:42

Imj, wij wassen Puk alleen als hij in de dreksloot is geweest, maar dan alleen met water. Voor de geur hebben wij hem wel eens wat zwitsal haarolie in onze handen gewreven en dan hem geaaid. (Beetje kromme zin).

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 16:44

Als ik was is het met baby shampoo of iets hypoallergeen zoals melkmeisje of sanex oid.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 17:20

Die enkele keren dat ik was gebruik ik gewoon iets wat we hebben staan toevallig.
Of cowboy magic <3 Sinds we die in de shop hebben ben ik helemaal verliefd.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 17:22

kiwiwitje schreef:
Die enkele keren dat ik was gebruik ik gewoon iets wat we hebben staan toevallig.
Of cowboy magic <3 Sinds we die in de shop hebben ben ik helemaal verliefd.

Dát gebruiken veel Doodle eigenaren inderdaad ook :j

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 17:52

Gebruik gewoon FA weet wel dat iedereen dat af ga raden dus bespaar gerust de moeite ;) ze zwemmen hier zeer vaak in de zoute zee en vooral de korthaar herder zijn vacht gaat op een gegeven moment dan inmens stinken naar natte, stikkende vacht hond. Dus als dat weer vreselijk is dan gaat hij 2x de FA in na elkaar en vervolgens weer weken een fris vachtje. De rest van de roedel heeft dat overigens totaal niet. De eerste sop poging sopt de douchegel ook totaal niet en komt water ook absoluut niet tot zijn huid. Na uitspoelen gelijk weer in soppen en dan lukt dat wel. Zijn huid/vacht wordt echt enorm vet. Ik borstel wekelijks hooguit

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 18:24

We wassen Pomme met antibacteriële shampoo van de dierenarts vanwege haar gevoelige huid. Hiervoor gebruikte ik zwarte zeep van Dille & Kamille, dat is helemaal natuurlijk.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 18:30

Kiwitje geen idee eigenlijk . Het is van hard plastic. Maar te groot om met der mond te pakken? Het vlieg hier flink door de tuin als ze er mee speelt.

Hier wel toen special hondenshampo gekocht. Alleen wassen we Senna niet meer thuis. Laatste keer bijna de douchewand eruit door mevrouwtje die het er niet mee eens is. :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 18:33

punjab schreef:
Kiwitje geen idee eigenlijk . Het is van hard plastic. Maar te groot om met der mond te pakken? Het vlieg hier flink door de tuin als ze er mee speelt.

Hier wel toen special hondenshampo gekocht. Alleen wassen we Senna niet meer thuis. Laatste keer bijna de douchewand eruit door mevrouwtje die het er niet mee eens is. :+

Je hebt van die joly eggs. En daar gaan die tanden van kapot en das een heel eind t zelfde :) gewoon goed opletten

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 19:04

kiwiwitje schreef:
punjab schreef:

Je hebt van die joly eggs. En daar gaan die tanden van kapot en das een heel eind t zelfde :) gewoon goed opletten

Oke bedankt voor de tip. Ga het in de gaten houden. :o

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 19:32

Thnx..
Misschien dat ik toch ook gewoon iets anders ga gebruiken!

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 22:26

Afbeelding

Ik meld me hier ook met Maple, mijn labrador, nu 5 maandjes oud en super enthousiast en nieuwsgierig. Zij gaat mijn huidige hulphond opvolgen, die vertrekt over 2 weken naar Canada en gaat daar bij mijn ouders van haar pensioen genieten. Ik vind het ontzettend moeilijk om haar te laten gaan, ze is echt mijn grote steun en toeverlaat, maar voor haar is het wel het beste.

Afbeelding

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 22:30

Welkom hier! Wel fijn dat je oude hulp hond lekker bij je ouders mag wonen, wel ver weg.. snap dat je haar gaat missen

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 22:31

Mjelleke schreef:
[ [url=m/z5lydi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik meld me hier ook met Maple, mijn labrador, nu 5 maandjes oud en super enthousiast en nieuwsgierig. Zij gaat mijn huidige hulphond opvolgen, die vertrekt over 2 weken naar Canada en gaat daar bij mijn ouders van haar pensioen genieten. Ik vind het ontzettend moeilijk om haar te laten gaan, ze is echt mijn grote steun en toeverlaat, maar voor haar is het wel het beste.

[ [url=m/zqwUF1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wow, wat gaaf en heftig tegelijk dat je je huidige en nieuwe hulphond bij elkaar hebt nog even. Wel fijn dat ze naar je ouders kan, maar dat is een stukje vliegen wel zeg :oo (althans, tenzij jij daar ook in die hoek woont natuurlijk :') )

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 22:33

Och jeetje, afscheid moeten nemen van je hulphond. Voor de hond snap ik het. Die zal blijven helpen als hij bij jou blijft gok ik? Maar wat zwaar. Altijd bij je en dan is ie weg. Gelukkig een knappe opvolger!

Afbeelding
Ik ben trots. Vandaag is Bo weer meegeweest naar stal. De stalhond zat binnen, dus ze kon lekker haar eigen gang gaan. Meerdere malen lag ze net buiten de ingang van de stallen lekker te relaxen en te wachten op mij. En tijden het rijden ( dit heb ik voor het eerst gedaan) ook super knap. Ik heb haar nog wel vastliggen aan een longeerlijn, maar toch. Weer een stapje verder.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 23:11

Super als dat zo kan! Zeker als ze het dan ook nog goed doen :j

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 23:16

Met mijn andere herder deed ik dit ook altijd. En zo kan ze mooi de hele avond scharrelen

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 23:18

Dapper Maple! En heel veel succes met je nieuwe hond!!

Wat super goed van Bo, oortjes er alert op! Heerlijk dat dat goed is gegaan!