Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 12:14

Mooie scape Denise! Ik zou er zelf misschien nog wat meergedroogde plantjes ed in hebben gedaan om de open plekjes wat meer 'kleur' te geven! :)
Ik heb van de week de bellie bak eindelijk gedaan, maar die is niet zo heel spectaculair geworden om eerlijk te zijn.

JesdaJinn

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 12:56

Ik ben morgen vrij. Denk de bak ook maar even verschonen en dan een echte scape bouwen.
Heb er nu voor nood wat extra huisjes etc ingezet om de open plekken op te vullen.

Eerst afwachten hoe erg de fysio mij zo te pakken heeft. Vorige week was geen pretje..

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-20 14:55

Dankjulliewel voor de lieve reacties op mijn scape. Het heeft letterlijk bloed zweet en tranen gekost omdat ik echt mijn pijn aan het negeren was; niet handig maar ach, als ik straks weer hoor dat er een tevreden hamstertje in woont <3

Ceetje_bokt schreef:
Ik heb ook geen hamster, maar vind de bakken zo gaaf. En het stomme is: twee weken geleden was in bij Wesdijk, maar ben stik vergeten om naar de scapebakken te kijken. 8)7 Ik kwam heel specifiek voor k9hondenkoekjes die in de connectables passen. Ik zou bijna zo’n bak neerzetten alleen om naar te kijken. Het past wel een beetje bij mijn ‘dinosaurusbak’ hahaha. Ze heet Charlotte en heeft een roze mutsje op.

[ [url=m/U0ieXK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh wat leuk dat je bij ons in de winkel was :) Eén scape bak staat op de knaagdierenafdeling en de andere staan boven in de 'showroom' bij de rest van de kooien. Ach voor de volgende keer als je weer K9snacks nodig hebt ;)

Maar je kan inderdaad ook op zo'n manier scapen. Bij de Intratuin doen ze veel van die vazen 'scapen'. :P

__Sannne schreef:
Ohja sorry, niet goed gekeken. Hij is echt prachtig en zou hem zo op willen halen, maar tegelijkertijd wil ik ook graag zelf eentje bouwen en het is een beetje ver weg. :')

Ik ben afgelopen weekend verhuisd naar een appartement waar heel mooi ruimte is voor een hamster. Mijn vriend staat er gelukkig ook achter dus ben mij nu rustig aan het oriënteren op een hamster en hamsterscaping. Wil eerst alles in huis hebben en dan bij een fokker informeren voor een Russische dwerghamsters. Zoveel zin in!

Dat is niet erg, het staat er ook niet heel duidelijk - ik weet waar ik moet kijken haha. Zelf bouwen is ook heel leuk! Wat ik wel vaak aangeef is dat het ook fijn is om direct 'goed' te beginnen om het later zelf over te nemen. Maar aan de andere kant, als je geen haast hebt is zelf puzzelen ook net zo leuk! *\o/*

Ontzettend leuk dat jullie toch overwegen een hamstertje aan te schaffen. Zoals ik al zei; je bent altijd welkom :)

AlwaysH schreef:
Mooie scape Denise! Ik zou er zelf misschien nog wat meergedroogde plantjes ed in hebben gedaan om de open plekjes wat meer 'kleur' te geven! :)
Ik heb van de week de bellie bak eindelijk gedaan, maar die is niet zo heel spectaculair geworden om eerlijk te zijn.

Nou ik vind dat je die dan ook moet tonen hoor! :Y) :P
Bedankt voor je feedback. Normaal ben ik wel wat uitgebreider met plantjes maar ik was echt op. Dan wordt ik ook suf en dan zie je dat soort dingen niet meer. Het belangrijkste is dat de scape verder in orde is voor een toekomstige hamster *\o/*

JesdaJinn schreef:
Ik ben morgen vrij. Denk de bak ook maar even verschonen en dan een echte scape bouwen.
Heb er nu voor nood wat extra huisjes etc ingezet om de open plekken op te vullen.

Eerst afwachten hoe erg de fysio mij zo te pakken heeft. Vorige week was geen pretje..

Leuk, ik ben benieuwd! Sterkte bij je fysio :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 15:03

Heb je voor hamsters eigenlijk eetbare plantjes? Die hadden we voor de Baardagamen bijvoorbeeld wel. Want die zou je in zo'n scape kunnen verwerken. Of werkt dat zo niet?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-20 15:07

kiwiwitje schreef:
Heb je voor hamsters eigenlijk eetbare plantjes? Die hadden we voor de Baardagamen bijvoorbeeld wel. Want die zou je in zo'n scape kunnen verwerken. Of werkt dat zo niet?

De plantjes die je in de bak kunt zien zijn van JR Farm en die zijn eetbaar. Dat zijn onder andere gierstsoorten. Ondertussen waait er een ''hype'' (mag het niet zo noemen maar ach) door Nederland wat betreft het gebruiken van echte plantjes. En dan bedoel ik knaagdiergras, Zebragras, Selderij en dergelijke. Zelf ben ik hier echt geen voorstander van omdat er niet veel informatie over bekend is en het niet zonder risico gebruikt kan worden. Dus ik brand mijn handen daar niet aan en zal het ook niet adviseren.

Voor geïnteresseerden is er in de Facebook groep wel een document samengesteld door iemand die zich er meer in verdiept heeft. Maar ook daar staat duidelijk het risico vermeld.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 15:10

Ja ik doelde dus echt op nog levende plantjes :P We hadden voor de baardagamen Golliwoog (ofzoiets) en op dat kaartje stonden altijd vogeltjes en knaagdiertjes.

Al kan ik me ook voorstellen dat ze dan in 1x zo'n plantje leeg vreten oid ipv hun normale voer nog :P

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 00:14

Floki is echt zo schattig

Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 00:24

Is hij ook!
Echt leuk om lezen dat je zo enthousiast met hem bent!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 07:56

Echt een schatje is het, zo klein rond bolletje.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-20 17:28

Even het verhaaltje van facebook gekopieerd :P

Vandaag de hamsterkamer weer op orde gebracht (weekelijkse schoonmaak) en daarbij twee hokken gerestyled.

Chanou, mijn laatst geboren zelfgefokte dame, is bijna twee jaar oud maar een bloedfanatieke graverd. Hartstikke leuk, je herkend alleen niets meer terug. Het is net een gerbil.. Nu ik begon te merken dat ze klaar was met de andere inrichting was het tijd voor iets nieuws dus zodoende. Vanwege het fanatieke graafgedrag bewust geen zand 'op de grond' en de volledige 3060cm2 om te graven. Binnen 10 minuten was ze onder gedoken en ondertussen is de voorzijde opgehoogd.

Mijn Robo dame Freya, ook hier geboren, tikt ook bijna de twee jaar aan maar weet ook nog prima hoe ze onder de grond kan leven En aangezien ik daar wel eens een huisje uit de bak haal & die vervang was die ook aan een nieuwe inrichting toe. Zelfde verhaal met het zand. En ook Freya is nergens meer te vinden

Beide dames zijn dus weer tevreden. Tot op heden nog erg blij dat ik voor de SAMLA bakken heb gekozen met 3060cm2 aan ruimte voor mijn dwerghamsters. Heel mooi zijn ze niet maar de hamsters zijn tevreden & ik kan ze fatsoenlijk verschonen & bijhouden. Double win

Binnenkort mijn 120 Syren bak....

Afbeelding

Afbeelding

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 22:25

Mooie scapes weer Denies! Zal je zeker een berichtje doen zodra ik serieus ga zoeken voor een hamster. :)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 11:07

Bij mij is tussen maandagavond en vanochtend Peanut overleden. Ze was nog geen 2 jaar, maar wel te verwachten aangezien ze op 1 jaar en 4 maanden ook al blind werd. Ik ben blij dat ik haar niet heb meegesleept naar Texel nog. Ik heb ook de afgelopen maanden, sinds vorig jaar september de bak qua indeling niet meer veranderd. Dat vond ik niet fair voor haar, omdat ze blind was. Ik heb alleen af en toe de bovenste laag vernieuwd sindsdien en het wiel en zand verschoond. Hier een foto in een spoiler van hoe mijn moeder haar vond... |(
Spoiler:
Afbeelding

En een foto van hoe ze was. Ze was altijd erg graag op de hand.
Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-20 11:21

Ooh Jorex sterkte :( Je hebt het wel goed aangevoeld! Goede keus gemaakt.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 11:44

Aah, sterkte Jorex!! Nooit leuk!! :(

Mijn ukken beginnen hamsters te worden:
[BB-ITP] Lief en schattig nestje Syrische hamsters (goudhamsters)

En Vicky is gisteren gedekt, wat goed leek te gaan, maar toch weer opeens fout toen ze al bezig waren. Die heeft nu een behoorlijk gat... Maargoed, als het niet dichtgaat ga ik wel even naar de da.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 11:55

Ja, ik ben echt blij dat ik haar niet heb meegesleept. Ik zit er nu wel over na te denken om dan mijn spullen als ik thuis ben geweest mee te nemen hierheen zodat ik hier een jong hamstertje weer kan hebben, eventueel eentje die nu in een klein kooitje zit, redden. Ik mis het hebben van een huisdier als gezelschap 's avonds. Ik ga dit weekend toch naar huis. Mijn vriend zou eerst hierheen komen, maar zijn opa is ernstig ziek en gaat heel slecht. Dus ik heb besloten naar huis te gaan.

@AlwaysH, gaat dat wel vaker zo mis dan? Beterschap voor Vicky.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 12:01

Bij Vicky wel, vicky is een tr*t :+
Houd ze daarom ook in de gaten, want als mn man haar ook maar iets te hard vastgrijpt, slaat ze om.

Moet je voorstellen wat er gebeurt als er twee Syrtjes in een hokje zitten... pfff :\ Gebeurt af en toe nog steeds natuurlijk.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:02

Pfft. Ik zit hier wel echt mijlenver van de fokkers vandaan. Het zijn echt allemaal syrenfokkers hier in Noord-Holland.

Oh ja, dat is echt vreselijk als mensen ze samen willen houden.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:19

Veel sterkte Jorex Y;(

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-20 14:49

Jorex schreef:
Pfft. Ik zit hier wel echt mijlenver van de fokkers vandaan. Het zijn echt allemaal syrenfokkers hier in Noord-Holland.

Oh ja, dat is echt vreselijk als mensen ze samen willen houden.

Nee hoor, je hebt Double Special ook in Noord-Holland wonen en zij fokt Syrtjes én Rusjes :)

Lekker dan Chantal, een hamster met een gat :')

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:35

Ik stuur je wel een foto Denise, het ziet er echt nog tien keer erger uit... :=

@Jorex, gewoon een grote bak neerzetten. O:)

En ja, Double Special fokt ook, maar die promoot dit niet zodanig... Dus daar kom je ook vrijwel niet achter.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-20 18:05

AlwaysH schreef:
Ik stuur je wel een foto Denise, het ziet er echt nog tien keer erger uit... :=

@Jorex, gewoon een grote bak neerzetten. O:)

En ja, Double Special fokt ook, maar die promoot dit niet zodanig... Dus daar kom je ook vrijwel niet achter.

Ja het is een heerlijke foto :Y) Jeetje .. ook een lekker bewegend gedeelte ook.

Hoe bedoel je niet promoten? Dat ze geen reclame maakt? Dat klopt wel, denk dat zij voldoende animo heeft en ze zit ook veel op het hamster forum. Momenteel wel minder.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 18:25

Purmerend is wel ver met de bus. Ik heb nu een goede fokster gevonden in Julianadorp die het ook eigenlijk niet promoot, maar die heeft haar hamsters in grote bakken en maakt ze handtam en ze fokt zonder inteelt. Dus dat klinkt goed. En het is vanaf de boot een uur met de bus, want ik ga dit weekend ook al met auto over en om nu 30 euro extra er bovenop te betalen als ik een hamster ga halen vind ik een beetje dol. Ik heb hier niet echt ruimte voor een grote bak, die van 80x50 gaat al amper passen. _O-

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 10:11

Je kan ons ook gewoon even een naam doorsturen, hè? ;) Er is echt een enkele fokker die we niet kennen, want het zijn er niet veel.

@denise, ja, ga straks even nieuwe honingzalf halen. Ze is ook gevoelig voor stof dus af en toe niest ze... maar wil niet dat ze nu ziek wordt als dr weerstand verlaagd.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 12:33

Weten jullie toevallig ook een Russische dwerghamster fokker in het Noorden? Ik wil opzich best naar Rotterdam reizen voor jouw fokkerij Denies, maar hoe fijn zo'n lange reistijd is voor een hamstertje durf ik niet te zeggen.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 12:51

Ik had mijn eerste hamster bij Sunlight vandaan maar die zijn gestopt, verder weet ik er geen in het noorden. Degene waar ik nu op de reservelijst sta, heeft geen hamstery naam dus die staat ook niet in lijsten. Maar goed die zit in Julianadorp.