Hondensport

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loolotte

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 19:20

Misschien een gekke vraag, maar wat voor een beloningstasje hebben jullie? := Ik heb er ondertussen al 3 van Zooplus gesloopt en misschien moet ik in iets beters investeren.. (heb overigens niks met agility dus zal jullie topic niet verder verstoren haha)

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 20:22

Ik heb dat bruine tasje van zooplus inderdaad. Ik klip dat wel niest vast aan mijn broek, maar haal door het lusje een bananentasje van Eastpak. Zo heb ik én de snoepjes bij de hand én ook plaats voor zakjes, speeltje, telefoon,...

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 20:42

Ik gebruik mijn jas- of broekzak.. :o

Had altijd een hekel aan die flapperende tasjes. Dus links is voor de koekjes en rechts voor sleutels, telefoon etc.. werkt voor mijn beter dan alle tasjes die ik ooit heb gehad.. :')

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 22:00

Diandra, ik ook hoor. Al heb ik ook die schortjes gezien, die lijken me zomers dan weer wel handig.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 22:38

Wij hebben inderdaad zo'n rok, niet alleen handig met trainen, maar ook met wandelen. :D

Nou, video 1 is er hoor. :+ Ik heb met opzet iets gedaan wat ik nog nooit op deze manier getraind heb, om te laten zien dat kleine dingen trainen echt wel makkelijk kan thuis!

Puk kent 'check' & 'kort'. Check voor rechts, kort voor links. In het parcours gebruik ik dit met hoge regelmaat en doet ze dit redelijk goed, alleen soms die kort genoeg om de vleugel naar mijn mening.

Mooi iets 'nieuws' dus.

In het begin beloon ik redelijk soepel, als de intentie van Puk goed is, of ze denkt netjes na dan beloon ik. Grove fouten worden niet beloond / niet gestraft, maar vraag direct hetzelfde opnieuw.

Voor haar (en de rest van onze honden) werkt deze techniek prima! Ik zie het als stap 1, en als stap 1 soepel loopt schuif ik door naar stap 2 en beloon ik iets minder soepel enzoverder.

Zo wordt het altijd een stapje moeilijker, maar ook duidelijker voor haar.

Ik zal proberen om het een week lang (Kort) te filmen, zodat jullie ook zien wat de vooruitgang is.

Hoop dat jullie het leuk (en leerzaam) vinden, of er in ieder geval iets aan hebben.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 09:09

Nummer 2!

Harvey is bezig met het leren van runnings, de mat kent hij nou 100%, zowel op de grond als op de afloop van de kattenloop. (Dat zal ik dinsdag ook een stukje filmen) Thuis maak ik het dus wat moeilijker door er een stap aan toe te voegen, hij zal de commando's voor links en rechts op het vlak moeten leren. Links = Zip, rechts = Zap. Die commando's kent hij nog niet, maar voordat ik een commando eraan ga koppelen moet de handeling wel al duidelijk zijn, daarom laat ik hem zelfstandig achtjes draaien die (met het raken van het vlak) beloond worden.

Ook hier worden de babystapjes weer beloond, en dat bouw ik per dag (normaal gesproken) uit, maar Harvey vind dit ontzettend moeilijk, dus we zijn nu al een dag of drie op 'hetzelfde punt'. Dat wilt zeggen, hij pikt het achtjes draaien steeds sneller op en heeft meer 'hits' op het vlak.

Ik heb dit zelf ook nog nooit op deze manier gefilmd en vind het interessant om te zien hoe bewust hij poot in het raakvlak zet nadat hij er echt over nagedacht heeft. Ik help hem niet, laat hem zelf denken over het gewenste gedrag. Als hij dat soms overduidelijk doet zie ik hem daarna met minimaal één voorpoot of één achterpoot in de mat raken. Knap kind! _O_

Dit doen we altijd ter afsluiting, dit vind hij makkelijk en omdat de falingskans minimaal is sluiten we het altijd positief af en hij heeft een goede boost voor zijn zelfvertrouwen.

Toen we de mat gingen aanleren was er geen matje, en het enige wat hij hoefde te doen was van links naar rechts lopen voor mij door. Daarna heb ik direct voor mijn voeten het matje gelegd, en het enige wat hij weer moest doen was van links naar rechts lopen. Dat hebben we steeds verder uitgebreid.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 10:52

Super leuk om te zien Kim! En ook fijn om te zien dat ik dus straks met de pup ook van die kleine dingen kan oefen in huis maar ook in de tuin! :D :D

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 08:28

Idd leuk om te zien, ik moet dan toch eens een sprong op de kop tikken, kan ik net wat meer dingetjes oefenen.

Zondag weer een leuke training gehad bij Tom en Katja, super trots hoe Roetsj bepaalde lastige lijnen liep (waar sommige verder getrainde honden dan weer moeite mee hadden). Helaas geen filmpjes dit keer. We l was de wip daar weer spannend en vooral omdat Tom erbij stond leek het wel. Thuis maar verder oefenen, daar gaat het steeds wat beter.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 08:51

fannetje schreef:
Idd leuk om te zien, ik moet dan toch eens een sprong op de kop tikken, kan ik net wat meer dingetjes oefenen.

Ik zat gister inderdaad ook al te kijken :') helaas zonder resultaat.
Ik heb alleen zo'n prik hindernis van zooplus toen :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 09:08

Je kunt ook grote pionnen gebruiken! Sprongen hier in de buurt vinden is erg moeilijk ja.

Wij willen nog altijd bij Galican bestellen, maar ik denk dat ik de springen meebestel met de kattenloop, als ze dan moeten versturen dan liever alles in een keer. Dat is best een dure aangelegenheid!

Maarja, de sprongen verslijten ook bijna niet. Dat scheelt, ze gaan jaren mee.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 09:48

Ik houd die tweedehands dingen in de gaten in de hoop dat iemand een sprong weg doet en anders misschien zelf 1 maken van hout. Als de tuin af is haha

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 17:51

Ik ben uiteindelijk toch uitgekomen op een bubba.

https://leer2020.nl/product/bubba-kynol ... nederland/

Ik train bij kynologisch Nederland, waardoor ik hem in de praktijk in gebruik heb gezien voordat ik hem kocht. Nog geen seconde spijt van gehad. Maar er zijn ook andere modellen, dus rondneuzen is de moeite.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 18:34

Ik meld me hier ook!
Ik heb een westpointer met de naam Lieve.. ze is sinds september bij mij..

Afbeelding

Ik heb met haar de eerste gehoorzaamheidscursus gedaan en begin binnenkort aan de tweede.. daarna wil ik graag agillity met haar gaan doen

Verder heb ik ook pas een step gekocht en ga ik met haar steppen.. al geloof ik niet dat we daar snel wedstrijden in zullen doen haha
Ook wil ik met haar in de toekomst nog wat speurwerk gaan doen.. dus plannen genoeg!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 21:18

Ik ga ook meelezen!

Heb een pup van 13 weken (mix van border/ aussie/ bouvier en berner sennen). We zijn nu bezig met de puppencursus en clicker training. Dat pikt mevrouw goed op dus willen we hierna doorgaan met de vervolgcursussen. Uiteindelijk willen we agility gaan doen. Dat duurt natuurlijk nog een flinke tijd maar tot die tijd kan ik natuurlijk al wel van andermans ervaringen leren!

Afbeelding

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 16:09

Zijn hier ook mensen die agillity wedstrijden doen met hun hond?

Ik zou graag competities willen gaan doen in de toekomst maar ik weet niet goed hoe het in zn werk gaat.. kun je je gewoon inschrijven of moet je aan bepaalde dingen voldoen enz?
Is er iemand die mij kan vertellen wat ik moet doen als ik wil starten?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 17:08

Licor schreef:

Ik zou graag competities willen gaan doen in de toekomst maar ik weet niet goed hoe het in zn werk gaat.. kun je je gewoon inschrijven of moet je aan bepaalde dingen voldoen enz?

Waar wil je wedstrijden gaan lopen?

Landelijk, of regionaal?

troi schreef:
Ik ga ook meelezen!

Heb een pup van 13 weken (mix van border/ aussie/ bouvier en berner sennen). We zijn nu bezig met de puppencursus en clicker training. Dat pikt mevrouw goed op dus willen we hierna doorgaan met de vervolgcursussen. Uiteindelijk willen we agility gaan doen. Dat duurt natuurlijk nog een flinke tijd maar tot die tijd kan ik natuurlijk al wel van andermans ervaringen leren!

[ [url=m/MscpaD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Met deze kruising zou ik eerder kiezen voor hoopers of een andere minder belastende sport dan agility.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 17:42

KimD schreef:
[

troi schreef:
Ik ga ook meelezen!

[ [url=m/MscpaD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Met deze kruising zou ik eerder kiezen voor hoopers of een andere minder belastende sport dan agility.

We hebben nog even te gaan. Eerst zien hoe ze uitgroeit en wat ze leuk vindt. Ze was de kleinste van haar nest maar dat wil niet zeggen dat ze niet alsnog log wordt natuurlijk. Vooralsnog houd ik alles open.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 18:57

KimD schreef:
Licor schreef:

Waar wil je wedstrijden gaan lopen?

Landelijk, of regionaal?

Ik denk in eerste instantie regionaal, maar als ze t goed op pakt dan wil ik best landelijk wedstrijden gaan doen..

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 19:17

Regionaal is voor jou ARL (Agility Regio Limburg), maar dat is niet te vergelijken met landelijk. Het niveau daar (en de parcoursen) zijn veelal om te janken. Landelijk moet je een licentie aanvragen via de RvB.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 19:18

Ow bedankt voor de info!
Ik heb me op Facebook ook al bij een groep aangemeld en zo krijg ik hopelijk ook wat meer info

Moet je ook nog lid zijn van specifieke verenigingen?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 17:35

Diandra, je start zondag achter ons met Elin! :D

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 18:02

KimD schreef:
Diandra, je start zondag achter ons met Elin! :D

ja klopt.. :P Ik zag je ook al op de lijst staan.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 09:45

Veel plezier vandaag Diandra en Kim! Hopelijk staan er fijne rondjes.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 13:43

Wij hebben een heerlijke ochtend gehad. Zo trots op mijn meisjes. <3

JP had Dana een fout op de palen, mijn schuld, ik had geen vertrouwen in haar en was daardoor te laat mee. Daarna herstelt en heel knap.

Puk was ook heel knap, werkte als een trein, alleen wilde ik teveel controleren en daardoor een keer 'Puk' teveel geroepen en kwam naar me toe. Jammer, maar wel een snelle tijd inclusief herstel, dik tevreden.

VP1 was Dana foutloos en 2e, knappe kale! <3 Puk had een DK, ze nam de verkeerde tunnel. Ik zei 'tunnel' en zij nam een tunnel naar mijn handelen, alleen had ze links moeten hebben en nam rechts. Oeps! :') Wel hele mooie touch, kat moeten herstellen door mijn eigen fout, maar toen deed ze hem top. Dus al met al alles positief! <3 *\o/*

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 17:41

Hier ook tevrede.. ze begon wat lomp op de jumping door gelijk vol in de eerste twee sprongen te springen, na haar even terug geroepen te hebben wel oke afgesloten.

Vp1 ging ze onderuit in de tunnel en kwam ze via de ingang er weer uit, hersteld maar was wat twijfelachtig en later nog een latje.

Vp2 al snel een disk door mijn fout maar daarna super fijn het rondje afgemaakt.

Filmpjes zijn aan het uploaden.

Edit:
Jumping

Vp1

Vp2