Tweede kat erbij ja of nee?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-18 15:42

gett schreef:
Haha die staarten foto's :')

Zo leuk om te zien dat het vaak toch goed gaat!

Hier gaat het ook goed, ze beginnen al te spelen en het leuke is dat de bange kat steeds meer bij me komt liggen en aandacht vragen!

[ [url=m/8hDNZZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Omg wat een heeeerlijke kitten heb je daar, echt om fijn te knijpen van het knuffelen <3

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-18 15:44

Daphara schreef:
Femke(ll) schreef:
Ooooh wat een fijne foto's vooral die van het likken <3.

Ik maak me een klein beetje zorgen om Flip (ik maak me snel zorgen, haha. Maar toen flip bij ons kwam was hij erg ziek dus hij is mn zorgenkind). Hij eet sinds gisteren zijn natvoer niet meer. Als ik het ga pakken doet ie wel alsof ie uitgehongerd is net zoals altijd, mauwen en om me heen lopen, maar zodra ik het neer zet moet ie er niks van weten. Hij eet wel brokjes daarentegen.. ik vind het vreemd want zn natvoertje vindt ie normaal zo lekker. Doortje eet wel goed. Ik durf het ook niet te laten staan want dan komen er binnen de kortste keren vliegen op dus dan zet ik t maar weer weg in de koelkast.. pff hopelijk komt t gewoon door t warme weer ofzo.

Dat is zeer waarschijnlijk!

Ik geef in mijn kittenpakketten altijd een paar poutches Royal Canin instinctive mee. Dat zijn ‘vlees’brokjes in saus. Ik zeg altijd als ze dat niet meer willen eten zijn ze echt ziek en moet je naar een dierenarts. Je kunt het bij elke dierenspeciaalzaak kopen in een doos van 12 poutches.

Ik geef met dit weer elke dag trouwens ook een kom met OR-ace, meestal geef je dat alleen als ze diarree hebben, maar er zitten belangrijke voedingstoffen in en geeft ze net wat extra weerstand in de darmen tegen de bacterieën die zich sneller ontwikkelen met dit weer. Je kunt OR-ace bestellen bij medpets of ophalen bij je dierenarts.

Hij eet zijn natvoer nog steeds niet heel best maar ik zie hem echt wel 10x per dag of meer brokken pakken dus hij krijgt wel gewoon voeding binnen. Zo lang ie verder gewoon gezond is, geen diaree heeft ga ik dat denk ik niet geven, maar goed om in gedachten te houden! :) dankje voor de tip!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 16:02

Femke(ll) schreef:
Daphara schreef:

Dat is zeer waarschijnlijk!

Ik geef in mijn kittenpakketten altijd een paar poutches Royal Canin instinctive mee. Dat zijn ‘vlees’brokjes in saus. Ik zeg altijd als ze dat niet meer willen eten zijn ze echt ziek en moet je naar een dierenarts. Je kunt het bij elke dierenspeciaalzaak kopen in een doos van 12 poutches.

Ik geef met dit weer elke dag trouwens ook een kom met OR-ace, meestal geef je dat alleen als ze diarree hebben, maar er zitten belangrijke voedingstoffen in en geeft ze net wat extra weerstand in de darmen tegen de bacterieën die zich sneller ontwikkelen met dit weer. Je kunt OR-ace bestellen bij medpets of ophalen bij je dierenarts.

Hij eet zijn natvoer nog steeds niet heel best maar ik zie hem echt wel 10x per dag of meer brokken pakken dus hij krijgt wel gewoon voeding binnen. Zo lang ie verder gewoon gezond is, geen diaree heeft ga ik dat denk ik niet geven, maar goed om in gedachten te houden! :) dankje voor de tip!

Ik geef het ook zeker niet standaard, alleen als ze niet willen eten, als een soort van dubbel check. Als ze het niet willen eten, dan zitten we zo bij de dierenarts.

Maartje1990

Re: Tweede kat erbij ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 16:57

Onze eerste kat at dat natvoer niet.... ze likte de gelei er af en that's iT. Ts he geeft Nutrivet toch? Ben je recent helemaal overgestapt? Als in misschien sinds je 100% Nutrivet brokjes geeft die die neppe vlees brokjes minder lekker vindt omdat Nutrivet meer vlees bevat?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 17:00

Wij aten laatst gekookte kat trouwens! Echte delicatesse!
*Afbeelding

*no animals were harmed when taking this picture

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 17:18

:) Kat uit het pannetje.... lekker!
Mijn kat weigert al haar hele leven natvoer.
Sommigen katten zijn gewoon heel kieskeurig.

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-18 18:32

Maartje1990 schreef:
Onze eerste kat at dat natvoer niet.... ze likte de gelei er af en that's iT. Ts he geeft Nutrivet toch? Ben je recent helemaal overgestapt? Als in misschien sinds je 100% Nutrivet brokjes geeft die die neppe vlees brokjes minder lekker vindt omdat Nutrivet meer vlees bevat?

Ja klopt ik voer nutrivet brok! Maar het vlees dat ik geef bevat ook heel veel echt vlees, ik geef m steeds gewoon maar een kwartje van wat Doortje in totaal krijgt, met een beetje geluk eet ie dat op en als ie het laat staan heeft doortje geluk :') (die gaat er heel hard op haha).
Omg jouw kitten in de pan, zó lief, en lekker <3

Ik heb gisteren ff alle speeltjes onder de bank en de kasten uitgevist :')
Afbeelding

Doortje die op het balkon ligt te genieten dat het niet meer zo heet is
Afbeelding

En dit is gewoon flips standaard manier om af te koelen :')
Afbeelding

Hou van mn kits <3
Afbeelding

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 08:18

Hoi allemaal! Wij hebben sinds gisteravond een Ragdoll kitten (11 weken) in huis, hij is van een vriendin van me, maar ze blijkt heel allergisch voor langharige katten. Dus echt heel balen.

Nu is het nog even een beetje wennen met mijn andere kat Mario (3 jaar). Die vind het nog niet zo wat..
Als Radler (zo heet de kitten,) te dichtbij komt, gaat Mario blazen en grommen. Verder hebben ze niet naar elkaar geslagen of gevochten. Gisteravond laat lagen ze wel bij elkaar in de buurt en toen was het wel even goed. Hebben jullie enig idee wanneer ze elkaar wat leuker zouden kunnen gaan vinden? Mijn vriend maakt zich een beetje zorgen om Mario, die is dus een beetje prikkelbaar.

Dit was de eerste kennismaking:

Afbeelding

Afbeelding

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 08:29

Hij is er net. Laat ze lekker hun gang gaan. Hier was het na een week boos doen (van de oudste) ineens prima, maar kan veel langer duren. Is van tevoren natuurlijk niet te zeggen. Time will tell. :)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 10:56

Huh, een ragdoll die met 11 weken al mag verhuizen (voor de tweede keer?)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 10:59

Daphara schreef:

Ja, de fokster wilde hem eigenlijk al met 8 weken de deur uit hebben.. Beetje bijzonder.
Maargoed, daar ben ik verder niet bij betrokken geweest.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 11:13

Maanlicht schreef:
Daphara schreef:

Ja, de fokster wilde hem eigenlijk al met 8 weken de deur uit hebben.. Beetje bijzonder.
Maargoed, daar ben ik verder niet bij betrokken geweest.

Nou, dan weet je zeker dat het een prutfokker of wel broodfokkers is. Kun jij niets aan doen hoor, maar ik kan je garanderen dat je vriendin te veel geld voor dit stamboomloze kitten heeft betaald. Ik gok €300-400? Zo jammer dat mensen daar nog in trappen.

Voor nu, even de boel laten bezinken... het kitten is nu voor de tweede keer verhuist en heeft vooral rust nodig en zo min mogelijk stress, dus even zo min mogelijk bezoek in huis en als het nog niet lekker gaat met de al aanwezige kat, het kitten en de kat af en toe scheiden op momenten dat je er zelf niet bij bent. Ook even niet naar de dierenarts voor een enting, tot alles rustig is, geef het kitten de tijd om goed bij te komen voordat je tripje naar een dierenarts gaat maken.
Normaal hoeft dat niet, maar 2x verhuizen in zo’n korte periode bij een kitten dat nog iets wat te vroeg uit het nest is gegaan is een flink risico met betrekking tot stress en een mogelijke dip in de weerstand.

De Ragdoll is een behoorlijk ingeteelt ras, dus weerstand is vaak al wat gevoeliger, helaas hebben ze ook de nodige erfelijke problemen, daarom zou ik iedereen adviseren alleen van een goede fokker die op erfelijke ziekten test (dmv regelmatig een echo en niet alleen DNA) te kopen, goede fokkers letten ook op de inteelt tussen beide lijnen. Bij stamboomloze kittens weet je gewoon niet wat er achter zit en is er vaak nergens op getest bij de ouders.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 13:09

Je hebt helemaal gelijk.. Ik was er vanaf het begin niet echt een voorstander van, maar ze wilde er heel graag eentje. Het is wel een plaatje om te zien en heel mensgericht.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 14:16

Ja maar hopen op het beste ;-)

Hopelijk wennen ze snel aan elkaar.. hier duurde het een dag of 3

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 15:49

Ik zal het nogmaals zeggen, koop nooit een stamboomloos ‘ras’ kitten.
Als iemand al een raskat overweegt, wil ik diegene echt wel op weg helpen naar een goede betrouwbare fokker van dat ras.

Een stamboom kost bij mijn vereniging €15, dus dat maakt een raskat niet duur.

Wat een raskat duurder maakt is de zorg die er in gaat zitten om zo goed en gezond mogelijk een kitten te fokken die je met een gerust hart met volledige garantie kunt laten verhuizen.

Hier worden de fokkatten regelmatig getest op HCM en PKD en andere hart en nieraandoeningen via echo, eenmalig ook via DNA (die slechts één van de mogelijk verantwoordelijke genen kan identificeren) en worden ze via bloed getest op FiV en FeLV. Samen kost dat al €250 per kat per jaar.

Daarnaast ben ik altijd bezig met inteelt verlagen, ik haal mijn dekkaters uit het buitenland, mijn vorige kwam uit Marseille en mijn nieuwe komt uit Noorwegen. Ookvoor deze nieuwe kater heb ik twee jaar moeten zoeken, om een lijn te vinden die ver van mijn huidige lijnen ligt, dus in 6-7 generaties terug geen lijnteelt geeft. Daarnaast pluis ik de stamboom helemaal uit en als een voorouder vanwege onduidelijke oorzaak is overleden, neem ik de kat al niet op in mijn fokprogramma.
Mijn nieuwe kater kost €2000 exclusief mijn reis en verblijfskosten om hem op te halen.

Kittens blijven hier tot tenminste 13 weken, vaak 14-16 weken. Ze worden 2x geënt, meerdere malen ontwormd, gechipt, krijgen een stamboom, paspoort en gezondheidsverklaring. Indien gewenst, laat ik ze hier ook castreren voordat ze verhuizen. Ze verhuizen met een groot kittenpakket, gevuld met speeltjes, een flinke zak brok, blikjes en (ingevroren) vers vlees.

Daarnaast sta ik volledig garant voor de gezondheid van de kittens en reikt de garantie mbt aangeboren of erfelijke afwijkingen nog jaren door. In geval van infectieziekte, moet er naar de omstandigheden gekeken worden, maar (even afkloppen) er zijn nog maar 3 kittens van mij overleden. 1 had een allergische reactie op medicatie, 1 had een hartstilstand (sectie wees uit dat het kwam door een bacteriële infectie, die op het hart geslagen was) en 1 kitten had FIP met 2 jaar, nadat de eigenaar de katten van de buurvrouw in huis heeft gehad voor een aantal weken (verhoogde stress en infectiedruk). De drie katjes waren ten tijde van hun overlijden tussen de 2-4 jaar, alle eigenaren hebben van mij weer een ander kitten voor de helft van de normale prijs gekregen.

Een kitten kost bij mij €700

Bedenk goed dat marktplaats fokkers van ‘ras’ katjes zonder stamboom bijna geen kosten maken. Kittens gaan weg als ze goed en wel zelfstandig eten. Geen entingen, zelden ontwormen, zelden goed premium voer, geen chip, paspoort of stamboom, ouders worden niet getest op ziekten of erfelijke aandoeningen en je hebt geluk als je nog een mini zakje brokjes meekrijgt als kittenpakket. Garantie tot de deur en that’s it. Ik snap echt niet dat mensen daar honderden euro’s aan uit geven. Je betaald alleen voor de naam van het ras, verder krijgen de kittens soms niet eens de zorg die een HTK kitten nog wel krijgt, omdat het de ‘HTK fokkers’ tenminste niet om het geld te doen is.

Zelf ontwormen (met goed spul), enten en chippen ben je al zo €200-250 kwijt. De eerste benodigdheden als zo €50 (geef ik mee in kittenpakket). Bereken het voer wat je kwijt bent tussen de 8-14 weken, kittens eten meer dan volwassen katten op die leeftijd, dus het is alleen maar goedkoop voor de ‘fokkers’ om ze vroeg weg te doen.

Echt, bezint eer ge begint aan een ‘ras’ kat. Mijn PB staat altijd open als je op zoek bent naar een goede fokker van een bepaald ras, ik help graag, want ook niet alle stamboom fokkers zijn super, maar er zijn er genoeg die dat wel zijn.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 16:25

Hij is wel ontwormd en heeft zijn eerste enting gehad. Mijn vriendin heeft hem zaterdag opgehaald en toen had hij al hele dunne ontlasting. Viel volgens de fokker heel erg mee. We vertrouwden het niet en hebben het laten onderzoeken en hij blijkt Giardia te hebben. Iemand hier al een keer katten daarvoor behandeld? Ik ga sowieso de boel helemaal schoonmaken hier na de kuur, en mijn andere kat krijgt ook een kuur.

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 16:27

De kitten is er nu toch al? Dus lijkt me nu niet allemaal meer aan de orde. :o

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 16:28

Altijd handig om de informatie te plaatsen voor mensen die ook een raskat overwegen en "weinig" willen betalen.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 01:37

Maanlicht schreef:
Hij is wel ontwormd en heeft zijn eerste enting gehad. Mijn vriendin heeft hem zaterdag opgehaald en toen had hij al hele dunne ontlasting. Viel volgens de fokker heel erg mee. We vertrouwden het niet en hebben het laten onderzoeken en hij blijkt Giardia te hebben. Iemand hier al een keer katten daarvoor behandeld? Ik ga sowieso de boel helemaal schoonmaken hier na de kuur, en mijn andere kat krijgt ook een kuur.

Panacur pasta, 5 dagen en na 2 weken weer herhalen. Giardia is hardnekkig en lastig onder controle te krijgen, je hebt kans dat je na een aantal maanden weer moet herhalen. Inderdaad de kattenbak goed schoon houden en 2x per week schoonmaken met chloor of dethol, indien je dethol gebruikt, wel weer nareinigen met een allesreiniger.
(dethol is giftig voor katten, maar wel super fijn ontsmettingsmiddel middel)

Ik heb het nooit gehad hier, maak ik ken fokkers die er na een jaar nog last van hebben. De kosten voor de behandeling van je kitten kun je op de fokker verhalen, ondanks dat zij niet een geregistreerd fokker is, ligt de bewijslast de eerste 6 maand nog steeds bij haar, dus zij zal moeten aantonen (door middel van het testen van al haar huisdieren) dat zij geen giardia heeft in haar dierenbestand om onder de rekening uit te komen. De kosten voor het testen zullen hoger zijn dan de kosten voor de behandeling. Ik zou haar dus aansprakelijk stellen voor de gemaakte kosten.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 20:40

Mijn vriendin heeft de helft van het geld van de kitten teruggekregen van de fokker en hij is naar een nieuw huisje gegaan (waar zijn broertje ook zit). Onze kat wilde al vanaf donderdag niet eten, en hij zat hier toch maar tijdelijk, dus is hij zaterdagavond verhuisd.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 21:21

Ah..arme kleine ding. Hopelijk heeft hij nu dan een thuis waar hij blijven mag.
Hou je er rekening mee dat jouw kat nu heel goed ook besmet kan zijn?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 21:49

Toby en Baloe zijn inmiddels vriendjes! <3

Afbeelding
Afbeelding

Onderste foto moest ik erg inzoomen want ze speelden heel lief en wilde ze niet storen. :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 21:50

Achgus, wat leuk! :+:

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 21:59

IMJ schreef:
Ah..arme kleine ding. Hopelijk heeft hij nu dan een thuis waar hij blijven mag.
Hou je er rekening mee dat jouw kat nu heel goed ook besmet kan zijn?

Jazeker, mijn kat wordt ook behandeld!

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 22:02

Wij hebben vanavond onze kitten opgehaald, onze 6e kat. Ging gelijk super. De anderen kwamen meteen even snuffelen en later ging één er zelfs al bij liggen. Kleine ding doet het ook super, echt een schatje is het :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding