Maanlicht schreef:Hij is wel ontwormd en heeft zijn eerste enting gehad. Mijn vriendin heeft hem zaterdag opgehaald en toen had hij al hele dunne ontlasting. Viel volgens de fokker heel erg mee. We vertrouwden het niet en hebben het laten onderzoeken en hij blijkt Giardia te hebben. Iemand hier al een keer katten daarvoor behandeld? Ik ga sowieso de boel helemaal schoonmaken hier na de kuur, en mijn andere kat krijgt ook een kuur.
Panacur pasta, 5 dagen en na 2 weken weer herhalen. Giardia is hardnekkig en lastig onder controle te krijgen, je hebt kans dat je na een aantal maanden weer moet herhalen. Inderdaad de kattenbak goed schoon houden en 2x per week schoonmaken met chloor of dethol, indien je dethol gebruikt, wel weer nareinigen met een allesreiniger.
(dethol is giftig voor katten, maar wel super fijn ontsmettingsmiddel middel)
Ik heb het nooit gehad hier, maak ik ken fokkers die er na een jaar nog last van hebben. De kosten voor de behandeling van je kitten kun je op de fokker verhalen, ondanks dat zij niet een geregistreerd fokker is, ligt de bewijslast de eerste 6 maand nog steeds bij haar, dus zij zal moeten aantonen (door middel van het testen van al haar huisdieren) dat zij geen giardia heeft in haar dierenbestand om onder de rekening uit te komen. De kosten voor het testen zullen hoger zijn dan de kosten voor de behandeling. Ik zou haar dus aansprakelijk stellen voor de gemaakte kosten.