'400 euro boete voor loslopende kat'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:20

emil01 schreef:
Is het gewoon niet zo, dat Nederland te vol wordt voor het aantal km2 grond waar Nederland uit bestaat. Hoe kleiner de ruimte, hoe meer mensen last krijgen van allerlei zaken. Ik vind dit weer een goed voorbeeld hiervan. Niet iedereen met een kat heeft een eigen tuin (alhoewel veel katten eigenaren op een appartement de kat binnen houden). Waar ik woon, is het zo dat als ik geen honden van anderen (lees buren) in de tuin wil, moet ik ervoor zorgen dat ze er niet in kunnen komen. Het is niet zo dat de hondeneigenaar moet zorgen dat de hond niet uit zijn tuin kan komen. Dus als je zoveel last hebt van katten, probeer daar dan wat aan te doen, in plaats van lijdzaam toezien.... En anderen wat meer ruimte bieden zou ook fijn zijn. Of willen we voor alles regels hebben? Dat wordt pas echt lijden een last.

Dus ik moet of mijn tuin hermetisch afsluiten of mijn tuin een openbare plek maken, correct? Gezien ik anderen wat meer ruimte moet bieden is dat eerste al geen optie :D.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:21

Klopt _San87_
Wij hadden een paar jaar geleden een kat in huis. Was via het slaapkamerraam naar binnen gekomen. Kwam op het vlees af wat voor de honden stond te ontdooien.
Mijn honden hebben die kat gegrepen. Echt alles zat onder het bloed.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:22

HorseTopShop schreef:
Klopt _San87_
Wij hadden een paar jaar geleden een kat in huis. Was via het slaapkamerraam naar binnen gekomen. Kwam op het vlees af wat voor de honden stond te ontdooien.
Mijn honden hebben die kat gegrepen. Echt alles zat onder het bloed.

Vreselijk :oo.

HorseTopShop

Re: '400 euro boete voor loslopende kat'

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:24

Ja, dat was echt heel erg. Ik kan het geluid nog steeds horen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:28

Het is zo jammer dat het kwartje bij veel politici niet wil vallen dat straffen niet helpt.
Van de echte misdaad tot de hondencontroles, mensen stoppen niet met gedrag omdat ze af en toe een boete moeten betalen of af en toe de bak in gaan.
Het is dus een weinig creatief plan, dat denk ik idd gelanceerd is om wat aandacht te krijgen voor de partij.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:29

Tja.. dat zou mijn hond ook gedaan hebben mocht hij die kans krijgen. Gelukkig is het hem nooit gelukt..
Vraag me wel af hoe de katteneigenaar gereageerd heeft in dit geval. Mocht e weten wie de eigenaar was dan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:35

Omdat jullie inmiddels de 15 pagina's voorbij zijn, verplaats ik dit topic van BB naar BB-HK.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:37

Ik wist van wie de kat was. En hoewel ik altijd heel rustig blijf, was ik toch lichtelijk in paniek.
Heb mijn honden de tuin in gegooid en de overburen gehaald van wie de kat was. Die waren echt heel verdrietig. Ik ook.

Ik heb schrobverf op mijn muren dus we konden het bloed vrij makkelijk weg krijgen. Alleen niet uit mijn stoffen bank. Maar die was toch al aan vervanging toe.
Tegenwoordig houden ze hun katten binnen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:38

Ik zou eigenlijk niet gezocht hebben naar de eigenaren vrees ik.
Nu moet ik wel zeggen dat ik hier maar van één kat weet van wie ze is. De rest zou ik ook geen flauw idé hebben waar te beginnen. :?

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:40

Phoya schreef:
Ik vind het heel raar. Dus alle katten in Nederland moeten aangelijnd worden? Mogen niet meer ravotten in de weides, bosjes, bomen om dat er zo nu en dan hier en daar onverhoopt een keer op de verkeerde plek gepoept wordt...

Snap dat men er niet op zit te wachten.
Maar als het gebeurt kun je ook met je hand over je hart strijken en het gewoon met een schep de bruine bak ik gooien.

400,- voor een kattendrol gaat te ver.

En daar komen dan de ongedierteplagen die de katten aan lijntjes uitlachen in 3, 2, 1.... :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:57

Ik vind het dubbel.. Hoe doen ze dat dan in het buitengebied waar katten meestal de functie van muizenvanger vertegenwoordigen? Ook in steden en wijken zorgen katten er voor dat er aanzienlijk minder ratten en muizen zijn overigens.

Maar ik snap wel dat als een kat ergens overlast veroorzaakt dat dit aangepakt moet kunnen worden. Maar ik vind dan eerder dat dat moet gebeuren in een schadevergoeding naar de persoon die overlast ervaart (zodat die zijn tuin katvrij kan maken bijvoorbeeld) dan dat het een boete is in de vetpot van de gemeente waar verder niemand wat aan heeft.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 12:08

nontie schreef:
Phoya schreef:
Ik vind het heel raar. Dus alle katten in Nederland moeten aangelijnd worden? Mogen niet meer ravotten in de weides, bosjes, bomen om dat er zo nu en dan hier en daar onverhoopt een keer op de verkeerde plek gepoept wordt...

Maar als het gebeurt kun je ook met je hand over je hart strijken en het gewoon met een schep de bruine bak ik gooien.

En daar komen dan de ongedierteplagen die de katten aan lijntjes uitlachen in 3, 2, 1.... :Y)

Dat ook nog eens...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 12:11

In onze moderne wereld hebben we gif voor ongediertebestrijding. :(:) En dat gif pakt tenminste een tuinvogels aan.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 12:15

Ayasha schreef:
In onze moderne wereld hebben we gif voor ongediertebestrijding. :(:) En dat gif pakt tenminste een tuinvogels aan.

En dan krijg je de partij van de dieren weer achter je aan want dat is niet diervriendelijk :Y)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 12:16

Jongens, ik heb dé oplossing. Als al dat geld dat zogezegd vrijgemaakt gaat worden hiervoor (want er is al een paar keer een goed punt gemaakt dat de beste Tilburger gewoon naar kiezers loopt te hengelen hier) in plaats daarvan geïnvesteerd wordt in castratieprogramma's voor zwerfkatten en in kortingsacties voor huiskatten (dat je op een bepaalde dag je kat kan brengen voor een laag bedrag) om castratie extra aantrekkelijk te maken... Ik denk dat dat daadwerkelijk helpt tegen overlast, niet een symbolische maatregel die uiteindelijk alleen maar meer irritatie en verdeeldheid oplevert, want daar hebben we al genoeg van :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 12:17

nontie schreef:
Ayasha schreef:

En dan krijg je de partij van de dieren weer achter je aan want dat is niet diervriendelijk :Y)

Dan zet ik voor hun ook een kopje klaar. Zal vast ook op te lossen zijn in koffie. O:)
Ze uit elkaar laten scheuren nadat ze er mee gespeeld hebben door een kat is ook niet diervriendelijk. :+
Als iets niet diervriendelijk is, is het de natuur wel. :=

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 12:18

Ayasha schreef:
nontie schreef:

Dan zet ik voor hun ook een kopje klaar. Zal vast ook op te lossen zijn in koffie. O:)
Ze uit elkaar laten scheuren nadat ze er mee gespeeld hebben door een kat is ook niet diervriendelijk. :+
Als iets niet diervriendelijk is, is het de natuur wel. :=

_O- _O- _O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 12:29

nontie schreef:
Phoya schreef:

Ik denk dat je die plagen schromelijk overschat.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 13:16

Magrathea schreef:
Jongens, ik heb dé oplossing. Als al dat geld dat zogezegd vrijgemaakt gaat worden hiervoor (want er is al een paar keer een goed punt gemaakt dat de beste Tilburger gewoon naar kiezers loopt te hengelen hier) in plaats daarvan geïnvesteerd wordt in castratieprogramma's voor zwerfkatten en in kortingsacties voor huiskatten (dat je op een bepaalde dag je kat kan brengen voor een laag bedrag) om castratie extra aantrekkelijk te maken... Ik denk dat dat daadwerkelijk helpt tegen overlast, niet een symbolische maatregel die uiteindelijk alleen maar meer irritatie en verdeeldheid oplevert, want daar hebben we al genoeg van :(:)

Sommige dierenartsen hebben al castratie-acties zoals alle katers voor €14,- op Valentijnsdag, alle zwarte katers voor €13,- op vrijdag de 13e, castratiemaand waarin je zo'n 20% korting krijgt op castratie en sterilisatie.
Kwestie van facebookpagina's en websites in de gaten houden.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 13:21

Citaat:
kortingsacties voor huiskatten (dat je op een bepaalde dag je kat kan brengen voor een laag bedrag) om castratie extra aantrekkelijk te maken

Ik als hondenbelasting betaler in het buitengebied, dus geen veldjes en opzuigers voor mij, maar wel de volle mep betalend, wil ook wel korting op de castratie van mijn teefje.

Waarom moet de hondenmens alles zelf betalen en de kattenmens komt overal langs af.
Zelfs als er overlast is.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 13:31

Omdat er geen hondenoverlast is. Daar doen we het te goed voor.

Lor, maar het zijn vaak wel de praktijken die opdraaien voor de extra kosten. Dat vind ik banketstaaf. Als de gemeente er een probleem mee heeft bekostigt zij dit ook maar.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 13:35

Maar Margrathea, dit lost toch nog steeds het probleem van katten poep en katten die huisdieren vermoorden toch niet op?
Alleen de geluidsoverlast en sorry, maar als je een huisdier hebt dan moet je daar zelf voor kunnen zorgen dus ook de castratie zelf kunnen betalen.

Verder eens met bruintje

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 14:00

Ja, de asiels zitten dan ook vol met katten, niet met honden..

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 14:07

Voor diegenen die zeggen dat het afzetten van de tuin om je katten binnen te houden te duur is:
voor pak 'm beet €50,- heb je een pakket met stroomdraad, isolatoren en stroomklok, voldoende om 40m omheining mee af te zetten.
Je hebt wel extra isolatoren nodig maar dat kost ong €2,50 per zakje bij de Welkoop.
Overigens voor 2 tientjes meer heb je een pakket voor een grotere tuin.

Magrathea; dan zou ik eerder opperen voor kattenbelasting en bij bewijs daarvan gratis castratie en (deels) terugbetaling chip.
Maar dan ook voor de hond en de rest inzetten voor controles en voorzieningen zoals poepbakjes, palen met poepzakjes, bijhouden van het hondenveld.

j1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 14:09

Het is toch wel jammer dat zo steeds meer dingen tegen elkaar wordt dan met elkaar. Is er overlast ja? Dan los het op. Komen er samen uit..