Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
khirshanta schreef:Ik vond juist in Nederland geen hond die ik gelukkig zou kunnen maken (zonder gedragsproblemen, die goed gezond is)
dushishoeve schreef:No_No schreef:Ik heb onze vorige hond uit het asiel gehaald. Een Nederlandse hond, niet een uit het buitenland.
Ik ben tegen de invoer van honden uit het buitenland. Vaak genoeg worden honden opgelapt terwijl ze dood beter af zijn. Het gaat vaak verkeerd met de zwervers. Bovendien nemen ze erg vaak ziektes mee waar wij weer mee opgescheept zitten.
Nu weer een bacterie die zowel voor hond als voor mensen gevaarlijk is wat uit Roemenië of zo iets komt. Giardia komt ook weet in grote getallen voor.
Ik vind de hondjes zeker zielig maar ik ben van mening dat op deze manier de honden in die landen niet geholpen zijn. prutsmuts in Nederland zitten al genoeg honden in het asiel of zijn er herplaatsers via fokkers en verenigingen die een goed thuis zoeken.
AMEN !!!
Joliieeenn schreef:Ik heb laatst bijna nog een hondje erbij gehaald. En ik twijfel nog!
Dat is wel iets wat ik graag zou willen weten. Wat voor rassen in haar zitten..
Oh en mijn duiveltje is ook binnenste buiten gekeerd door de dierenarts en ik kreeg complimenten. Veel honden die hier in Belgie of Nederland geboren zijn, zijn niet zo gezond als dat zij is.. Ik denk dat je ook gewoon een goede stichting moet hebben die eerlijk zijn naar hond en mens toe!
paddington schreef:Daarbij komt Giardia ook gewoon voor bij de Nederlandse fokkers dus dat is niet alleen vanuit het buitenland geallitereerd.
Ik heb nu toevallig een herplaatser in huis die als sociale pup naar Nederland is gekomen en totaal verkloot is door een adoptiegezin dus het ligt niet altijd aan deze prachtige honden maar zeker ook aan de mens!
Een hond van waar dan ook kent geen landgrens zoals vele Nederlanders in denken. Een Asiel in Nederland is 1000% procent aangenamer om in te verblijven dan in mening dodingsstations of shelters in welk land dan ook.
DatBenIkNou schreef:Tot een jaar of 10 terug kwam Giardia hier helemaal niet voor. Uiteraard kunnen Nederlandse fokhonden net als mijn honden hier, ook besmet zijn. Het nare is dat niet alle honden symptomen hebben. Vandaar dat ik het erg raar vind dat niet standaard alle honden getest worden voordat ze hierheen komen. Ik snap jullie standpunt ook hoor, uiteraard!
DatBenIkNou schreef:Die moet je maar net willen hebben..... In een asiel zitten voornamelijk slecht plaatsbare honden, de probleemgevallen. Kijk je wel eens op hun sites? Moet je eens doen en dan tellen wat er aan happertjes, kan niet bij kinderen, kan niet bij katten, kan niet bij reuen....... bij vermeld staat. Heel triest allemaal...... Als jij je gezin, kinderen, katten, paarden en je buren enz. daar aan bloot wilt stellen, prima. Ik niet.
khirshanta schreef:Wat een leukerd! In dit geval niet jullie opvoeding, maar wel die die ze (niet) heeft gekregen bij de eerdere eigenaren.
Een echte boothond
Zo heerlijk om te zien als een hond goed op zijn plek komt
Fabster schreef:Sjolvir schreef:Tja, daar heb je wel kans op. Of als ie van zwemmen houdt ga je even met hem zwemmen.
Nou, dat zou ik niet aan durven. Meteen een kersverse hond laten zwemmen in de beek. Ben ik r straks kwijt.
Gimme_Spurs schreef:khirshanta schreef:Wat een leukerd! In dit geval niet jullie opvoeding, maar wel die die ze (niet) heeft gekregen bij de eerdere eigenaren.
Een echte boothond
Zo heerlijk om te zien als een hond goed op zijn plek komt
![]()
Hondenhemel bij ons, al zeg ik het zelf![]()
We hebben een eiland in de Vinkeveense plassen met een speciale hondensteiger voor Kayla. Als wr aankomen springt ze uit de boot, rent ze over het eiland en springt ze van de steiger in het water. En dat stopt niet meer tot we weer weggaan. Zelfs als we geen bal gooien, maar zelf gaan zwemmen, komt ze er gezellig ook even in.
Ik vind het ook wel belangrijk om haar een goed plekje te geven aangezien ze zo'n slechte start heeft gehad
DatBenIkNou schreef:Tot een jaar of 10 terug kwam Giardia hier helemaal niet voor. Uiteraard kunnen Nederlandse fokhonden net als mijn honden hier, ook besmet zijn. Het nare is dat niet alle honden symptomen hebben. Vandaar dat ik het erg raar vind dat niet standaard alle honden getest worden voordat ze hierheen komen. Ik snap jullie standpunt ook hoor, uiteraard!
dushishoeve schreef:No_No schreef:Ik heb onze vorige hond uit het asiel gehaald. Een Nederlandse hond, niet een uit het buitenland.
Ik ben tegen de invoer van honden uit het buitenland. Vaak genoeg worden honden opgelapt terwijl ze dood beter af zijn. Het gaat vaak verkeerd met de zwervers. Bovendien nemen ze erg vaak ziektes mee waar wij weer mee opgescheept zitten.
Nu weer een bacterie die zowel voor hond als voor mensen gevaarlijk is wat uit Roemenië of zo iets komt. Giardia komt ook weet in grote getallen voor.
Ik vind de hondjes zeker zielig maar ik ben van mening dat op deze manier de honden in die landen niet geholpen zijn. prutsmuts in Nederland zitten al genoeg honden in het asiel of zijn er herplaatsers via fokkers en verenigingen die een goed thuis zoeken.
khirshanta schreef:DatBenIkNou schreef:Die moet je maar net willen hebben..... In een asiel zitten voornamelijk slecht plaatsbare honden, de probleemgevallen. Kijk je wel eens op hun sites? Moet je eens doen en dan tellen wat er aan happertjes, kan niet bij kinderen, kan niet bij katten, kan niet bij reuen....... bij vermeld staat. Heel triest allemaal...... Als jij je gezin, kinderen, katten, paarden en je buren enz. daar aan bloot wilt stellen, prima. Ik niet.
De plaatsbare honden zijn direct na de datum dat ze weg mogen gewoon al weer geplaatst. Daar is al genoeg over geschreven, door de asiels zelf. Die overwegen soms, vanwege de vraag, om zelf buitenlandse honden op te nemen want ze kunnen ze goed plaatsen. Al vaker stukken over gelezen.
De asiels zitten overvol met katten, wil je die niet? Ik heb ook niet de behoefte aan een gefokte hond, met alle rassenproblemen omdat er heel veel fokkers zijn die daar gewoon mee blijven door fokken, leuke bijverdienste. Ik vind kruisingen leuk. En gelukkig zijn er in Nederland bijna geen ongelukjes-hondjes meer zoals vroeger dus ik kijk over de grens. De goede stichtingen hebben geen oplappertjes en anders staat het er bij, b.v. de oudjes. Mijn oudste, Portugees schoffie, is 13 jaar nu.