[VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-17 12:50

We hebben er een klein boodschappenautootje bijgekocht zodat ik iets makkelijker ook overdag weg kan nu mijn vriend eigenlijk elke dag de auto wel nodig heeft voor werk. Fijn voor boodschappen, even op en neer naar stal etc. Maar kan dus ook weer wat makkelijker overdag met Yorek op pad.

En echt, dat past best hoor, zo'n Yorek in een Cuore :+ Soort van dan in elk geval..
Voordeel van dat hij amper kan staan/zitten is dat hij nu wat eerder dan toch maar gewoon gaat liggen. En het autootje is dan ook zo klein dat hij ook liggend gewoon uit het raam kan kijken, wat hij heel prettig vindt haha. Ons eerste ritje was naar een indoor hondenspeelplaats 20min verderop. Helaas waren er geen andere honden toen wij kwamen :+ . Maar vreemde locatie met allemaal vreemde geurtjes was ook leuk.
Afbeelding

Na de tweede rit besloot hij wel dat deze auto niet ok is. We liepen naar de auto, hij stapt op het opstapje, op het moment om verder door te lopen de auto in. En *klik*. Nope! Not gonna do it! We stonden toen alleen wel op stal en moesten dus nog naar huis. En eigenlijk toch ook gewoon te ver om het even met hem te lopen.

Dichterbij dan dit wilde hij echt even niet meer. Verder ook geen stres of paniek ofzo. Gewoon nee. En auto? Welke auto? Ik weet van geen auto.
Afbeelding

Heb hem even de tijd gegeven om het te verwerken en daarna mijn armen achter zijn oksels langs gekruist en hem zo naar de auto gelopen/getrokken/geduwd haha. Zelf de voorpoten erin getild. En toen met een heeeeele diepe zucht zette hij dan zelf toch ook maar zijn achterbenen erin. Met een blik van "Ben je nu blij?!? Heb je het weer voor elkaar?!? Denk maar niet dat ik er hierna ooit nog weer in ga, puh". :') :') :')

Dus. We waren weer thuis, maar de komende twee weken doen we even net alsof de auto niet bestaan en dan gaan we daarna gewoon weer verder alsof er nooit wat gebeurd is.

Verder ook de snuffelmat binnengekregen die ik al een tijdje wilde.
Afbeelding

Dat vond ie leuk!
Maar Yorek zou Yorek niet zijn als hij niet binnen een paar minuten doorhad dat het heus veel sneller gaat als je dat ding gewoon bij een hoek oppakt en leegschud :+ :') :') :')
Afbeelding

Nou ja, houdt hem ook bezig... Alleen dan wat minder lang :D

SayaJones

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 12:53

Yorek is echt by far mijn aller-favorietste Bokt-hond :')
Zijn karakter en eigenwijsheid is te leuk! (om te lezen dan, maar ik kan me voorstellen dat je soms echt even 10x moet zuchten van zijn acties :+ )

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-17 19:00

Hahaha ben blij dat ik zijn karakter zo een klein beetje kan overbrengen! Hij is echt de aller-geweldigste hond die we ooit gehad hebben <3 <3 En dat zeg ik niet licht!

En keer (of 10...) extra zuchten is soms dan weer wel nodig ja :+
We zeggen vaak dat hij de aller-makkelijkste én de aller-moeilijkste hond is die we ooit hebben gehad. De makkelijkste omdat - zolang je rekening houd met zijn quirks - het echt een ontzettend easy going dier is die veel wel prima vindt en waar je echt heel makkelijk een enorm diepe band mee opbouwt. De moeilijkste omdat hij toch gewoon wel bepaalde gebruiksaanwijzing heeft waar je gewoon écht wel rekening mee moet houden.

En zo lang er verder niet zoveel aan de hand is en alles gaat gewoon "go with the flow" dan is er niks aan de hand. Maar als er dingen anders worden... En dat kan ook door externe factoren die je zelf niet altijd in de hand hebt... Dan is het soms gewoon wel even flink lastig!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 19:36

Tja, ik zou als grote hond, ook niet in zo'n klein autootje willen ;)
Pfff :D :') _O-
Wat een karakter is het ook.
En hij is slim genoeg om iet moeilijk te gaan doen voor een paar brokjes :D

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-17 22:53

Haha nee, hersenwerk doe je zelf maar met mij uitdagen, denkt ie :+

Wat is er opeens een sneeuw gevallen zeg! Praktisch is het misschien niet, maar wat wordt het bos dan prachtig <3

Yorek vond het ook weer machtig interessant vandaag! Eerst al die vallende vlokjes en met het laatste rondje opeens gewoon echt een laag sneeuw! Nog even de paardjes gecheckt (die er allemaal tevreden bij stonden).
Afbeelding

En voor ons huisje in het bos <3
Afbeelding

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-17 20:30

Och wat geniet hij toch van de sneeuw! Regen en kou vind hij maar niks, maar sneeuw!! Hij kwam vandaag echt meerdere keren vragen of we niet weer naar buiten konden haha!

Hij heeft op een gegeven moment echt een tijd gewoon zo zitten genieten <3

Afbeelding

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 20:33

Haha, die voelt zich als een visje in het water als het sneeuwt! *\o/* <|- *\o/* <|- *\o/*

Warm aan de kachel blijven zitten zit er met zo'n hond niet in :') -O-

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:28

Zo grappig is dat, mijn paard vindt het ook helemaal geweldig. Die staat dus ook achterin de paddock (200m verder) en is daar aan het spelen en genieten. Komt dus ook echt niet als ik hem roep. Vindt het veel te lekker.
Ik mis het wel hoor, nu geen hond. Je ziet overal de hons-sneeuwfoto's voorbij komen. Queb kon er ook altijd enorm van genieten, heerlijk sjeezen door de sneeuw en rollen. pff nog even geduld.
Hoe is het trouwens met jullie eventuele puppy-vooruitzichten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:36

Wat een prachtige foto! Dat hoofd..... <3

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-17 16:29

Wat grappig dat Fan ook zo van de sneeuw houdt! Kan me wel heel erg goed voorstellen dat juist dit soort momenten je weer even extra merkt dat je nog geen hond weer hebt. Is het nestje waar jij voor op de wachtlijst stond niet gelukt nog? Wij moeten helaas in elk geval nog wat langer wachten. Er zijn er helaas maar vier geboren en daarvoor zijn nu de mensen uitgekozen die al meerdere jaren wachten. We hebben vorig jaar ook wel heel erg mazzel gehad dat we Yorek mochten hebben terwijl er toen ook al mensen waren die al langer dan ons op de wachtlijst stonden.

Ik hou de herplaatsers wel ook in de gaten, maar dat is met dit type honden wel wat lastig. De meesten hebben toch teveel bagage voor wat wij nu kunnen bieden of andere onverenigbare punten.

Ook nog even een maffe pretletter foto :D

Afbeelding

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 16:56

Lekker ding is het ook!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-17 22:16

Yorek, doe toch eens niet zo eigenwijs!!

"Eigenwijs? Wie?? Ik?? NOOIT!!"
Afbeelding

Ik wil niet naar binnen!
Ik wil niet buiten als jij binnen bent!
Ik wil wel buiten, maar alleen als we samen spelen
Ik wil niet naar binnen!
Buiten is stom
Sneeuw is vet leuk!
Ik wil niet naar binnen
Zucht, wanneer haal je me nu eindelijk naar binnen?
Mee naar binnen? Nee natuurlijk niet! Het sneeuwt! Duh!
Laat me niet alleen buiten achter!
:+

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 22:23

<3 <3 <3
Wat een koppie :o
Mijn vriend zou dit een geweldig ras vinden :))
Maar eerst nog even oefenen met de oppashond.. en dan een eigen HTK-hond.. en dan zien we wel haha!

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 23:15

Wat een topdier :+:

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 07:48

Lekker ding ;)
Het nestje waar ik voor ga, is in de maak.
Jullie dus nog "even" geduld. Hopelijk duurt het geen jaren voor jullie.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 09:36

:') <3 <3

Ooit, als ik niet meer hoef te werken en de lotto win ofzo :+ Wil ik ook een Yorek _O-

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 09:40

Het was geen hond voor mij dat weet ik wel. :')

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 11:20

Ik volg yorek ook op Facebook..

Gecondoleerd met je matras.. :')

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 15:56

Hahahaha, dankje :+ :D

Voor de mensen die he niet op facebook volgen :+

Yorek's maatwerkmatras is vanochtend *spontaan* ontploft!
Gelukkig maar dat alles met Yorek wel goed is!

Afbeelding

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 16:38

:wow: baas, hoe kún je onder zo'n dure mand een rotje afsteken, het is nog geen nieuwjaar! _O-

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 20:15

Ik had hem idd al op FB gezien, pff. Lekker ding, was het ergens zeker niet mee eens ;)

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 21:27

Hannanas schreef:
:wow: baas, hoe kún je onder zo'n dure mand een rotje afsteken, het is nog geen nieuwjaar! _O-

Ja echt he, wat bezield ons als baasjes, zo'n gevaarlijk ontplofbaar matras!!! {:)-:( :D

fannetje schreef:
Ik had hem idd al op FB gezien, pff. Lekker ding, was het ergens zeker niet mee eens ;)

Haha klopt!
Hij heeft paar nachten bij mij op bed geslapen. En moest nu weer in de bench voor de nacht...
Het werd een nacht met weinig slaap, hij heeft vrijwel de hele nacht lopen piepen en janken :+
Daarna stuk met hem gelopen en toen moest hij echt even weer in de kennel omdat ik paard medicijnen moest gaan geven. Was minder dan een uur weg om dus de bench daarna op deze manier aan te treffen :+

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 23:29

Omg... :wow:
Ik weet wat Yorek van de kerstman gaat vragen.. :D

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 13:17

Nou, alle feestdagen gelukkig weer goed doorgekomen. Dit jaar was er een boel meer vuurwerk te horen van waar we wonen (op het park zelf wordt gelukkig geen vuurwerk afgestoken). We konden toch wel merken dat hij daar meer moeite mee had ook dan vorig jaar (toch wat onrustig, wat hijgen, minder zijn rust pakken). Maar al met al ging het goed.

Op oudjaarsdag zijn we nog even naar een indoor hondenspeeltuin geweest hier in de buurt (Hondenspeeltuin Charlie). Djuna was er ook, een wat kleiner uitgevallen Tamaskan teefje. Die twee samen waren net ouder en pup, zo groot is het verschil in maat :+

Afbeelding

Afbeelding

Ook grappig is dat in zo'n groep honden (ik denk dat er iets van 10 ~ 12 waren?) ze toch elkaar steeds weer opzochten. Voor mij wel weer een goede bevestiging dat we er toch goed aan doen om toch wat langer te wachten op echt een "soort/type genootje" voor hem ipv van dan toch maar voor een ander soortige herplaatser te gaan omdat we wel graag een maatje voor hem willen. De (hopelijk) paar maanden extra wachten wegen niet op tegen de minstens 30 jaar ( :+ ) die we ze nog samen hebben.

Gisteren heb ik hem nog heel hard uitgelachen omdat hij weer dacht dat hij over water kon lopen. Als pup is hij op die manier ook al een keer in een vijver gekukeld omdat hij dacht dat hij wel op de lelieblaadjes kon lopen :') En gisteren liep hij zo vanaf de kant rechtdoor het water in (toegeven, de rand van het water was vrij "groen") om vervolgens dus met een zeeeer verschrikt en vervolgens zeeeer beledigd hoofd *plons* te doen :') . Gelukkig voor hem was het water hier maar 20cm en ging hij dus niet weer zoals toen met de vijver kopje onder haha.

Afbeelding

Verder is er weer een teefje loops op het terrein. Dat merken we :+
Een boel whoo- whooo's (en regelmatig ook echte huil concerten) en hij is weer een stuk dwarser. Er moet ook érg fanatiek gesnuffeld worden overal natuurlijk (duh, echt niet dat je dan ook nog gewoon mee kan lopen. Maar dan wel boos worden natuurlijk als je niet dezelfde afstand mag omdat vrouwtje vindt dat ze wel lang genoeg in de regen buiten heeft gestaan). Er wordt ook opeens drie keer zoveel gemarkeerd.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:37

Haha knappe yorek !
Je zou dat gehuil eens moeten opnemen :D