Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

watnou1

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 18:11

Afbeelding

Afbeelding

Ach, ze zijn gewaagd aan elkaar, maar bubbels ( hond) is wel zwaar onder de indruk van de katten...
tot ze gaan rennen, dan vliegt ze er met een noodgang achteraan...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 18:26

Oh, hier ook hoor, bij mij thuis, bij de oppas en op stal, als het rent!! Dan rent mevr. ook!!
Veel honden denk ik, maar gelukkig niet met de intentie om ze te slopen.

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 18:34

Nee hahaha tot de kat omdraait.. dan rent het hier met een sneltrein vaart de andere kant op!

Ze heeft wel eens een kat aan haar neus hangen

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 18:36

Vandaag hadden we een crematie in Noord Holland, dus de honden moesten even bij mijn ouders. ZhuZhus eerste oppasavontuur. Ze was wel zenuwachtig. Wou ook niet poepen en ook niet verder wandelen. Ze was heel blij dat we weer terug kwamen. Net thuis meteen poepen. Komt ze binnen, pakt ze nog even de kat :roll: . Dus ik zeg: ZhuZhu, wat is dat nou?! Komt meteen naar me toe: oeps, sorry... _O- . Ze leert het nog wel :D

Ik vind haar lief <3

Balen van je pup, Sandert. Maar er komt vast nog een pracht hond op je pad.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 18:40

watnou1 schreef:
Nee hahaha tot de kat omdraait.. dan rent het hier met een sneltrein vaart de andere kant op!

Ze heeft wel eens een kat aan haar neus hangen

Die kat van mij tikt als ze het zat is ook terug en 1 van de katten bij de oppas haalt ze het niet eens bij in haar hoofd, de andere daar wel... Kortom... Ze heeft wel nagedacht over wie ze wel of niet rondje achterna kan zitten.

Fabster, fijn dat het met dagje uit ook best goed is gegaan. Poesje was foutje...

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 20:37

Hier zijn e honden ook raar. De ene keer vliegen ze er achteraan, de andere keer slapen ze samen, ligt de kat op de trap en de honden willen naar boven durven ze er niet voorbij....:p

daarstraks iets raars aan de hand met Kya. Ik weet dat ze schrik heeft van onweer en vuurwerk. Maar het begon al bij het wakker worden (honden slapen bij mij in bed). Ze kwam bovenaan mijn hoofd liggen mee op mijn kussen. Niet echt handig, maar soit. Iets later ga ik naar beneden ga in de zetel zitten en ze komt vlak naast mij zitten terwijl ze zit te bibberen en te hijgen. NOg iets later lag ze echt gewoon op schoot. Toen ik beneden zat hoorde ik wel een deur een paar keer open en dicht slaan door de wind...is het dat nu geweest WAnt eens ik deze goed dicht deed was de angst ook over bij Kya. Mss een trauma in haar verleden dat naar boven kwam?

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 21:27

Sorry van de ego post, maar we hebben besloten voor de herder te gaan ! We hebben ook al een nieuwe naam voor hem, hij gaat Balou heten ! :)
Hopelijk gaat nu alles volgens plan. Hij komt over 3 weken naar Nederland, helemaal perfect, want dan heb ik net vakantie.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 21:37

Leuk Sannert! Zijn er al foto's?

Sjintoo, mijn oude hond is ook bang van knallen. Dat begon met vuurwerk, maar breidde zich uit naar alle knallen en nu nog verder naar veel wind en harde regen (want daarna kun je inweer krijgen) en het open maken van een doos (want daar kan knalplastic in zitten). Dat heet associatieangst, geloof ik.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 21:39

Via pb wil ik wel een foto sturen ! :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 21:39

Jajajaja :))

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 14:59

Leuk!!!! en gefeliciteerd.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 15:22

Herderpup, zalig! Mijn oudste hond is een halve DH, best wel pittig als pupje maar wat een geweldige hond. Is nu al 15.5 jaar :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 17:01

Balte schreef:
Herderpup, zalig! Mijn oudste hond is een halve DH, best wel pittig als pupje maar wat een geweldige hond. Is nu al 15.5 jaar :D

Mag je echt al meedoen in het oude honden topic hoor!

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 21:06

Ah bestaat dat ook al?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 00:18

Je kan t zo gek niet verzinnen of het bestaat op bokt :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 13:54

Vannochtend voor het eerst dat ZhuZhu eens even uit haar dak ging! _O- . Omdat ze het zo goed doet, laat ik haar af en toe even los lopen. De ochtend en avond plasrondjes. Vanmorgen ging ze ineens als een speer. Leek wel een cartoonhond met haar geren. Mijn oudje werd er ook helemaal enthousiast van en wou mee spelen. Maar het geblaf van ZhuZhu kon ze nog niet helemaal goed plaatsen (boos of speels?). Maar ik de k dat die 2 binnenkort wel aan het spelen slaan.

Dus toch enthousiasme en drive! Ik zie dat ook gebeuren met de paarden van het weiland halen. Het is een echte drijver. Dus samen halen we de paarden eraf. Wordt ze heel blij van.

Dit is echt een gouden hond, hoor! Zelfs mijn man is verbaast hoe makkelijk het allemaal gaat. Als ze nu nog gaat waken ook, dan is het bijna perfectie. Op de lange vacht na dan. Maar daar ga ik niet over zeuren. Dat wist ik van te voren.

Je merkt in ZhuZhu echt niet dat ze hier pas een week is, zoals ze al ingewerkt raakt. En de hoeveelheden zand die (weer) mee naar binnen zouden komen, dat is echt niet zo. Hiervoor hadden we ook een langharige hond, die nam zoveel zand mee naar binnen, dat het leek alsof er af en toe een emmertje zand naar binnen werd gegooid. Dus ik zag de bui al hangen. Maar niks is minder waar, gelukkig!

Afbeelding

Hier vanochtend voor het eerst er ook bij gebleven als de paarden worden gevoerd. Ze vroeg zich wel af of het ook voor haar was := . Maar nee dus....

Afbeelding

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 14:55

Wat fijn dat het zo goed gaat :)

Proficiat met de herder pup Sannert.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 14:55

Ze is echt leuk! En tja, moet nog even los komen zo te horen.
En een fjord deelt nooit zijn eten dat moet ZhuZhu nog even leren.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 15:49

Haha! Nope, meestal is het wel op, inderdaad :D

Net nog even los gehad in de tuin. Kwam ze ook weer even los. Beetje aftasten met Miep. Maar ziet er veelbelovend uit.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 17:04

Met Fenna (de Mastin) ging dat van bij het begin ook zo super, die is op zondag geland en liep enkele dagen later al los mee bij de paarden en los is letterlijk te nemen want ze kunnen hier weg naar de omringende weilanden :D

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 12:42

Fijn dat het zo goed gaat! :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 14:57

En weer een mijlpaal: ZhuZhu heeft een klein stukje los gelopen. Op een plek waar het weinig kwaad kon. Ze deed het super!

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 14:57

Super hond toch wel he *\o/*

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 15:03

Wat goed fabster !

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 15:09

Ja, leuk, hè! Die gaat echt niet meer weg! Ze heeft alleen wel enorme jeuk. Echt zielig. De liezen beginnen al aardig schade te vertonen. Ze is al ontvlooit, ontluist en ontteekt. Dus dat is t niet. Maar wat dan wel? Ze wordt er erg onrustig van.