Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 20:34

Ik vind het allemaal heel dubbel. Beiden partijen hebben actief gezocht maar beide in een verkeerde straal. Maar dan wordt mijn volgende vraag: bij welke straal mag je dan spreken dat de eigenaren wel voldoende goed hebben gezocht? Tussen jullie beide stralen zat niet heel veel km's
Maar heel eerlijk, als het mijn kat was geweest had ik na het betreffende belletje al op de stoep gestaan.

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-16 22:00

Sky schreef:
TS, ik denk niet dat het aan jou is om eisen te gaan stellen en te bepalen of ze de kat meekrijgen of niet.

Daarnaast vind ik dat je gebruik hebt gemaakt van emotionele chantage.

Emotionele chantage ? Vanwaar dat ?

Nog even voor de duidelijkheid ook tegen diegene die het had over het linkje naar de andere mensen sturen.

Ik ben nergens negatief over hun geweest voor zover ik weet. Neem hun niks kwalijk over dingen die ze doen of niet doen en heb het geloof ik nog meerdere malen voor ze opgenomen , ondanks dat ik het liever allemaal anders zou zien.

ElineS

Re: Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 22:03

Ik vind dat je het prima aanpakt hoor. Kritiek gewoon negeren :).

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 06:18

Sheran schreef:
Ik begreep dat uit de 4e post van TS. Advertenties gezet en actief gezocht, maar in de verkeerde straal. Net als TS.

Zou idd kunnen dan ja.
Toch vind ik het een vreemd verhaal om niet verder dan 10 km te zoeken als je je kat kwijt bent en heel graag terug wil.
Soms springen katten in een open staandebus of auto en is hij zo km's verder...Vanuit mezelf zou ik "overdreven" zoeken.
Bij een gevonden dier snap ik dat je normaal tot goed zoekt, maar niet overdreven...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 07:30

Ts ik vind dat je in je eigen voordeel praat

Eerst neem je het kwalijk dat ze paar dagen stil zijn. Wat logisch is ze moeten alles nadenken

Vervolgens willen ze haar zien en nu moeten die mensen wachten op een reactie van jou NA je vakantie?
Ongeacht wat je reactie gaat worden

Omgekeerde wereld en onbeschoft

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 07:43

tita schreef:
Ts ik vind dat je in je eigen voordeel praat

Eerst neem je het kwalijk dat ze paar dagen stil zijn. Wat logisch is ze moeten alles nadenken
Vervolgens willen ze haar zien en nu moeten die mensen wachten op een reactie van jou NA je vakantie?
Ongeacht wat je reactie gaat worden

Omgekeerde wereld en onbeschoft

Want ?

Ts mag geen vakantie houden. En moet haar gehele vakantie hieraan wijten?
Het is ts haar kat. En mocht ts bedenken om hem terug te laten gaan dan kan dat toch pas na haar vakantie

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 07:54

Ben het helemaal met Tita eens. Moet eerlijk zeggen dat ik Ts in dit topic steeds minder ben gaan waarderen.
Echt top dat je gebeld hebt, maar hoe je het ni afhandelt ben ik minder over te spreken.
(Maar misschien komt dat wel omdat ik van mening ben dat de eigenaars moreel gezien gewoon recht op hun kat hebben. Heb nu het idee dat je ze heel erg aan het lijntje houdt)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 07:56

Maar ts.heeft toch ook aan die mensen aangegeven dat ze nu op vakantie is en dat er goed voor de kat gezorgd wordt? Die mensen weten dat ze nu op vakantie is en kunnen dus ook wel bedenken dat ts niet altijd meteen kan reageren omdat ze niet bij de kat is.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 07:58

Simbaa schreef:
Ben het helemaal met Tita eens. Moet eerlijk zeggen dat ik Ts in dit topic steeds minder ben gaan waarderen.
Echt top dat je gebeld hebt, maar hoe je het ni afhandelt ben ik minder over te spreken.
(Maar misschien komt dat wel omdat ik van mening ben dat de eigenaars moreel gezien gewoon recht op hun kat hebben. Heb nu het idee dat je ze heel erg aan het lijntje houdt)

Wie houd wie nou aan het lijntje? De vorige eigenaren zijn nog niet eens langs geweest om te kijken of het echt de kat was.

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-16 08:08

Ik heb ze dinsdag gebeld en ben vrijdag op vakantie gegaan. Dat heb ik ze aangegeven.
Ik heb het in sommige gevallen in dit topic inderdaad over mijn kant. Dat is namelijk ook waarom ik diegene ben die het topic aan heeft gemaakt toch? Voor mijn kant lijkt mij.

Ik geloof dat er vele zouden zijn die niet eens gebeld zouden hebben en een stuk harder dan mij zouden zijn.

Nog steeds neem ik het geloof ik op voor die mensen en begrijp ik nog steeds hun kant.

Voor de mensen die mij een pb hebben gestuurd. Dank jullie wel! Ik reageer daar even op na mijn vakantie want dat is allemaal wat makkelijker. Nu zit ik steeds even op mijn mobiel vandaar ook sommige kortere reacties en dat ik niet op iedereen reageer

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 08:09

Simbaa schreef:

Ik vraag me af hoe mensen er telkens op terugkomen dat het 'hun' kat is, en niet die van TS?

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 08:49

Oude baasjes hadden kat gewoon moeten chippen. Harde les voor ze, maar dat is hoe het is

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 08:56

Wijze les TS. In zulke gevallen NIET bellen en zeker geen topic op bokt openen.

Ik was heel aangenaam verrast door het sociale moraal van TS, en ik vind dat ze nog steeds ontzettend meegaand en meevoelend is.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 09:19

Thenexttry schreef:
Sorry ik ben inderdaad op vakantie dus reageer niet veel.
ik kreeg wel ineens een berichtje na een paar dagen stilte.

Er stond in dat ze graag langs wilde komen en dan pas haar beslissing pas kon maken.

Dat de kat jong genoeg is om aan een nieuwe situatie te wennen etcetera.

Ik heb nog niet gereageerd en kijk na mijn vakantie wat ik hiermee moet

Ze gaat niet zomaar weg en mbt hun verhuizing vraag ik mij sowieso af hoe ze het voor hun zien. Ze zitten nu in een tijdelijk onderkomen en hebben hun andere kat ook tijdelijk ergens gebracht.

Sowieso als ze langs komen krijgen ze haar niet gelijk mee. En eerlijk moet sowieso nog kijken wat ik doe.

dat dik gedrukte kan er niet uit maken dat je begaan bent.
En opeens zeg je dat je wel reageert

Maar inmiddels zijn er velen maars
Volgens mij gaat die kat niet meer terug je wil voor je gevoel toestemming hebben om haar te houden

Contact opnemen was super goed maar nu heb je inmiddels ook in de gaten dat de kat weer weg kan en dat wil je niet
En daar ga je voor

Kat chippen niet gedaan is pech is helemaal absurd

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 09:22

Ik bekijk de situatie andersom, als iemand mij zou zeggen dat ze MIJN kat hebben, zou ik zo dolgelukkig zijn. Ik zou me dan compleet klem gezet voelen als ik persoon (die ik niet ken) huilend aan de telefoon zou krijgen met de mededeling dat ze hem zelf willen houden.

Daarnaast heb je als oude eigenaar al het recht om je kat terug te krijgen toch? Ongeacht wat voor leef situatie het is. Bizar dat TS nu denkt daar allemaal regels over te kunnen stellen. Ik zou het heel vreemd vinden als ik mijn kat terug zou willen en de 'niet' eigenaar daar moeilijk over zou doen.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 09:23

danzzz schreef:

Ik was heel aangenaam verrast door het sociale moraal van TS, en ik vind dat ze nog steeds ontzettend meegaand en meevoelend is.

Jep.

Als TS nooit contact had opgenomen met de oude eigenaren en nooit een Bokt topic had geopend was er geen haan geweest die er naar kraaide.

Trek je niet zo veel aan van sommige reacties hier TS! :)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 09:27

En hoe zit het dan als ts de kat naar het asiel gebracht had met de melding dat als er geen eigenaar komt zij hem graag wil hebben? Eigenaar komt dus 2 weken niet opdagen, dan is de kat officieel van het asiel en die herplaatsen na 2 weken al. Heeft de oud eigenaar dan nog steeds recht op het dier volgens de mensen die nu vinden dat ts geen eigenaar is?

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-16 09:31

tita schreef:
Thenexttry schreef:
Sorry ik ben inderdaad op vakantie dus reageer niet veel.
ik kreeg wel ineens een berichtje na een paar dagen stilte.

Er stond in dat ze graag langs wilde komen en dan pas haar beslissing pas kon maken.

Dat de kat jong genoeg is om aan een nieuwe situatie te wennen etcetera.

Ik heb nog niet gereageerd en kijk na mijn vakantie wat ik hiermee moet

Ze gaat niet zomaar weg en mbt hun verhuizing vraag ik mij sowieso af hoe ze het voor hun zien. Ze zitten nu in een tijdelijk onderkomen en hebben hun andere kat ook tijdelijk ergens gebracht.

Sowieso als ze langs komen krijgen ze haar niet gelijk mee. En eerlijk moet sowieso nog kijken wat ik doe.

dat dik gedrukte kan er niet uit maken dat je begaan bent.
En opeens zeg je dat je wel reageert

Maar inmiddels zijn er velen maars
Volgens mij gaat die kat niet meer terug je wil voor je gevoel toestemming hebben om haar te houden

Contact opnemen was super goed maar nu heb je inmiddels ook in de gaten dat de kat weer weg kan en dat wil je niet
En daar ga je voor

Kat chippen niet gedaan is pech is helemaal absurd

Sorry om het wat duidelijker te maken. Ik heb het berichtje in mijn vakantie gehad. En in mijn vakantie ga ik niet een heel verhaal houden over de whatsapp heb voor mijn vakantie aangegeven aan hun dat het er dan daarna komt.

Maar dat is niet onlogisch toch ?
Tja dat ik belde en nogal opgelaten was kan ik niet veel aan doen is ook emotie van mijn kant. En niet bedoeld als emotionele chantage of om medelijden te krijgen.

Geloof mij zo snel huil ik niet hoor en helemaal niet in het bijzijn van andere.

Ik heb verder niet meer met hun gesproken dus heb geen idee wat er nu verder gebeurt. Het enige wat ik niet wil voor de kat is dat ze in korte tijd naar verschillende plekken eventueel zou moeten of dat ze misschien helemaal niet met hun nieuwe kat kan en dat bespreek ik dan ook.

Vergeet daar dan niet bij dat hun haar als "kitten" kende en ze nu 2 jaar later een uitgesproken karakter heeft.

En ja, ik ben diegene die dus weet hoe ze is en niet hun. Dus vind ik zeker dat ik ze dat mag vertellen en duidelijk maken. Niet eens in mijn belang maar wel in dat van de kat.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 09:33

Ik vind ook dat TS op een correcte manier reageert.

Maar voor wie vindt dat de oude eigenaars 'recht' hebben op de kat, het dier was niet gechipt dus ze kunnen niet eens bewijzen dat de kat ooit van hen geweest is. Er is zelfs niet eens een manier om te controleren of het wel om dezelfde kat gaat.

De kat is 3, en woont al 2 jaar bij TS. Ik weet niet of de verhuis dan nog wel zo makkelijk zal verlopen. Ik heb net een kat van 3 geadopteerd omdat zijn baasje overleden is, en het arme dier zit al weken verborgen onder de bank. De verhuis heeft hem blijkbaar wel heel erg aangegrepen, maar in dit geval was blijven geen optie. Als het niet hoeft zou ik een volwassen kat niet proberen te verhuizen.

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 09:39

Waarom zouden ze het moeten bewijzen? Het is geen rechtzaak. De TS weet toch dat ze de eigenaren zijn?

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 09:44

Huh? :o? Ik snap echt niet waarom Ts het topic niet had moeten openenen? Alleen omdat mensen het niet eens zijn met haar werk- en denkwijze?
Daarvoor open je toch juist een topic, om verschillende meningen te horen!?

Maar dat bekrachtigt alleen maar mijn vermoedens. Je mag het hier alleen maar met de Ts eens zijn en aan haar kant staan. Alle andere meningen doen er niet toe en zijn onzin. (Dat ligt overigens niet aan de Ts dat die stemming hier heerst).

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 09:46

De TS is zich er altijd van bewust geweest dat er ergens eigenaren van deze kat rondlopen. Alleen hebben ze elkaar niet kunnen vinden. Dat betekent, naar mijn mening, niet direct dat het daarmee haar kat geworden is. Ze heeft het dier nooit gekocht of uit een asiel gehaald.

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-16 09:52

Ik sta absoluut open voor andere meningen alleen reageer daar ook wel weer op met wat ik denk. Open het inderdaad niet voor niets.

Vind alleen sommige reacties niet helemaal terecht en heb dan het idee dat diegene niet al mijn reacties hebben gelezen.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 09:55

Lees al een tijdje mee. Maar zoals ik het zie moet je niet kijken naar wat zij vinden of wat jij vind. Maar naar de kat kijken. Die is blijkbaar heel gelukkig op de plek waar ze nu is. Door omstandigheden heb ik destijds 1 van mijn katten weg moeten doen. Vreselijk. Veel verdriet maar het gevoel bij deze man was goed. Ik ben na een tijdje eens op bezoek gegaan en kon me geen betere plek voor haar wensen. Ze herkende me nog iets maar was zo op haar plaats dat ze maar weinig aandacht had voor mij. Dat deed me klinkt gek, goed. Zij hadden haar plekje daar wel gevonden. En ik, ik ging met een tevreden gevoel naar huis. Ik heb gekeken naar haar... en ik zag een gelukkige kat die haar plekje daar wel had gevonden. Ik hoop dat de oud eigenaren ook kijken daarnaar en niet naar wat hun eigen gevoel zegt. Sterkte er mee. Ik begrijp heel goed dat je na 2 jaar je enorm gaat hechten en het nu een deel van jou leven is en dat je niet zomaar zegt:haal maar op. Het klinkt ook dat de kat erg op haar plaats is bij jou.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 09:56

danzzz schreef:

Je kan ook gewoon eenmalig bellen/e-mailen dat het goed gaat en het daarbij laten. Dat zou ik iig doen door dit topic. :D Het belang van de kat weegt voor mij namelijk zwaarder dan dat van nalatige baasjes die hun kat niet chippen.
Laatst bijgewerkt door Kahawa op 08-09-16 10:00, in het totaal 1 keer bewerkt