Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hij ligt niet in de weg en kan straks als hoofdkussen/kruikje dienen voor de babies
Aura is nu bij 5 eitjes gestopt, maar vorig jaar ging ze door tot 7 eitjes, pfff. Op dat moment had ik geen koppel meer waarbij ik de eitjes kon overleggen (kweekseizoen was bijna afgelopen en ze waren het laatste koppel), dus zijn er toen 3 eitjes naar een koppel van een vriendin verhuisd. Zij had vogels die steeds onbevruchte eitjes hadden, dus op die manier hoefde ik de eitjes niet weg te gooien en kon zij haar vogels toch nog het kweekseizoen goed laten afsluiten.
Daarom probeer ik hier en daar wat eitjes in andere kleine nesten te leggen, zodat het ene koppel niet bijvoorbeeld 6 eitjes heeft en een ander koppel maar 2. Soms komt het ook voor dat een koppel maar 1 bevrucht eitje heeft. Dan is het raadzaam om een tweede bevrucht eitje van een ander koppel erbij te leggen, zodat de jongen elkaar warm kunnen houden 

Daarom is het zo fijn dat ik een aantal ervaren koppels erbij heb zitten. Mijn jongere vogels leren van de oudere garde en worden op die manier ook goede ouders