Molossers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

-Namiro-

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 08:22

Hihi, ik voer ook Lotgering HorseTopShop.
Mijn teef van +/- 40 kilo en mijn reu van +/- 35 kilo krijgen allebei 1 kilo per dag..
Honden leven wel buiten.. Dat scheelt denk ik ook wel.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 09:33

Mijn pup krijgt nu een combinatie van KVV en brok, hetzelfde als wat ze in het nest kreeg. Ongeveer 50/50 verdeeld over drie maaltijden per dag. Ze doet het er goed op, groeit goed!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 09:33

Wat een verschil met mijn hond Namiro.. Zelfde gewicht en krijgt maar de helft :').

Maar dat ze buiten leven, scheelt natuurlijk letterlijk en figuurlijk de helft :9

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 11:32

Buitenhonden hebben meer nodig ja

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 11:38

onze klein hondje wordt van lucht ook dik. onze grote niet, althans als pup was ie redelijk vol en moest je een beetje opletten, maar nu kun je bij wijze van zoveel voeren. vandaar dat we hem ook nog 3 x per dag eten geven. plus het feit dat hij de ene keer beter eet dan de andere keer, maar wellicht wordt dat beter, hij weet nu dat onze kleine hond niet bij zijn bak kan, anders zou zij het op eten, misschien als de pup wat groter is, en het een keer voor zijn neus weg eet, dat hij dan wel vaart maakt :P

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 11:48

Wat zijn sommigen hier lichtgewichtjes :D
Ik heb hem nog niet laten wegen, maar die van ons schat ik op 70 kilo. Is een slanke hond, eigenlijk nog iets te slank voor z'n soort vind ik.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 12:14

hier moeder en dochter en een wereld van verschil. dochter is een stuk kleiner en slanker en eet 3x meer dan moeder. ze is een stuk energieker dan mama en nog geen 3 en mama is 9,5. die lijkt van het aan eten denken al dik te worden (cavom brok en lotgering, mama op wild en dochter totaal)

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 12:32

Ik voer ook rauw vlees. 1/5 a 2 kilo per dag. Verschilt een beetje soms iets minder en soms iets meer.
Onderweg met wandelen krijgt hij als beloning brokjes en natuurlijk wat te knagen thuis.

Ik heb mijn hond voor het laatst gewogen toen hij 7 maanden was. Daarna niet meer gedaan en kijk ik op het oog.

Hoe is de operatie verlopen Rockey? Is Boelie alweer goed aan het herstellen??

Loez, hierbij een foto van mijn Boerboel:

Afbeelding

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 15:08

knappe hond! ziet er gewoon mooi strak uit! niet te dun en niet te dik vind ik.

ja Boelie is herstellende en zo fit als iets :') nu merk je pas echt goed dat hij toch wel echt ziek is geweest, maar ze zijn ook zo hard, geven weinig aan, maar gelukkig kende we hem al goed genoeg om te merken dat er toch echt iets aan de hand was.

volgende week dinsdag hebben we een afspraak staan in Eersel (zij hebben ons doorgestuurd naar dordrecht voor de operatie) en controleren hun hem nog eens, maar dan mag de pup ook even mee voor een check upje en gelijk weer een ervaring rijker.

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 23:34

Hallo, wat een prachtige honden en mooie verhalen hier in dit topic. Helaas ook de mindere gebeurtenissen, ik duim voor spoedig herstel na de operaties en wens de eigenaren sterkte met je verlies en verdriet.

Ik val hier binnen omdat ik graag eens met gedachten zou willen wisselen met wat "kenners". Ik woon (samen met mn vent) sinds ruim een jaar op een prachtige plek in het buitengebied. We denken al langere tijd aan een hond, maar hebben dat telkens uitgesteld. Nu zijn we tegen een prachtige hond, boerboel reu van 4 jaar, aangelopen die we graag een thuis willen geven, maar dat willen we niet zo maar doen.

Wie zou ons willen adviseren (per PB) over het ras en de voors en tegens van een herplaatser?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 13:39

Ik ben gek op boerboels, maar ook daar moet je geluk mee hebben. Maar dat geldt voor alle honden.

Wij gaan rustig op zoek naar een herplaatser. Liefst een gecastreerde reu die met andere honden kan, niet te oud is en vriendelijk is tegen mensen.

En een molosser uiteraard haha. Mijn staff teef is een moeilijke tante, maar met wat tijd gaat het goed. Aan de lijn schreeuwt ze alles bij elkaar, maar bij beast heeft ze nooit iets geprobeerd. Vandaar ook een rustige stabiele reu.

Weten jullie herplaatsing groepen of toevallig iemand die iemand kent met een hond ter herplaatsing?

Blijft zo raar in huis nu, al hoef ik een stuk minder te poetsen :') dat is wel een voordeel, maar liever had ik beastie gewoon nog gezond en levend thuis gehad!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 14:04

ik zag wel een prachtige Mastin Espanol op de FB pagina van Sphoek. Weet niet of hij al een plekje heeft.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 14:12

Herplaatsing Cane Corso ken ik op Facebook loez....

Ik heb vanmorgen Didi weggebracht voor de operatie. Ben erbij gebleven tot ze onder narcose was.
Ben net gebeld door de arts die haar geopereerd heeft.
Alles is goed gegaan :D

Ze hebben heel veel vuil weggehaald en hebben ook al het weefsel kunnen verwijderen. Dit is nu naar het lab voor onderzoek.
Ze heeft een drain welke elke 2 dagen gecontroleerd moet worden.
Morgen bellen ze me nog een keer om te zeggen of Didi weer mee naar huis mag. Ik hoop het zo :)

Ik heb de kaart van Boelie zien staan op de toonbank rockey :)

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 14:21

er is op facebook een groep bullmastiff/bordeaux dogs, daar worden ook vaak herplaatsers geplaatst, ook wel eens van andere rassen :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 14:23

Mooi dat het goed is gegaan HTS :)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 18:10

Straks ff neuzen! Dankjullie!

Hopelijk hersteld Didi snel HTS!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 19:58

Fijn dat het goed gegaan is HTS!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 20:32

HorseTopShop schreef:
Herplaatsing Cane Corso ken ik op Facebook loez....

Ik heb vanmorgen Didi weggebracht voor de operatie. Ben erbij gebleven tot ze onder narcose was.
Ben net gebeld door de arts die haar geopereerd heeft.
Alles is goed gegaan :D

Ze hebben heel veel vuil weggehaald en hebben ook al het weefsel kunnen verwijderen. Dit is nu naar het lab voor onderzoek.
Ze heeft een drain welke elke 2 dagen gecontroleerd moet worden.
Morgen bellen ze me nog een keer om te zeggen of Didi weer mee naar huis mag. Ik hoop het zo :)

Ik heb de kaart van Boelie zien staan op de toonbank rockey :)

Ik heb dit helemaal niet gelezen? Excuses!

Fijn dat het goed gegaan is! Fijne kliniek hoor!

Op naar een goed herstel!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 21:27

Ben net gebeld door de kliniek. Didi maakt het naar omstandigheden goed.
Ze is erg loom. Dat kan komen doordat ze toch erg veel pijn heeft. Ze krijgt de pijnstilling door het infuus. Als het morgen beter gaat, mag ze mee naar huis. Als het zo blijft zoals het nu is, moet ze toch nog langer blijven.
Het is even afwachten.

Morgenochtend bellen ze nog een keer met een update hoe ze de nacht door is gekomen en morgen in de loop van de dag belt de chirurg zelf nog even over of ze naar huis mag en verdere nazorg.

Ze zei nog wel dat we niet moesten schrikken. Ze hebben haar toch aan beide kanten moeten opereren en ziet er heel eng uit.
Kan niet wacht en tot ze weer thuis is.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 21:41

Oooh hopelijk heb je haar snel thuis!! Beterschap!!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 21:47

Ik hoop dat je haar morgen mee naar huis mag nemen HTS! Ik vind het altijd erg spannend zoiets.. Je bent zo machteloos..

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 22:23

Dat is ook namiro! Had ik bij Zenna haar sterilisatie en staartamputatie ook! Kon me op mijn werk niet concentreren. Zenuwslopend!!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 22:34

Ik snap dat je haar zo graag mee naar huis wilt, maar ze ligt daar momenteel wel het beste natuurlijk en er is de hele nacht zorg. Was je er uiteindelijk nu wel bij toen ze wakker werd? Of adviseerde de arts jou ook om pas weer te komen bij het ophalen?

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 22:38

Afbeelding

Meneer is helemaal blij met zijn nieuwe eendje. Kan hij mooi van de zomer weer in zijn badje spelen haha

Hopelijk zeggen ze dinsdag dat we weer binnenkort mogen beginnen met trainen in de aquatrainer met Boelie. Werd hij zo sterk van :)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 23:01

Wat een kop!! <3
Altijd zo leuk zulke grote stoere honden met een mini speeltje! Beast was gek op zon piep kikker van de kermis :') hij was er zo zachtjes mee :')