Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sunshine schreef:Jammer dat mika niet fijn wil lopen met tuig, past het tuig wel goed ?
sunshine schreef:Welkom![]()
Ik zal zelf voorlopig nog niet aan evenementen mee doen, maar dat is meer omdat Koda iedereen en alles nog leuk vind en dan wil gaan spelen.
Dus hij moet eerst leren dat tuig " werken " betekend en andere honden wat meer negeren. Maar goed, hij is nog jong ( en onstuimig)
Lisitano schreef:sunshine schreef:Welkom![]()
Ik zal zelf voorlopig nog niet aan evenementen mee doen, maar dat is meer omdat Koda iedereen en alles nog leuk vind en dan wil gaan spelen.
Dus hij moet eerst leren dat tuig " werken " betekend en andere honden wat meer negeren. Maar goed, hij is nog jong ( en onstuimig)
Mijne is ruim 5, en die gaat na een kilometer of 10 pas lopen klooienJoehoe, ik ben er nog hoor
Kijk hoe leuk ik ben, joehoee
![]()
Wij gaan komend weekend de natte neuzen trail lopen in Montferland!
EmptyWords schreef:Lisitano schreef:Mijne is ruim 5, en die gaat na een kilometer of 10 pas lopen klooienJoehoe, ik ben er nog hoor
Kijk hoe leuk ik ben, joehoee
![]()
Wij gaan komend weekend de natte neuzen trail lopen in Montferland!
Het kan zijn dat je hond dan gewoon moe is. Dit is een signaal waarin hij dat aangeeft.
Rosannee_ schreef:Mandje, bedankt voor je uitgebreide reactie! Mijn hond kan onzeker worden in grote groepen en vooral blaffende honden dus ben benieuwd hoe hij daar op reageert en of hij nog gefocust kan crossenfijn om te horen dat iedereen er rekening mee houdt en afstand houdt van elkaar.
Super resultaat van je wedstrijd! snelle tijd zeg, wauw! En een prachtige foto.![]()
Weissjee schreef:Ah ik ben dan benieuwd wanneer ik de ontheffing binnen krijg. Twee weken terug heb ik de aanvraag verstuurd en volgens de site duurt het 8 weken.. Maar ik hoop dat het wat sneller gaat. Ik ben bang dat als ik het tuig ect heb gehaald ik niet zo geduldig meer kan wachten. Met starten bedoel je een wedstrijd denk ik? Dat is nog niet aan de orde haha. Eerst kijken of hij het überhaupt leuk vind
.
Seni schreef:Weissjee; heb je deze beslissing op basis van een fysiotherapeut gemaakt? Is de hond wel op de rontgenfoto gezet?
Mijn hond heeft namelijk spondylose (haken aan de rugwervels die uiteindelijk aan elkaar groeien). Dit heeft ze al sinds haar 3 jaar en ze wordt nu 7. Rust roest zeggen ze. En met elke jaar controle rontgenfoto’s krijg ik nog steeds het akkoord om te mogen bikejoren en canicrossen. Het zijn rechtlijnige bewegingen en de kracht zit ‘m in de poten en thorax.
Een hond die na 5 minuten niet meer trekt vind ik niet vreemd alstie 5 minuten lang op volle toeren heeft getrokken, dat is ook erg zwaar en moet opgebouwd/getraind gaan worden.