JesdaJinn schreef:[ [url=m/ghicuP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn knappe Flappie van 8 jaar. 8 jaar is op zich nog niet echt oud maar Flappie heeft 3 jaar geleden een auto ongeluk gehad (lang verhaal, bestaat een topic over) en is 3 keer geopereerd. Dat doet een lichaam natuurlijk ook niet goed en ik merk langzamerhand dat het wat minder soepel gaat. Vooral in de winter merk ik dat.
Uit eindelijk zal ze er veel last van krijgen en dan is het klaar. Hoe cru het ook klinkt, maar ik weet zeker dat ze een goed leven heeft gehad.
Kan komen door de kou , mensen hebben dan vaak ook (sneller ) last .
Ik raad je glucosamine pillen aan ( gewoon voor mensen ). Ik heb er een hele gelukkige en gezonde hond voor terug , ondanks z'n spondliose en HD . Hij heeft geen pijnstillers meer nodig ( dit Moest ie dagelijks ) .
Ik zal me dan hier ook maar melden
Ik heb een boxer genaamd max , nu 8 jaar maar in maart wordt ie al 9 .... Hij wordt nu pas een beetje grijs haha .
Maargoed , 1 jaar geleden liep hij mank achter , laten controleren toen ze zijn bek wild vlees vrij maakten en daar kwam uit dan hij lichte HD aan een heup heeft en vergroeiingen in z'n rug ( spondliose ) .
Van dit laatste gelukkig geen last doordat het al "vast zit "
Maar goed , prognose : de rest van z'n leven op pijnstillers . Hij leefde weer helemaal op en ik had het weten af te bouwen tot de helft van z'n dagelijkse dosering .
Toch zat het me niet lekker aangezien hij toen nog zeker niet aan het einde van z'n leven zat en dus de rest van z'n leven pijnstillers mij niet gezond leek .
Toen uitgekomen bij glucosamine pillen voor mensen , hier 2 maanden geleden mee begonnen en max is nu volledig pijnstiller vrij !!
Hij is nog levendiger , speelser en vrolijker dan ooit ! Ja oké wat stijf nadat hij gespeeld heeft met puppy's ... de volgende dag staat hij stijf op . Maar hij geniet van z'n leven en kan weer alles .
Hij blij , wij blij .
Heel verhaal maar korter en duidelijker kan ik het niet maken .
Deze zomer nemen we er een puppy bij , voor hem een droom en hij kans ons helpen met de opvoeding .
Meet max

Even allemaal tegelijk: aaahhhhwww